Vyhledávání

Nový crossover Ford Focus Active spojuje všestrannost SUV s vynikajícími jízdními vlastnostmi Focusu

Nový crossover Ford Focus Active spojuje všestrannost SUV s vynikajícími jízdními vlastnostmi Focusu

/V Praze, 22. listopadu 2018/ – Nový crossover Ford Focus Active přidává k přednostem nového Focusu také všestrannost inspirovanou vozy SUV.

Focus Active lze koupit jako pětidveřový hatchback i jako kombi. Vyznačuje se robustní stylizací exteriéru, zvýšenou světlou výškou a specifickým naladěním podvozku. Zachovává si vynikající jízdní vlastnosti běžného Focusu, navíc ale nabízí lepší průchodnost na nezpevněných komunikacích a zvýšenou pozici za volantem, která přispívá k větší jistotě řidiče i v běžném provozu.

Rostoucí počet evropských zákazníků s aktivním životním stylem ocení rovněž dva nové jízdní režimy, Kluzký povrch a Nezpevněná cesta, stejně jako standardně dodávané střešní ližiny pro přepravu sportovního vybavení pro obě verze karoserie.

Nabídku pohonných jednotek tvoří zážehové motory Ford 1,0 a 1.5 EcoBoost o výkonu až 134 kW a vznětové agregáty Ford 1.5 a 2.0 EcoBlue o výkonu až 110 kW, kombinované se šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou samočinnou převodovkou. Pro Českou republiku jsou zatím dostupné pouze motorizace 1.5 EcoBoost o výkonu 110 kW a 2.0 EcoBlue o výkonu 110 kW.

Nabídka pokročilých asistenčních systémů odpovídá dosavadním verzím nového Focusu. Nechybí v ní vylepšený adaptivní tempomat, adaptivní světlomety ani aktivní parkovací asistent.

„Odbyt SUV značky Ford vzrostl v říjnu meziročně o 19 procent. SUV nyní tvoří více než pětinu všech vozů Ford prodávaných v Evropě. Naše řada crossoverů Active je další přitažlivou možností pro zájemce o vůz ve stylu SUV,“ říká Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Nový Focus Active nejenže patřičně vypadá, ale díky specifickému podvozku a novým jízdním režimům nabízí rodinám lepší průchodnost na nezpevněných komunikacích.“

Nový Focus Active se stal třetím členem nové řady crossoverů Active, do níž patří ještě modely Fiesta Active a KA+ Active, které byly uvedeny na trh v průběhu letošního roku.

Podvozek na špatné cesty

Obě karosářské varianty nového Focusu Active jsou vybaveny zadní nápravou SLA (Short Long Arm, podle horního kratšího a spodního delšího ramene). Od běžných variant se podvozek liší jinými pružinami a tlumiči pérování, zkrutnými stabilizátory i geometrií obou náprav. Světlá výška narostla o 30 mm vpředu a o 34 mm vzadu.

Náprava SLA v kombinaci s izolovaným pomocným rámem zajišťuje požadovanou rovnováhu mezi schopností pohlcovat větší nerovnosti a kultivovaným projevem na běžném povrchu. Vícesložková pouzdra nápravy mají v různých směrech různou tuhost. Výsledkem je dokonalejší pohlcování malých nerovností spolu s nižší hladinou hluku a vibrací. Kombi se vyznačuje odlišnou geometrií zadního zavěšení s upraveným uložením tlumičů pérování. Toto řešení pomáhá zachovat agilitu a ovladatelnost i se zátěží v zavazadlovém prostoru a současně zvětšuje přepravní kapacitu díky větší šířce podlahy.

Sériově se na Focus Active montují sedmnáctipalcová kola z lehké slitiny s pneumatikami 215/55 R17. K dispozici jsou rovněž 18“ kola s plášti 215/50 R18. Vedle již známých přepínatelných jízdních režimů Normal, Sport a Eco naleznou řidiči Focusu Active v nabídce i dva nové:

Kluzký povrch – upraví nastavení ESC a protiprokluzového systému pro jízdu na površích se sníženým koeficientem tření, jako jsou bláto, sníh či led. V tomto režimu se omezí prokluz kol v přímém směru, včetně rozjíždění z místa. Reakce na sešlápnutí plynového pedálu jsou pozvolnější.

Nezpevněná cesta – pomáhá zachovat setrvačný pohyb při jízdě na měkkém podloží, například na písku. Protiblokovací brzdový systém umožňuje v tomto nastavení krátké zablokování kol a protiprokluzový systém naopak kola nechává více protáčet, aby se dezén pneumatik čistil od písku, sněhu či bláta. I zde jsou reakce na sešlápnutí plynového pedálu pozvolnější než v režimu Normal.

Robustní, prostorný a všestranný

Na „dobrodružný“ charakter Focusu Active poukazují také designové detaily interiéru i exteriéru. Příkladem je tmavá maska chladiče se specifickým vzorem mřížky nebo plastová ochrana spodních partií karoserie, která se táhne od spodní hrany předního nárazníku přes lemy blatníků a prahy až k zádi.

Focus Active má rovněž pozměněný design nárazníků i kol. Novinkami v nabídce barev jsou bílá Metropolis a oranžová Glow. Zákazníci se mohou rozhodnout i pro kontrastní lakování střechy.

V kabině nalezneme kožený volant a hlavici řadicí páky spolu se světlými dekoračními prvky na palubní desce i dveřních výplních. Prahové lišty nesou nápis Active a sedadla se zvýrazněným bočním vedením jsou čalouněna látkou Active s modrými švy. K dispozici jsou také modře obšité vkládané koberce.

Díky prodloužení rozvoru náprav o 50 mm a ploché podlaze je Ford Focus nové generace prostornější než předchozí model. Varianta Active tuto přednost zachovává. Cestující na předních sedadlech si užívají mimořádné šířky v oblasti ramen – 1 421 mm. Také užší středová konzolas elektrickým ovládáním parkovací brzdy a otočným voličem převodovky (u vozů se samočinným řazením) ponechává cestujícím vpředu více prostoru než dříve.

Vzadu je ve srovnání s předchozím Focusem nejméně o 50 mm více místa před koleny, což znamená nejlepší hodnotu ve třídě: 81 mm. Šířka v úrovni ramen narostla téměř o 60 milimetrů. Pocit vzdušnosti zvyšují zadní dveře s okny zasahujícími do C-sloupku, která cestujícím na zadních sedadlech umožňují lepší výhled.

Nakládání usnadní bezdotykové ovládání pátých dveří, které umožňuje otevřít zavazadlový prostor pouhým mávnutím nohou pod zadním nárazníkem. Samotný zavazadelník má objem až 1 653 l a je navržený tak, že pojme i velký přepravní box na psy. Vývojáři si poradili i s otázkou, kam umístit krycí roletu zavazadlového prostoru v případě převážení velkých předmětů. Nyní má svoje místo pod flexibilní podlahou. Navíc se díky jednoduchému mechanismu snadno odjišťuje.

Komunikační a zábavní systém Ford SYNC 3 umožňuje ovládat audiosystém, navigaci a připojené chytré telefony jednoduchými hlasovými povely nebo prostřednictvím osmipalcové dotykové obrazovky. Je kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto™ a lze ho kombinovat s prémiovým audiosystémem B&O, který zprostředkuje všem cestujícím ve voze poslech jako v koncertní síni.

Se zabudovaným modemem FordPass Connect se Focus může proměnit v pojízdný wi-fi hotspot až pro deset zařízení. Podložka pro bezdrátové dobíjení pod palubní deskou umožňuje pohodlné dobíjení chytrých telefonů, které tuto funkci podporují. (tato výbava zatím není pro Českou republiku k dispozici)

Příjemné cestování díky vyspělé technice

Nový Focus Active nabízí stejnou paletu vyspělých jízdních asistentů jako běžné verze nového Focusu, představené během letošního roku. Tyto systémy přispívají k intuitivnímu ovládání, omezují únavu při delších cestách a umocňují zážitek z jízdy. Jedná se mimo jiné o následující technologie:

Adaptivní tempomat (ACC) rozšířený o funkci Stop & Go, rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost a systém aktivního udržování v jízdním pruhu;

Adaptivní LED světlomety s funkcí prediktivního svícení do zatáček a osvětlení podle dopravních značek. Využívají kameru, s jejíž pomocí nastaví v předstihu světelný kužel podle průběhu silnice před vozem, a dokonce i podle dopravního značení;

Aktivní parkovací asistent nové generace. Nově v kombinaci s automatickou převodovkou dokáže přidávat plyn i brzdit. Díky tomu zcela samočinně zaparkuje po pouhém stisku tlačítka;

První průhledový (Head-Up) displej v nabídce evropského Fordu;

Asistent vyhýbacího manévru. Ve voze této třídy je nabízen vůbec poprvé. Pomáhá řidiči vyhnout se stojícím nebo pomalejším vozidlům a díky tomu předejít nehodě.

Nový Focus Active se vyrábí s využitím pokrokových technologických postupů v německém Saarlouis. Prodejci Ford přijímají objednávky na tento model již dnes.

Android a Android Auto jsou registrované ochranné známky Google Inc.

* Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EC) 692/2008 v aktuálním znění. Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 se vztahují na daný model, nikoliv na konkrétní kus. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců. Vedle konstrukčních vlastností vozu ovlivňuje skutečnou spotřebu paliva také jízdní styl řidiče i další netechnické faktory. CO2 patří k nejvýznamnějším skleníkovým plynům, které způsobují globální oteplování.

Od 1. září 2017 se typové schválení některých nových automobilů řídí procedurou WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure) dle (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Jde o nový, realističtější způsob měření spotřeby paliva a emisí CO2. Od 1. září 2018 WLTP zcela nahradí dosud používaný cyklus NEDC (New European Driving Cycle). Během přechodného období budou hodnoty, zjištěné dle WLTP, vztahovány k NEDC. V důsledku změny metodiky měření se objeví určité rozdíly oproti dříve udávaným hodnotám spotřeby paliva a emisí CO2. To znamená, že stejný vůz může dle nové metodiky vykazovat jiné hodnoty než dříve.

 

 

Fotogalerie

Vaše komentáře

Bookmark and Share