Vyhledávání

Sedm novinek Opel ecoFLEX na právě probíhajícím IAA 2011

Sedm novinek Opel ecoFLEX na právě probíhajícím IAA 2011
Opel na 64. frankfurtském autosalonu IAA
 
Sedm novinek Opel ecoFLEX na IAA
·         Rozšířená nabídka: Nyní přes 60 verzí ecoFLEX s nízkým zatížením životního prostředí
·         Hvězdy ecoFLEX v emisích CO2: Od 94 g v řadě Corsa po 115 g v řadě Insignia
·         Premiéry vedle premiér: Astra GTC a Zafira Tourer jako modely ecoFLEX
·         Rozumná alternativa pohonu: Modely na LPG přímo z výroby
 
 
Ekonomický provoz se zvlášť nízkými emisemi CO2 u značky Opel své specifické jméno: ecoFLEX. Modely ecoFLEX jsou environmentálními lídry v každé modelové řadě značky Opel. V příštích pěti letech investuje Opel zhruba jednu miliardu eur do vývoje nových, čistších pohonných jednotek. Široké spektrum konstrukčních opatření sahá od downsizingu a optimalizace klasických spalovacích motorů na benzín a naftu přes alternativní paliva jako jsou stlačený zemní plyn a zkapalněný ropný plyn až po zcela nové systémy pohonu. Aktuálním vrcholem modelové řady Opel z hlediska ekologických vlastností je revoluční model Ampera, první elektromobil v Evropě vhodný pro každodenní používání. Začne se prodávat krátce po německé premiéře ve Frankfurtu.
 
Na frankfurtském autosalonu Opel poprvé představí sedm nových modelů ecoFLEX, které jsou nejlepší ve svých třídách z hlediska spotřeby paliva a emisí CO2.

V kompaktním segmentu je nový Opel Astra 1.7 CDTI ecoFLEX s emisemi CO2 99 g/km nejekonomičtějším a nejčistším modelem Astra všech dob - a to při svižném výkonu 96 kW (130 k) a maximálním točivém momentu 300 Nm. Na frankfurtském autosalonu bude mít premiéru i verze ecoFLEX zcela nového modelu Opel Astra GTC.
 
 
 
 
Modely Opel ecoFLEX na frankfurtském autosalonu IAA:
Model ecoFLEX
Palivo
Výkon (kW/k)
Spotřeba paliva
(l/100 km)
Emise CO2
(g/km)
Novinka na IAA
Agila 1.0
Benzín
50/68
4,8    (-5,9 % vs. 5,1)*
109
Ano
Corsa
1.3 CDTI
Nafta
70/95
3,5    (-5,4 % vs. 3,7)*
94
Od začátku roku 2011
Meriva
1.3 CDTI
Nafta
70/95
4,1   (-8,9 % vs. 4,5)*
109
Ano
Astra
1.7 CDTI
Nafta
81/110
96/130
3,7    (-5,1 % vs. 3,9)*
99
Ano
Astra GTC
1.7 CDTI
Nafta
81/110
96/130
4,1
109
Ano
Zafira Tourer 2.0 CDTI
Nafta
96/130
4,5
119
Ano
Insignia
1.4 Turbo
Benzín
103/140
5,7
134
Ano
Insignia
2.0 CDTI
Nafta
118/160
4,3    (-12,2 % vs. 4,9)*
115
Ano
*Zlepšení v % oproti předchozímu modelu
 
 
S emisemi CO2 115 g/km je Insignia 2.0 CDTI ecoFLEX s výkonem 118 kW (160 k) a systémem Start/Stop dostupným zeleným modelem střední třídy. Také nová zážehová verze 1.4 Turbo ecoFLEX s výkonem 103 kW (140 k) dosahuje nejlepší hodnoty ve svých segmentech jako limuzína (134 g/km CO2) a kombi (139 g/km CO2).
 
Opel nabízí nové modely ecoFLEX i v segmentu vanů různé velikosti, které patří k vozům s nejnižší spotřebou paliva a emisemi ve svých třídách. Opel Agila 1.0 ecoFLEX s výkonem 50 kW (68 k) emituje pouze 109 g/km CO2. Verze se systémem Start/Stop, která se začne prodávat v listopadu, bude mít ještě nižší spotřebu a emise. Nový model Meriva 1.3 CDTI ecoFLEX s výkonem 70 kW (95 k), standardně vybavený systémem Start/Stop, emise CO2 pouhých 109 g/km.
 
Ve Frankfurtu představí Opel i zvlášť ekonomickou verzi ecoFLEX nového modelu Zafira Tourer přímo ve světové premiéře. Zafira Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX má standardně systém Start/Stop a souhrn technologií ecoFLEX. S emisemi CO2 119 g/km dosahuje nejlepší hodnoty v segmentu kompaktních vanů, přičemž výkon 96 kW (130 k) a maximální točivý moment 320 Nm (s funkcí overboost) zaručují dynamické jízdní vlastnosti.
 
Absolutní hvězdou ve spotřebě paliva je Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX s výkonem 70 kW (95 k). Se systémem Start/Stop spotřebuje pouze 3,5 litrů nafty na 100 km, což odpovídá emisím CO2 jen 94 g/km.
 
Technologie zvyšující účinnost: Systém Start/Stop snižuje spotřebu paliva
Mnoho z více než 60 modelů Opel ecoFLEX je nyní k dispozici se systémem Start/Stop, který zlepšuje jejich environmentální kompatibilitu. Technologie Start/Stop, vyvinutá značkou Opel, bude od jara 2012 k dispozici ve 34 různých kombinacích modelu a motoru.
 
Systém Start/Stop má jednoduchý princip funkce. Namísto volnoběžného běhu při stání na semaforu nebo v dopravní zácpě se motor vypne, jakmile řidič zařadí neutrál a uvolní pedál spojky. Když na semaforu naskočí zelená, řidič jednoduše stlačí pedál spojky, zařadí rychlostí stupeň a motor se opět automaticky nastartuje.
 
Během vývoje zohlednili inženýři značky Opel všechny možné každodenní situace, aby systém Start/Stop nesnižoval bezpečnost a komfort. Proto posilovač řízení a posilovač brzd zůstávají fungovat, i když je motor krátkodobě vypnutý. Aby byla zaručena spolehlivá funkce motoru, mají modely vybavené systémem Start/Stop výkonnější spouštěč dimenzovaný na častěji opakované starty.
 
Kromě technologie Start/Stop mají v celém modelovém portfoliu modely ecoFLEX další konstrukční opatření na snížení spotřeby paliva, jako je zlepšená charakteristika motoru a aerodynamika, snížená hmotnost a pneumatiky s nižším valivým odporem.
 
94 g/km CO2: Hvězda v úspornosti Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX
Aktuálními modely ecoFLEX upevnil Opel svou vedoucí pozici v praktické environmentální mobilitě. Nejpůsobivěji to dokumentuje model Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX, který je ekonomický, dostupný a přitom poskytuje vysokou míru požitku z jízdy. Díky systému Start/Stop se spotřeba tohoto neobyčejně úsporného modelu v městském provozu dále snížila o 8,7 procenta. Ve srovnání s první verzí ecoFLEX z roku 2008 Corsa se ​​systémem Start/Stop o 27 procent větší výkon 70 kW (95 k) oproti 55 kW (75 k), přičemž spotřeba paliva a emise se snížily o více než 22 procent - na 3,5 litru nafty na 100 km a 94 g/km CO2A v porovnání s bezprostředním předchůdcem spotřeba paliva klesla o 0,2 litru na 100 km, což představuje zlepšení o 5,4 procenta.
 
99 g/km CO2: Nejekonomičtější Astra všech dob
V kompaktní třídě boduje Opel Astra 1.7 CDTI ecoFLEX se systémem Start/Stop. Nově vyvinutý turbodiesel 1.7 CDTI je optimalizovaný z hlediska tření. Na výběr je ve dvou výkonových modifikacích s 81 kW (110 k) nebo 96 kW (130 k). Novinkou motoru vybaveného přímým vstřikováním paliva common-rail je nová elektronická řídicí jednotka, zajišťující optimální průběh výkonu, nižší spotřebu paliva a snížení hluku i vibrací.
 
S emisemi CO2 99 g/km a spotřebou paliva 3,7 litru nafty na 100 km je Opel Astra 1.7 CDTI ecoFLEX nejúspornějším modelem Astra všech dob. Současně vytváří nová zelená vlajková loď kompaktní třídy nové standardy v oblasti výkonu a požitku z jízdy. Verze s výkonem 96 kW (130 k) dosahuje maximálního točivého momentu 300 Nm, zaručující vysoký temperament. Tyto špičkové hodnoty bylo možné dosáhnout díky vysoké účinnosti motoru, efektivnímu tepelnému managementu, systému Start/Stop, systému na rekuperaci kinetické energie při brzdění a optimalizaci šestistupňové manuální převodovky. K dalším konstrukčním opatřením na zvýšení účinnosti patří aktivní aerodynamické klapky v masce chladiče, zmenšená světlá výška, pneumatiky s nízkým valivým odporem a denní světla z LED.
 
Opel na frankfurtském autosalonu vystavuje i zvlášť ekonomickou verzi ecoFLEX nového modelu Opel Astra GTC s emisemi CO2 jen 109 g/km. Astra GTC 1.7 CDTI ecoFLEX se standardním systémem Start/Stop a komplexem technologií ecoFLEX bude k dispozici ve dvou výkonových modifikacích s 81 kW (110 k) a 96 kW (130 k) krátce po uvedení nového modelu do prodeje.
 
Lídři ve svých třídách: Úsporné vany Opel ecoFLEX
Opel Agila 1.0 ecoFLEX vstupuje do modelového roku 2012 s vyšším výkonem 50 kW (68 k) místo 48 kW (65 k) a současně se sníženou spotřebou paliva a emisemi CO2. V kombinovaném cyklu spotřebuje Agila 1.0 ecoFLEX pouze 4,8 litru benzínu na 100 km, což je méně o 0,3 litru než původně. Tím se emise CO2 snižují na 109 g/km. Zlepšení bylo dosaženo snížením třecích odporů motoru, dvojitým variabilním časováním ventilů Dual Variable Valve Timing (VVT) a použitím speciálního alternátoru. Od listopadu bude Agila 1.0 ecoFLEX k dispozici také se systémem Start/Stop, který přinese další snížení spotřeby paliva a emisí.
 
Opel Meriva není jen šampionem ve flexibilitě a ergonomii, ale také lídrem v oblasti úspory paliva a environmentální kompatibility. Meriva 1.3 CDTI ecoFLEX se systémem Start/Stop spotřebuje v kombinovaném cyklu pouze 4,1 litru nafty na 100 km, což odpovídá emisím CO2 jen 109 g/km - jedna z nejlepších hodnot v této třídě. Díky systému Start/Stop se spotřeba vanu s výkonem 70 kW (95 k) snížila v městském provozu o 0,6 litru na 4,8 litru na 100 km - což představuje úsporu přibližně 15 procent.
 
Společně se světovou premiérou nového modelu Zafira Tourer představuje Opel na frankfurtském autosalonu i zvlášť ekonomickou verzi této novinky. Zafira Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX má standardně systém Start/Stop a další technologie zvyšující účinnost, jako je optimalizovaná řídicí jednotka motoru, nové turbodmychadlo s variabilní geometrií, aktivní aerodynamické klapky v masce chladiče a pneumatiky s nízkým valivým odporem.
 
Se spotřebou paliva pouze 4,5 litru nafty na 100 km a emisemi CO2 119 g/km je Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX na čele třídy kompaktních vanů - bez jakýchkoliv kompromisů v oblasti výkonu. Turbodiesel 2,0 litru s přímým vstřikováním paliva common-rail dosahuje výkonu 96 kW (130 k) a maximálního točivého momentu 320 Nm (s funkcí overboost).
 
Modely Insignia ecoFLEX vytvářejí nové standardy ve střední třídě
Verze ecoFLEX modelu Opel Insignia 2.0 CDTI perfektně zhmotňuje filozofii ecoFLEX kombinací vysoké dynamiky a komfortu s nízkými emisemi. Turbodiesel o objemu 2,0 litru a výkonem 118 kW (160 k) dosahuje maximální točivý moment 380 Nm, což zaručuje suverénní jízdní výkony. Limuzína se standardním systémem Start/Stop emituje pouze 115 g/km CO2 a má kombinovanou spotřebu podle metodiky EU 4,3 litru nafty na 100 km.
 
Těchto špičkových hodnot bylo možné dosáhnout díky celé řadě technických optimalizací. Koeficient aerodynamického odporu se snížil na 0,26 montáží krycích panelů pod palivovou nádrží a zmenšením světlé výšky o 10 mm. Díky tomu je Insignia ecoFLEX jednou z nejaerodynamičtějších limuzín na světě. Další zlepšení aerodynamiky dosáhli konstruktéři značky Opel přídavnou pružnou lištou předního spoileru a zmenšením horních otvorů pro vstup vzduchu do motorového prostoru. Šestistupňová manuální převodovka optimalizované převodové stupně, změněn je i stálý převod v diferenciálu. Pro zvýšení účinnosti se montují pneumatiky Michelin Primacy HP, vyvinuté speciálně pro tento model.
 
Turbodiesel 2.0 CDTI využívá inovativní technologii Clean Tech, která má uzavřený okruh regulace spalování adaptující vstřikování paliva v reálném čase. Tím jsou zaručeny nejnižší možné emise a snížení hlučnosti motoru.
 
Opel Insignia vytváří nové standardy také se zážehovými verzemi: Nově vyvinutý motor 1.4 Turbo ecoFLEX je výsledkem konzistentního downsizingu. V kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou, systémem Start/Stop, elektrickým posilovačem řízení, aerodynamickými panely na podvozku karoserie a pneumatikami s nízkým valivým odporem je nejekonomičtějším zážehovým motorem v celém segmentu střední třídy.
 
V této konfiguraci se spotřeba motoru 1.4 Turbo - ve srovnání s předchozím atmosferickým motorem 1,8 litru se stejným výkonem 103 kW (140 k) - snížila o 2 litry na 5,7 litru na 100 kilometrů. Také emise CO2 se úměrně snížily o 45 gramů na 134 gramů, což představuje v obou oblastech zlepšení o více než 25 procent. Současně vzrostl točivý moment motoru o téměř 15 procent na 200 Nm. Špičkový model značky Opel s motorem 1.4 Turbo se vyrábí i jako kombi Sports Tourer, které se spotřebou paliva 5,9 l/100 km a emisemi CO2 139 g/km vytváří nové standardy v segmentu automobilů kombi střední třídy se zážehovým motorem.
 

Ke snížení spotřeby paliva přispívá i hřebenové řízení s elektrickým posilovačem REPS (Rack Assist Electric Power Steering), použité poprvé v modelové řadě Insignia. Charakteristika řízení s proměnlivým účinkem podle rychlosti jízdy se lépe přizpůsobuje momentálním jízdním podmínkám, čímž se zlepšuje komfort a ovladatelnost. Významnou předností systému REPS je, že na rozdíl od hydraulického posilovače s čerpadlem, nepřetržitě poháněným od motoru klínovým řemenem, spotřebovává elektromotor posilovače energii pouze, když řidič otáčí volantem.

 

Méně CO2, nižší náklady napalivo:ModelyOpelLPG
Opel poskytuje zákazníkům kladoucím důraz na nízké provozní náklady a ochranu životního prostředí další alternativu v podobě modelů upravených na používání zkapalněného ropného plynu LPG (Liquefied Petroleum Gas). Prvním z nových modelů na LPG je Corsa 1.2 LPG ecoFLEX. Při používání LPG dosahuje výkonu 61 kW (83 k), zatímco při spalování benzínu 63 kW (85 k). S třídveřovou karoserií emise CO2 jen 110 g/km (pětidveřová verze 115 g/km). Postupně budou následovat verze LPG modelů Meriva, Astra, Zafira Tourer a Insignia, poháněné modifikovaným zážehovým motorem 1.4 Turbo. S těmito nově vyvinutými modely, splňujícími emisní normu Euro 5, bude Opel nabízet kompletní program modelů na LPG přímo z výroby. Tím bude zajištěna vysoká kvalita modelů Opel LPG ecoFLEX, na které se bude vztahovat plná záruka.
 
Bez ohledu na počet ujetých kilometrů během roku a provozní profil lze používáním LPG snížit náklady na palivo přibližně o 40 procent. Vedle toho profituje z alternativního paliva i životní prostředí: Emise CO2 jsou při spalování LPG o 15 procent nižší než při srovnatelném zážehovém motoru. Všechny modely Opel LPG ecoFLEX jsou dvoupalivové - mají nádrže na LPG i na benzín - čímž se výrazně prodlužuje jejich dojezd. S plnou nádrží benzínu a LPG se maximální dojezd jednotlivých modelů pohybuje v rozmezí od 1100 do 1500 km.
 
 
PR
 

Fotogalerie

Novinky Opel pro IAA 2011

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu