Vyhledávání

Audi tentokrát udává tón ve třídě manažerských vozů s novým modelem A6 Avant

Audi tentokrát udává tón ve třídě manažerských vozů s novým modelem A6 Avant

Nové Audi A6 Avant
Expert na progresivní technologie

· Prodej sedmé generace A6 Avant bude zahájen ve 2. polovině roku 2011
· Nový šestiválcový motor 3.0 TDI se dvěma turbodmychadly
· Objem zavazadlového prostoru vzrostl až na 1680 litrů

Praha, 20. května 2011 – Audi znovu definuje měřítka. Tentokrát udává tón ve třídě manažerských vozů s novým modelem A6 Avant. Sedmá generace modelové řady A6 Avant má díky lehké karoserii a mnoha různým inovacím nejlepší předpoklady k tomu, aby zapsala další kapitolu do úspěšné historie elegantních manažerských kombi se čtyřmi kruhy ve znaku.

Audi A6 Avant zanechává již na první pohled dojem velmi dynamického automobilu. Přispívají k tomu mimo jiné sportovní proporce s nízkou střechou, která plynule přechází do skloněných střešních sloupků D. Rozvor byl výrazně prodloužen na 2,91 metru a vnější rozměry atraktivní karoserie jsou nyní 4,93 x 1,87 x 1,46 metru. Jako vizuálně i technicky fascinující prvek nabízí Audi přední a zadní světlomety LED.

Nový Avant stanovuje měřítka svou nízkou hmotností. Přibližně 20 procent karoserie je vyrobeno z hliníku. Provozní hmotnost byla v porovnání s předchozí generací snížena až o 70 kilogramů díky bohatým zkušenostem značky Audi, která je průkopníkem v oboru lehké automobilové konstrukce. Například A6 Avant 2.0 TDI má provozní hmotnost pouhých 1640 kilogramů. Další silnou stránkou kombinované konstrukce je vynikající akustický komfort.

Avant je symbolem neobvykle harmonického spojení elegance a praktické využitelnosti. V plném rozsahu to platí i pro novou generaci vozů Audi A6 Avant. Základní objem zavazadlového prostoru 565 litrů lze zvětšit na 1680 litrů sklopením opěradel zadních sedadel. Audi nabízí zákazníkům na přání celou řadu elegantních řešení. Na vrcholu dlouhého seznamu stojí automatické otvírání zadního výklopného víka na pokyn daný definovaným pohybem nohy pod zadním nárazníkem. Praktický systém se dodává v kombinaci s elektrickým ovládáním víka zavazadlového prostoru a komfortním elektronickým klíčkem. Audi A6 Avant nalezne skvělé uplatnění také jako tažné vozidlo, k němuž lze připojit přívěs o hmotnosti až 2100 kg.

Audi nabízí pro nové modely A6 Avant paletu šesti motorů s přímým vstřikováním paliva. Dva z nich jsou zážehové, ve zbývajících čtyřech případech se jedná o čtyři vznětové jednotky TDI. Suverénní výkon v rozpětí od 130 kW (177 k) do 230 kW (313 k) se snoubí s nevídanou hospodárností. Audi A6 Avant 2.0 TDI spotřebuje pouhých 5,0 litrů paliva na 100 km. Veškeré nabízené motory využívají technologie z modulární platformy Audi pro zvyšování účinnosti. Výsledkem je snížení spotřeby paliva až o 18 procent.

Naprostou novinkou pod kapotou sériově vyráběných vozů Audi je nový šestiválcový motor 3.0 TDI s postupným přeplňováním dvěma turbodmychadly. Maximální plnicí tlak 320 kPa umožnil dosáhnout pozoruhodného nejvyššího výkonu 230 kW (313 k). Suverénní výkonová charakteristika této pokrokové jednotky udělí modelu A6 Avant zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 5,4 sekundy (předběžná hodnota), zatímco elektronicky omezená nejvyšší rychlost 250 km/h je jen formalitou.

V závislosti na vybraném motoru vyjíždějí nové modely A6 Avant z bran výrobního závodu v Neckarsulmu s šestistupňovou mechanickou převodovkou, sportovní sedmistupňovou převodovkou S tronic, plynulou převodovkou multitronic nebo s komfortní osmistupňovou převodovkou tiptronic. Vedle pohonu předních kol je k dispozici nejnovější generace trvalého pohonu všech kol quattro. Na přání dodávaný sportovní diferenciál mění podle potřeby rozdělení hnací síly mezi zadní kola.

Také podvozek je velmi sofistikovaný a kombinuje sportovní dynamiku s excelentním komfortem. Systém regulace jízdní dynamiky Audi drive select je součástí standardní výbavy a nové elektromechanické řízení s posilovačem pracuje s maximální účinností. Elektronický stabilizační systém ESP je v modelech s pohonem předních kol doplněn funkcí elektronické uzávěrky diferenciálu, která přispívá k ještě preciznějšímu chování vozu při změnách směru jízdy. Z prvků výbavy na přání stojí v souvislosti s podvozkem za zmínku především adaptivní vzduchové odpružení a dynamické řízení, které doplní nabídku o něco později.

Interiér nových modelů A6 Avant nabízí cestujícím elegantní a přehledný design, nekompromisní kvalitu řemeslného zpracování, velkorysou výbavu a příkladnou ergonomii. Mezi highendové prvky výbavy na přání patří head-up displej, adaptivní světlomety s variabilní regulací rozložení světla a výšky paprsku, přední sedadla s ventilačními a masážními funkcemi a celá řada informačních a zábavních systémů, na jejichž vrcholu se nalézá navigační systém MMI navigation plus s pevným diskem a vyspělá zvuková aparatura Bang & Olufsen.

Nové Audi A6 Avant zaujímá vedoucí pozici také v oblasti moderních komunikačních systémů a síťového propojení. Systém Audi connect umožňuje plnohodnotné připojení k internetu, které ve spolupráci se společností Google přináší do automobilu za jízdy online služby včetně vyhledávání speciálních cílů podle hlasových pokynů. Hotspot Wi-Fi umožňuje cestujícím za jízdy surfovat po internetu a vyřizovat elektronickou poštu. Online dopravní informační služba Audi informuje řidiče v reálném čase o hustotě dopravy na zvolené trase.

Nové Audi A6 Avant může být vybaveno veškerými asistenčními a bezpečnostními systémy z nabídky značky se čtyřmi kruhy. Některé systémy úzce spolupracují s navigačním systémem MMI navigation plus, jehož data posunují schopnosti příslušných systémů na novou úroveň sofistikovanosti. Parkovací systém plus se zobrazováním okolí vozu v rozsahu 360° je novinkou mezi asistenčními systémy Audi a bude k dispozici o něco později. U tohoto systému snímají bezprostřední okolí vozidla čtyři malé kamery, zatímco rychlý software spojuje jejich obrazy dohromady a zobrazuje je na velkém palubním displeji jako pohledy z různých perspektiv.

Nové modely Audi A6 Avant budou uvedeny na český trh ve druhé polovině roku 2011. Jejich cena nebyla dosud stanovena.


Skupina AUDI AG prodala v roce 2010 přibližně 1 092 400 vozů značky Audi. Obrat za rok 2010 činil 35,4 miliardy EUR a provozní zisk 3,3 miliardy EUR. Audi vyrábí automobily v německém Ingolstadtu a Neckarsulmu, maďarském Györu, čínském Changchunu a belgickém Bruselu. Na konci roku 2007 odstartovala CKD produkce Audi A6 v indickém Aurangabadu, Audi A4 pak na počátku října 2008 a Audi Q5 v červenci 2010. Výroba nového Audi A1 byla spuštěna v bruselském závodě v květnu 2010. Společnost AUDI AG je aktivní na více než 100 světových trzích. Plně vlastní pobočky např. AUDI HUNGARIA MOTOR Kft., Automobili Lamborghini Holding S.p.A. v Sant´Agata Bolognese (Itálie) a quattro GmbH v Neckarsulmu. V současnosti Audi celosvětově zaměstnává kolem 60 000 lidí, z toho 46 600 v Německu. V letech 2011–2015 plánuje značka se čtyřmi kruhy investovat více než 11 miliard EUR zejména do nových produktů, aby podpořila pozici technologického lídra, která je ztělesněná ve sloganu „Náskok díky technice“. Do roku 2015 plánuje Audi výrazně rozšířit své portfolio na 42 modelů.

Značka Audi si již dlouho uvědomuje svoji společenskou odpovědnost na mnoha úrovních ve smyslu zachování podmínek pro hodnotný život budoucích generací. Základem pro trvalý úspěch značky Audi je proto ochrana životního prostředí, uchování zdrojů, mezinárodní konkurenceschopnost a prozíravá personální politika orientovaná na budoucnost. Jedním z příkladů odpovědnosti společnosti AUDI AG k environmentálním otázkám je nově založená Nadace Audi pro životní prostředí.

 

PR

 

Fotogalerie

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu