Vyhledávání

S modelem 208 mění značka Peugeot epochu

TISKOVÁ ZPRÁVA
 
9. ledna 2012
 
Peugeot 208 : RE-GENERACE

 
Je zřejmé, že vůz, který má oslovit různé cílové skupiny zákazníků a uspokojit jejich rychle se vyvíjející a stále náročnější požadavky, nestačí pouze mírně obměnit. Zadávací podmínky projektu „A9“ proto byly již od samého počátku nevídaně ambiciózní, neboť vůz, který měl vzniknout, měl přinést skutečný generační skok. 
 
„S modelem 208 mění značka Peugeot epochu.“
 Vincent Rambaud, generální ředitel Peugeot
 
„Myslím, že budeme rozlišovat dobu před a po 208. Tento model znamená pro Peugeot opravdu novou, určující etapu.“
Alain Tranzer, ředitel projektu A9
 
„208, je dalším kamenem v projektu značky Peugeot: duší model 205 a 206, funkčností model 207 a vše s moderní podobou 208.“  
Xavier Peugeot, ředitel marketingu a komunikace Peugeot
 
„S modelem 208 má Peugeot prostředky, jak vytvořit ikonu své doby.“
 Laurent Blanchet, ředitel modelové řady Peugeot
 
„Regeneration“ z pohledu architektury
 
Zadávací podmínky
Zvolená technická řešení, která jsou základem projektu « A9 » (interní označení pro 208), byla od počátku stavěna na platformu 1 skupiny PSA. Cílem bylo vytvořit maximálně efektivní architekturu, aby výsledný vůz byl kompaktní, lehký, obyvatelný a aerodynamický zároveň.   
 
„V porovnání s modelem 207 jsme chtěli vůz, který bude mít menší vnější rozměry a bude větší uvnitř.“
Christophe Clochard, 208 Consolidation Manager
 
Kompaktní a lehký
S kratším předním (- 6 cm v porovnání s modelem 207) a zadním (- 1 cm) převisem získávávůz vyváženější a stylovější proporce, je obratnější a při každodenním používání praktičtější (manévrování při parkování…), a v neposlední řadě je i výrazně lehčí.
Úkol, snížit hmotnost vozu na maximum, rozpoutal hon doslova na každý zbytečný gram a současně roztočil spirálu, která přinesla snížení spotřeby paliva, zlepšení pasivní bezpečnosti a dynamických vlastností vozu. Hledisko hmotnosti se promítlo do každého prvku nebo součástky či použité techniky: přední absorpční rám z hliníku, optimalizované rozměry předního nosníku, laserové sváření střechy, maximální použití plechu THLE a UHLE, odhlučnění motoru, atd. A výsledek? Se stejným motorem 1.4 HDi váží model 208 o 110 kg méně než identická verze 207 a první verze řady s benzinovým motorem a srovnatelným výkonem je lehčí o 173 kg… krátce řečeno, společným úsilím všech zainteresovaných profesí se podařilo snížit hmotnost vozu 208, která začíná na obdivuhodných 975 kg.
 
Velkorysý interiér
Stejný rozvor jako u modelu 207, použití kompaktnějších předních sedadel a celková optimalizace koncepce vozu přinášejí cestujícím na zadních sedadlech znatelně více prostoru (+ 5 cm pro nohy v porovnání s modelem 207) a zvětšuje se i zavazadlový prostor: 311 l pod kryt (285 dm3 VDA) a až 1152 l (1076 dm3 VDA) se sklopenými zadními sedadly.
 
Za zmínku také stojí, že sklopení opěradel zadních sedadel je velmi jednoduchá a rychlá operace, kterou lze provést jediným pohybem.
 
Optimalizovaná aerodynamika
Upravené rozměry vozu 208, zejména šířka (-2 cm) a výška (-1 cm oproti 207), propracované tvary a objemy a pozornost věnovaná každé části karoserie (kryty pod karoserií, spojler u některých verzí) umožnily maximálně optimalizovat aerodynamické parametry vozu. U nejlepších verzí je koeficient SCx 0,61 (Cx 0,29), což je jedna z nejlepších hodnot v segmentu, a samozřejmě velmi pozitivně ovlivňuje spotřebu paliva a emise CO2. 
 
„Regeneration“ z pohledu designu
 
„Byli jsme malá, stmelená skupina se společnou vizí, kterým směrem se vydat. To nás inspirovalo a dalo nám to sílu a energii k uskutečnění všech našich nápadů.“
Pierre Authier, vedoucí sekce Styl 208
 
 
Nové estetické prvky
Mrštný, působivý, atletický, intuitivní, energický, generační skok… To jsou charakteristiky, které najdeme v zadávacích podmínkách projektu A9. Návrháři jim uměli dát konkrétní podobu, sladit je a načrtnout tvary, ke kterým je slova inspirovala. Rodí se kompaktní silueta, kratší převisy, plynulé napojení kapoty a sloupků střechy… estetické standardy Peugeot se vyvíjejí z pohledu celku i jednotlivých detailů. 
 
Charismatická přední maska
Přední maska, která vždy nesla genetický rukopis značky, odkrývá svou novou, mimořádně charismatickou tvář. Její „šelmovský“ pohled je nyní modernější, bohatší a ušlechtilejší, za což vděčí zejména diodovým světlům (podle zvolené verze) a světelným lištám, které zdůrazňují zářivý pohled vozu ve dne i v noci. Stejně pečlivě je propracovaná každá část a detail přední masky, o čemž svědčí například obrysy mlhových světlometů.
 
Otvor sání motoru působí dojmem, že je oddělen od ostatních částí karoserie a vznáší se vzduchem obklopen chromovanou, precizně vytvarovanou lištou. Otvor uvnitř lišty je vyplněn kroužkovanou mřížkou nebo chromovanými lamelami, které umocňují moderní vzhled přední masky a bohatost jejího provedení. Originální design přední masky je ztvárněním environmentální efektivity: optimalizovaná velikost otvoru sání vzduchu naznačuje optimalizaci spotřeby vozu.    
Přední část vozu jako celek pak vypadá silná a současně energická, jemná i ušlechtilá, technologicky vyspělá, přirozená i sofistikovaná.  
 
Stylová harmonie a soulad
Tvar vozu budí dojem, že byl modelován větrem. Nápis « PEUGEOT » v horní části přední masky je zárodkem „páteřní linie“, která prochází kapotou, pokračuje nad čelním sklem, středem střechy a její náznak najdeme i na zádi a otevírání víka zavazadlového prostoru. Zadní světla září jako vzácné šperky zdobené třemi světelnými drápy. Svým tvarem a díky technickému umění svých tvůrců vypadají, že tvoří s karoserií vozu jednolitý celek.
 
Dvě různé karosářské verze
Vypracované boky karoserie umožňují dát 3 a 5dveřové verzi odlišnou identitu patrnou na první pohled. Dveřmi 5dveřové karoserie jakoby procházelo „nervové vlákno“, které vychází od zadních světel a směřuje k předním. Okna verzí vyšší úrovně rámuje chromovaná lišta, doplněk, který je v tomto segmentu zcela ojedinělý. Profil 3dveřové verze je po vzoru koncepčního vozu SR1 mnohem ostřejší a více modelovaný (koncept SR1 byl představený v lednu 2010 a navrhovaný souběžně s modelem 208). A další významný detail – tvar a styl zadního pevného okénka vzdáleně připomíná další legendu Peugeot, slavný model 205.
 
„Síla vozu 208 spočívá v jeho stylu: je to energií nabitá koule. Tento vůz má předpoklady, aby se líbil všem, aniž by se musel sklánět ke kompromisům. Je jako hudební šlágr, který pohne lidskou duší bez ohledu na kulturní a společenské souvislosti.“
Gilles Vidal, hlavní designér
 
 
„Regeneration“ z pohledu ergonomie – intuitivní a překvapivé
 
„Generační skok, kterého jsme s modelem 208 chtěli dosáhnout, vychází z ojedinělého spojení technologie a ergonomie: vnější styl je příslibem modernosti, emocí, živosti… a interiér tyto pocity konkretizuje a nabízí překvapující výsledek.„Kompletně přepracovat místo řidiče u vozu, který by se měl stát nejprodávanějším modelem značky, to bylo rozhodnutí, které znamenalo velké riziko. To, že jsme se k tomuto kroku u modelu 208 odhodlali, bylo od nás všech velice odvážné.“  
Jérôme Micheron, 208 Project Manager
 
Úplně nové místo řidiče
Některé skutečnosti se zdají být neměnné. Automobil má 4 kola, volant a za ním přístrojovou desku. Toto uspořádání vychází z automobilové historie, technického vývoje a zažitých zvyklostí.
 
A jednoho krásného dne se zrodí myšlenka.
Co kdyby se průměr volantu zmenšil, aby byla ovladatelnost snazší a požitek z jízdy intenzivnější?
A co kdyby byla přístrojová deska vyvýšená, aby zobrazované informace byly lépe čitelné a komfort i bezpečnost větší, protože řidič nespustí oči z vozovky?
Peugeot 208 se vývoji rozhodně nebrání... Mění zažité konvence, aby mohl nabídnout novou ergonomii ovládání vozu, evidentní a přirozenou, která přinese pohodlnější a přesnější řízení, lepší ovladatelnost, ale také důvěrnější kontakt s vozem, pocit, že řidič a jeho vůz jsou spojeni v jeden celek. 
Lidé, kteří měli možnost vyzkoušet si vůz v různých situacích každodenního života, ocenili jeho obratnost, která je při každodenním používání vozu velkou výhodou. Někteří vyzdvihují podnětné a interaktivním prostředí, jiní sportovní atributy, lepší kontakt a citlivost řízení nebo jednodušší a přesnější komunikaci v některých situacích.      
 
„Systém promítání informací na head-up displej, který byl poprvé představen spolu s modelem 3008, pro nás byl začátkem: jeho užitečnost a úspěch byly jednoznačné a okamžité. 
Model 208 jde ještě dále…
Nápad malého volantu a head-up displeje má velkou budoucnost. Při testování prvních prototypů si jej všichni chválili, je to zkrátka přirozené, jednoduché, samozřejmé…“
Marion David, 208 Product Project Manager
 
„Na volantu jsme hodně pracovali, abychom v tomto novém prostředí našli skutečně ideální tvar. Musel zůstat snadno uchopitelný a současně nesměl vadit při nastupování do vozu. S našimi kolegy – odborníky na ergonomii jsme provedli řadu nejrůznějších testů při jízdě a spolupracovali jsme s mnoha řidiči rozdílných postav a z různých zemí.“
Christophe Clochard, 208 Consolidation Manager
 
Dotyková obrazovka: intuitivní spojení
V souladu s dobou a novou ergonomií místa řidiče nabídne model 208 od druhé úrovně výbavy (přibližně 80 % prodejního mixu – tedy většině svých zákazníků) velkou barevnou dotykovou obrazovku 7’’ s propracovanou grafikou (rozlišení 800 x 480) a intuitivními funkcemi.  
Obrazovka umožňuje jednoduchý přístup k různým funkcím: rádio, hands-free Bluetooth nebo zobrazení hudebních souborů přes USB port nebo streaming audio.
Návrháři zvolili styl obrazovky, který doplňuje kvalitu a modernost provedení interiéru – obrazovka upoutá pozornost a je umístěna na dosah ruky a ve výšce očí tak, aby čtení informací bylo co možná nejbezpečnější, pohodlné a v návaznosti na ostatní prvky na palubní desce.   
 
„Již v roce 2008 měl projekt A9 z pohledu stylu a vnitřní ergonomie velmi bohatý a specifický obsah… ale chtěli jsme jít ještě dále a přinést zákazníkům konektivitu a intuici, která vůz posune v čase a vytvoří mezi automobilem a jeho řidičem těsnější a důvěrnější spojení.“
Jérôme Micheron, 208 Project Manager
 
Cenově dostupná navigace
Doplňkem tohoto dotykového interaktivního interface je navigace se soubory map evropských zemí. Je k dispozici za velmi příznivou cenu (méně než 500 eur) a v rámci palubních navigačních systémů nabízených na automobilovém trhu se jedná o velmi konkurenceschopnou nabídku.
 
Jednoduchý, moderní a vytříbený interiér
                Čistý a sofistikovaný design
Nové pojetí a uspořádání místa řidiče otevřelo návrhářům jedinečnou možnost vyjádřit své představy.
Tvar palubní desky je směsicí vzdušných a přímočarých křivek. Snaha o dosažení maximální kvality a péče o každý detail jsou všudypřítomné: výstupy vzduchu po stranách palubní desky ve tvaru očí, četné „fazetové“ doplňky, které svým stylem a provedením připomínají některé části exteriéru (přední maska, střecha, zkosení zavazadlového prostoru…) – vše od tvaru výplní dveří až po hlavici řadicí páky bylo pečlivě promyšleno a mnohokrát upraveno.
Seskupení všech audio ovladačů na dotykové obrazovce přináší zjednodušení komunikace « člověk-stroj » a významné omezení počtu tlačítek, ovladačů ve prospěch čistého a moderního designu.
 
Příjemné osvětlení, dekory… péče o každý detail
Interiér sdruženého přístroje má technologický vzhled s číselnými ukazateli, které odkazují na přesnou mechaniku, s digitální obrazovkou, na které je neustále velmi zřetelně zobrazena rychlost vozu, a efekty podsvícení, které celé přístrojové desce dodávají elegantní a stylový vzhled.    
Mimochodem světelným efektům v interiéru se návrháři věnovali skutečně s velkým zaujetím – ukazatele jsou osvětleny převládající bílou barvou a u verzí, které jsou vybaveny prosklenou panoramatickou střechou, je v noci plocha střechy ohraničena diodovými světly s modrým zabarvením.
 
Rovněž dekorativní doplňky jsou propracované a citlivě sladěné s provedením interiéru a úrovní výbavy jednotlivých verzí - černě lakované dekory na palubní desce a černo-modré nebo tmavě chromované ve vnitřních výplních dveří. Nabídka se nese v moderním a velice elegantním duchu a uspokojí zákazníky s různým vkusem a stylem. 
 
Praktický interiér pro každodenní život 
Interiér je nejen velmi stylový, ale při běžném každodenním používání vozu i mimořádně praktický. Najdete zde řadu důmyslných odkládacích přihrádek a schránek, například hluboký prostor za řadicí pákou, kam si můžete odložit plechovky s nápoji, nebo místo pro Smartphone či velkorysé kapsy ve dveřích, atd.
 
Dokonalá akustika
Interiér má rovněž vynikající akustické parametry a vibrační komfort. S využitím zkušeností a opatření, která byla za účelem odstranění zdrojů hluku a parazitních zvuků provedena u modelu 508 (akustické „zábaly“ pohonné jednotky), se v porovnání s modelem 207 podařilo velmi citelně zlepšit akustický komfort v kabině a současně přispět ke snížení celkové hmotnosti vozu.  
 
Atmosféra v interiéru je tak v dokonalé symbióze s provedením a stylem ostatních částí vozu: jednoduchá a sofistikovaná, technologická a intuitivní, moderní a vysoce kvalitní.
 
„Regeneration“ z environmentálního pohledu
 
Řada výkonných motorů
Nízká hmotnost, vynikající aerodynamické parametry, nízké pneumatiky s velmi malým valivým odporem a samozřejmě know-how značky v oblasti pohonných jednotek a použité technologické inovace, to jsou předpoklady, díky kterým může modelová řada 208 posunout hranice účinnosti vozů značky z pohledu snižování emisí CO2. Ekologická efektivita dieselových motorů HDi FAP stejně jako benzinových VTi a THP, podpořená příchodem nové generace tříválcových motorů, má jasné výsledky – oproti modelové řadě 207 v okamžiku jejího uvedení na trh dochází ke snížení průměrných emisí CO2 o 34 g/km a rozdíl u prvních verzí benzinových motorů je dokonce 46 g.
Cílem modelu 208 je být ve svém segmentu z hlediska emisí nejšetrnějším vozem.
 
- Řada dieselových motorů 208:
- 1.4 HDiFAP 50 kW (68 k), 160 Nm, 5st. manuální převodovka; CO2 : 98 g/km,
- 1.4 e-HDi FAP 50 kW (68 k), 160 Nm, 5st. manuální převodovka, Stop & Start ; CO2 : 87 g/km,
- 1.6 e-HDi FAP 68 kW (92 k), 230 Nm, 5st. manuální převodovka, Stop & Start ; CO2 : 98 g/km,
- 1.6 e-HDi FAP 68 kW (92 k), 230 Nm, 6st. převodovka 2-Tronic, Stop & Start ; CO2 : 98 g/km (1)
- 1.6 e-HDi FAP 84 kW (115 k), 270/285 (2) Nm, 6st. manuální převodovka, Stop & Start ; CO2 : 99 g/km
 
- Řada benzinových motorů 208:
- 1.0 VTi 50 kW (68 k); 95 Nm, 5st. manuální převodovka; 99 g/km (1)
- 1.2 VTi 60 kW (82 k); 118 Nm, 5st. manuální převodovka; 104 g/km (1)
- 1.4 VTi 70 kW (95 k); 136 Nm, 5st. manuální převodovka: 129 g/km (3)
- 1.6 VTi 88 kW (120 k); 160 Nm, 5st. manuální převodovka: 134 g/km
- 1.6 THP 115 kW (156 k), 240/260 (2) Nm, 6st. manuální převodovka; CO2 : 135 g/km (1)
 
(1) Nové tříválcové motory 1.0 a  1.2l, verze 1.4 e-HDi a 1.6 THP budou k dispozici v létě 2012
(2) S funkcí  overboost
(3) K dispozici podle země určení
 
 
 Rozšíření nabídky motorů e-HDi
Čtyři z celkem pěti dieselových motorů modelu 208 jsou vybaveny technologií e-HDi, která byla na trh uvedena nejprve s modelem 508 a od roku 2011 ji najdeme i u nového Peugeotu 308. Reaktivní, tichý a účinný systém Stop & Start nové generace umožňuje snížit současně spotřebu paliva i emise CO2 (v městském provozu až o15 %), přičemž jeho fungování je maximálně příjemné. Vypnutí motoru při zastavení a jeho opětovné nastartování je okamžité a neprovází ho hluk ani sebemenší vibrace. Systém Stop & Start, oceňovaný od svého uvedení na trh, je s modelem 208 dostupný pro široký okruh zákazníků, pro něž znamená úsporu paliva a příjemné řízení při každodenním používání vozu.
 
Nová generace tříválcových motorů 
Nastává nová etapa ve strategii Downsizing, kterou Skupina dlouhodobě uplatňuje – blok motorů nové generace je z pohledu spotřeby paliva a produkce emisí CO2 revolučním mezníkem. Peugeot díky němu může svým zákazníkům nabídnout motory s dobrým výkonem již u prvních verzí řady.    
Tyto benzinové motory byly vyvinuty skupinou PSA Peugeot Citroën a vyrábí se v továrně v Trémery ve Francii. Ve verzi 1.0 a 1.2 VTi dokáže Peugeot 208 nabídnout emise CO2 pouhých 99 g/km a 104 g/km. Maximálního výkonu 50 a 60 kW (68 a 82 k) dosahují tyto atmosférické motory s přímým vstřikováním při 6 000 ot/min a jejich největší točivý moment je 95 a 118 Nm  při 3000 a 2750 ot/min. Blok motoru je velmi kompaktní a lehký, s krytem a hlavou válců z hliníkové slitiny a kolektorem výfukového potrubí integrovaným v hlavě. Je vybaven i řadou moderních technologií, jako například průběžným proměnným časováním sacích a výfukových ventilů vačkového hřídele (VVT) nebo olejovým čerpadlem s variabilním objemem.
 
 Nová etapa ve vývoji eko-koncepce
Peugeot 208 stává průkopníkem i v další oblasti: zavádění eko-koncepce .
Z celkem 170 kg polymerové hmoty vozu (vyjma gumy) tvoří podíl „zelených matriálů“ (recyklované nebo přírodního původu) celých 25 % (oproti 7 % u modelu 207) a model 208 tak otevírá novou etapu ve vývoji eko-koncepce automobilu. Ve světové premiéře je z těchto materiálů vyroben celý zadní nárazník, ale jsou použity i pro skryté součástky – rám a větrák chladiče.  
Například jen tento typ nárazníku ušetří sám o sobě 1600 tun nafty ročně.
 
Zelené materiály jsou obsaženy i v řadě dalších součástek (vnitřní výplně podběhů kol, zadní nárazník, hluková izolace, koberec zavazadlového prostoru, volant, sedadla, kryt motoru, vzduchový filtr, atd.).
 
Výjimečně úsporná a efektivní verze
Verze s nízkou spotřebou využívá  řešení vyvinutá v rámci projektu A9 a díky optimalizaci proudění vzduchu má vynikající aerodynamické parametry (Cx 0,29): přední maska, zadní spojler, speciální kryty, pneumatiky s nízkým valivým odporem, kryty pod karoserií. S motorem 1.4 e-HDiFAP 50 kW (68 k) a ve spojení s 5stupňovou převodovkou 2-Tronic se emise CO2 snižují na 87 g/km a spotřeba je v kombinovaném provozu pouhých 3,4 l/100km.
Speciální a dokonale integrované díly poukazují na výjimečnost a efektivitu této verze: přední maska v barvě Manhattan, chromovaný lem otvoru sání motoru, černě lakovaný zadní spojler a dvoubarevné kryty kol.
Podle zvolené úrovně výbavy (Access nebo Active) může být tato verze vybavena řadou dalších doplňků: dotyková obrazovka, prosklená panoramatická střecha, hliníková kola 15’’, zadní parkovací asistent, metalická barva karoserie a další.
 
„Regeneration” z pohledu jízdního potěšení
 
„S modelem 208 má Peugeot prostředky, jak vytvořit ikonu své doby.“
 Laurent Blanchet, ředitel modelové řady Peugeot
 
 Jízdní vlastnosti: silná stránka značky Peugeot
Co se týče jízdních vlastností je model 208 opět důkazem know-how značky Peugeot v této oblasti. Představuje novou, velice kvalitní syntézu, která obohacuje potěšení z řízení vozu a zohledňuje čekávání zákazníků dnešní doby.
Ambicí konstruktérů bylo vytvořit referenci v segmentu malých vozů. Stabilita a dynamika tolik oceňované vlastnosti u modelu 207 tedy zůstaly zachovány, aniž by se ovšem odrazily na komfortu jízdy.  
Na dynamice a komfortu se spolu s přední nápravou pseudo-Mc Pherson, zadní nápravou s deformovatelnou příčkou, kvalitními tlumiči a nastavením, provedeným odborníky Peugeot podílí i snížení celkové hmotnosti vozu.
Spojení všech uvedených atributů se přizpůsobuje i výkonům jednotlivých motorů, struktura řady tak je koherentní a v souladu s očekáváními zákazníků modelu 208.   
 
Například u verze 208 1.6 THP 115 kW (156 k), která bude na trh uvedena v létě 2012, dojde v návaznosti na výkonový potenciál motoru k posílení předního rámu a tím i zvýšení pevnosti a zlepšení vedení přední nápravy.  
 
„Díky práci, kterou jsme odvedli při seřizování, a také díky snížení hmotnosti vozu, se nám podařilo zvýšit komfort jízdy bez dopadu na směrovou stabilitu, která byla příkladná již u modelu 207.“
Xavier Chiron, projekt manager podvozkové části 208
 
Seřízení brzd a ESP v základní výbavě
Brzdy jsou seřízeny podle výkonu motoru. Kotoučové přední brzdy mohou mít dva různé rozměry: 266 x 22 mm a u verze 1.6 THP 115 kW (156 k) 302 x 26 mm. Zadní brzdy jsou kotoučové 249 x 9 mm nebo bubnové 8’’ u verzí s tříválcovými benzinovými motory a dieselovými 1.4 HDi FAP a 1.4 e-HDi FAP. 
Další významnou skutečností je, že všechny verze 208 určené pro evropský trh jsou sériově vybaveny systémem ESP nové generace, který zahrnuje protiprokluzový systém ASR, kontrolu stability, podporu brzdění v kritických situacích EVA a elektronický rozdělovač brzdné síly REF. U 208 1.6 THP 115kW (156 k) je možné systém ESP manuálně deaktivovat.
 
Nová koncepce a inovativní výbava = nové zážitky při řízení vozu
Nové místo řidiče nabídne řidiči při řízení vozu 208 i nové zážitky. S volantem menšího průměru, přístrojovou deskou ve zvýšené pozici a barevnou dotykovou obrazovkou se řidič může při řízení vozu 208 těšit na zcela novou zkušenost.   
Sugestivní pocity jsou dílem elektrického posilovače řízení. Jedná se o nový typ « brushless », který zohledňuje novou syntézu z pohledu rovnováhy a hmotnosti vozu. Stejně jako u modelu 207 je i tentokrát řízení odrazem know-how značky Peugeot: přesné a kontaktní a při nízkých rychlostech zároveň velmi snadno ovladatelné
Na konci roku 2012 bude model 208 vybaven novým zařízením, které se v segmentu B vyskytuje jen velmi zřídka a které řidiči velmi usnadní každodenní pohyb v městském provozu: jedná se o funkci Park Assist. Jakmile řidič najde v řadě volné místo k zaparkování, systém vede řízení a provádí parkovací manévr automaticky, řidič se stará pouze o brzdový a akcelerační pedál.
Podle zvolené verze může být model 208 vybaven také statickým osvětlením do zatáčky, které při pomalé jízdě ve městě (méně než 40 km/h), parkování nebo v zatáčkách optimalizuje boční výhled a osvětlení vozovky. Podle úhlu natočení volantu a zapnutého směrového světla osvětluje světelný paprsek příslušného mlhového světla vnitřní stranu zatáčky. 
 
„Nové místo řidiče poskytuje při řízení vozu množství nových, intenzivních pocitů. Když usednete do vozu 208, máte ihned chuť si ho vyzkoušet a užít si chvíle strávené za volantem.“
Gaëtan Demoulin, Vehicle Performance Manager
 
 
Aktivní, pasivní a terciální bezpečnost na nejvyšší úrovni
Model 208 garantuje vysokou míru aktivní bezpečnosti, která vychází z bezvadného vedení stopy i celkové moderní koncepce vozu (Head-up displej, ESP v základní výbavě, rozšíření regulátoru a omezovače rychlosti…).
 
Vůz byl navržen a sestrojen tak, aby poskytoval ještě vyšší pasivní bezpečnost než model 207 - na nejlepší úrovni v segmentu.
> Deformovatelná struktura v přední části zahrnuje systém pohlcovače nárazu z hliníku, díky němuž bylo možné zkrátit přední převis. K vyšší bezpečnosti přispívá i celkové snížení hmotnosti vozu.
> Dále je model 208 vybaven účinnými zádržnými prostředky: 2 čelní airbagy, 2 boční airbagy, 2 hlavové airbagy, 2 tříbodové úchyty Isofix na zadních sedadlech.
> Riziko vážných zranění při nehodě snižují i další systémy a funkce: aktivní opěrka nohy, bezpečnostní sloupek řízení, spojení dveřního dílu se středovým sloupkem….    
 
V neposlední řadě těží model 208 i z vedoucího postavení značky Peugeot v oblasti zajištění terciální bezpečnosti. Podobně jako většina modelů řady Peugeot nabízí i tento nový vůz systém, který umožní využívat zdarma a bez časového omezení služeb Peugeot Connect SOS a Peugeot Connect Assistance/1.
Stojí za připomenutí, že služba Peugeot Connect SOS je v současnosti k dispozici v 10 evropských zemích a ve více než 600 000 vozech Peugeot. V případě nehody umožňuje lokalizovat vozidlo a vyslat na místo potřebnou pomoc. Od svého uvedení na trh v roce 2003 již systém pomohl a vyslal rychlou pomoc v bezmála 4 800 případech.
 
 
 
/1 Systémy v ČR zatím nejsou k dispozici.
 
 
 
 
 
 
Radka Matthey
 
 
Peugeot
Značka s 10 000 prodejními místy zastoupená v 160 zemích světa, značka, která spojuje intenzivní emoce a hledání dokonalosti. V roce 2010, kdy Peugeot oslavil 200 let své existence, potvrdil pozici nejprodávanější francouzské značky na světě a postoupil o jedno místo v celosvětovém žebříčku automobilek (na 9. pozici) s prodejem 2 142 000 vozů. 
Peugeot je jedinou automobilovou značkou, která poskytuje komplexní nabídku prostředků globální mobility čítající osobní a užitkové vozy, skútry, jízdní kola a servisní a doplňkové služby včetně programu mobility Mu.
 

 

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu