Vyhledávání

Czech Dakar team opět v písku : Mikulenčák a Janáček na Erg Oriental 2009

Czech Dakar team opět v písku : Mikulenčák a Janáček na Erg Oriental 2009

Czech Dakar team opět v písku
Erg Oriental 2009 - test před Dakarem


I když se závod Erg Oriental tváří jako amatérský, v ničem si nezadá s ostatními dálkovými rallye. Samo o sobě hovoří i to, že se jedná již o 28.ročník této saharské rallye a zvláště pak v náročnosti terénu mnohé slavnější závody naopak předčí.

Přes tři tisíce kilometrů prověřilo nejen připravenost jednotlivých strojů, ale i posádek. Desetidenní závod tak byl prověrkou fyzické a psychické připravenosti všech zúčastněných.

Za Czech Dakar Team se zúčastnila posádka Martin Mikulenčák – Míla Janáček s novinářským vozem Hummer H2, který se zde představil v roli závodního stroje! Již od prvního dne ukázala naše posádka jedoucí v kategorii Race L1, že s nimi musí ostatní počítat.

Celkem přes 40 účastníků v kategoriích moto, buggy, auto a truck, se 1. 11. vydalo Tuniskem směrem k jihu a hned první závodní den okusili jezdci i stroje, že to nebude procházka růžovou zahradou... Čekal na ně speciál o délce 116km včetně 12km v dunovém poli před městem Douz.

Během následujících dní v okolí Marsu, Ksar Ghilane či El Bormy se však všichni ujistili v tom, že úvodních 12 km dun bylo jen malým předkrmem toho, co všechny čeká v dalším průběhu tohoto závodu. Další tři dny se účastníci z náročných dun Sahary prakticky nedostali. Naší posádce Martin Mikulenčák – Míla Janáček se podařilo usadit na čele své kategorie a již do úvodu závodu atakovali místa v první desítce absolutně.

Jejich důsledné sbírání všech GPS bodů, dobrá navigace a rychlá jízda slavili úspěch a čtvrté místo absolutně mezi automobily a první místo v kategorii s bezpečným náskokem bylo zasloužené. Co ale spojovalo všechny posádky závodu, bylo jistě denní házení lopatou a vyprošťování zapadlých aut z písečných pastí.

Dobrým příkladem je určitě etapa Mars – Mars, která původně měřila 126 km, ale ani jedna posádka z celého startovního pole se nestihla dostat do cíle prvního kola za dříve než pět hodin, které byly třeba pro vpuštění do dalšího kola. Tak polovičních 63 km zvládly nejrychlejší za šest hodin! A to ještě neabsolvovaly všechny určené body na trati!

Pro posádku to byl dobrý test ještě před odjezdem na lednovou rallye Dakar do Argentiny.

Text: Míla Janáček



Celkové pořadí Erg Oriental 2009:

01) Porschen / Körver VW Käfer/LR RangeRover 43:38:33

02) Windfeder / Windfeder LR Defender 50:21:19

03) Bleim / Herpel Nissan Patrol 62:14:48

04) Mikulencak / Janacek Hummer H2 69:01:49

05) Ortmann / Felseis Toyota Land Cruiser 69:04:05

06) Kliebisch / Kliebisch Toyota Land Cruiser 80:51:31

07) Tinla / Ehlermann LR Defender 83:51:31

08) Schweiger / Schweiger LR Defender 88:52:41

09) Veverka / Jedlicka Hummer H2 89:47:54

10) Lampert / Lampert LR Defender 90:41:59

11) Svoboda / Svoboda / Vlastimil Tatra 815 91:41:58

12) Goricki / Goricki Toyota Land Cruiser 96:22:48

13) Bechynsky / Svojanovsky Hummer H2 97:30:21

14) Elfenthal / Schackmann Toyota Land Cruiser 113:26:45

15) Beranek / Petrakova Hummer H2 117:33:13

http://www.czechdakar.cz/

 

Fotogalerie

TK Czech Dakar teamu mezi Hummery před Hedvábnou stezkou 2009, foto K. Kolečko

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu