Vyhledávání

Nový Opel Meriva otvírá dveře do světa ergonomické flexibility

Nový Opel Meriva otvírá dveře do světa ergonomické flexibility
· Flexibilita a ergonomický design: Inovativní systémy podtrhují vedoucí roli modelu
· Atraktivní funkčnost: Dveře FlexDoors se závěsy vzadu zlepšují přístup do interiéru
· Elegance a efektivita: Vylepšené konstrukce a technologie

Inovativní, flexibilní a elegantní: Druhá generace modelu Opel Meriva má elegantní design a spoustu inovativních prvků, které zaručují co nejflexibilnější a nejpohodlnější využití vnitřního prostoru. Tím se Meriva stává lídrem v oblasti ergonomického designu.

Když v roce 2003 Opel představil Merivu první generace, založil tím i nový segment trhu – segment cenově přístupných malých vanů. Se svým systémem variabilních zadních sedadel FlexSpace, vysokou polohou sedadel a prostornou kabinou se tento model výrazně prosadil ve své třídě, a to nejenom co do prodejů (celkem se prodalo přes milion vozů Opel Meriva), ale i kvalitou. Meriva měla nejnižší poruchovost ze 113 různých modelů, které kontrolovala německá zkušebna TÜV v roce 2007.

Meriva druhé generace nespí na vavřínech, ale signalizuje vysoké ambice ve svém segmentu trhu. Model zkonstruovaný a vyvinutý v německém Rüsselsheimu transformuje nové výrazové prostředky designu značky Opel do podoby malého dynamického a elegantního vanu. Kromě toho přináší ještě vyšší variabilitu i funkčnost, ergonomii a svěží image.

Významným prvkem exteriéru je inovativní systém zadních bočních dveří FlexDoors, které se otevírají proti směru jízdy. Toto uspořádání dveří výrazně ulehčuje přístup do zadní části vozu, což je u vozu, kde zadní sedadla hrají mimořádně významnou roli, velmi důležité. Opel použil v moderní době zadní protisměrně se otvírající dveře jako první masový výrobce automobilů. Na přání montovaný nosič jízdních kol FlexFix, integrovaný do zadního nárazníku, se dá jednoduše používat bez větší námahy.

Výrazné změny se projevily i v interiéru, který má úplně nový design a spoustu inovativních prvků. Kabina je vybavená vylepšeným systémem zadních sedadel FlexSpace, velké úložné prostory doplňuje středová konzole FlexRail inovativní konstrukce. Přední sedadla mají nejširší rozsah nastavování v celém segmentu a na přání se dodávají i speciální ergonomická sedadla, certifikovaná německou asociací Aktion Gesunder Rücken (AGR – Akce pro zdravá záda).

Kromě ergonomických sedadel experti z týmu AGR ocenili i další prvky, použité v nové generaci modelu Meriva, jako je např. systém zadních sedadel FlexSpace nebo systém dveří FlexDoors, které jsou prvky standardní výbavy. Pozornosti neunikl ani nosič jízdních kol FlexFix, který se dodává na přání.

Dveře FlexDoors otevírají novou éru přístupu do kabiny
Opel Meriva svými unikátními dveřmi FlexDoors otvírá novou dimenzi přístupu k zadním sedadlům. Dveře FlexDoors mají na rozdíl od obdobných konstrukcí jiných výrobců standardní velikost a otevírají se nezávisle na předních dveřích, protože se mohou opírat o pevné a robustní středové sloupky karoserie. Tímto způsobem je garantována i potřebná pevnost karoserie a vysoká úroveň pasivní bezpečnosti při jakýchkoli nárazech.

Dveře FlexDoors umožňují pohodlný přístup do zadní části kabiny, a to i v omezených prostorách. Pro optimální přístup do interiéru se dveře FlexDoors dají otevřít ve velkém úhlu až 84 stupňů, což je mnohem více, než obvyklých 67 stupňů vyklopení konvenčních dveří. Robustní madlo na středovém sloupku je intuitivní pomůckou, která ulehčuje nastupování i vystupování. Cestující vpředu mají stejně pohodlný přístup do interiéru díky širokým dveřím s velkým vstupním profilem.

Dveře FlexDoors jsou zvlášť pohodlné pro rodiče, kteří se potřebují nahnout do kabiny při uchycování dětské sedačky nebo při zapínání dětí do sedačky. Když jsou současně otevřené přední i zadní dveře, vytváří se jakási přirozená chráněná zóna – otevřené zadní dveře už neoddělují dítě od rodiče jako doposud. Díky tomu mají rodiče neustále přehled o svých dětech, což je důležité např. při vystupovaní z vozu. I pro řidiče a spolujezdce vpředu je otvírání zadních dveří mnohem přirozenější a pohodlnější, když si například chtějí odložit oděv, tašku nebo deštník na zadní sedadlo.

Inovativní systém dveří FlexDoors vyvíjela automobilka Opel poměrně dlouho – už od roku 2005. Dlouhý vývoj byl dán maximálním tlakem na špičkovou kvalitu, funkčnost, ergonomii a bezpečnost. Konstruktéři museli např. vyvinout vysoce sofistikovaný patentovaný mechatronický systém automatického zamykání, který chrání posádku vždy, když se vůz pohybuje.

Nové standardy variability interiéru
Inovativní systém posuvných zadních sedadel Merivy FlexSpace prvé generace byl pro použití v modelu druhé generace dále zdokonalený. Ovládání posuvu zadních sedadel je nyní ještě jednodušší a intuitivnější. Zadní sedadla se dají posouvat v podélném směru a kromě toho lze dvě krajní sedadla posunout směrem ke středu vozu, čímž se vytvoří pro dva pasažéry prostorově nadprůměrný komfort. Posunutím vnějších sedadel dopředu se zvětší objem zavazadlového prostoru. Sklopením zadních sedadel se objem zavazadelníku zvětší až na 1500 litrů. Propracovaný mechanismus sklápění sedadel umožňuje ovládání jednou rukou, což je jednodušší, než dříve. Přídavné popruhy umožňují sklápět sedadla nejenom z kabiny, ale i přímo ze zavazadlového prostoru.

Na zadních sedadlech FlexSpace nové Merivy sedí cestující v zadní části kabiny o něco výše než řidič a jeho spolujezdec vpředu, takže ze zadních sedadel je lepší výhled směrem dopředu.

V interiéru se výrazně zvětšily odkládací prostory; Meriva má celkem až 32 míst na pohodlné uložení různých předmětů. Využitelnost kabiny zlepšuje revoluční konstrukce středové konzole FlexRail, která se skládá z posuvných a odnímatelných schránek na hliníkových kolejničkách mezi předními sedadly. Toto řešení výrazně zlepšuje ergonomii a současně vytváří komfortní posuvnou středovou loketní opěrku. Systém FlexRail bylo možné připravit i díky vyvýšenému uložení řadicí páky a použití elektrické parkovací brzdy, která je součástí standardní výbavy všech verzí.

Nová, velkoryse dimenzovaná přední sedadla mají podobnou konstrukci, jako sedadla modelů Opel Astra a Insignia. Vyznačují se mimořádně velkým rozsahem nastavování – 240 mm v podélném směru a 65 mm na výšku – což umožňuje pohodlné sezení osob různých výšek a tělesné konstituce. Na přání se dodávají speciální ergonomická sedadla s certifikátem asociace AGR, vybavená navíc nastavováním sklonu sedáku, bederní opěrkou a opěrami hlav, nastavitelnými ve čtyřech směrech.

Nový design značky Opel aplikovaný na jednoprostorové karoserii
Meriva posouvá dále nové, expresivní výrazové prostředky designu značky Opel – „sochařské umění ve spojení s německou precizností“ – se stejným zaměřením na dynamickou eleganci a kvalitu, jako předtím v případě modelů Insignia a Astra.

Nižší, splývající linie střechy a typický motiv břitu a křídla se spojují se zvlněnou linií bočních oken, což modelu Meriva dodává svěží a elegantní vzhled. Tvar bočných oken současně vylepšuje výhled cestujících za zadních sedadel, především dětí.

V kabině je typický přístrojový panel nových modelů Opel snížený a protažený dopředu, čímž se umocňuje subjektivní pocit velké šířky a velkorysého vnitřního prostoru. Dopředu nakloněná středová konzole vytváří prostorové členění v podélném směru. Interiér kabiny je k dispozici v šesti kombinacích barev a dekoru, což představuje nejširší možnost individuálního výběru ze všech dosud vyráběných modelů Opel.

Výkony a efektivita
Při délce 4288 mm má nový Opel Meriva o 15 mm delší rozvor, rozchod kol se oproti předchozí generaci prodloužil o 39 mm vpředu a o 45 mm vzadu, čímž se zlepšily jízdní vlastnosti a cestovní komfort. Přední a zadní náprava jsou odvozeny od většího modelu Zafira, čímž se nový malý van značky Opel technicky přibližuje ke standardu nižší střední třídy. Nový elektrohydraulický posilovač řízení nahradil plně elektrickou verzi předchůdce. Standardní prvky aktivní bezpečnosti zahrnují brzdovou soustavu s kotoučovými brzdami u všech kol, elektronický stabilizační systém nebo systém kontroly trakce.

Nabídka motorů je zaměřená na vysokou účinnost v duchu strategie značky Opel favorizovat motory menších objemů, ale přeplňované turbodmychadlem (tzv. downsizing) s cílem nabídnout vysoký výkon a harmonický průběh točivého momentu pro komfortní jízdu v kombinaci s příznivou spotřebou paliva. Výkonové rozpětí motorů sahá od 55 kW (75 k) do 103 kW (140 k). Všechny motory splňují emisní limity normy Euro 5.

Nabídka zážehových motorů obsahuje tři různé verze nové generace motoru o objemu 1,4 l se čtyřventilovou technikou:
· Základní verze o výkonu 74 kW (100 k) nemá přeplňování a v zájmu optimalizace výměny náplní je vybavena systémem variabilního časování ventilů.
· Nový motor 1.4 Turbo o výkonu 88 kW (120 k) s točivým momentem 175 Nm debutuje právě v modelové řadě Meriva a nahrazuje dosavadní nepřeplňovaný motor 1,6 l s výkonu 77 kW (105 k), přičemž došlo ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2 o 10 procent při současném zvýšení výkonu o 14 procent.
· Vrcholem nabídky je verze 1.4 Turbo o výkonu 103 kW (140 k), která dosahuje maximálního točivého momentu 200 Nm a je propojena se 6-stupňovou manuální převodovkou. V porovnání s motorem 1.8 l z předchozí generace modelu Meriva poskytuje nový motor 1.4 Turbo o 12 procent vyšší výkon při snížení spotřeby a emisí CO2 o 10 procent.

Od zahájení prodeje modelů Meriva budou k dispozici dva vznětové motory:
· Základný turbodiesel 1.3 CDTI o výkonu 55 kW (75 k), který je vybavený technologií monitorování tlaků „Closed Loop“. Opel použil tento regulační systém snižující spotřebu paliva u motoru s malým objemem jako vůbec jako první. Motor 1.3 CDTI/55 kW má díky tomu průměrnou spotřebu jen 4,9 l/100 km a emise CO2 činí jen 129 g/km.
· Větší turbodiesel 1.7 CDTI dosahuje výkonu 74 kW (100 k) a jeho maximální točivý moment činí 260 Nm. Tento agregát se dodává v v kombinaci s novou šestistupňovou automatickou převodovkou.

Později v průběhu roku 2010 přibudou tři další vznětové pohonné jednotky: Obzvlášť úsporný model ecoFLEX, který bude poháněný motorem 1.3 CDTI o výkonu 70 kW (95 k). Dvě nové verze motoru 1.7 CDTI, obě propojené se 6-stupňovou manuální převodovkou, budou poskytovat výkon 81 kW (110 k), resp. 96 kW (130 k).

Nový šampion ve variabilitě je šampionem i v ergonomii
„S konceptem sedadel Flex7 v modelové řadě Zafira a FlexSpace v radě Meriva jsme vytvořili nové typy plně integrované variability, které jsou výrazně ekonomičtější, než všechny předchozí systémy,“ říká Alain Visser, viceprezident značky Opel odpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby.

„Od počátku vývoje jsme chtěli, aby nová Meriva byla šampionem v oblasti ergonomie i mistrem variability. Žádný jiný automobil neposkytuje standardně tolik inovativních a inteligentních prvků výbavy, které výrazně usnadňují život posádce. I když je Meriva zástupcem třídy kompaktních vanů, dali jsme ji design, kvalitu a další atributy vozů vyšších segmentů. A na to jsme hrdí.“

Nový Opel Meriva se bude vyrábět ve španělské Zaragoze.

Nový Opel Meriva: Elegantní a funkční automobil
· Moderní estetika: Meriva přináší nové výrazové prostředky značky Opel
· Jedinečná identita: Zvlněná boční linie akcentuje inovativní dveře FlexDoors
· Útulný a přitažlivý: Vysoce kvalitní interiér s mnoha praktickými prvky

Nový Opel Meriva rozvíjí výrazové prostředky designu značky Opel, charakterizované jako „sochařské umění ve spojení s německou precizností“ (poprvé použité u modelů Insignia a Astra), čímž vnáší nového ducha funkčnosti a osobitý styling i do segmentu kompaktních vanů. Design je dynamický, sebevědomý a osobitý, siluetou vozu charakterizuje delší a nižší linie střechy.

Meriva osobitým způsobem interpretuje charakteristický profil křídla, používaný značkou Opel pro denní světla, a motiv břitu v prolisu na bocích karoserie, který je společný i modelům Insignia a Astra nové generace. K těmto již známým prvkům přidává elegantní vlnu ve spodní linii bočních oken, která malému vanu značky Opel dodává osobitý charakter, přičemž zároveň zlepšuje výhled z interiéru a umocňuje pocit prostornosti. Výsledkem je osobitý automobil, který ale na první pohled patří do rodiny modelů značky Opel.

Podobně jako exteriér, také interiér je expresivní a výrazně tvarovaný. Linie přístrojového panelu v profilu křídla plynule přecházejí do výplní předních dveří a jakoby objímaly řidiče i spolujezdce. Vyvýšená poloha sedadel a velká okna zajišťují posádce dobrý výhled všemi směry. Zákazníci mohou vybírat ze šesti rozličných kombinací barev interiéru.

„Nový model Meriva představuje optimální kombinaci elegantního designu a inteligentních inovací pro každodenní život,“ říká Mark Adams, viceprezident automobilky Opel odpovědný za design. „Má výrazný a velmi funkční interiér s vynikající ergonomií, velkým prostorem a množstvím odkládacích možností.“

Vlna, břit a křídlo dotvářejí elegantní styling modelu Meriva
Při pohledu z boku nový model Opel Meriva vyniká svojí inovativní zvlněnou dolní linií oken, která i vizuálně zvýrazňuje praktičnost zadních dveří FlexDoors. Podokenní linie zadních dveří je snížená o 5 cm, čímž se zlepšuje výhled cestujících na zadních sedadlech, především dětí.

Nové výrazové prostředky designu značky Opel jsou evidentní z motivu břitu v prolisu na boku karoserie. Dalším typickým prvkem modelu Meriva je centralizované umístění vnějších klik dveří, které vizuálně upozorňuje na dveře FlexDoors se závěsy na zadním sloupku karoserie.

Přední část karoserie obsahuje všechny prvky, dodávající „tváři“ nového modelu Opel Meriva výraznou a nezaměnitelnou identitu automobilů značky Opel. Hrdou masku chladiče s prominentně umístěným logem Opel lemují podlouhlé přední světlomety, podobné světlům nového Opelu Astra. Reflektory mají integrovaná světla pro denní svícení v typickém tvaru křídla.

Zadní část karoserie modelu Opel Meriva má osobitý design. Elegantně tvarované sklo pátých dveří je doplněné leskle černým panelem, končícím nad vybráním pro registrační značku. V horní části jej dekoruje příčná chromovaná lišta s dotykovým tlačítkem otvírání dveří zavazadlového prostoru, zarovnaná s čirými kryty couvacích světel v zadních sdružených světlech. Široká koncová světla mají podobný tvar jako světla modelu Astra a evokují profil předních světel pro denní svícení.

Útulná kabina, ve které se každý cítí příjemně
Interiér Opelu Meriva byl navržen tak, aby se v něm každý cítil opravdu příjemně. Stejně, jako exteriér, také interiér vyniká expresivním a emocionálním designem. Designeři spolu s konstruktéry snížili přístrojový panel a posunuli ho o něco směrem dopředu, což umocňuje dojem velkorysého prostoru. Výhled řidiče zlepšují užší A-sloupky karoserie. Linie přístrojového panelu v profilu křídla přecházejí do výplní bočních dveří a tím vytvářejí útulné prostřední pro pasažéry.

Středová konzole je mnohem praktičtější než u předchozího modelu. Je nakloněná dopředu, díky čemuž se zlepšil výhled na displeje a lepší je i ergonomie ovládacích prvků. Samostatný displej navigačního systému je nyní v přirozenějším zorném poli řidiče.

Designeři použili strukturované materiály, jejichž kvalita připomíná mnohem dražší vozy vyšších tříd. Dekorační obklady na mřížkách ventilace, řadicí páce a ovládacích prvcích na středové konzoli dojem vysoké kvality jen umocňují.

Zákazníci profitují i z neobyčejně široké nabídky barev a čalounění. Jde o historicky nejširší nabídku modelu značky Opel.

Vysokou kvalitou vyniká už základní verze Essentia, která má kvalitní textilní potahy s jasným, minimalistickým vzorem.

Verze Enjoy je na výběr ve třech provedeních. Interiér v barevném odstínu Jetblack se stříbřitými doplňky působí harmonicky a aktuálně. Využívá matně chromované prvky a módní potahové látky s mírně kontrastními barvami. Barevná kombinace Cocoa/Medium Dark Cocoa představuje teplý interiér v klasickém barevném uspořádání s aktuálním akcentem. Kombinace Jetblack/Red Curry oživuje interiér odvážnou módní barevnou kombinací se sportovním nádechem. K dispozici je i černé kožené čalounění.

Nejvyšší verze Cosmo dává na výběr dvě barevné kombinace, obě doplněné matně chromovanými prvky. Jetblack/Dark Galvanized představuje maskulinní barevnou kombinaci se sportovní orientací. Novinkou v modelové řadě Meriva je lisovaná strukturovaná potahová látka v kombinaci s látkou Morrocana a stříbřitými detaily. Interiér Cocoa /Light Galvanized je módní barevnou kombinací s městským nádechem. Teplá barva kabiny dobře ladí se světlejším odstínem přístrojového panelu. Lisovaná potahová látka kombinuje odstín Morrocana s oranžovo-červenými detaily. Na přání se dodává černé kožené čalounění.


PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu