Vyhledávání

Nová modelová řada Saab 9 3 Griffin se vyznačuje novým stylingem

Nová modelová řada Saab 9 3 Griffin se vyznačuje novým stylingem

Nový Saab 9-3 Griffin:
Nový styling, vyšší výkon, nižší emise

· Saab 9-3 Griffin nahrazuje stávající nabídku modelové řady 9-3
· Nový styling interiéru a exteriéru
· Saab 9-3 SportCombi TTiD nyní s výkonem 180 koní a výjimečnými emisemi na úrovni 119g CO2/km
· Nové zážehové motory s přímým vstřikováním benzínu jsou výkonnější a zároveň průměrně o 4% úspornější ve spotřebě paliva a produkci CO2


Trollhättan, Švédsko: Dnes představená modelová řada Saab 9-3 Griffin se vyznačuje novým stylingem interiéru i vnějších tvarů v kombinaci s výkonnějšími a zároveň úspornějšími motory.

Modelová řada 9-3 Griffin nahrazuje doposud nabízené modely Sport Sedan, SportCombi, Canbriolet a 9-3X. Poznáte jí podle nových předních nárazníků, typickými předními světlomety ve tvaru „ledového bloku“ a označením Griffin na předních blatnících. V interiéru se můžete těšit na novou přístrojovou desku, nové čalounění a zpracování interiéru, které teď vypadají moderněji. V nabídce budou dvě specifikace – Griffin a Griffin Aero.

Pod kapotou najdete nový zážehový motor o zdvihovém objemu 2.0 litry ve výkonových verzích 163 a 220 koní, které využívají vyspělé přímé vstřikování paliva, variabilní časování ventilů a turbodmychadlo typu twin scroll. Díky úpravám na motoru se podařilo snížit kombinovanou spotřebu a emise CO2 v průměru o 4% u všech verzí této upravené modelové řady.

Dvě výkonové verze nového benzínového motoru doplňují stávající nabídku vznětového motoru 1.9 TTiD ve výkonových verzích 130/160 a 180 koní, které v modelu Sport Sedan produkují emise CO2 na úrovni pouhých 119 g/km. U motoru s výkonem 180 koní se jedná o nejlepší výsledek emisí CO2 v přepočtu na jednotku výkonu. Další úpravy motoru umožnili dosáhnout stejně skvělého výsledku 119 g/km také u modelu SportCombi, které navíc exceluje kombinovanou spotřebou 4,5 l/100 km.

V nabídce nebudou chybět ani oba motory Saab BioPower upravené pro spalování bioethanolu označovaného E85. Šestistupňová převodovka se stává standardem pro všechny motorizace modifikované řady 9-3.



Svěží vzhled

Při pohledu zvenčí zjistíte, že řada Saab 9-3 Griffin převzala od nového sedanu řady 9-5 přední sdružené světlomety s efektem ledového bloku. Podobně jako v případu konceptu Aero X světla ve dne svítí nepřehlédnutelným modrozeleným odstínem. Nová přední maska má uprostřed novou lištu ve tvaru křídla, na které je stejně jako u modelu 9-5 umístěn nápis SAAB.

V nově tvarovaném předním nárazníku nechybí nový lichoběžníkový nasávací otvor s černým žebrováním v případě standardní výbavy a s efektní mřížkou v případě verze Aero. Přední mlhová světla jsou součástí standardní výbavy a na bočních stranách předního nárazníku navíc najdete emblém Griffin, který vznikl z původního heraldického znaku Saab.

V zadní části nahrazuje nápis SAAB původní označení na chromované liště a všechny verze Sport Sedan navíc dostanou zadní spoiler, který je umístěn na víku zavazadlového prostoru. Součástí standardní výbavy jsou nově kola z lehkých slitin o rozměru 16 palců. Vozy ve specifikaci Aero a s pohonem všech kol Saab XWD mají ve standardu kola o rozměru 17 palců. V nabídce samozřejmě nechybí ani nové provedení kol z lehkých slitin v rozměrech 17 a 18 palců.

V interiéru došlo na decentní změny. Přístrojovou desku, prostor kolem řadicí páky, dveře a přihrádku před spolujezdcem lemuje lišta imitující titan. V rámci příplatkové výbavy je možné objednat titanový obklad přístrojové desky. Ve výbavě Aero je titan nahrazen imitací karbonu, který se objevuje také na přístrojové desce. Novinkou příplatkové výbavy je ozdobná lišta z broušeného kovu, kterou je možné objednat jak pro standardní výbavu, tak pro verze Aero.

Standardní černo béžová sedadla z umělé kůže jsou nově doplněna o látkové klíny, zatímco pro výbavu Aero je vyhrazena nepravidelně žebrovaná kůže s kontrastním prošitím, kterou jste poprvé mohli vidět u konceptu Aero X.

Obě specifikace navíc na bočních stranách předních sedadel nabízí užitečný odkládací prostor, na kterém nechybí logo Griffin. V případě kabrioletu najdete na bocích unikátních sedadel pouze logo Griffin.

Vyšší výkon, nižší spotřeba a emise

Vyladění vznětových motorizací TTiD o výkonech 130/160/180 koní v modelu 9-3 Griffin SportCombi umožnilo další snížení emisí CO2 na hodnotu 119 g/km a kombinovanou spotřebu na úroveň 4,5 l/100 km. Podobně jako model Sport Sedan se nejnižšími emisemi CO2 ve své třídě a zároveň nejnižší spotřebou přepočtenou na jednu jednotku výkonu dnes může chlubit také model SportCombi s motorem o výkonu 180 koní.

Účinnější zážehové motory mají kombinovanou spotřebu paliva nižší o 4% a došlo také k poklesu objemu produkovaných emisí CO2. To vše zároveň s nárůstem výkonu o 10 koní. Oba nové motory s výkonem buď 163 koní (120 kW/320 Nm) nebo 220 koní (162 kW/350 Nm) lze kombinovat s pohonem předních kol nebo s vyspělým systémem pohonu všech kol Saab XWD.

Použití proměnlivého časování ventilů a přímého vstřikování paliva vedlo ke snížení spotřeby, respektive emisí a zároveň ke zvýšení výkonu. Hydraulické lopatkové fázovače vačky umožňují nezávislé nastavení časování sacích a výfukových ventilů podle aktuální rychlosti a zatížení motoru. Kromě řady dalších výhod toto řešení zajišťuje lepší rozložení průběhu točivého momentu, vyšší maximální výkon a nižší spotřebu paliva.

Systém přímého vstřikování dávkuje benzín pod vysokým tlakem přímo do spalovací komory. Toto řešení umožňuje oddělit dávkování vzduchu a paliva do motoru, které vede k lepšímu odsávání zplodin ze spalovací komory a tím pádem je k dispozici vyšší hodnota točivého momentu v nízkých otáčkách a nedochází ke klepání motoru.

Turbodmychadlo typu twin-scroll prakticky eliminuje turboefekt v nízkých otáčkách. Každý ze šneků turbodmychadla využívá samostatný přívod spalin od dvojice válců, což zajišťuje lepší reakci motoru na sešlápnutí plynového pedálu, kterou lze srovnat s reakcí atmosféricky plněného motoru. Mezi další využitá technická řešení patří například dvojité protiběžné vyvažovací hřídele, které se starají o vyrovnaný chod motoru nebo kovaná kliková hřídel, která má mnohem vyšší pevnost.


PR

 

Fotogalerie

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu