Vyhledávání

Světová premiéra modelu Opel Astra : Fascinující design, maximální dynamika

Světová premiéra modelu Opel Astra : Fascinující design, maximální dynamika
Opel na 64. frankfurtském autosalonu IAA
 
·         Kompaktní kupé s dynamickými liniemi a dramatickými proporcemi
·         Podvozek high-tech s přední nápravou HiPerStrut pro všechny verze
·         Prostorná pětimístná karoserie s mnoha inovacemi
 
 
Opel představí na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu (15. - 25. září) poprvé nový model Astra GTC. Nově modelovaní „tvář“ s precizními akcenty a dramatickými proporcemi dělá z kompaktního kupé velmi atraktivní vozidlo. Od otevření objednávek v červnu tohoto roku si jej objednalo už přes 15 000 zákazníků.
 
Všechny verze kupé Astra GTC profitují ze speciální konstrukce přední nápravy HiPerStrut (High Performance Strut), která ideálně doplňuje patentovanou zadní nápravu Opel s vlečenými rameny, spojenými torzně pružnou příčkou a Wattovým přímovodem. Tato kombinace dodává novému kupé vynikající stabilitu a maximálně přesné jízdní vlastnosti. K dalším inovacím na palubě nového modelu Astra GTC patří asistenční systémy řidiče založené na druhé generaci kamerového systému Opel Eye s rozšířenou funkčností a nová, čtvrtá generace bi-xenonových reflektorů Advanced Forward Lighting (AFL 4).
 
Na rozdíl od mnoha jiných třídveřových hatchbacků v segmentu střední třídy je GTC samostatným modelem v programu značky Opel a ultimativní verzí modelu Astra v oblasti designu a jízdní dynamiky. Nemá žádné společné díly exteriéru s jinými členy rodiny Astra s výjimkou krytů vnějších zpětných zrcátek a střešní antény. Šest ze sedmi 17- 20-palcových druhů kol je vyhrazeno výlučně pro GTC. Exkluzivním prvkem výbavy nového modelu Astra GTC je i panoramatické přední okno, které bude poprvé představeno při premiéře na frankfurtském autosalonu. Tento jedinečný prvek úspěšně debutoval v sériové výrobě již v předchozí generaci modelu Astra GTC. Inženýři Opel / GM při jeho vývoji získali celkem 11 patentů. Velké panoramatické přední okno plynule přechází od kapoty do střechy vozu až po úroveň středních sloupků karoserie. Žádný příčný prvek nebo výztuha neruší výhled řidiče a spolujezdců směrem dopředu a šikmo vzhůru, čímž se vytváří unikátní, téměř neomezený pohled z vozidla, srovnatelný s pohledem z kokpitu proudové stíhačky.
 
Maximum emocí vyjádřených pouze třemi čistými liniemi
„Snažili jsme se, aby model Astra GTC byl ultimativním vyjádřením výrazových prostředků designu značky Opel, charakterizovaných jako „sochařské umění ve spojení s německou přesností“, a aby zhmotňovalnaši vášeň pro automobil,“ řekl Mark Adams, viceprezidentznaček Opel / Vauxhall pro design.Při tom jsme nechtěli emocemi potlačit funkčnost: Astra GTC je praktický a dostupný automobil snů.“
 
V profilu vozu designéři umocnili dramatičnost omezením počtu linií: Pouze tři linie vytvářejí napětí a modelují tvar karoserie modelu Astra GTC. První je jemná linie, klesající dolů od předních dveří po spodní část zadního blatníku a dodávající energii boční části vozidla, Nechybí typický „břit“, který má stejné provedení jako v modelové řadě Insignia. Druhá linie vychází z vnější kliky dveří a táhne se po zadní část vozidla, čímž zvýrazňuje dramatický postoj dělením boční části karoserie na dvě výrazné plochy. Třetí linie, která sleduje čistou, sportovní siluetu střechy kabiny, má lesklou černou povrchovou úpravu, čímž zvýrazňuje grafiku bočních oken.
 
Čistou přední část karoserie charakterizuje pro automobily Opel typický prolis v podélné ose na přední kapotě a je zvýrazněna úzkými předními reflektory ve tvaru orlích očí s denními světly v profilu křídla. Reflektory, navazující na chromovanou lištu s logem a oddělenou dramatickou masku chladiče lichoběžníkového tvaru v nárazníku, zdůrazňují sportovní charakter vozu.
 
Nejdramatičtější oblastí karoserie modelu Astra GTC je přechod mezi boky karoserie a kabinou. Široká „ramena“ zadních blatníků dodávají karoserii impozantní proporce a k vozovce přikrčený, energický postoj. Zadní sloupek karoserie navazuje na zadní spoiler, rafinovaně integrovaný do prodloužené linie střechy. Na přání světelné diody LED zvýrazňují motiv křídla v grafice podlouhlých zadních skupinových světel.
Přesný průjezd zatáčkami díky high-tech přední nápravě
Při vývoji modelu GTC byla věnována velká pozornost konstrukci přední nápravy Opel HiPerStrut, která je poprvé použitá v modelové řadě Astra. Tato náprava vychází z konstrukce přední nápravy modelu Insignia OPC a je adaptována na velikost kompaktního kupé. Náprava HiPerStrut využívá stejné upevňovací body na karoserii jako náprava McPherson ostatních modelů řady Astra, ale má změněnou geometrii - především zmenšený odklon osy čepu řízení. Tím redukuje přenos rušivých sil od poháněných předních kol do řízení - což je slabinou mnoha výkonných automobilů s pohonem předních kol - a umožňuje řidiči plně využívat vysoký výkonový potenciál motorů.
 
Díky nové přední nápravě HiPerStrut poskytuje Astra GTC živé, sportovní jízdní vlastnosti, zlepšenou ovladatelnost a přesnější zpětnou vazbu. Změněná geometrie nápravy umožňuje bez negativních vlivů používat kola velkého formátu do 20 palců.
 
Oproti pětidveřové verzi modelu Astra GTC o 10 až 15 mm sníženou světlou výšku, přičemž rozvor vzrostl o 10 mm ze 2685 mm na 2695 mm. I rozchod obou náprav je zvětšen na 1584 mm (+ 40 mm) vpředu a 1588 mm (+ 30 mm) vzadu.
 
Zadní náprava s vlečenými rameny má díky Wattovu přímovodu vyšší příčnou stabilitu
I zadní náprava kombinující vlečená ramena, spojená torzně pružnou příčkou a rameny Wattova přímovodu, byla pro model GTC přepracovaná. Má vyšší boční tuhost a vyladění přizpůsobené nižší poloze těžiště vozidla. Náprava patentované konstrukce je lehčí a kompaktnější než víceprvkové závěsy zadních kol, přičemž poskytuje vysoký komfort, vynikající izolaci přenosu hluku a výbornou stabilitu.
 
Wattův přímovod tvoří krátké otočné střední rameno na malém příčném nosníku, připevněným k podlaze karoserie, hned za osou zadních kol. Otočné rameno má na každém konci kulové čepy, ke kterým jsou připevněna příčná ramena od jednotlivých kol.
 
Při jízdě přímým směrem zajišťuje Wattův přímovod vynikající stabilitu a při jízdě v zatáčce minimalizuje příčné vychýlení stejně jako moderní víceprvkové závěsy. Přímovod zachytí přibližně 80 procent příčných sil působících na vlečená ramena zadní nápravy. Kromě toho umožňuje použít měkčí silentbloky pro připojení ramen ke karoserii, které již nemusí kompenzovat změny sbíhavosti, čímž se zvyšuje komfort zadní nápravy.
 
Konstrukce podvozku modelu Astra GTC perfektně integruje systém tlumičů pérování FlexRide s inteligentní, plně adaptivní regulací charakteristiky tlumičů pérování. Tento systém zvyšuje dynamickou stabilitu vozidla, zlepšuje jízdní vlastnosti v zatáčce a optimalizuje reakci vozu na impulsy řízení automatickým přizpůsobováním charakteristiky tlumičů pérování stavu vozovky, rychlosti a individuálnímu stylu jízdy konkrétního řidiče. Lepší stabilita a ovladatelnost přispívají ke zvýšení aktivní bezpečnosti vozidla v kritických situacích. FlexRide navíc umožňuje řidiči pouhým stiskem knoflíku měnit celkové nastavení podvozku ve třech režimech: na výběr je vyvážený režim „Standard“, komfortně orientovaný „Tour“ nebo aktivní režimSport“.
 
Přímá reakce řízení pro suverénní ovládání
Přesnost, zpětná vazba a suverenita - to jsou tři hlavní vlastnosti požadované při konstrukci řízení modelu GTC. Cílem inženýrů bylo vytvořit systém výrazně usnadňující manévrování s vozidlem při malé rychlosti s malým účinkem posilovače při vysoké rychlosti jízdy. Na to používá Astra GTC elektrický posilovač s variabilním účinkem podle rychlosti. Aby bylo dosaženo optimální zpětné vazby, elektromotor posilovače je namontován přímo na převodovce řízení naproti sloupku řízení.
 
Hlavní výhody elektrického posilovače řízení(EPS)jsou zjevné: Při malérychlosti jeúčinek posilovačenejvětší,aby se minimalizovalysíly nutné kovládání vozu. Při vyššírychlosti seúčinek posilovačeproporcionálněsnižuje,aby se zlepšilazpětná vazbaposkytovanářidiči. Druhouvýraznoupředností je, žeelektrický posilovačpři jízdě přímým směrem,na rozdíl od klasickéhohydraulickéhoposilovačes čerpadlempoháněnýmod motoru,nespotřebovávážádnouenergii, čímž přispívá ke snížení spotřeby paliva.
 
Kompaktní sportovnívůzspříznivouspotřeboupaliva
Opel Astra GTC bude odzačátku prodejek dispozicise čtyřmimotory-třemi zážehovými ajednímturbodieselem-pokrývajícívýkonovérozpětíod88 kW (120k) do 132 kW (180k). Od začátku roku2012nabídku motorůrozšíří nový turbodiesel 1.7CDTIve dvou verzíchs výkonem81 kW (110k)a96 kW (130k), standardně vybavenýsystémemStart/Stop. V průběhupříštího rokupřibudoudvěještě úspornějšíverze1.7 CDTIecoFLEX sstejnýmivýkony81 kW (110k)a96 kW (130k), vybavené dalšímitechnologiemisnižujícímispotřebu palivaaemisemi CO2  pouze109 g/km.V průběhu roku2012se začne prodávati vysocevýkonná verzeOPC.
 
Vylepšený turbodiesel2.0 CDTIs přímým vstřikovánímpaliva common-railmá zvýšenývýkon na121 kW (165k)aje standardněvybaven filtrempevnýchčásticve výfukových plynech, šestistupňovou manuální převodovkouasystémemStart/Stop, snižujícíspotřebu palivav hustém městském provozu. Motor2.0 CDTIspojujevynikající výkonové parametrys vysokou účinností. Díky funkcioverboostposkytujemaximální točivý moment380 NmamodeluAstra GTCudělujezrychlení z 0 na100 km/hza8,9sekundy.Maximální rychlosts tímto motoremje 210km/h.Kombinovanánormovanáspotřeba palivaje pouze4,9 litrunafty na 100 kmaemise CO2  dosahujíhodnoty129g/km. S jednounáplní56-litrovépalivové nádržemůžeAstra GTC2.0 CDTIabsolvovatpřes1.100kilometrů.
 
Systém Start/Stop se montuje standardně do tří zážehových čtyřválců s objemem 1,4 litru. Základní motor s výkonem 74 kW (100 k) a pětistupňovou manuální převodovkou spotřebuje pouze 5,5 litru na 100 km a emituje 139 g/km CO2 . Turbodmychadlem přeplňované verze dosahují výkonu 88 kW (120 k) a 103 kW (140 k). Oba motory se kombinují se šestistupňovou manuální převodovkou, dosahují stejný maximální točivý moment 200 Nm, přičemž mají i stejnou průměrnou normovanou spotřebu paliva 5,9 litru na 100 km a emise CO2  (139 g/km). Vrchol nabídky zážehových motorů na začátku prodeje představuje motor 1.6 Turbo se šestistupňovou manuální převodovkou a výkonem 132 kW (180 k), umožňující dosahovat maximální rychlost 220 km/h.
 
Všechny motory s výjimkou základního atmosférického zážehového 1.4 se standardně kombinují se šestistupňovou manuální převodovkou. Šestistupňová automatická převodovka bude na přání k dispozici pro model se zážehovým motorem 1.4 Turbo a turbodieselu 2.0 CDTI od začátku roku 2012.
 
Nová kamera Opel Eye zvyšuje náskok značky Opel v segmentu
Nový Opel Astra GTC je na špičce mezi kompaktními kupé nabídkou asistenčních systémů řidiče. Při tom hraje klíčovou roli druhá generace kamerového systému Opel Eye s rozšířenou funkčností. Funkce Traffic Sign Recognition (TSR) dokáže identifikovat více dopravních značek používaných v EU a nyní rozeznává i hranaté značky jako např. dálnice, označení zón s omezeným provozem a dodatkové tabulky k značkám omezujícím rychlost. Kromě známé funkce Lane Departure Warning (LDW), upozorňující řidiče na nedobrovolné opuštění jízdního pruhu, systém nyní podporuje i novou funkci Following Distance Indication (FDI), která vizuálně informuje řidiče o odstupu od vozidla jedoucího vpředu.
 
Astra GTC přináší poprvé i novou, čtvrtou generaci bi-xenonových adaptivních reflektorů Bi-Xenon Advanced Forward Lighting (AFL 4). Navíc k devíti funkcím dosavadního systému AFL + - obsahující i asistenční systém dálkových světel, automaticky přepínající mezi dálkovými a tlumenými světly podle přítomnosti jiných vozidel v provozu - mohou být reflektory doplněny funkcí Intelligent Light Ranging system (ILR). Tato funkce využívá kameru systému Opel Eye pro měření vzdálenosti od vozidla jedoucího vpředu a na jejím základě nastavuje dosah tlumených reflektorů, čímž se kontinuálně optimalizuje osvětlení cesty bez oslňování ostatních účastníků silničního provozu. S těmito deseti funkcemi poskytuje Astra GTC nejlepší reflektory ve svém segmentu.
 
Atlet s praktickými vlastnostmi
Na rozdíl od konkurentů design připomínající kupé negativně neovlivňuje funkčnost modelu Astra GTC. V kabině je místo pro pět osob, variabilní zavazadlový prostor využitelný objem od 370 do 1235 litrů - což je až o 200 litrů více než u konkurenčních modelů. Objem odkládacích prostorů v kabině se oproti předchozí generaci GTC zvětšil o 50 %. Přispěla k tomu i elektricky ovládaná parkovací brzda, čímž se uvolnil prostor ve středové konzole - respektive v nejlépe přístupné oblasti.
 
Design kokpitu modelu Astra GTC se vyznačuje vysokou kvalitou. Kombinuje výrazně modelované plochy a dynamické linie, výrazný sportovní charakter umocňují nové potahové látky, barvy a dekorační obklady u verzí výbavy Enjoy a Sport. Specifický charakter modelu GTC umocňuje i standardní sportovní volant s ergonomicky tvarovaným věncem.
 
Přední sedadla modelu Astra GTC mají nejširší rozsah nastavení v segmentu, čímž vyhovují řidičům všech postav. Za příplatek lze objednat ergonomická přední sedadla s 8-směrovým nastavováním, 4-směrově nastavitelnou bederní opěrkou a podélně nastavitelnou oporu stehen, certifikované asociací zdravotnických expertů AGR (Aktion Gesunder Rücken - Akce za zdravá záda).

 

PR

 

Fotogalerie

Novinky Opel pro IAA 2011

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu