Vyhledávání

Novinka Opel Insignia zná svoji českou cenu : Už od 549 900 Kč

Novinka Opel Insignia zná  svoji českou cenu : Už od 549 900 Kč

Nový Opel Insignia: Už od 549 900 Kč!
• Atraktivní design a německá preciznost za výbornou cenu
• Tři karosářské verze, sedm motorů plnících normu Euro 5
• Špičkové technologie: Opel Eye, FlexRide, AFL+, Adaptive 4x4

I když netrpělivě očekávaný Opel Insignia se v ČR začne naplno prodávat až v lednu roku 2009, základní ceny pro tuzemský trh oznámil importér již nyní: Základní verze Insignia (čtyřdveřový sedan), poháněná moderním zážehovým čtyřválcem 1.6 16V ECOTEC o vý-konu 85 kW/115 k „startuje“ už od 549 900 Kč, což je vzhledem k technické úrovni a výba-vě vozu mimořádně zajímavá cena.

Do základní výbavě modelu Opel Insignia totiž patří mj. klimatizace, protiblokovací systém brzd ABS a elektronický stabilizační sytém ESPPlus, čelní, boční a průběžné hlavové airbagy, autorádio s CD přehrávačem, el. ovládání před-ních oken, elektricky vyhřívaná a ovládaná zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální za-mykání, palubní počítač, 16“ kola nebo zadní sedadla dělená v poměru 60:40…

Nejdostupnější „diesel“ přijde na 619 900 Kč – za tuto cenu se nabízí sedan Insignia 2.0 DTC poháněný turbodieselem o výkonu 81 kW/110 k.

Insignie s karoserií pětidveřového hatchbacku jsou vždy o 10 tisíc korun dražší. Cena kombi verzí Insignia Sports Tourer, které se na trhu objeví v květnu příštího roku, nebyla dosud stanovena.

Nová definice střední třídy
Uvedením nového modelu Insignia Opel nově definuje moderní vůz střední třídy. Díky efektně vyklenuté střešní linii, která připomíná vozy kupé, a jasně definovanému designer-skému jazyku vnáší Insignia nové kvality do segmentu, o který se zajímají především lidé, kteří hledají atraktivní model, úsporný a přitom nabízející příjemné řidičské zážitky.

Segment vozů střední třídy si v současné době připisuje asi 10 procent evropského auto-mobilového trhu, ale marketingoví specialisté předpokládají jeho růst, protože se očekává, že řada zákazníků opustí mohutné SUV vozy a zvolí konvenčnější sedany nebo vozy kom-bi.

„Insignia stanovuje nové technologické standardy celé své třídě – kromě skvělé aerody-namiky se vůz chlubí např. adaptivním podvozkem FlexRide, „inteligentním“ pohonem všech kol Adaptive 4x4, světlomety AFL+ nebo kamerovým systémem Opel Eye. Insignia byla vyvinuta v německém Rüsselsheimu a tam se bude i vyrábět – tímto krokem posilu-jeme naše renomé německé firmy,“ říká Hans Demant, ředitel automobilky Adam Opel a vicepresident GM Europe pro techniku.

Nový design: Insignia uvádí Opel do budoucnosti
Novým designem modelu Insignia Opel posouvá firemní styling na novou, vyšší úroveň. Po vzoru Insignie bodu i další modely Opel vynikat sebevědomým, dynamických a technicky sofistikovaným vzhledem, který bude umocňovat jejich výborné jízdní vlastnosti.

„S modelem Insignia nově definujeme náš designerský jazyk. Tvůrčí umění našich stylistů budeme kombinovat s jasným akcentem příznačné německé preciznosti,“ říká Mark Adams, vicepresident GM Europe odpovědný za design.

Pro zvýraznění dynamického stylingu modelu Insignia použili jeho designeři téma „břitu“ a „křídla“. Základním rysem karoserie modelu Insignia jsou její splývající linie. Dynamické linie karoserie umocňují „křídlaté“ čelní světlomety a koncová světla a výrazná maska chladiče. Na novém modelu Insignia se zároveň poprvé objevuje nově vyvedené logo s vygravírovaným názvem automobilky OPEL, hrdě usazené do prominentní pozice v horním masivním příčném žebru masky chladiče. Insignia stanovuje nové standardy i při hodnocení kvality interiéru – v tomto ohledu patří k nejlepším vozům ve své třídě.

Vynikající aerodynamika, špičkové motory vyhovující normě Euro 5
Pečlivá práce stylistů automobilky Opel se odrazila i ve výborné aerodynamice karoserie nového modelu Insignia – koeficient aerodynamického odporu vzduchu činí jen CD = 0,27.

Více než 250 dílů a komponentů modelu Insignia je vyrobeno z recyklovatelných materiálů – Insignia je navržena tak, aby ji (po vyřazení z provozu) bylo možno z 85 procent recyklo-vat.

Ihned po uvedení na trh budou moci zájemci o nový model Opel Insignia vybírat z bohaté škály celkem sedmi motorů, které všechny vyhovují emisní normě Euro 5. Čtveřice zážehových motorů pokrývá výkonovou škálu od 115 k do 260 k, tří nové turbodiesely o objemu 2,0 l jsou naladěné na výkony 110 k, 130 k a 160 k. Zanedlouho po zahájení prodejů se nabídka pohonných jednotek rozšíří o dvě novinky: Přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,6 l a výkonu 180 k a nový turbodiesel 2.0 CDTI BiTurbo, který bude dávat výkon 190 k.

Ve druhé polovině příštího roku vyjedou rovněž verze „ecoFLEX“ s velmi nízkými emisemi CO2, což se ale nijak neprojeví na jejich dynamických vlastnostech. Všechny agregáty patří ve svých výkonových třídách k nejekologičtějším a nejhospodárnějším motorům.

Všechny motory – zážehové i vznětové – mají čtyřventilový rozvod a jsou standardně propojeny se šestistupňovými manuálními převodovkami. Nejvýkonnější verze potom mohou být propojeny se šestistupňovým automatem. Modely poháněné zážehovými motory 2.0 Turbo a 2.8 V6 Turbo mohou mít i stálý pohon všech kol Adaptive 4x4, později bude pohon Adaptive 4x4 k dispozici i pro výkonnější vznětové verze.

Insignia zvýrazňuje tlak na inovace a versatilitu značky Opel
Celá škála nových nebo modernizovaných prvků potvrzuje snahu automobilky Opel nabízet rychle zákazníkům technologické novinky a inovace, a to za dostupné ceny. Insignia využívá podvozek nové generace, který dovoluje individuální nastavení charakteristik. Vyspělý podvozek, který se dokáže přizpůsobit nejenom jízdnímu stylu řidiče, ale i vozovce a dopravní situaci, zaručuje mimořádně komfortní a maximálně bezpečné cestování za jakýchkoli podmínek.

Podvozek FlexRide, který je standardem modelů ve stupni výbavy Sport, dovoluje řidiči pouhým stiskem tlačítka nastavit požadovanou charakteristiku odpružení a tlumičů. Řidič tedy kromě standardního vyváženého charakteru podvozku může volit režim „Sport“ (dynamická, sportovní jízda) nebo režim „Tour“, který upřednostňuje cestovní komfort.

Modely, poháněné nejvýkonnějšími přeplňovanými zážehovými motory (2.0 Turbo a 2.8 V6 Turbo) mohou dostat nejmodernější systém stálého pohonu všech kol Adaptive 4x4. Ten zlepšuje ovladatelnost a stabilitu jízdy ze všech podmínek a zároveň výrazně zvyšuje dy-namičnost vozu. Systém Adaptive 4x4 kombinuje to nejlepší z konvenčních mechanických a hydraulických systémů pohonu všech kol. Elektronicky řízený mezinápravový diferenciál s hydraulickou lamelovou spojkou rozděluje točivý moment v rozmezí 0 – 100 % mezi kola přední a zadní nápravy. Na zadní osu lze přenést až 2700 Nm točivého momentu. Kromě toho je k dispozici i diferenciál eLSD s elektronicky zvýšenou svorností.

Pro Insignii je připravený i zcela nový systém Opel Eye. Jeho kamera, umístěná mezi čel-ním sklem a vnitřním zpětným zrcátkem podporuje řidiče dvěma způsoby: Funkce rozpo-znávání dopravních značek TSR (Traffic Sign Recognition) registruje a zaznamenává do-pravní značky omezení rychlosti a zákazu předjíždění a zobrazuje je na přístrojové desce. Zařízení bránící nechtěnému vyjetí z jízdního pruhu LDW (Lane Departure Warning) varuje řidič, pokud vůz nečekaně zamíří mimo jízdní pruh ve ze silnice.

Opel s Insignií uvádí rovněž další generaci adaptivních světlometů AFL+ (Adaptive For-ward Lighting), které zahrnují mj. i systém samočinného nastavování úhlu sklonu paprsku dálkových světel. Světlomety AFS+ pracují v devíti (!) různých režimech. Citlivé senzory v konstrukci vozu sledují rychlost jízdy, stáčivý moment, úhel natočení volantu registrují, pokud začne pršet. Optický senzor dálkových světel potom doplňuje informaci o profilu a charakteru vozovky a aktuální viditelnosti. Řídicí systém potom ve zlomku sekundy roz-hodne, který z režimů práce světlometů AFL+ zvolit, tak, aby měl řidič optimální výhled a zároveň nehrozilo oslnění protijedoucích řidičů.

Modely Opel Insignia se světlomety AFL+ jsou vybaveny světly pro denní svícení z LED diod. LED diody potřebují v porovnání s konvenčními žárovkami méně elektrické energie, takže přispívají k celkově nižší spotřebě vozu.

Holistický přístup od výrobu po servis
Nový Opel Insignia se vyrábí v mateřské továrně automobilky Opel v německém Rüssel-sheimu – tento závod, otevřený v roce 2002, patří k nejmodernějším a nejkvalitnějším pro-vozům svého druhu. Také díky tomu mohli konstruktéři nového modelu střední třídy garan-tovat jen velmi pomalou ztrátu jeho hodnoty v průběhu času a nenákladné opravy v případě kolize.

„Společnost GM Europe investuje ve výhledu roku 2012 celkem devět miliard Euro do vý-robních zařízení a vývoje nových modelů. Z této částky asi 900 milionů Euro zamíří do zá-vodu v Rüsselsheimu, kde se vyrábí nové modely Insignia. Tato investice je startovacím momentem vozů Opel nové generace,“ říká Carl-Peter Forster, president General Motors Europe.


PR

foto Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Opel Insignia, česká premiéra v Praze 2008, foto K. Kolečko

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu