Vyhledávání

Nový Opel Zafira Tourer: Přeborník ve flexibilitě poskytuje kvality

Nový Opel Zafira Tourer: Transformer nejvyšší třídy
·         Přeborník ve flexibilitě poskytuje kvality vozů prémiového segmentu
·         Exkluzivní koncepce sedadel: K rodinné funkčnosti přibyl prvek individuálního wellness
·         Dynamický styling: Atletická silueta v kombinaci s nápadným designem přední části
·         Komfort a bezpečnost: Inovativní asistenční systémy umožňují relaxační jízdu
 
Nový Opel Zafira Tourer bude mít světovou výstavní premiéru na 64. mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem, který se koná od 15. do 25. září 2011. Nový model Zafira Tourer, který nabízí perfektní kombinaci funkčnosti a wellness, přináší kvalitu prémiového segmentu a špičkové inovativní technologie modelu Insignia do segmentu vozů třídy van spolu s filozofií designu značky Opel  - „sochařského umění v kombinaci s německou precizností“.
 
Přídomek „Tourer“ v označení modelu symbolizuje kvalitativní skok směrem vzhůru: Svým výrazně rekonstruovaným systémem sedadel Flex7 třetí generace kompaktního vanu značky Opel vytváří nové standardy v oblasti flexibility interiéru a kvality. Tyto metamorfózy překračují rámec transformačních schopností interiéru: Výrazně se změnil celkový charakter vozidla. Díky prémiové kvalitě celkově zdokonalené konstrukce, vzdušnému interiéru kabiny, vylepšenému podvozku a také inovativním technologiím zvyšujícím komfort a bezpečnost se jízda stává mnohem komfortnější a relaxační.
 
Etalon flexibility poskytuje pasažérům na zadních sedadlech nové zážitky
Při své premiéře v roce 1999 se Opel Zafira první generace stal nejenom prvním sedmimístným automobilem kompaktní třídy, ale současně ustavil nové standardy integrované flexibility interiéru. Těžká sedadla již nebylo nutné vyjímat z vozu ven a skladovat je někde v garáži. Od roku 1999 Opel prodal v Evropě přes 2,2 milionu vozů Opel Zafira dvou generací. Spolu s modelem Opel Meriva, který je evropským lídrem třídy malých vanů, dokázala Zafira pro Opel získat čelní pozici co do variability modelů kategorie van.  
 
Flexibilita je základní charakteristikou nového modelu Zafira Tourer. Konstruktéři automobilky Opel zásadně vylepšili promyšlenou koncepci variabilních sedadel Flex7. Sedadla ve třetí řadě se opět dají zcela zapustit do podlahy zavazadlového prostoru, druhá řada má ale zcela novou konstrukci: Již ji netvoří souvislá třímístná lavice, ale tři samostatná sedadla, která lze samostatně a nezávisle sklápět a posouvat. Každé sedadlo ve druhé řadě lze podélně posouvat v rozmezí 210 mm.
 
Sedadla ve druhé řadě mohou být na přání vybavena unikátním systémem Lounge Seating, který poskytuje komfort a prostor luxusní limuzíny. Díky promyšlenému mechanismu sklápění lze opěradlo prostředního sedadla ve druhé řadě sklopit a otočit, čímž se vytvoří komfortní středová loketní opěrka pro pasažéry na krajních sedadlech. V tomto případě lze potom krajní sedadla posouvat v rozmezí až 280 mm, což je tedy o 70 mm více oproti standardní verzi a o 80 mm více v porovnání se Zafirou druhé generace. Každé krajní sedadlo druhé řady lze zároveň posunout o 50 mm směrem ke středu vozu, což je skutečná novinka v tomto segmentu.
 
Kombinací podélného a příčného posuvu sedadel lze ve druhé řadě vytvořit skutečně mimořádně pohodlné sezení pro dva pasažéry s maximálním prostorovým komfortem a optimální ergonomií, přičemž cestující mohou pozici sedadel měnit i během jízdy. Tento sofistikovaný systém zvyšuje individuální cestovní komfort a dělá ze Zafiry Tourer více než jen kvalitní rodinný model - konstruktéři Opelu proměnili variabilní interiér na skutečnou wellness oázu, na místo, kde se dá skvěle relaxovat a vychutnávat prostor – ať už při cestách za prací nebo při dlouhých výletech s rodinou či přáteli.
 
Unikátní prvky umocňují flexibilitu modelu Zafira Tourer
Díky velkorysému prostoru kabiny a variabilnímu systému sedadel nabízí Zafira Tourer zavazadlový prostor o objemu 710 litrů v pětimístné konfiguraci (o 65 litrů více, než v současné Zafiře), maximálně pak 1860 litrů (+40 litrů) pokud se sklopí sedadla ve druhé i třetí řadě.
 
V interiéru je ukryto množství odkládacích schránek a prostorů, včetně revoluční multifunkční konzole FlexConsole, která vznikla vylepšením systému FlexRail, s nímž vloni vyjela Meriva nové generace. Tato inovace je dalším příkladem mimořádné flexibility modelu Zafira Tourer. Středová loketní opěrka s odkládací schránkou a držáky nápojů se dá posouvat ve zdvojených hliníkových kolejnicích do požadované polohy, díky čemuž mezi předními sedadly může vzniknout skutečně velkorysý odkládací prostor – přesně tam, kde je nejlépe přístupný a nejužitečnější.
 
V novém modelu Zafira Tourer debutuje také integrovaný záďový nosič jízdních kol Opel FlexFix druhé generace. Dosud si tento unikátní nosič, který se jednoduše vytahuje jako zásuvka ze zadního nárazníku, objednalo přibližně 60 000 zákazníků značky Opel. Na základě zkušeností s nosičem FlexFix první generace rekonstruovali návrháři automobilky Opel systém FlexFix pro novou Zafiru Tourer a vybavili jej novým systémem upevnění jízdních kol, čímž se zvýšila funkčnost a usnadnila manipulace s bicykly.
 
Zafira Tourer imponuje atletickým vzhledem
Zafira je flexibilní ikonou značky Opel - a její třetí generaci jsme se snažili dodat ještě více emocí a kvalit,“ říká Mark Adams, viceprezident značek Opel/Vauxhall odpovědný za design. „Opel Zafira Tourer svým uhlazeným, sportovním vzhledem a prémiovým charakterem nese jasné poselství o směřování své značky.”
 
Elegantní přední část karoserie s výraznou grafikou dvojitých „bumerangů“, táhnoucích se od čelních mlhových světel spolu s charakteristickou podélnou ostruhou v kapotě motoru a lichoběžníkovou maskou chladiče dotváří dynamický a progresivní vzhled vozu, unikátní v celém segmentu vozů třídy van. Charakteristické pro nové modely Opel jsou i hlavní světlomety s integrovanými světly pro denní svícení v typickém profilu křídla.
 
Proudnicově aerodynamický tvar karoserie modelu Zafira Tourer svou siluetou připomíná vysokorychlostní vlak. Spodní linie bočních oken se směrem dozadu zdvíhá v křivce, připomínající hokejku a evokuje tak dynamiku vozu, stejně jako charakteristický prolis ve tvaru čepele v bočních dveřích.
 
Grafika profilu křídla, použitá v hlavních světlometech, se opakuje v zadních koncových světlech, které mohou být tvořeny LED diodami. Horizontální chromovaná lišta s logem Opelu zasahuje daleko do dělených koncových světel, což dodává karoserii Zafiry Tourer při pohledu zezadu výrazně sportovní vzhled i prémiový charakter.
 
Výhled řidiče od volantu se v porovnání se Zafirou druhé generace výrazně zlepšil díky tenčím A-sloupkům karoserie, větším bočním oknům a pozměněnému uchycení vnějších zpětných zrcátek, která jsou nyní uchycena přímo do dveřních panelů. Vysoká kvalita interiéru se odráží v dynamicky tvarovaném přístrojovém panelu. Prosvětlenou a vzdušnou atmosféru kabiny Zafiry Tourer může na přání ještě umocnit panoramatické čelní okno – inovativní prvek, který Opel představil už v roce 2005 v kupé Astra GTC. Čelní okno plynule přechází do velkoplošného střešního okna.
 
Adaptivní podvozek FlexRide zvyšuje komfort jízdy i bezpečnost
Mimořádně vysokou míru komfortu a bezpečnosti modelu Zafira Tourer zaručuje mechatronický podvozek FlexRide. U Zafiry Tourer se zvětšil rozchod i rozvor kol, což přispělo k vyššímu cestovnímu pohodlí a dynamické stabilitě: Rozvor nyní činí 2760 mm (+57 mm), rozchod vpředu 1584 mm (+96 mm) a rozchod vzadu 1588 mm (+78 mm).
 
Zafira Tourer dostala moderní přední nápravu (odvozenou z nápravy modelu Insignia) s izolovaným pomocným rámem a kombinovanými vzpěrami McPherson. Konstrukce zadní nápravy je jedinečná v celém segmentu vozů třídy van. Stejně, jako v modelové řadě Astra, také zadní náprava Zafiry Tourer kombinuje vlečená ramena propojená torzní příčkou s Wattovým přímovodem. Tato konstrukce má celou řadu výhod: Zaručuje výbornou stabilitu a ovladatelnost, vysoký komfort a dobrou akustickou izolaci. Zároveň je tato náprava lehčí a kompaktnější než složitá víceprvková náprava, která by z prostorových důvodů neumožňovala využití integrovaného záďového nosiče jízdních kol FlexFix.
 
Raritou v celém segmentu vozů van je i adaptivní podvozek FlexRide, který zvyšuje cestovní komfort a bezpečnost modelu Zafira Tourer. Podvozek FlexRide automaticky přizpůsobuje charakteristiky tlumičů pérování povrchu silnice, rychlosti jízdy v zatáčkách, naklánění karoserie a individuálnímu stylu jízdy konkrétního řidiče. FlexRide garantuje maximální stabilitu vozu, přičemž dovoluje nastavení třech základních charakteristik: Vyváženého režimu „Standard“, komfortního režimu „Tour“ a dynamického režimu „Sport“.
 
Vyšší aktivní bezpečnost díky „inteligentním“ asistenčním systémům
Cestovní komfort a aktivní bezpečnost nového modelu Zafira Tourer zvyšuje celá škála inovativních asistenčních systémů.
 
·         Novým prvkem v celém modelovém programu značky Opel je adaptivní radarový tempomat ACC (Adaptive Cruise Control) s funkcí kolizního brždění CMB (Collision Mitigating Braking), který neustále monitoruje vzdálenost od vpředu jedoucího vozu. Pokud není dostup bezpečný, systém samočinně sníží rychlost vozu, popřípadě – v extrémním případě – aktivuje brzdy, aby se zabránilo střetu.
 
·         V modelové řadě Zafira Tourer má premiéru i kamerový systém Opel Eye druhé generace. Zařízení i nadále obsahuje asistenční systém varující před nechtěným vyjetím z jízdního pruhu LDW (Lane Departure Warning), ale funkce „čtení“ dopravních značek TSR (Traffic Sign Recognition) byla dále vylepšena a výrazně rozšířena. Kamerový systém Opel Eye podporuje tyto nové funkce:
·         FDI (Following Distance Indication) vizuálně informuje řidiče o vzdálenosti od vpředu jedoucího vozu.
·         FCA (Forward Collision Alert)upozorňuje řidiče vizuálními a akustickými signály na hrozící kolizi se vpředu jedoucím vozem.
·         ILR (Intelligent Light Ranging) rozšiřuje funkčnost adaptivních bi-xenonových světlometů AFL+ (Advanced Forward Lighting): Nastavuje dosah tlumených světel podle odstupu od vpředu jedoucího vozu, čímž se zlepšuje osvětlení jízdní dráhy, aniž by hrozilo oslnění ostatních řidičů.
 
V modelové řadě Zafira Tourer mají premiéru i další inovativní asistenční systémy:
·         Systém varování před mrtvým úhlem SBSA (Side Blind Spot Alert) upozorní řidiče na hrozící kolizi s jiným vozem při změně jízdního pruhu.
·         Vyspělý parkovací asistent APA (Advanced Park Assist) pomáhá řidiči najít vhodnou mezeru pro zaparkování a navádí jej do ní. Záďová kamera Rear View Camera přitom výrazně usnadňuje couvání ve stísněných prostorách.
 
Vysoce efektivní vznětové i zážehové motory
Hned od začátku prodeje koncem tohoto roku budou pro modely Opel Zafira Tourer k dispozici tři verze turbodieselu 2.0 CDTI s přímým vstřikováním nafty do válců „common-rail“ – půjde o agregáty o výkonech 81 kW (110 k), 96 kW (130 k) a 121 kW (165 k). Nabídka zážehových motorů bude obsahovat dva přeplňované čtyřválce 1.4 ECOTEC o výkonech 88 kW (120 k) a 103 kW (140 k). Všechny motory jsou standardně kombinované se 6-stupňovými manuálními převodovkami, na přání se montuje i 6-stupňová automatická převodovka.
 
Další úspory paliva, především v hustém městském provozu, přináší systém Start/Stop, který je k dispozici pro všechny motory.
 
Brzy po debutu Zafiry Tourer se nabídka obohatí o mimořádně úspornou verzi ecoFLEX, objeví se i modely poháněné stlačeným zemným plynem CNG (Compressed Natural Gas) a propan-butanem (LPG - Liquid Petroleum Gas). O několik měsíců později přibudou verze s vyššími výkony, poháněné zážehovými motory zcela nové generace.
                       
Rozšířená nabídka vanů značky Opel bude obsahovat dva modely Zafira
Protože segment kompaktních vanů od začátku roku 2010 opět roste, chce v něm Opel posílit svoji pozici. I přes rozjezd výroby nových modelů Zafira Tourer se současná Zafira bude nadále vyrábět a stane se tak cenově dostupnou alternativou pro méně náročné zákazníky.  
 
Škálu vanů značky Opel tak budou tvořit mini-model Agila (délka 3,74 m), malá Meriva (4,29 m) a kompaktní modely Zafira (4,47 m) a Zafira Tourer (4,66 m).
 

Oba modely Zafira i Zafira Tourer se budou vyrábět výhradně v německém závodě Opel v Bochumi.  

 

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu