Vyhledávání

Na Dakar 2012 se chystá také pětinásobný vítěz Josef Macháček.

Na Dakar 2012 se chystá  také  pětinásobný  vítěz Josef Macháček.

Na Dakar 2012 se opět chystá také pětinásobný vítěz kategorie čtyřkolek Josef Macháček, závodník z Heřmova Městce nedaleko Přelouče a Pardubic.
Pokud by se mu podařilo vyhrát čtyřkolky i tentokrát, mohl by vyrovnat rekord Karla Lopraise. Jenže to nebude ani náhodou snadné.

Zejména, pokud by mu zase pořadatelé dali omylem špatnou GPS, jako letos. A pak ještě penalizaci, kterou jezdec ani náhodou nezavinil. Částečnou ztrátu z jeho penalizace mu pak sice smazali, ale i tak talší dvě hodiny zůstaly ....  Při vyrovnanosti jezdců to pak je  ztrátaprostě nesmazatelná


Dakar 2012 se blíží, kolikátá je to vlastně tvoje osobní účast ?? 

11x vcelku, z toho desata zavodni.Jednou jsem zajišťoval kompletni asistenci a dvakrát v roce 1997 a 98 částečnou asistenci na evropském kontinentu. V roce 2005 jsem ještě asistoval u odvozu Macíkova Liazu.

Byl jsi v začátcích třeba účastníkem i v jine roli, než jako závodník ?

V roce 2004 jako mechanik Markovi Podlipnému. Jel jsem autem, červeným nissanem ( s nímž o rok dříve jeli Dakar Jiří Přibyl a Petr Novotný.....)

V letech 97 a 98 jsem asistoval Ivo Kaštanovi a tam jsem si to byl omkrnout a v roce 1999 jsem pak startoval poprvé sám.

Kolik jsi letos v rámci přípravy najel kilometrů plus případně další příprava ?

12 000 na čtyrkolce plus 3 000 s buggynou.
Dakar měl 8 500 a k tomu Bulharsko, Sedlčany a v říjnu Tunis, kde jsme měli tradiční testování.

Jak nyní piluješ fyzičku ??

No hlavne makám do dvou v noci v dílně, to je ta nejlepší příprava. Málo spát a hodně dělat. Fyzičku nijak nepiluji. Když v mém věku začnu, tak mi hned někde něco lupne a pak se z toho dva týdny vzpamatovávám......

Jak obvykle prožíváš vánoce, když jsi vlastně na odjezdu na Dakar ?

Od tý doby, co se nejezdi v Africe, tak se odešle technika měsíc před koncem roku a je vlastně spoustu času. Vánoce pak mám v pohode, jak mají být. Horší to bylo dříve v Africe - přes vánoce se dělalo a finišovalo.

Nyní si připravím baťůžek, dám salátek, řízeček a vše co k tomu patří a užívám klídek. Případně se věnuji akcím před Dakarem a rozhovorům s novináři a rodině.

Zvažoval jsi jet s buggynou, s kterou tě viděl řádit při premiéře na Baja Saxonia i v Polsku, a nakonec jedeš opět se čtyrkolkou. Na buggyně se ale dál pracuje a staví se nová a lepší ?

Samozřejmě. Buggyna se připravovala od havárie v Polsku - dělal se nový rám, velká nádrž, aby byla homologovaná... Fyzicky jsem ji dostal až v půlce září a potom bych ji s moji kapacitou již nedokázal dodělat.

Buggynu si nakonec pronajmul Dušan Randýsek, který ji nakonec ani s pěti lidma, které měl k dispozici, nebyl schopen dodělat. Plánuji s ní tak start až na Silk Way ( léto 2012).

Jak by jsi srovnal jízdu v obou těchto strojích. Přece jen je to asi zcela zásadní rozdíl.

Tak to je tak na hodinu vyprávění. Je to diametrální rozdíl. Na čtyřkolce se cítím nebezpečně,
buggyna je auto, jsem tam připoután. Rychlost je přibližně stejná. Je zde omezena na 150 km za hodinu a hlídá to GPS. Když chybí do limitu čtyři km, pípá to.

Kolik jezdců letos vůbec pojede na strojích z tvé dílny ?

Se čtyřkolkou z mé dílny pojedeme celkem čtyři - tři Poláci a já. Na přejímkách jsem zaregistroval okamžik, že to vypadalo, že tam pojedou jen moje čtyřkolky:-)) Byly všude okolo...

Na stavbu strojů jenom dohlížíš nebo se na ní i sám podílíš ?

Stavím všechno sám a mám ještě jednoho mladého pomocníka a jendo starého pomocníka, Mílu ... Jsou to soboty a neděle práce, večery a pozdě do noci.

Jak vypadá konkurence ve vaší kategorii ?

Pojede 32 lidí, z toho tak dvanáct může vyhrát.

Máš čas sledovat i třeba dění v dalších kategoriích ?

Samozřemě, občas se taky sejdeme s kamioňakama na večeři. Když stojím při závodech u výsledků, tak se vždycky mrknu i na další... Spíš mne ale zajímají výsledky, za kým se budu řadit a kdy budu startovat.

Jak se ti líbí plánované změny trati ?

Trať je pro všechny stejná. Dakar se zase zkrátil. Kde jsou ty časy, kdy měl přes deset tisíc km. Nezajima mne, jestli jsou to duny nebo kameni. Jediné překvapení může přinést Peru, kde bude asi hodně písku. Což mi ale nevadí.

A na závěr - přivítal by jsi návrat Dakaru do Afriky, kdyby to bylo opět možné, nebo raději dál v Americe ?

Návrat do Afriky? Asi jo. Po čtyřech letech by to byla vítaná změna. A byl by zase o měsíc více na přípravu...., bylo by to i levnějsí. Pro buggynu by pak byla lepší Afrika. Je tam méně feš feše ( jemného písku).

Myslím ale, že se bude ještě tak deset let jezdit v Americe 


Pepo, diky za rozhovor
a přeji mnoho zdaru a šťastný návrat


Pavel Jelínek
šéfredaktor Motormix.cz atd

související foto:

Petr Lusk a KM Racing na letišti Ruzyně objektivem Jirky Fialy

Výstava fotek Petra Luska z Dakaru na letišti Praha Ruzyně - zahájení

KM Racing v Le Havre, směr Dakar 2012

Odjezd KM Racing na Dakar 2012

Test nejen Liazů týmu KM racing v Tunisku, podzim 2011

atd

 

Fotogalerie

Dakar 2011 a český tým KM Racing- průběh závodu

foto týmu Petr Lusk

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu