Vyhledávání

Nový SEAT Ibiza SportCoupé zvyšuje laťku sportovních vlastností

Nový SEAT Ibiza SportCoupé zvyšuje laťku sportovních vlastností

Nový SEAT Ibiza SportCoupé

Veškeré informace a výbava zmíněná v tomto press kitu se vztahují na český trh.
Technické specifikace se mohou v různých zemích lišit.
SEAT si vyhrazuje právo na změny.

Sportovní a plný emocí

• Nová sportovnější karoserie kupé
• Poprvé v tomto segmentu nová sedmistupňová převodovka DSG
• Pět hvězdiček v přísných testech Euro NCAP

Nová Ibiza SportCoupé zvyšuje laťku sportovních vlastností nejnovějšího modelu značky SEAT. Kombinuje působivý avantgardní design exteriéru s mimořádnými dynamickými kvalitami a širokou nabídkou volitelných motorů. Navíc může být nyní modelová řada Ibiza díky sedmistupňové převodovce DSG – premiérově v tomto segmentu - vybavena technickou inovací, která poskytuje rychlejší reakce a skvělý jízdní komfort.

Sportovní vlastnosti patří k základním hodnotám značky SEAT a v novém modelu Ibiza SportCoupé jsou maximálně vyjádřeny kompaktní karoserií kupé. Jejímu charakteru odpovídá délka 4,034 metru a výška 1,428 metru, přičemž vyvážené proporce zaručují vozu agilitu a komfort ve městě i na dálnici. Podobně i nová platforma koncernu Volkswagen pro vozy tohoto segmentu podporuje dynamické kvality nového typu SEAT Ibiza SC.

Design a precizní kvalita jsou dva prvky, jimiž se nový model značky SEAT odlišuje od svých konkurentů. Estetická a praktická vize vozu, kterou vytvořil ředitel pro design značky SEAT Luc Donckerwolke prototypem SportCoupé „Bocanegra”, propůjčuje vozům Ibiza SportCoupé modelového roku 2009 jedinečnou sílu a osobnost.

Pozoruhodná je evoluce dynamické linky „Dynamic Line” a nového konceptu „Arrow Design” (tzv. „šípový design”), který je charakterizován nižším uložením světlometů a masky chladiče pro sportovnější vzhled, zatímco robustní záď je osazena zadními světly vsazenými do vystupujících boků.

Pečlivé provedení detailů v interiéru a exteriéru u nové Ibizy SC zahrnuje např. přístrojovou desku, panel sdružených přístrojů, výdechy ventilační soustavy a středovou konzolu, v níž je uložený audiosystém a souprava hands-free Bluetooth s ovládáním na sloupku volantu.

Testy Euro NCAP s 5 hvězdičkami

Zvláštní pozornost byla věnována bezpečnosti, která byla prověřena v náročných virtuálních simulacích a skutečných nárazových zkouškách. Rozšířením sériové výbavy o nové boční airbagy se zvýšila úroveň pasivní bezpečnosti nové Ibizy, nová konstrukce kapoty a předního nárazníku výrazně zlepšuje ochranu chodců.

Důkazem jsou výborné výsledky přísných nárazových zkoušek, prováděných prestižní organizací Euro NCAP – 5 hvězdiček za ochranu dospělých cestujících, 4 hvězdičky za ochranu dětí a 3 hvězdičky za ochranu chodců.

Špičková výbava

Bezpečnostní výbava nového modelu značky SEAT patří k nejlepším ve svém segmentu. Na přání ji lze dále rozšířit o stabilizační systém ESP s asistentem pro rozjezd do kopce, díky němuž zůstane vůz před opětovným rozjezdem do svahu zabrzděn po dobu dvou sekund po uvolnění brzdového pedálu, a varovným systémem pro signalizaci nízkého tlaku v pneumatikách. Verze Stylance a Sport jsou standardně vybaveny předními mlhovkami s integrovanou funkcí odbočovacích světel, které výrazně zlepšují osvětlení zatáček při rychlosti pod 40 km/h.

Za pozornost stojí také na přání dodávané adaptivní bi-xenonové světlomety se systémem AFS (Adaptive Frontlighting System), parkovací senzory vzadu, rozhraní Bluetooth integrované do rádia a předinstalace pro přenosnou navigaci pro snadné používání přenosných navigačních systémů uprostřed přístrojové desky.

Převodovka DSG poprvé v tomto segmentu

Nový SEAT Ibiza SportCoupé ve verzi 1.6/77 kW (105 k) může být poprvé v tomto segmentu vybaven novou sedmistupňovou převodovkou DSG, což tuto novinku španělské automobilky staví v porovnání s konkurencí do záviděníhodné pozice. Neodmyslitelné sportovní vlastnosti nové Ibizy se zde pojí s komfortem a spolehlivostí jedné z nejúčinnějších převodovek s automatizovaným řazením na trhu.

Díky kratším převodům prvního a druhého stupně a menším odstupům mezi jednotlivými převodovými poměry pomáhá nová dvouspojková automatizovaná převodovka Ibize k lepší akceleraci. Kromě toho je toto řešení zárukou pozoruhodně nízké spotřeby paliva, neboť sedmý převodový stupeň je ideální pro jízdy na dlouhé vzdálenosti.

Kompletní modelová řada v prodeji

Modelová řada zahrnuje tři zážehové motory – 1.2/51 kW (70 k), 1.4/62 kW (85 k) a 1.6/77 kW (105 k); jakož i tři vznětové motory s filtrem pevných částic DPF – 1.4 TDI/59 kW (80 k) a
1.9 TDI/66 a 77 kW (90 a 105 k). Všechny motory se nabízejí s pětistupňovou mechanickou převodovkou, samozřejmě kromě motoru 1.6/77 kW (105 k), který se dodává také se sedmistupňovou převodovkou DSG. Všem motorům je společná snížená hladina spotřeby paliva a emisí CO2 – méně než 120 g/km u vznětových motorů a méně než
160 g/km u zážehových jednotek.

Agilní, přitažlivá a osobitá nová Ibiza SC se bude prodávat ve třech stupních výbavy – Reference, Stylance a Sport, přičemž i základní model se může pochlubit mimořádně bohatou sériovou výbavou. Již brzy doplní řadu Ibiza další verze: šetrná k životnímu prostředí ECOMOTIVE s emisemi CO2 98 g/km a sportovní FR a Cupra.

Stejně jako pětidveřová verze se nová Ibiza SportCoupé vyrábí výhradně v továrně SEAT Martorell nedaleko Barcelony.

VNĚJŠÍ DESIGN
Moderní a osobitý

• Třídveřová karoserie s osobitým stylem kupé
• Díky koncepci „šípového designu” je příď agresivnější
• Mimořádně moderní „dynamická linka”

Tým talentovaných designérů pod vedením Luca Donckerwolkea vytvořil pro novou Ibizu SportCoupé design plný emocí, který svádí svými propracovanými detaily k podrobné prohlídce.

Na první pohled je zřejmé, že nová Ibiza SportCoupé zdědila řadu prvků ze SportCoupé „Bocanegra”. Touto studií ukázala značka SEAT na letošním autosalonu v Ženevě s předstihem podobu současné nové Ibizy. Je to zejména agresivně šípovitá příď prototypu „Bocanegra”, která se stala také jedním z nejcharakterističtějších rysů nejnovějšího vozu značky SEAT.

Nová koncepce „Arrow Design”, tedy tzv. „šípového designu”, používá jednodušší a přesněji definované geometrické linie, které vytváří rovnováhu a pocit estetické kontinuity. Příď vypadá mnohem sportovněji díky novému umístění okouzlujících světlometů ve tvaru očí a masky chladiče.

Při pohledu z profilu se objeví dva zajímavé detaily tohoto vozu – poloha vnějších zpětných zrcátek a nový průběh klasické „dynamické linky” značky SEAT.

Vnější zpětná zrcátka jsou umístěna na dveřích pod spodní linií bočního okna. Tento stylistický prvek podporuje sportovní charakter vozu.

Luc Donckerwolke nově definoval „dynamickou linku”. Ta je nyní atraktivnější s cílem zaujmout na první pohled svým perfektním tahem na bocích nové Ibizy.

Vzadu vynikají robustní „ramena”, do nichž jsou vsazeny nové zadní svítilny. Nově tvarované je i zadní výklopné víko doplněné vkusným spoilerem, který plynule navazuje na linii střechy. Výsledkem je kompaktnější a svůdnější vzhled vozu.

Nový design ve stylu kupé vede ke zkrácení délky a výšky nové Ibizy v porovnání s pětidveřovou verzí. I díky tomu je SEAT Ibiza SportCoupé nejsportovnějším vozem ve svém segmentu. Tuto charakteristiku podporuje nová paleta nabízených barev, která zahrnuje módní odstíny oranžová Lumina, modrá Galia, šedá Furia a zelená Limette, neboť cílovou skupinou nového SportCoupé je mladistvý automobilový nadšenec, hrdý na jízdní výkony podávané Ibizou modelového roku 2009.

KONCEPCE INTERIÉRU
Sportovnější poloha za volantem

• Přístrojová deska s orientací na řidiče
• Kvalitnější materiály a precizní zpracování
• Objem zavazadlového prostoru 284 litrů

Filozofie designu interiéru nové Ibizy SportCoupé vychází z cíle vytvořit sportovní atmosféru, která by odpovídala vnějšímu vzhledu vozu. Proto jsou například všechny přístroje a ovládací panely natočené směrem k řidiči.

V interiéru nejsou žádné zbytečnosti, takže výsledkem je větší prostornost a praktičnost. První věcí, která zaujme, je sportovní poloha za volantem. Sedák je uložen o 22 mm níž. Nyní je výška stropu nad sedákem řidiče a spolujezdce 980 mm.

Díky větší délce karoserie je objem zavazadlového prostoru 284 litrů (o 17 litrů víc než u předchozí Ibizy). U vybraných verzí je v bočních stěnách síťka pro uložení malých předmětů a výklenek s popruhem pro uchycení krabičky s náhradními žárovkami. Pod zámkem výklopného víka je výklenek s úchyty pro výstražný trojúhelník. Nechybí ani čtyři další volitelná kotevní oka pro připevnění zajišťovací sítě.

Sportovní přístrojová deska je vybavena ergonomickými sdruženými přístroji orientovanými na řidiče se dvěma snadno čitelnými velkými kruhovými stupnicemi.

U všech modelů jsou některé části přístrojové desky z měkčeného plastu. Jsou umístěné tak, aby se neodrážely v čelním skle, a nabízí se v širší barevné škále včetně světlých odstínů. V porovnání s předchozím modelem se citelně zvětšil počet lakovaných dílů a používají se i metalické barvy. Kruhové výdechy vzduchu zaručují ideální směrování proudícího vzduchu, aby byl zajištěn větší komfort cestujících.

SEAT pečlivě vybral materiály, z nichž je vyrobena přístrojová deska, a zlepšil povrchovou úpravu, která je odolnější vůči poškrábání a snadněji se čistí. Celkově je design interiéru mnohem atraktivnější než u předchozí Ibizy.

Praktická středová konzola

Tlačítka na středové konzole ovládají řadu funkcí, jako jsou například výstražné blikače, zamykání/odemykání dveří, vypnutí protiprokluzového systému TCS, sledování tlaku vzduchu v pneumatikách či vyhřívání sedadel. Je zde umístěna rovněž výstražná kontrolka pro indikaci vypnutého airbagu spolujezdce.

Kromě toho jsou ve středové konzole také tři držáky různých předmětů (do každého z nich je možné vložit popelník), jakož i výklenek ve spodní části pro mobilní telefon. Na straně řidiče je přihrádka pod spínačem světlometů a pod úložnou schránku před spolujezdcem lze na přání namontovat integrovanou zásuvku pro uložení deštníku a bezpečnostní vesty. Odkládací kapsička se nalézá také na obložení spodní části sloupku A, které je nyní jednodílné, zatímco u předchozí Ibizy bylo dvoudílné.

Moderně tvarovaná přední sedadla mají optimalizovanou tuhost polštářů a perfektní boční vedení. U potahů je viditelné stehování a na zadní straně opěradel mohou být odkládací kapsy (u Reference na přání). Pro sedadlo řidiče a spolujezdce se dodávají také dvě spodní odkládací zásuvky.

Sedadlo spolujezdce je vybaveno systémem „Easy entry” pro snadné nastupování a vystupování. Opěradlo se sklopí a sedadlo se současně posune dopředu, čímž vznikne větší prostor a snadnější přístup k zadním sedadlům.

Jako u pětidveřového verze je i nová Ibiza SC vybavena přední středovou loketní opěrkou, která se dodává na přání pro všechny modely. Je čalouněná a pod ní se nalézá praktická úložná schránka. Její umístění a výška odpovídají ergonomickým požadavkům na snadný přístup pro řidiče. Víko lze otevřít do pravého úhlu.

BEZPEČNOST A STRUKTURA
Pět hvězdiček Euro NCAP

• Skvělé výsledky v testech Euro NCAP
• Jeden z nejbezpečnějších vozů ve svém segmentu
• 60 % dílů karoserie je vyrobeno z vysokopevnostních nebo ultravysokopevnostních druhů ocelí

Nový SEAT Ibiza získal excelentní hodnocení v přísných nárazových zkouškách organizovaných prestižní organizací Euro NCAP – 5 hvězdiček za ochranu dospělých cestujících na předních sedadlech (z celkového počtu pěti hvězdiček), 4 hvězdičky za bezpečnost dětí (z celkového počtu pěti hvězdiček) a 3 hvězdičky za ochranu chodců (z celkového počtu čtyř hvězdiček). Tímto výsledkem se španělský model řadí mezi nejbezpečnější vozy ve svém segmentu.

Nová Ibiza si skvěle vedla ve všech testech a celkově získala 34 bodů za ochranu dospělých cestujících na předních sedadlech (včetně maximálního počtu bodů v testech nárazu z boku a na sloup), což jí vyneslo pětihvězdičkové hodnocení.

V oblasti ochrany dětí získala Ibiza 38 bodů, čili 4 hvězdičky, čímž se zařadila mezi nejlepší modely v této kategorii bezpečnosti.

Poslední test hodnotil ochranu chodců. Nová Ibiza v něm dosáhla excelentního výsledku
19 bodů, za který si vysloužila 3 hvězdičky, přičemž zelené hodnocení rizika zranění od nárazníku je nejlepším výsledkem pro tuto část automobilu.

Ochrana cestujících je založena na dvou sadách airbagů

Výsledky v testech Euro NCAP by nebyly dosažitelné bez úsilí o maximální bezpečnost vynaloženého technickým střediskem značky SEAT v Martorellu. Pro Ibizu SportCoupé jsou připraveny dvě sady airbagů – první, sériová, zahrnuje dva čelní a dva boční airbagy. Na přání si může zákazník objednat druhou sadu, kde jsou ve voze boční airbagy a navíc i samostatné hlavové airbagy.

Bezpečnostní koncepce nové generace Ibizy byla významným způsobem zdokonalena. Jednou z klíčových oblastí se stal vývoj nového modulu airbagu pro spolujezdce, který se zaměřil na zlepšení funkce airbagu při extrémních teplotách. Výsledkem je v porovnání s předchozím modelem snížená hmotnost a menší složitost.

Tato evoluce neovlivnila pouze funkci airbagu spolujezdce, ale zlepšila také vzhled přístrojové desky, neboť oblast uložení airbagu není ohraničena spárou a nelze ji tedy okem rozpoznat.

Ibiza SC je také vybavena systémem pro připomenutí nezapnutého bezpečnostního pásu na předních sedadlech a bezpečnostními úchyty dětských sedaček Isofix na zadních sedadlech, které umožňují bezpečnou montáž dvou dětských sedaček. Jako doplňkové příslušenství se nabízí možnost montáže třetího úchytného bodu nazývaného „Top Tether”, který zabraňuje rotaci dětské sedačky v případě nehody.

Mezi sériové a volitelné prvky aktivní bezpečnosti nové Ibizy patří systémy ABS, TCS a ESP s EBA a sledování tlaku vzduchu v pneumatikách.

Nezbytná ochrana chodců

Jak dokládají výsledky Euro NCAP, zlepšení ochrany chodců bylo při vývoji nové Ibizy jedním z hlavních cílů. Zranění hlavy a spodní části nohou chodců bývá nejčastěji způsobeno kontaktem s kapotou a nárazníkem.

Kapota má proto dvě oblasti s maximální schopností pohlcování nárazové energie přesně v místech, kde je riziko zranění hlavy největší. Ochrana nohou v případě srážky je zajištěna velkou vzdáleností pláště nárazníku od příčného nosníku a nulovou mezerou mezi pláštěm nárazníku a zadním nosníkem.

První opatření zaručuje, aby nedošlo ke kontaktu s kolenem, které současně posouvá dopředu a zmenšuje jeho zrychlení. Druhé opatření znamená, že tato oblast je velmi pevná (spoiler pod nárazníkem) a nepodléhá deformaci, takže náraz nohy zabraňuje dalšímu pohybu holenní kosti. Zelená plocha nárazníku v hodnocení Euro NCAP je nejlepším výsledkem pro tuto část vozu.

Kombinace obou prvků zmenšuje úhel mezi stehenní a holenní kostí výrazně pod 15 stupňů, což znamená, že nohám chodce nebude způsobeno žádné zranění.

Lehčí a pevnější karoserie

Během vývoje plechových dílů karoserie nové Ibizy se podařilo dosáhnout vyváženého poměru mezi pevností a snížením hmotnosti (průměrně o 47 kg). Významný podíl na tom má použití vysokopevnostních a ultravysokopevnostních druhů ocelí v nejvíce namáhaných oblastech, na které připadá 60 % všech dílů karoserie (o 5 % víc než u předchozí Ibizy). Současně to znamená větší energetickou účinnost a úsporu materiálu jak při výrobě, tak v průběhu životnosti vozidla.

Stejně jako u dřívějšího modelu se i u nové Ibizy používá laserové svařování pro spojení střechy s bočními panely. Laserový svar je ovšem delší a sahá až ke spoji sloupku A s rámem čelního okna. Využití lepidel se zvýšilo o 50 %, zatímco počet bodových svarů zůstal zachován.

Inovativní panoramatické střešní okno

Ibiza SportCoupé může být vybavena panoramatickým střešním oknem, které pokrývá celou šířku střechy od čelního okna až za sloupek B. Jeho plocha je o 130 % větší než u předchozí Ibizy, přičemž sklo je uloženo v pevném rámu. Díky jeho rozměrům se do interiéru dostane o
78 % více světla než u předešlého modelu. Střešní okno má dvě polohy – otevřenou a zavřenou – které se ovládají pomocí spínače na přístrojové desce. Má také manuálně ovládanou clonu, jejíž pomocí lze regulovat množství slunečního svitu dopadajícího do prostoru pro cestující.

Optimalizované výrobní procesy

Závazek realizovat stále náročnější a složitější konstrukční koncepty přímo ovlivnil optimalizaci technologických aplikací během výrobních procesů. Týká se to konkrétně připevnění blatníku k přední části vozu, oblasti zadních svítilen a kanálku pro odvod vody, pro něž byly vytvořeny díly, jejichž lisování se vyznačuje vysokým stupněm obtížnosti, a dále oblasti zavazadlového prostoru, jehož objem se zvětšil díky nové podlaze a širokému výlisku zadní stěny.

Díky protikorozní ochraně karoserie nové Ibizy může SEAT nabízet tříletou záruku na povrchovou korozi a dvanáctiletou záruku na prorezivění karoserie. Tato ochrana je výsledkem aplikace povrchového ošetření, utěsnění všech panelů karoserie a spodní části vozu a vyplnění dutin voskem.

Používané povrchové nátěry jsou ředitelné vodou, což snižuje emise těkavých organických látek a odstraňuje toxicitu laku během lakování. Složení laku bylo upraveno a je nyní dvousložkové pro lepší odolnost vůči povětrnostním vlivům a vyšší lesk.

Ochrana spodní části vozidla je vylepšena aerodynamickým tvarováním, čímž se snížilo množství používaného PVC o 2,6 kg a současně se zvýšily možnosti recyklace (95 % nového SEATu Ibiza lze recyklovat). Kromě toho jsou lépe izolované strukturální dutiny. Výsledkem jsou vodotěsnost a lepší akustické vlastnosti.

PODVOZEK
Volitelné ESP

• Širší rozchody kol a větší průměr kol
• Výrazné modifikace řízení a brzdové soustavy
• Vylepšený podvozek “Agile Chassis”

Čtyři faktory, které přímo ovlivňují sportovní vlastnosti nového vozu SEAT Ibiza SportCoupé, jsou širší rozchody kol, větší průměr kol, větší rozvor náprav a řada zlepšení na podvozku Agile Chassis, která se dotkla odpružení, řízení a brzd.

Reakce nového SEATu Ibiza SportCoupé jsou ve všech situacích mimořádné. Ještě vyšší úroveň poskytuje volitelný elektronický stabilizační systém ESP, který se poprvé v tomto segmentu objevil v modelu Ibiza Cupra v roce 2000, a protiprokluzový systém TCS. Systém ESP zahrnuje také funkci asistenta rozjezdu do kopce a kontrolu tlaku v pneumatikách.

Protiprokluzový systém TCS reguluje točivý moment motoru, aby zabránil protáčení kol na kluzkém povrchu. Kromě toho je ESP u nové Ibizy doplněno také nouzovým brzdovým asistentem EBA (Emergency Brake Assistance), který v nouzových situacích zvyšuje brzdnou sílu na maximum.

Zlepšení dynamických kvalit

Nové rozměry rozchodů kol s sebou přinesly nezbytné modifikace na obou nápravách. Přední rozchod je o 30 mm větší a kvůli tomu došlo i na změny mechanismu řízení, pomocného rámu, stabilizátoru, obou spodních příčných ramenech a kloubu hnacích hřídelů.

Nová Ibiza má jednodílný pomocný rám, který umožňuje přesnější uchycení ke karoserii a spodním příčným ramenům, čímž se zlepšuje přesnost kinematiky zavěšení kol.

Montážní skupina kulového kloubu a spodního příčného ramena posunula střed kola o
5 milimetrů, čímž se zvětšil rozvor a vznikla možnost zvětšit průměr kol o 2 %.

Nová příčná ramena jsou uchycena k pomocnému rámu odlišnými silentbloky s vyšší tuhostí.

Celek tlumičové pružicí vzpěry má novou podložku, která reguluje polohu a pohyb vinuté pružiny, zatímco vnitřní ventily hydraulického tlumiče zlepšují jízdní komfort a ovladatelnost.

Největší změny na zadní nápravě souvisejí také s větším rozchodem. Nárůst o 33 mm vyústil v odlišné nastavení a vyžádal si montáž nových silentbloků, které spojují nápravu s karoserií.

Součástí úprav spojených s přechodem na širší rozchody kol a nové umístění hydraulického čerpadla posilovače řízení bylo nové nastavení průběhu křivek účinku elektrohydraulického posilovače EHPS (Electrically Powered Hydraulic Steering) pro vyšší citlivost, optimální ovladatelnost, minimální sílu při parkování a větší rozdíl mezi sportovní a základní charakteristikou řízení.

Dva odlišné podvozky

Nová generace Ibizy nabízí výběr mezi dvěma odlišnými nastaveními podvozku. Jedno je zaměřené na pohodlí a druhé na sportovnější vlastnosti. Změny se týkají přední i zadní nápravy a mechanismu řízení.

Ibiza v provedení Reference a Stylance je sériově vybavena odpružením Comfort, zatímco odpružení Sport je bez příplatku k dispozici u modelů Sport a na přání se dodává pro modely Reference a Stylance.

Hlavním rozdílem jsou na přední nápravě jinak naladěné tlumiče, které mají variabilní charakteristiku stlačování a roztahování, závislou na rychlosti jízdy. Pružiny jsou u sportovní verze asi o 25 % tužší než u komfortního provedení a stabilizátor má průměr zvětšený z 18 mm na 19 mm.

Vzadu je zkrutná příčka asi o 15 % tužší a změněny byly také silentbloky, které spojují nápravu s karoserií, takže výsledné jízdní vlastnosti se vyznačují větší agilitou a přesnější ovladatelností. Rovněž software, který reguluje účinek posilovače řízení, je odlišný a ve sportovní verzi pracuje s citelně tužší charakteristikou.

Účinná brzdová soustava

Brzdové třmeny Ibizy SC zaručují větší pevnost a méně hluku. U verzí poháněných motorem
1.9 TDI/77 kW (105 k) zvyšují účinnost brzd větší brzdové kotouče o průměru 288 mm.

U verzí s levostranným řízením má posilovač brzd větší průměr, což výrazně zlepšuje plynulost brzdění.

Širší rozchody kol a větší rozvor umožnily montáž kol s větším průměrem. Nová Ibiza se standardně dodává s pneumatikami 175/70 R14 na čtrnáctipalcových ocelových ráfcích (Reference), 185/60 R15 na patnáctipalcových ocelových ráfcích (Stylance) a s plášti rozměru 215/45 R16 na šestnáctipalcových ráfcích z lehkých slitin (Sport). Pro modely Sport si mohou zákazníci zvolit také sedmnáctipalcové ráfky z lehkých slitin obuté do pneumatik 215/40 R17.

MOTORY A PŘEVODOVKY
První vůz ve svém segmentu s převodovkou DSG

• Sedmistupňová převodovka DSG ve spojení s motorem 1.6/77 kW (105 k)
• Rozšíření řady o nové motory: 1.4 TDI/59 kW (80 k) a 1.9 TDI/66 kW (90 k)
• Celkem tři zážehové a tři vznětové motory

S příchodem nového SEATu Ibiza SportCoupé se nabídka vznětových motorů pro nejprodávanější vůz španělské značky rozšířila o varianty 1.4 TDI/59 kW (80 k) a 1.9 TDI/66 kW (90 k).

Modelová řada nyní zahrnuje tři zážehové a tři vznětové motory. Všechny jsou spojeny s pětistupňovou mechanickou převodovkou s výjimkou motoru 1.6/77 kW (105 k), který může být poprvé v tomto segmentu vybaven také účinnou sedmistupňovou převodovkou DSG. Všech šest motorů splňuje přísné limity emisních norem EU4.

Sedmistupňová převodovka DSG

Ibiza SportCoupé je prvním vozem ve svém segmentu, jenž může být vybaven sedmistupňovou převodovkou DSG, která představuje vysoce účinnou a mimořádně komfortní alternativu pro středně výkonné motory, jakým je jednotka 1.6/77 kW (105 k).

Nová Ibiza nabízí atraktivní sériovou výbavu. S uvedením volitelného stabilizačního systému ESP a asistenta pro rozjezd do kopce u pětidveřové verze za velmi příznivou cenu získala Ibiza ve svém segmentu záviděníhodné postavení. Aktuální doplnění nabídky této řady o sedmistupňovou převodovku DSG činí z tohoto nového vozu opravdové měřítko.

Nová dvouspojková automatizovaná převodovka umožňuje Ibize svižnější akceleraci díky kratším převodům prvního a druhého stupně a menším rozestupům mezi jednotlivými převodovými poměry. Navíc tento systém přispívá k pozoruhodně nízké spotřebě paliva, neboť sedmý stupeň je ideální pro dlouhé jízdy.

Kratší převod prvního stupně má pozitivní efekt na akceleraci s pevným startem a menší rozestupy mezi převodovými poměry zvyšují jízdní komfort při jakékoli rychlosti.

Sedmistupňová převodovka DSG je navržena pro maximální točivý moment až 250 N.m a je vybavena dvěma sadami spojek. Vnější sada spojek přísluší převodovým poměrům 1, 3, 5 a 7, zatímco vnitřní sada spojek převodovým poměrům 2, 4 a 6 a zpětnému chodu.

Převodovka DSG má malé rozměry a s hmotností 73 kg je lehká. Vyznačuje se také vysokou rychlostí řazení, neboť současně udržuje zařazené dva na sobě nezávislé převodové poměry s vlastními sadami spojek. Je-li jedna spojka sepnutá a převodový poměr zařazený, předvolí převodovka souběžně další převodový stupeň, jehož spojka zůstává ovšem otevřená. Volbu převodového poměru ovlivňuje rychlost jízdy a výkon, který řidič požaduje.

Lamely v obou sadách spojek jsou u nové sedmistupňové převodovky DSG osazené párem suchého třecího obložení s organickým pojivem. Protože nevyžadují chlazení, zmenšil se objem olejové náplně ze 7 litrů na pouhých 1,7 litru. To také znamená eliminaci filtru, chladiče a příslušného hydraulického okruhu a v důsledku toho zjednodušení vnitřního systému.

Zážehový čtyřválec 1,6 litru s šestnáctiventilovým rozvodem a vícebodovým vstřikováním paliva nabízí v kombinaci s novou převodovkou DSG největší výkon 77 kW (105 k) a točivý moment 153 N.m při 3800 min-1. Přes lepší jízdní výkony dosahuje spotřeba paliva hodnoty jen 6,7 l/100 km a emise CO2 klesly pod 160 g (přesně 159 g/km).

Základní zážehový motor 1,2 litru má tříválcový blok, hlavu válců se čtyřmi ventily na válec a vícebodové vstřikování paliva. Má výkon 51 kW (70 k) a jeho maximální točivý moment 112 N.m je k dispozici při 3000 min-1. Výsledkem je mimořádně hospodárný provoz a slušná dynamika jízdy. Průměrná spotřeba paliva je 5,9 litru na 100 km a hodnota emisí CO2 je 139 g/km.

Střední cestou je zážehový motor 1,4 litru se čtyřmi válci, šestnáctiventilovou hlavou válců a vícebodovým vstřikováním paliva. Chlubí se výkonem 63 kW (85 k) a maximem točivého momentu 132 N.m při 3800 min-1. Jako u nejmenšího motoru dosahuje i tato jednotka dokonalé rovnováhy mezi výkonem, spotřebou a emisemi. Průměrná spotřeba paliva
je 6,2 litru na 100 km a emise CO2 149 g/km.

Čisté a úsporné vznětové motory

Základním vznětovým motorem nového SEATu Ibiza SportCoupé je tříválec 1.4 TDI s filtrem pevných částic DPF a systémem přímého vstřikování čerpadlo-tryska. Dosahuje výkonu
59 kW (80 k) a nabízí točivý moment 195 N.m v rozpětí otáček 1800-2200 min-1. K jeho vrozeným vlastnostem patří i skvělá spotřeba paliva a hodnoty emisí CO2 – v průměru
4,3 l/100 km, resp. 114 g/km.

Další novinkou je jednotka 1.9 TDI/66 kW (90 k), vybavená rovněž filtrem pevných částic DPF. Tato verze vyplňuje mezeru mezi vznětovými motory 1.4 TDI/59 kW (80 k)
a 1.9 TDI/77 kW (105 k). S maximem točivého momentu 210 N.m mezi 1800 a 2500 min-1 dosahuje tento motor kombinované spotřeby paliva jen 4,5 l/100 km a úrovně emisí CO2
119 g/km.

Vrcholem řady vznětových motorů je čtyřválec TDI o objemu 1,9 litru vybavený systémem přímého vstřikování čerpadlo-tryska a systémem přeplňování turbodmychadlem s chladičem stlačovaného vzduchu. Jeho výkon dosahuje hodnoty 77 kW (105 k) a maximum točivého momentu 240 N.m je k dispozici při 1900 min-1. S filtrem pevných částic DPF spotřebuje v kombinovaném provozu jen 4,5 litru na 100 km a udržuje hladinu emisí CO2 na velmi nízké hodnotě 119 g/km.

Úpravy konstrukce manuálních a automatizovaných převodovek přispívají k optimalizaci spotřeby paliva a emisí. Nové zpřevodování a optimalizace elektronického řízení motorů vedou ke snížení otáček motoru během provozu, aniž by došlo ke zhoršení dynamiky vozu.



ELEKTRONIKA
Inteligentní řešení

• Volitelný asistent rozjezdu do kopce a sledování tlaku v pneumatikách
• Bi-xenonové světlomety s technologií AFS a mlhové světlomety s integrovanou funkcí odbočovacích světel
• Rádio s ovládáním na volantu a technologií Bluetooth

Čtvrtá generace SEATu Ibiza se může pochlubit kompletní sériovou výbavou s několika mimořádnými prvky, jejichž cílem je uspokojit přání zákazníků.

Mezi příplatkovou výbavu patří například systém ESP a asistentem pro rozjezd do kopce, který ponechá vůz před rozjezdem do svahu zabrzděný po dobu dvou vteřin od uvolnění pedálu brzdy. Jedná se o praktické řešení pro manévrování a jízdu ve městě.

Adaptivní bi-xenonové světlomety

Nová Ibiza SportCoupé může být jako první vůz v tomto segmentu vybavena adaptivními bi-xenonovými světlomety s technologií AFS (Adaptive Frontlighting System). Systém osvětlení je doplněn o dvě funkce: natáčení světlometů a světlomety pro denní svícení.

První z nich výrazně zlepšuje viditelnost při průjezdu zatáčkou, neboť světelný kužel se v závislosti na natočení volantu a rychlosti jízdy natáčí do zatáčky, zatímco druhá funkce využívá svítilny umístěné mimo hlavní světlomety a zlepšuje viditelnost vozidla, čímž pomáhá předcházet nehodám.

Nová Ibiza je ve verzích Stylance a Sport standardně vybavena mlhovkami s integrovanou funkcí odbočovacích světel, která se automaticky zapíná při aktivovaných směrových světlech při jízdě rychlostí do 40 km/h nebo při natočení volantu nad určitý úhel. Tento systém výrazně zlepšuje osvětlení oblasti, kam bude řidič odbočovat.

Součástí výbavy Stylance je také funkce Coming Home, známá již z jiných modelů vyšších tříd, která ponechává zapnutá tlumená světla po dobu 30 sekund od vyjmutí klíčku ze zámku zapalování.

Parkovací senzory vzadu

Nová generace Ibizy může být vybavena také zadním parkovacím asistentem, který zvukovým signálem signalizuje vzdálenost překážek za vozem. Systém využívá čtyři ultrazvukové senzory umístěné v zadním nárazníku.

Řidič slyší přerušovaný tón, jakmile zařadí zpětný chod. Senzory mají dosah 0,6 metru do stran a 1,6 metru dozadu. Zkrátí-li se vzdálenost od překážky na 30 cm, změní se přerušovaný tón v souvislý.

Předinstalace pro přenosnou navigaci

V Ibize SC lze snadno používat přenosné navigační přístroje díky předinstalaci pro přenosnou navigaci umístěné ve středové konzole nad výdechy vzduchu (dodává se na přání pro všechny verze). Přenosný navigační přístroj se už nemusí připevňovat přísavkami na okno a nikde nepřekáží propojovací kabely.

Praktické umístění polointegrovaného navigačního systému usnadňuje ovládání jak řidičem, tak i spolujezdcem. V současnosti se dodává adaptér pro Tom Tom One V3, v budoucnosti budou mít zákazníci možnost využívat i další podobné navigační systémy.

Existuje rovněž možnost instalace kombinovaného rozhraní USB/Aux-in v přístrojové desce, které je kompatibilní s iPodem, přehrávači MP3, paměťovými médii nebo podobnými zařízeními.

iPod lze ovládat pomocí tlačítek pro rádio umístěných na sloupku volantu. K dispozici jsou například funkce nastavení hlasitosti, ladění, přehrávání CD/MP3, ovládání externích zařízení a přímý přístup do Menu (Mode), v němž je možné pracovat s veškerými daty uloženými v externích zařízeních, souborech, telefonu, rádiu, CD, MP3, atd.

Pro větší komfort je ovládání na sloupku volantu vybaveno malým kolečkem uprostřed, jímž lze intuitivně aktivovat jakoukoli funkci. Na konzole je rovněž připojení iPodu a zásuvka 12 V.

Rádio s integrovaným rozhraním Bluetooth

Dalším výjimečným prvkem výbavy čtvrté generace Ibizy je nové rádio „black panel”, které dostalo jméno podle svého nezvyklého vzhledu. Atraktivní a vysoce funkční rádio může být vybaveno vyspělým rozhraním Bluetooth pro připojení mobilních telefonů, jímž lze přímo zvýšit komfort a bezpečnost řidiče a spolujezdců.

Zvuková aparatura zahrnuje dva basové reproduktory v předních dveřích, dva výškové reproduktory vedle čelního okna a dva širokopásmové reproduktory v zadních bočních stěnách.

V závislosti na značce a modelu mobilního telefonu mohou nabízené funkce zahrnovat volbu intenzity signálu/hovoru; hlasové vytáčení, přijímání/odmítání hovorů a zapnutí/vypnutí mikrofonu (ztlumení).

Nakonec je přístrojová deska modelů Stylance a Sport vybavena novým multifunkčním ukazatelem MFA s širokou nabídkou informací pro řidiče, jako je například množství paliva v nádrži, hodiny, palubní počítač, vnější teplota, počet kilometrů do další servisní prohlídky apod.

MODELOVÁ ŘADA
Větší výběr

• Dva nové motory a nová sedmistupňová převodovka DSG
• Volitelně ESP + sériově čtyři airbagy
• Tři stupně výbavy - Reference, Stylance a Sport

Modelová řada Ibiza SportCoupé se může pochlubit kompletní sériovou výbavou dokonce i u základního modelu Reference, která zahrnuje mimo jiné ABS, dva čelní a dva boční airbagy pro ochranu hlavy a hrudníku, elektrohydraulický posilovač řízení, výškově a podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektrické ovládání oken v předních dveřích, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektronický imobilizér, úchyty pro dětské sedačky ISOFIX na vnějších sedadlech vzadu a signalizaci nezapnutého bezpečnostního pásu.

Kombinace motorů a výbav*

Motory Reference Stylance Sport
ZÁŽEHOVÉ
1.2 12v 51 kW (70 k) • •
1.4 16v 63 kW (85 k) • • •
1.6 16v 77 kW (105 k) • •
1.6 16v 77 kW (105 k) DSG •
VZNĚTOVÉ
1.4 TDI 59 kW (80 k) • •
1.9 TDI 66 kW (90 k) • • •
1.9 TDI 77 kW (105 k) • •

* Informace o výbavě a modelové nabídce platí pro český trh

Jednotlivé modely nabízejí následující sériovou výbavu:

Reference

EXTERIÉR
• Manuálně ovládaná vnější zpětná zrcátka a černé kliky dveří
• Ocelové ráfky 14“, pneumatiky 175/70
• Světlomety s jednoduchou optikou
• Zadní spoiler s třetím brzdovým světlem
• Nárazníky v barvě vozu
• Tónovaná skla

INTERIÉR
• Výškově i podélně nastavitelný volant
• 3 paprskový sportovní volant
• Výškově nastavitelné sedadlo řidiče
• 3 výškově nastavitelné bezpečnostní opěrky hlavy na zadních sedadlech
• Make up zrcátka u řidiče a spolujezdce
• Osvětlení zavazadlového prostoru
• 12V zásuvka interiéru
• Zadní sedadlo nedělené - sklopné
• Držák nápojů ve střední konzoli

OVLÁDÁNÍ
• Elektrohydraulický posilovač řízení
• Elektrické ovládání oken předních dveří
• Stěrače s intervalovým spínačem
• Stěrač zadního okna s ostřikovačem
• Automatické rozsvěcení světel
• Komfortní blikání (3x na jedno stisknutí)
• Střešní anténa a příprava pro autorádio vč. 6repro
• Elektronický imobilizér
• Centrální zamykání s dálkovým ovládáním

BEZPEČNOST
• ABS
• Airbag řidiče a spolujezdce
• Boční airbagy
• Signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů
• Kotoučové brzdy předních kol, vzadu bubnové
• Tříbodové bezpečnostní pásy na zadních sedadlech
• Systém „ISOFIX“ příprava pro připevnění 2 dětských sedaček na vnějších sedadlech vzadu
• Dojezdové rezervní kolo
• SEAT Service® Mobility


Stylance

Výbava modelu Reference a k tomu navíc:

• Ocelové ráfky 15“, pneumatiky 185/60
• Světlomety s dvojitou optikou
• Přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel
• Kliky dveří a zpětná zrcátka v barvě vozu
• Výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce
• Stropní světlo
• Easy entry - sedadlo spolujezdce
• Dělená zadní sedadla - sklopná
• Kapsy na zadní straně sedadel
• Klimatizace
• Elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka
• Ukazatel venkovní teploty
• Multifunkční ukazatel MFA (palubní počítač)
• Funkce „Coming home“
• Rádio s přehrávačem CD/MP3, multifunkčním ovládáním pod volantem a vstupem pro externí přehrávač AUX-In
• Tempomat
• Kotoučové brzdy předních a zadních kol (motory nad 100 k)


Sport

Výbava modelu Reference a k tomu navíc:

• Ráfky z lehkých slitin, pneumatiky 215/45
• Světlomety s dvojitou optikou
• Přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel
• Kliky dveří a zpětná zrcátka v barvě vozu
• Sportovní podvozek
• 3paprskový sportovní, kůží obšitý volant
• Výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce
• Sportovní přední sedadla
• Stropní světlo
• Dělená zadní sedadla - sklopná
• Kapsy na zadní straně sedadel
• Klimatizace
• Elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka
• Ukazatel venkovní teploty
• Multifunkční ukazatel MFA (palubní počítač)
• Rádio s přehrávačem CD/MP3, multifunkčním ovládáním pod volantem a vstupem pro externí přehrávač AUX-In
• Kotoučové brzdy předních a zadních kol (motory nad 100 k)


Dlouhý seznam příplatkové výbavy

V závislosti na stupni výbavy je možné kompletní sériovou výbavu SEATu Ibiza SportCoupé doplnit dlouhým seznamem volitelných prvků.

Kromě již zmíněných prvků, jako jsou ESP nebo adaptivní bi-xenonové světlomety, nabízí nová Ibiza mnoho dalších zajímavých možností, jak ještě zlepšit vnější i vnitřní výbavu vozu. Paket „Schránky” (dostupný pro všechny tři stupně výbavy) nabízí zásuvky pod předními sedadly, zabezpečovací síť pro zavazadlový prostor a boční síťky a kapsy na zadní straně opěradel předních sedadel (u verze Reference).

Paket „Elektro” (pro Stylance a Sport) zahrnuje parkovací senzory, dešťový senzor a funkci Coming home. Paket „Winter” nabízí pro změnu vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla a ostřikovače předních světlometů.

Pakety „Design pro Sport” a „Design pro Stylance” obsahují například přístrojovou desku ve světlém odstínu, přední loketní opěrku, paket „Schránky”. Součástí paketu „Design pro Sport” je také tmavé prosklení od sloupku B, zatímco „Design pro Stylance” zahrnuje u verze Sport sériový kožený volant a kůží obšitou hlavici řadicí páky.

Nabídka hliníkových kol pro vozy Ibiza SC Reference zahrnuje patnáctipalcové ráfky Caloria a Ingenia a sedmnáctipalcové ráfky Saga. Stejná nabídka platí i pro verzi Stylance, pro kterou lze navíc objednat šestnáctipalcové ráfky Sonda. Pro verze Sport jsou k dispozici sedmnáctipalcové ráfky Saga.


Seznam příplatkové výbavy zahrnuje následující prvky:

• Speciální lak
• Zadní dělená sklopná sedadla – pro Reference
• Sedadlo spolujezdce se systémem „Easy entry” – pro Reference a Sport
• Kůží obšitý tříramenný sportovní volant – pro Stylance
• Tempomat – pro Reference a Sport
• Mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel – na přání pro Reference
• Elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka – pro Reference
• Klimatizace – pro Reference
• Automatická klimatizace Climatronic – pro Stylance a Sport
• Mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel – pro Reference
• Adaptivní bi-xenonové světlomety + AFS + ostřikovače předních světlometů – pro Stylance a Sport lze objednat pouze s ESP
• Hlavové airbagy
• Deaktivovatelný airbag spolujezdce
• ESP + EBA + systém varování o ztrátě tlaku v pneumatikách + asistent rozjezdu do kopce
• Předinstalace pro přenosnou navigaci
• Sportovní podvozek – pro Reference a Stylance
• Elektricky ovládaná, sklopná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka
• Tmavá okna od B sloupku
• Přední loketní opěrka
• Panoramatické střešní okno
• Vyhřívaná přední sedadla
• Alarm s prostorovým senzorem
• Rádio s přehrávačem CD/MP3, multifunkčním ovládáním pod volantem a vstupem pro externí přehrávač AUX-In – pro Reference
• Rozhraní Bluetooth
• Metalický lak, Emoción červená, speciální lak

 

SEAT  PR

 

Fotogalerie

Novinka : Ibiza SportCoupé

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu