Vyhledávání

Nové linie modelu Peugeot 308 důmyslně přebírají aktuální designové prvky

Nový Peugeot 308. Technologicky výkonný a elegantní
 
Nový Peugeot 308 se pyšní novými tvary, využívá nejnovější mikrohybridní technologie e-Hdi a optimalizuje spotřebu a emise CO2 až na 98 g/km.
 
Nové linie modelu Peugeot 308 důmyslně přebírají aktuální designové prvky Značky. Tvary karoserie kopírují obrysy mechanických částí. Vzhled všech tří verzí karoserie (sedan, kupé kabriolet i SW) se tak vyvíjejí směrem k technologičtější eleganci, jejímž vyjádřením jsou přední světlomety s LED diodami a zadní světla s červenou světelnou lištou kolem. Z genů 308 se nevytratila dynamika a emoce, což je zřetelné zvláště v důraznějším pohledu, který vozu dodávají nové xenonové světlomety s maskou v barvě titanu. Dalším vyjádřením dynamiky je pak exkluzivní verze hatchbacku GTi.
 
Cílem Peugeotu 308 je nejen potvrdit svoji vedoucí pozici z hlediska jízdních vlastnosti a požitku z řízení, ale také stát se měřítkem kvality v oblasti ekologické účinnosti. Nový Peugeot 308 totiž stejně jako model 508 přichází s inovativní mikrohybridní technologií e-HDi asystémem STOP & START nejnovější generace. Tato technologie je spojena s motorem 1.6 HDi FAP 112 k Euro5. Tento motor, který patří k nejprodávanějším, tak bude nabízen ve dvou verzích: s automatizovanou převodovkou a  poprvé také s manuální převodovkou.
 
Mikrohybridní systém je doplněn i optimalizací dalších faktorů ovlivňujících úroveň emisí CO2 :
Ø       Snížení hmotnosti vozu v průměru o 25 kg,
Ø       Použití šestnáctipalcových pneumatik s velice nízkým valivým odporem,
Ø       Optimalizace motorů poslední generace (VTi, THP, HDi Euro 5),
Ø       Cx 0,28 u verzí s nízkou spotřebou – rekord v daném segmentu.
 
Spotřeba tvořící nové standardy:
Ø       98 g CO2/km u hatchbacku 308 1.6 e-HDi FAP 112 k s šestistupňovou manuální převodovkou - rekord v daném segmentu[1],
Ø       Byla optimalizována komplexní nabídka zahrnující 4 benzinové motory od 98 k do 200 k u exkluzivní verze GTi a 4 dieselové motory od 92 k do 163 k, které jsou současně šetrné k životnímu prostředí.
Ø       Tři verze, včetně nejprodávanější verze řady – hatchback 308 1.6 HDi FAP 92 k s manuální převodovkou, mají emise CO2 nižší nebo na úrovni 110 g/km.
 
Rozměry a kvalita doplňkové výbavy nového Peugeotu 308 zůstávají nezměněné bez ohledu na verzi karoserie a jsou zárukou prostornosti a pohodlnosti interiéru Totéž platí pro funkce primární, sekundární i terciární bezpečnosti, které rovněž dosahují vynikající úrovně.
 
Nový Peugeot 308 byl veřejnosti představen na letošním ženevském autosalonu a do prodeje v Evropě se dostane v dubnu 2011. V České republice přichází na trh v květnu. Úkolem tohoto modelu je pokračovat v úspěchu Peugeotu 308, který se od uvedení v září 2007 prodal v počtu téměř 900 000 kusů.
 
  
DESIGN
 
Elegantní linie umocněné moderními technologiemi
 
Nové linie modelu Peugeot 308 důmyslně přebírají nejnovější designové prvky značky Peugeot. Rozměry se nezměnily, ale karoserie těsněji kopíruje mechanické části, aby se zdůraznily atletické rysy vozu, zatímco přední část nově interpretuje koncepci plovoucí masky chladiče. Design vnějších částí představuje elegantní styl s nádechem luxusu. Středová ochranná lišta, která může být v černé lakované verzi, byla zúžena ve prospěch kovové části. Totéž platí pro přívod vzduchu, který je nyní menší.
 
Přirozenou eleganci, která z nového modelu 308 čiší, podtrhují i nejrůznější stylové prvky. Nový otvor sání motoru zdobí kryt z leštěného chromu a horizontální lišty, které mohou být leskle černé nebo chromované, v závislosti na verzi karoserie (sedan, CC, SW).
 
Spodní část předního nárazníku, která pomáhá vizuálně vůz rozšířit, zahrnuje nové světlomety bumerangového tvaru zastávající funkci denních i potkávacích světel, jež mají v jednotlivých verzích různý vzhled. Jsou do vozu dokonale začleněny a harmonicky umístěny na horní okraj lišty mlhovek. Tvoří je LED dioda s proměnlivou intenzitou a světelná lišta. Ve dne i v noci vytvářejí jedinečný vizuální podpis nového modelu 308 a přitom jsou názorným příkladem vysoké úrovně použitých technologií.
„Nos“ kapoty ve tvaru písmene „V“ je nejvýraznějším prvkem expresivity vozu 308. Byl přepracován tak, aby byl co nejblíž motoru a v souladu s novými stylistickými principy značky Peugeot zajišťuje nové spojení s plovoucí maskou chladiče. Znak lva, v nové verzi tvořený dvěma materiály, je hrdě umístěn na špičce kapoty na novém černě lakovaném podkladu, obkroužený chromovanou lištou rovněž ve tvaru písmene „V“.
 
Příď s charakteristicky plynulými tvary je více zaoblená, zejména v místě spojení světlometů a kapoty. Nové projektory s hladkým sklem dodávají vozu rafinovaný a pronikavý pohled.
S dynamickými samonatáčecími bixenonovými projektory s podkladem v barvě titanu je tento pohled ještě hlubší a vyjadřuje plnou sílu charakteru nového Peugeotu 308.
 
Dynamika čelní strany se objevuje i na bocích vozu. Designová linie vycházející z podběhů předních kol probíhá po boku karoserie přes zadní světla směrem k nárazníku a končí ve spodní části.
Plynulost této linie je podtržena paralelně stoupající křivkou prosklené plochy a panoramatickým zadním sklem, které zapadá do sloupků zadních postranních okének. Celkový vzhled vozu 308 posiluje i linie prahové lišty, která začíná na úrovni předního nárazníku a táhne se až k zadnímu nárazníku. Vůz působící dojmem dokonalé rovnováhy a stability je připravený vyrazit vpřed a plně využít všechny své dynamické vlastnosti. K tomu přispívají i nová šestnácti nebo sedmnáctipalcová litá kola s diamantovým výbrusem nebo i osmnáctipalcová kola v šedém odstínu Storm u verze GTi.
Tento pocit dynamiky ještě více posiluje styl zadní části.
 
U hatchbacku zvyšuje obepínající nárazník pocit robustnosti vozu a kvality provedení, ale dodává mu také sportovní charakter. K tomu přispívá i designový prvek připomínající difuzér a dva vložené díly, které mohou mít i chromovanou úpravu, evokující výfuk.
Uprostřed volantu se skví nové logo a podokenní linii horizontálně podtrhuje lišta z leštěného chromu, která zadní části vozu 308 dodává novou rovnováhu.
U verze SW byl tvar robustního nárazníku a zadních světel přizpůsoben tak, aby umožnily doširoka otevřít zavazadlový prostor. Z této konfigurace vyplývající nízký nákladový práh je zárukou snadného nakládání a velkého vnitřního prostoru. Z estetického hlediska vede horizontální linie karoserie přes středovou část horního dílu víka zavazadlového prostoru, což vůz opticky prodlužuje. Tento dojem zesiluje i lišta registrační značky v barvě karoserie, na níž vévodí nové logo.
 
U verze kupé kabriolet je design zadní části posílen horizontální linií, která zdůrazňuje dojem šířky. K tomu přispívá i mnoho detailů: konkávní pohyb procházející přes víko zavazadlového prostoru ke spoileru, chromovaná lišta kolem registrační značky nebo větrák ve spodní části. Zadní světla s LED diodami umístěné na obou koncích a zakusující se do blatníků mají rubínovou barvu s efektem zástěny světla. Tvar vozu 308 CC rozšiřují a dodávají mu jedinečný a pozoruhodný vizuální podpis.
 
 
Designéři interiéru se snažili na maximum využít objem zvýšené architektury modelu 308. Přišli proto s výrazně nakloněnou palubní deskou, která je téměř symetrická se sloupky čelního skla a nabízí volný výhled ven. Na druhé straně měli výraznou snahu pojmout styl interiéru velmi nadstandardně, s důrazem na vysokou úroveň kvality provedení. Výsledkem je plynulá, čistá a elegantní palubní deska, v níž je kladen důraz na použití ušlechtilých materiálů, které se v jednotlivých verzích liší: pružný povrch, kožené čalounění, chrom, černě lakované materiály. Péče věnovaná konečné úpravě a snaze dosáhnout na palubě pocitu pohody je vidět i v nejmenších detailech. V závislosti na verzi konečné úpravy se nové motivy objevují na dveřních opěrkách, lištách čelní desky, opěrkách pro palce na volantu, atd. Specifická sedadla verze GTi jsou zdobena červeným prošitím, označením v horní části opěradel a hliníkovým prstencem na volantu se znakem „GTi“. Zadní zatmavená skla dodávají společně s tmavými koly (šedá Storm) a titanovou maskou výbojek této verzi výrazný sportovní vzhled, který dokonale souzní s dynamickým potenciálem motoru 1.6 THP 200 k.
 
V kabině vozu 308 CC upoutá elegance všech čtyř sedadel se zabudovanými opěrkami hlavy a možnost čalounění palubní desky v plnohodnotné kůži různého odstínu, která dodává vozu vzhled Grand Turismo. Tento specifický design umožňuje, aby byly sedačky ještě pohodlnější, neboť na úrovni šíje cestujících na předních sedadlech jsou umístěny větrací otvory, kterými proudí teplý vzduch (Airwave). Potěšení z jízdy v kabrioletu je zase o něco větší.
 
KOMFORT NA PALUBĚ
 
Prostorná světlá kabina
Kabina vozu byla navržena tak, aby pocity prostoru a prosvětlení, které zde převládají, dodávaly posádce chuť strávit ve voze co nejvíce času.
 
Vnitřní rozměry a péče, kterou designéři vyvinuli na to, aby prostor co nejvíc uvolnili, vedly k tomu, že 308 figuruje mezi nejprostornějšími vozy svého segmentu.
Šířka ve výši loktů tak vpředu u hatchbacku a SW dosahuje 1464 mm a vrcholí u verze kupé kabriolet, kde činí 1492 mm. Vzadu je to 1471 mm a u verze CC 1321 mm.
Pocit prostornosti je o to větší, že se uvnitř vozu 308 nachází mnoho důmyslných odkládacích přihrádek. Celkem nabízejí 42 litrů, což usnadňuje život na palubě a zvětšuje prostor vyhrazený posádce.
 
Na palubu vozu 308 SW se vejde 7 osob, protože dozadu lze dodat další 2 sedadla. Cestující si dle přání mohou interiér vozu upravit a zvolit si samostatná sedadla ve druhé řadě. Objem zavazadlového prostoru nezůstává pozadu. Pod zadním platem dosahuje 674 litrů u SW a 430 litrů u hatchbacku. Když je nákladový potenciál využit na maximum, je objem u SW 2 149 litrů a u hachbacku 1 398 litrů.
Ve verzi CC mají 4 cestující při konfiguraci kupé k dispozici objemný zavazadlový prostor 465 litrů. Ve verzi kabriolet je kapacita zavazadelníku 266 litrů. Na přeměnu vozu 308 CC na dynamické kupé nebo zpět na elegantní kabriolet stačí jen 20 vteřin.
 
Cestující ve voze 308 hatchback a SW mohou rovněž využít prosluněné kabiny, pokud si vůz vybaví panoramatickou střechou. Celková prosklená plocha se pak u hatchbacku zvětší na 4,86 m2 a u SW na 5,58 m2. Světlo uvnitř vozu je možné regulovat pomocí elektricky navíjené rolety, kterou je střecha opatřena.
 
K ještě příjemnějšímu cestování je k  dispozici automatická dvouzónová klimatizace. Díky filtru s aktivním uhlíkem omezuje uhlovodíkové pachy uvnitř vozu.
 
Cestující mohou konečně využít i velmi kvalitní nabídku audio systému a telematické výbavy: jde o autorádio WIP Sound, hands-free sadu s technologií Bluetooth, navigaci WIP Nav a WIP Com 3D s barevným sedmipalcovým zatažitelným displejem 16/9. V nabídce je i hi-fi systém JBL, který může být spojen s vrstvenými bočními skly pro optimální akustický komfort.
 
Nová 308 nabízí ve všech verzích vysokou úroveň potěšení z jízdy a komfortu na palubě.
 
EKOLOGICKÁ EFEKTIVITA
 
Boj za snížení CO2  
 
Jedním z hlavních cílů tohoto projektu bylo snížení emisí CO2, což se projevilo snahou o ekologickou efektivitu na všech úrovních. Optimalizovány byly všechny faktory, které mají vliv na spotřebu paliva:
Ø       Průměrné snížení hmotnosti o 25 kg,
Ø       Použití šestnáctipalcových pneumatik s velice nízkým valivým odporem,
Ø       Použití elektronicky řízeného olejového čerpadla u motorů 1.6 HDi,
Ø       Optimalizace fungování alternátoru u některých motorů,
Ø       Zlepšení ovládání posilovače řízení (GEP),
Ø       Cx 0,28 u verzí s nízkou spotřebou – rekord v segmentu,
Ø       Mikrohybridní technologie e-HDi,
Ø       98 g/km CO2 u verze 1.6 e-HDi FAP 112k  s šestistupňovou automatizovanou převodovkou – rekord v segmentu[2]
 
Mikrohybridní technologie e-HDi 
 
Nový Peugeot 308 je po modelu 508 druhým vozem Značky, který používá inovativní mikrohybridní technologii e-HDi – systém STOP & START nové generace. Technologie e-HDi využívající systém řízení alternátoru (Volt Control) pro rekuperaci energie při zpomalení a hybridní baterii pro uložení a dodání doplňující energie při startování (e-booster) umožňuje:
 
Ø       snížit spotřebu v městském provozu o 15 %,
Ø       snížit emise CO2 o 5 g/km u každého cyklu homologované spotřeby,
Ø       o 40 % rychlejší opětovné nastartování (400 ms) než se systémem STOP & START se zesíleným startérem,
Ø       aktivovat vypnutí motoru od rychlosti 20 km/h u manuální převodovky (8 km/h u automatizované převodovky),
Ø       zpříjemnit používání systému STOP & START – tichý chod, absence vibrací.
 
Zde používaný reverzibilní alternátor druhé generace má výkon 2,2 kW a umožní až 600 000 nastartování. Řidič však může dle přání funkci „STOP & START“ vypnout pomocí tlačítka na palubní desce.
 
1.6 e-HDi FAP 112 k
Pro větší rozšíření této technologie nabízí nová 308 technologii e-HDi u žádaného motoru 1.6 HDi 112k FAP, který může být spojen se dvěma různými převodovkami (manuální nebo automatizovaná). Jde zde o premiéru, protože technologie e-HDi byla doposud používaná jen s automatizovanou šestistupňovou převodovkou.
Tato nová nabídka umožňuje maximalizovat pohodu při řízení tím, že přibudou fáze „tichého“ řízení. Ve spojení s manuální převodovkou může totiž dojít k vypnutí motoru už při rychlosti 20 km/hod.
 
Komplexní nabídka motorů poslední generace.
Za účelem co největšího snížení emisí CO2 je nový Peugeot 308 vybaven pouze motory nejnovější generace, jak v benzinové (motory VTi nebo THP), tak v dieselové verzi (nové motory HDi splňující normu Euro5).
U hatchbacku umožní výběr 8 různých motorizací a různé kombinace převodovek (manuální, automatizovaná nebo automatická) každému zákazníkovi, aby si vybral verzi dle jeho potřeb.
 
4 benzinové motory Euro5:
Ø       1.4 VTi 98k s manuální pětistupňovou převodovkou,
Ø       1.6 VTi 120k s manuální pětistupňovou převodovkou nebo automatickou převodovkou,
Ø       1.6 THP 156k s manuální šestistupňovou převodovkou nebo automatickou převodovkou,
Ø       1.6 l THP 200k s manuální šestistupňovou převodovkou (výhradně ve verzi GTi).
 
4 dieselové motory splňující normu Euro5:
Ø       1.6 HDi FAP 92k s manuální pětistupňovou převodovkou,
Ø       1.6 e-HDi FAP 112k s manuální šestistupňovou převodovkou nebo automatizovanou převodovkou,
Ø       2.0 HDi FAP 150k s manuální šestistupňovou převodovkou,
Ø       2.0 HDi FAP 163k s automatickou převodovkou nebo s manuální šestistupňovou převodovkou (pouze ve verzi 308 CC).
 
NÁPRAVOVÝ SYSTÉM
Know-how Peugeot
 
V oblasti potěšení z řízení a jízdních vlastností vyznává nový Peugeot 308 hodnoty Značky s odhodláním udržet si svou vedoucí pozici. Prvky, které z 308 činí měřítko kvality, byly zachovány:
Ø       Pevná struktura karoserie,
Ø       Přední náprava typu Pseudo Mc Pherson,
Ø       Zadní náprava s  příčkou,
Ø       Hydraulické tlumiče s ventily,
Ø       Posilovač řízení s proměnlivým účinkem řízený hydraulickým elektročerpadlem (GEP),
Ø       Velké kotoučové brzdy (vepředu vzduchem chlazené) – až 302 x 26 mm,
Ø       ABS, elektronický rozdělovač brzdných sil, podpora brzdění v kritických situacích a sériově montované automatické rozsvěcování výstražných světel,
Ø       ESP Bosch 8.1 podle zvolené verze.
 
BEZPEČNOST
Vysoká úroveň bezpečnosti na všech úrovních
Nová 308 se umisťuje vždy na nejvyšších stupních, ať už jde o primární, sekundární či terciární bezpečnost.
V prvé řadě jde o vynikající tuhost struktury, která zajišťuje řádné fungování nápravového systému a tedy primární bezpečnost. Za účelem dosažení sekundární bezpečnosti byla tato struktura zesílena, aby dokázala odolat i nejprudším nárazům, zejména díky třem absorpčním kanálům vpředu. Použití vysokopevnostních plechů typu THLE (plech s velmi vysokou pružnosti) a vícevrstvých výztuží v citlivých zónách umožnilo zvýšit úroveň ochrany cestujících, aniž by došlo ke zvýšení hmotnosti vozu.
Uvedené vlastnosti struktury doplňuje nabídka výkonných zádržných prostředků:
Ø       Až 8 airbagů u hatchbacku a SW,
Ø       Až 6 airbagů u CC, z toho 2 hlavové vpředu.
Ø       Výsuvné bezpečnostní oblouky u verze CC v případě převrácení
Ø       Tříbodové bezpečnostní pásy s akustickou signalizací rozepnutí pásu
Ø       Úchyty Isofix
 
Pokud jde o terciární bezpečnost, zde nová 308 využívá služby Peugeot Connect. Ty umožňují spojení s asistenční platformou v případě tísňového volání (Peugeot Connect SOS) nebo se servisní platformou v případě mechanické závady (Peugeot Connect Assistance). Tyto služby jsou k dispozici prostřednictvím zařízení Peugeot Connect nebo pomocí telematické nabídky nejvyšší úrovně WIP COM 3D.[3]
 
Příslušenství
Kompletní nabídka příslušenství
 
Nový Peugeot 308 nabízí bohatý sortiment originálního příslušenství, kterým uspokojí potřeby soukromých i firemních zákazníků.
 
V nabídce příslušenství pro tento model najdeme například:
 
Hi-Tech vybavení:
- komunikační jednotka "Wifi On Board" pro bezdrátové připojení k internetu ve voze,
- zásuvka 230V/USB k dobíjení nejrůznějších elektrických přístrojů (notebooku, MP3 přehrávače, iPhone...),
- univerzální držák, který se připevňuje na přední opěrky a slouží k upevnění DVD přehrávače, Netbooku, miniPC nebo iPad (obrazovka až 13").  
 
Personalizace vozu:
- 2 křídla na zadní víko: sportovní typ ve stylu verze GTi a verze se třetím brzdovým světlem,
- přední spojler v provedení karbon, který umocňuje dynamický vzhled vozu,
- nabídka hliníkových kol od 15" do 18''.
 
Ochrana vozu:
- průhledné, chromované nebo lesklé černé ochranné pásy na nárazníky,
- chrániče prahů ve třech provedeních: nerez, chrom nebo karbon,
- průhledný chránič prahu zavazadlového prostoru u modelu 308 SW.
 
Přepravní možnosti:
- nosič kola na závěsné zařízení na přepravu až 4 kol,
- systém rozdělení zavazadlového prostoru SW s navíjecím popruhem a teleskopickými tyčemi (pro verzi SW).
BARVY
Nové odstíny
Nová řada 308 má v nabídce celkem 11 odstínů, z toho 3 nové:
Ø       Modrá Bourrasque,
Ø       Modrá Philae,
Ø       Hnědá Terre d’ombre (nově pro celou model. řadu – dosud byla jen pro 308 CC),
Ø       Bílá Banquise,
Ø       Šedá Hurricane,
Ø       Vapor Grey,
Ø       Šedá Aluminium,
Ø       Šedá Shark,
Ø       Černá Perla Nera,
Ø       Červená Babylone,
Ø       Bílá Nacré (pouze u 308 CC)
 
 
Poznámka:
Verze a výbavy vozů se mohou lišit dle zemí určení.
 
 
 
 
Radka Matthey


[1] probíhá homologace, k dispozici v létě 2011 – 104 g CO2/km při uvedení na trh
 
[2]probíhá homologace, k dispozici bude v létě 2011 – 104 g/km CO2 při uvedení na trh
 
[3] V ČR tyto služby zatím nejsou dostupné.
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu