Nasír Al Attíja je zpět na Dakaru 2012. Pojede s Hummerem !!
Automobilová kategorie pro Dakar 2012 zůstala bez samovládce jihoamerických ročníků, týmu Volkswagen, tak i bez hrdinů posledních dvou let, Carlose Sainze i Nasíra Al-Attíjaha. Nová situace, nové rozložení sil, nová příležitost pro zbytek startovního pole. Zatímco Sainz zůstal Volkswagenu věrný a ujal se role konzultanta a koordinátora jejich nového projektu ve WRC, Al-Attíja hledal cestu, jak se dostat zpět.
A podařilo se: katarský střelec (nejen v přeneseném slova smyslu – Nasír je zároveň elitním světovým sportovním střelcem, který už se těší na účast na olympiádě v Londýně) pojede, a nejen to, bude to s nejspektakulárnějším monstrem posledních let, v týmu Hummer Robbyho Gordona.
Když pořadatelé 8. listopadu uvolnili startovní listiny, fanoušci usměvavého Katařana posmutněli, jeho jméno v nich totiž chybělo. Ale v kuloárech se stále spekulovalo. Tým X-Raid už uzavřel svoji soupisku a mnoho možností nezbývalo. Zatímco Giniel de Villiers se ujal účasti v projektu jihoafrické Toyoty, Al-Attíja hledal jednak vhodné uplatnění v klasických rally na příští rok a jednak platformu pro Dakar. Nechal se dokonce slyšet, že na Dakar potřebuje především spolehlivost, ale tu u X-Raidu nevidí (byť právě za tento tým několik let úspěšně závodil) – ostatně Peterhanselovy problémy na Silk Way i panické stažení všech vozů z Marocké rallye po objevení konstrukční chyby na olejovém čerpadle mu dávají trochu za pravdu. Uvažoval o buggy z dílny Jean-Luise Schlessera, jenže její reálná konkurenceschopnost dávno není měřena srovnáním s elitou kategorie, vždyť Mr. Buggy jezdí Africa Race.
A tak zvítězil Robby Gordon – pro propagaci svého týmu si nemohl vybrat kompetentnějšího pilota – Al-Attíja zosobňuje právě onu dravou rychlost a agresivitu, s jakou na Dakar vyjíždí právě Gordon sám. A nejen to, přinesl i bohatý sponzorský pytlík s katarskými penězi.
A ještě něco: ve startovní listině, zveřejněné 8. listopadu, zůstalo číslo 300 neobsazeno. Původní dojem byl takový, že pořadatelé raději neobsadí číslo dříve vyhrazené jezdcům Volkswagenu, aby i formálně uznali mezeru, která jejich odchodem vzniká. Ovšem nikoli: číslo 300 zůstalo rezervováno pro Al-Attijáha v případě, že to nakonec vyjde. A fanoušci automobilové kategorie se za to jistě nezlobí.
Jiří Vintr
Autor je stálým spolupracovníkem www.motormix.cz
oficiální stránky soutěže http://www.dakar.com/
odkazy na stránky českých týmů na Dakaru 2012:
http://www.loprais.cz/
http://www.kmracing.cz/
http://www.offroadsport.cz/
http://www.czechdakar.cz/
http://www.tomastomecek.cz/
http://www.martinmacik.cz/