Vyhledávání

Bugina by náročnou zátěž nevydržela a proto s ní zatím Dušan Randýsek Dakar nepojede

Bugina by náročnou zátěž nevydržela a proto s ní zatím Dušan Randýsek Dakar nepojede

Dušan na Rallye Dakar nepojede
Bugina při ověřovacích testech neobstála, náročnou zátěž by nevydržela

Idea, že by v dakarské rallye startoval Dušan Randýsek (na snímku) v jednomístném voze buggy, vzala za své. Trojnásobný účastník nejtěžší motoristické soutěže v kategorii motocyklů se po zranění a operaci kolena rozhodl, že přišel čas k přesednutí na čtyři kola. Ze Slovenska přivezl buginu Pepy Macháčka, na které v Lučenci pracoval konstruktér Norbi Klement. Chtěl práce na vypůjčeném jednomístném vozítku dokončit a otestovat ho, aby stihl blížící se přesun techniky do Buenos Aires. Okolnosti ovšem ukázaly, že bugina by nebyla dakarské zátěže schopná. Dušanovy testovací totiž jízdy prostě nevydržela.

Mrzí to i Pepu, protože jsme byli schopní projekt dotáhnout do konce a bugině vdechnout život. Jenže ona nefunguje,“ krčil rameny člen stáje KM Racing, který od chvíle, co letos Machus začal s buginou jezdit, stál po jeho boku. „Od svého zranění tuto kategorii intenzivně sleduji. Je to cesta, kterou bych se chtěl ubírat, a byl týmu nějak užitečný,“ pokračoval jezdec, který se rozhodl zkusit štěstí s buginou po té, co vyšlo najevo, že kvůli stavu svého kolena nemůže pomýšlet na motorku, a když se Macháček rozhodl v Rallye Dakar ještě protentokrát vrátit ke čtyřkolce.

„V mé dílně jsme začali dělat závěrečné úpravy. Po třech týdnech intenzivní práce, kdy jsme přebudovali takřka všechno, s čím jezdec auto ovládá, jsme byli schopni vyzkoušet pérování, tlumiče a celkové jízdní vlastnosti. Když jsme začali jezdit, vyšlo najevo, že konstrukce náprav nemá šanci zátěž, jakou přináší vytrvalostní rallye, vydržet. Začali jsme ji zpevňovat, ale stejně celá popraskala. Pak už nebyl čas na to, aby se situace do odplutí techniky mohla napravit,“ popsal situaci čtyřicetiletý jezdec z Hranic na Moravě.

Cílem je Silk Way Rally

Tyto problémy ho ovšem od ježdění v nejmenším vozidle pro dálkové soutěže neodradily. „Tři intenzivní týdny přestavby mě sblížily s anglickým výrobcem Rage buggy. S použitím jejich osvědčených komponentů budu schopný postavit stroj, který bude fungovat. Nebude sice nijak revoluční, ale bude dojíždět. Rád bych ho představil nejpozději v polovině příštího roku na Silk Way Rally. Jsem přesvědčený, ze jsme na začátku oblíbené kategorie, podobně jako byly před deseti lety čtyřkolky,“ uvedl.

Macháček chce zase slovenského konstruktéra přimět k tomu, aby pracoval podle jeho not a mohl buginu rovněž připravit na Silk Way. „Jde o prototypové záležitosti, konstrukčně nové věci, které musím vymyslet. To trvá déle než samotná práce,“ dodal. min

 

 

http://www.kmracing.cz/ 

ilustrační foto

 

Fotogalerie

Baja Carpathia 2011 a sobotní atmosféra podruhé

foto Pavel Jelínek ( tentokrát Canonem)

Další fotografie 1 2 3 4 5 6 7 8

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu