Vyhledávání

Nový model C5 Sedan získal 5 hvězdiček v testech Euro NCAP

Nový model C5 Sedan získal 5 hvězdiček v testech Euro NCAP
Nový sedan C5 skvěle obstál v testech čelního nárazu Euro NCAP, ve kterých získal
všech 5 hvězdiček. Bezpečnost byla pro Citroën jasnou prioritou již během projektování tohoto nového modelu, a to jak u sedanu, tak i u verze Tourer. Při konstrukci vozu byly využity všechny poznatky a zkušenosti značky Citroën v této oblasti a v kombinaci s bohatou nabídkou účinného vybavení představuje nová C5 špičku ve své kategorii.
 
 
Citroën Urgence – tísňové volání
 
V naléhavých případech (stane-li se řidič svědkem či obětí nehody, jež si vyžádá zraněné,              v případě napadení atp.) nabízí nová C5 službu Citroën Urgence, která je napojena na navigační systém NaviDrive.
Tato služba je zdarma poskytována v 8 zemích Evropy, 24 hodin denně, 7 dní v týdnu a umožňuje posádce spojení s centrální asistenční službou.
Tísňové volání může být spuštěno automaticky po nárazu nebo ručně pomocí dlouhého stisknutí tlačítka « SOS ». Pokud nikdo z cestujících nemůže upřesnit důvod volání, je vozidlo identifikováno a lokalizováno pomocí GPS a na místo je okamžitě vyslána záchranná služba, jež díky tomuto včasnému upozornění může získat rozhodující minuty navíc.
Pozn. Tato služba není v současné době dostupná v ČR!
 
Zvlášť bezpečné jízdní vlastnosti a výkonný systém brzd
 
Nová C5 disponuje v první řadě prvky aktivní bezpečnosti na vysoké úrovni:
Podvozek byl navržen tak, aby poskytoval ideální kompromis mezi tlumením nerovností vozovky a poskytnutím zpětné vazby řidiči. Zvolené řešení představuje ideální spojení pohodlí a bezpečnosti.
Nová C5 využívá sofistikovaného systému náprav použitého u modelu C6, který zaručuje, že vůz na vozovce dokonale sedí.
Péče věnovaná tuhosti karoserie nové C5 zaručuje optimální rozložení sil na všechna čtyři kola a  z toho vyplývající dobré jízdní vlastnosti. Odpružení je nastavitelné a přispívá k celkovému vyvážení vozu.
Spolehlivost zaručují i pneumatiky Michelin, jež mohou být navíc napojeny na systém, který řidiče upozorní na jejich podhuštění, a umožní mu tak předejít jejich poškození.
Nová C5 se může pochlubit i svým brzdovým systémem. Jeho spolehlivý výkon zajišťují brzdy s ventilovanými kotouči o průměru 304 - 330 mm vpředu a 290 mm vzadu.
Použité systémy určené ke kontrole průběhu brzdění (elektronický rozdělovač brzdného účinku, systém zvýšení brzdého účinku při rychlém brždění (AFU) či k udržení stopy (ABS, ESP) zaručují optimální kontrolu nad vozidlem i v těch nejožehavějších situacích a jsou dodávány sériově.
 
Nová C5 nabízí řadu podpůrných systémů umožňujících snadné ovládání vozu, jako je tempomat a omezovač rychlosti, detektor stavu tlaku vzduchu v pneumatikách, samonatáčecí bi-xenonové světlomety nebo systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (AFIL), jedno z prvních zařízení na světě, které upozorní řidiče na případné nechtěné opuštění jízdního pruhu při rychlostech od 80 km/h.
 
Dokonalá pasivní bezpečnost
 
Konstrukce nového modelu C5 je po této stránce pozoruhodně zdokonalena. Přední část vozu je osazena nosníky s programově deformovatelnými zónami, na kterých jsou umístěny tlumiče nárazu a hliníkové vzpěry. Spodní výztuha, která vede pod spodní vanou vozu, a horní výztuha nad poloosami zlepšují chování vozu při čelním nárazu.
Ve střední části jsou centrální sloupky i rošt podlahy karoserie vyrobeny z nedeformovatelného plechu UHLE (Ultra Haute Limite Elastique). Zpevňují konstrukci a zaručují tak dostatek bezpečného prostoru pro cestující v případě nárazu.
Oblouková vzpěra hraje též významnou roli pro zaručení bezpečnosti v případě nárazu ze strany. Skládá se z centrálního sloupku, který je v horní části spojen s příčníkem kabiny a leží na podélném nosníku spodní části karosérie. Do tohoto bezpečnostního systému jsou začleněny také přední dveře. Ty jsou vybaveny výztuhami, které ještě zvyšují odolnost celku.
 
Po stránce optimální pasivní bezpečnosti posádky nová C5 disponuje kompletním bezpečnostním vybavením:
Nová C5 je sériově vybavena 7 airbagy. Řidič i spolujezdec jsou chráněni čelními i bočními airbagy. Řidič je chráněn optimalizovaným čelním airbagem, zasazeným přímo do volantu, a airbagem chránícím kolena a holeně před nárazem do sloupku řízení. Sloupek řízení se v případě nárazu zasune o 65 mm. Další dva střešní airbagy zajišťují pasažérům na předních i zadních sedadlech ochranu hlavy.
Těchto sedm airbagů může být u zadních sedadel doplněno dvěma bočními airbagy.
Každé sedadlo je vybaveno tříbodovým bezpečnostním pásem. Samonavíjecí bezpečnostní pásy předních sedadel mají nastavitelnou výšku uchycení a jsou vybaveny pyrotechnickými přepínači a systémem omezujícím sílu pásu na hrudní koš pasažéra.
Všech pět sedadel je vybaveno signalizačním systémem kontrolujícím zapnutí bezpečnostních pásů. Tento systém na palubní desce upozorní řidiče zvukově i vizuálně problikáváním piktogramu představujícím vůz. Jde o velice účinnou kontrolu potřebnou zejména v případě, že na zadních sedadlech sedí děti.
 
TZ
 

Fotogalerie

Rallye Monte Carlo 2008 objektivem Martina Viďourka

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu