Vyhledávání

Dramatické druhé dějství Silk Way přineslo více změn než celý loňský ročník dohromady

Dramatické druhé dějství Silk Way přineslo více změn než celý loňský ročník dohromady

Těžká druhá etapa plná zvratů posílá Aleše Lopraise na třetí příčku absolutně

Dramatické druhé dějství přineslo více změn než celý loňský ročník dohromady. Aleš Loprais postupuje i po problémech na 3. místo.

Takovou etapu Silk Way Rally ještě nezažila. Podivná směsice zbytku ruských jílovitých celin a nastupujících písků ve volžské oblasti, promísených s bahnem a vlhkem pořádně těžkou porci 483 kilometrů, a to náročnost bude rozhodně ještě narůstat. V celkovém pořadí nezůstal kámen na kameni, snad jen vedoucí trio v celkovém pořadí bylo konzistentní.

Aleš Loprais odstartoval ze 6. příčky a držel se na dostřel nejlepších, na 1. kontrolním bodu byly odstupy minimální. Poté přšel první problém, upadená hadice turba znamenala první zásadnější opravu. V dalším průběhu se smůla Alešovi přilepila na paty znovu, když po se po defektu separoval běhoun prázdné pneumatiky od kordu a ještě se ji podařilo v měkkém písku "svléknout." Poté už Aleš upaloval do cíle a stačil ještě stáhnout několik minut z náskoku dvojice Kabirov – Stacey, která udávala etapě tón.

"Dnes to bylo těžké ve všech směrech. Byl to obtížný mix povrchů, a také jsme museli dvakrát opravovat, což nás zdrželo, ale konečné čtvrté místo i přijatelná ztráta jsou pro nás povzbuzením. Bojujeme dál a myslím, že jsme stále ve hře. Nicméně Rusové nastavili laťku proklatě vysoko," dodal pilot InstaForex Loprais Teamu.

Mezitím se děly věci! Dosud vedoucí pilot průběžného pořadí Eduard Nikolajev odstoupil kvůli technickým problémům svého elitního Kamazu. Otec i syn Mardějevové u něj jako asistence nechali přes dvě hodiny a i oni vypadli z boje o první desítku. Prapor ruského týmu držel skvěle po většinu etapy Ardavičus v barvách kazašské Astany, které ale nepřálo štěstí nejen na Tour de France, po výborném výkonu ztratil Ardavičus v závěrečných píscích přes dvě hodiny. Muziku tvrdil zpočátku i Echter, ale i tato etapa byla pro něj problémová a z boje o čelní příčky vypadl. Naopak výborně a konzistentně se držel Peter Verluis a návrat dne zaznamenal Hans Stacey s Ivecem de Rooye, který se s Kabirovem strhujícím způsobem přetahoval o vedení v etapě, až se prosadil zkušený Rus. Trochu překvapivě se ho drží mladý týmový kolega Andrej Karginov. V první desítce to nebyly jediné změny, prosadil se do ní nenápadný, ale rychlý Elfrink, naopak Behringer po slibném začátku musel táhnout na laně Kahleho týmovou buggy a ztratil. Po smůle v úvodu se zajímavě chytly oba liazy týmu KM Racing. Zkrátka mnoho událostí na jednu etapu a neméně zajímavých vyhlídek na dny příští.

Osud posádky Bonver Dakar Teamu Tomáše Vrátného trochu podtrhl dosavadní bláznivý a nabitý úvod závodu. V etapě totiž ztratil přes tři hodiny, ale etapu dokončil a pokračuje dál. "Nejdříve jsme dostali defekt ve 110kilometrové rychlosti, kusy separovaného běhounu nám poškodily brzdový válec a opravou jsme se hodně zdrželi. To ale nebylo všechno, zazlobil nás posilovač řazení, tedy další oprava, k tomu jsme řešili problém s dopravou nafty z nádrže. Zkrátka bylo toho hodně a kromě toho byla ta etapa opravdu těžká. Mechanici Petr Almáši s Radimem Pustějovským nespali celou noc a myslím, že tu následující to nebude jinak," shrnul své dojmy Tomáš Vrátný.



Další etapa s převahou písků už dovede soutěžící ke Kaspickému moři a přinese těžkou speciálku dlouhou 432 kilometrů.


Jiří Vintr 

Umístění našich posádek:

 

 Poř.
 Číslo
 Posádka
 Země
 Vůz
 Čas
 1.
 305
 Fidaus Kabirov, Andrej Mokjejev, Anatolij Tanin
 RUS
 Kamaz 4326-9
 06:24:08
 2.
 303
 Hans Stacey, Eddy Chevaillier, Bernard der Kinderen
 NL
 Iveco Trakker 4x4
 +0:04:01
 3.
 318
 Andrej Karginov, Vjačeslav Mizjukajev, Igor Děvjatkin
 RUS
 Kamaz 4326
 +0:21:34
 4.
 301
 Aleš Loprais, Milan Holáň, Vojtěch Štajf
 CZ
 Tatra Jamal 4x4
 +0:27:42
 5.
 309
 Peter Versluis, Serge Bruykens, Harry Schuurmans
 NL
 MAN TGA 18.480
 +0:34:30
 6.
 304
 Wuf Van Ginkel, Marc Wams, Gerard Van Veenendaal
 NL
 Ginaf X2222
 +0:46:19
 7.
 313
 Johan Elfrink, Enno Hurtulanus 
 NL
 Mercedes Axor
 +1:00:10
 8.
 320
 Josef Cabala, Jan Bervic, Josef Kalina
 PL/CZ
 Liaz
 +1:02:17
 9.
 329
 Steven Rotsaert, Dirk Dendooven, Frits Debuf
 BEL
 MAN TGA 18.480
 +1:06:39
 10.
 302
 Franz Echter, Detlef Ruf, Christoph Echter
 D
 MAN TGA 18.480
 +1:07:29
 25.
 319
 Tomáš Vrátný, Petr Almáši, Radim Pustějovský
 CZ
 Tatra 815 4x4
 +3:06:07
Celkové pořadí po 2. etapě:
 Poř.
 Číslo
 Posádka
 Země
 Vůz
 Čas
 1.
 305
 Fidaus Kabirov, Andrej Mokjejev, Anatolij Tanin
 RUS
 Kamaz 4326-9
 09:48:16
 2.
 318
 Andrej Karginov, Vjačeslav Mizjukajev,Igor Děvjatkin
 RUS
 Kamaz 4326
 +0:35:10
 3.
 301
 Aleš Loprais, Milan Holáň, Vojtěch Štajf
 CZ
 Tatra Jamal 4x4
 +0:43:25
 4.
 303
 Hans Stacey, Eddy Chevaillier, Bernard der Kinderen
 NL
 Iveco Trakker 4x4
 +0:54:45
 5.
 309
 Peter Versluis, Serge Bruykens, Harry Schuurmans
 NL
 MAN TGA 18.480
 +0:57:37
 6.
 304
 Wuf Van Ginkel, Marc Wams,Gerard Van Veenendaal
 NL
 Ginaf X2222
 +1:18:27
 7.
 308
 Marek Spáčil, Radim Kaplánek, Jan Vodrhánek
 CZ
 Tatra 815 4x4
 +1:39:51
 8.
 302
 Franz Echter, Detlef Ruf, Christoph Echter
 D
 MAN TGA 18.480
 +1:50:17
 9.
 313
 Johan Elfrink, Enno Hurtulanus 
 NL
 Mercedes Axor
 +1:52:28
 10.
 329
 Steven Rotsaert, Dirk Dendooven, Frits Debuf
 BEL
 MAN TGA 18.480
 +1:52:42
 22.
 319
 Tomáš Vrátný, Petr Almáši, Radim Pustějovský
 CZ
 Tatra 815 4x4
 +4:02:28





www.loprais.cz

 

Fotogalerie

Silk Way 2011 - bahňáci v cíli první etapy

foto Petr Podroužek

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu