Vyhledávání

V New Yorku se právě představuje zcela nová Impreza

V New Yorku se právě představuje zcela nová Impreza

Subaru na mezinárodním autosalonu v New Yorku představuje zcela novou Imprezu

• Zcela nové karosářské provedení s pohodlnějším a prostornějším interiérem, ale při zachování stejných rozměrů karoserie jako u předchozí generace tohoto modelu;
• Motor konstrukce Boxer třetí generace ve spojení s novou bezestupňovou převodovkou Lineartronic (CVT) umožňuje zásadním způsobem snížit spotřebu paliva i produkované emise, což se přirozeně odráží v radosti z jízdy i dobrém pocitu ze zodpovědného chování.


Subaru Impreza (provedení ve specifikaci pro USA)

Tokio, 21. dubna 2011: Koncern Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce vozů Subaru, oznámil světovou premiéru zcela nového modelu Subaru Impreza v provedení sedan a hatchback (technické specifikace pro USA), která se koná na mezinárodním autosalonu v New Yorku 2011 (dny pro novináře: 20. až 21. dubna, otevřeno pro veřejnost: od 22. dubna do 1. května). FHI má v plánu představit letos novou Imprezu na trhu v USA jako svůj vůbec první model, který má zákazníkům nabídnout „radost
z jízdy i klid v duši“ prostřednictvím nového sloganu značky Subaru „Jistota v pohybu“ (Confidence in Motion).
Při vývoji modelu Impreza čtvrté generace se uplatnila koncepce „přetváření hodnot, změna definice třídy“. Došlo k dalšímu zvýšení celkového pohodlí, na kterém konstruktéři Imprezy pracují již od premiéry tohoto modelu v roce 1992, při současném využití všech výhod legendární spolehlivosti, ovladatelnosti a všech bezpečnostních předností originálního pohonu Subaru Symmetrical AWD



(All-Wheel Drive) a motoru Subaru konstrukce Boxer. Subaru vzalo v potaz veškeré změny v očekávání zákazníků a vyvinulo novou Imprezu s cílem nabídnout vysoce kvalitní vůz určený pro celosvětové trhy.
Během samotného vývoje jsme se zaměřili na vylepšení ekologických parametrů a zavedení změn
v souladu s preferencemi zákazníků. Konkrétně pak Subaru zlepšilo spotřebu paliva i produkované emise s využitím motoru konstrukce Boxer třetí generace a nové bezestupňové převodovky Lineartronic; vylepšilo důležitý faktor „radost z řízení“, aby si řidič mohl vychutnat zážitky z ještě příjemnější
a agilnější jízdy; a rovněž vytvořilo prostornější interiér s vyšší mírou pohodlí i celkové kvality, nicméně bez zbytečného nárůstu vnějších rozměrů vozu. Nová Impreza byla vyvinuta s cílem nabídnout zákazníkům „nebývalou hodnotu“ přesahující hranice stávajících segmentů či tříd.

[Poznámka: Údaje uvedené v této tiskové zprávě se vztahují k verzi určené pro americký trh.]

Karoserie / Užitné vlastnosti
Vůz byl navržen tak, aby dokázal nabídnout všem cestujícím ještě vyšší míru pohodlí, ale zároveň si zachoval stejné vnější rozměry jako model předchozí generace.
• Spodní část A-sloupku se posunula o 200 mm směrem vpřed a rozvor náprav se prodloužil o 25 mm. Díky přepracované konstrukci dveří se rozšířil prostor v interiéru a současně zvětšila šířka v oblasti ramen i loktů, nicméně bez dopadů na celkovou délku nebo šířku karoserie. Cestující na zadních sedadlech získali více prostoru pro nohy.
• Zvětšily se rozměry dveřních otvorů, čímž se výrazně usnadnilo nastupování do vozu i vystupování
z něj.
• Konstruktéři snížili přístrojový panel i spodní hrany oken, přičemž boční okénka u A-sloupku se posunula směrem vpřed, aby se zlepšil výhled řidiče z vozu i pocit ze vzdušného a prostorného interiéru.
• Provedení sedan disponuje prostorným zavazadelníkem umožňujícím převážet čtveřici standardních golfových vaků. Interiér vozu lze dále snadno propojit se zavazadlovým prostorem díky sklopným opěradlům zadních sedadel (standardně děleným v poměru 60:40).
• Provedení hatchback disponuje zavazadelníkem umožňujícím převážet trojici standardních golfových vaků nebo velký dětský kočárek. Dále byla přepracována koncová partie střechy a zároveň snížena podlaha zavazadelníku, která je nyní rovněž plošší, aby se zvýšil celkový objem zavazadlového prostoru. K velmi dobré přístupnosti přispívají i sklopná opěradla zadních sedadel dělená v poměru 60:40.

Design exteriéru
Důstojný vzhled vozu navrženého podle koncepce „elegance a vytříbenosti“ evokuje pocity celkové kultivovanosti. O kvalitě zase vypovídá propracovaný a působivý design karoserie.
• Dokonalé stylistické ztvárnění, ze kterého vyzařuje sebejisté vzezření, prostornost a vysoká každodenní praktičnost bez zbytečného nárůstu vnějších rozměrů.
• Vybaven šestiúhelníkovou maskou chladiče s roztaženými křídly uprostřed, světlomety s tvarem sokolího oka a podběhy kol, které vypovídají o schopnostech modelů s pohonem AWD. Všechny použité designové prvky akcentují jedinečnou identitu vozů Subaru.
• Elegantní boční profil, který vypovídá o velké prostornosti interiéru, vznikl posunutím A-sloupku karoserie směrem vpřed a rozšířením rozvoru náprav. U provedení sedan zase nápadný C-sloupek evokuje stylistické ztvárnění štíhlého kupé s přiznaným zavazadelníkem na zádi.

Design interiéru
Stylový design interiéru kromě prostornosti a celkové úrovně pohodlí zaujme i vysokou kvalitou použitých materiálů, které cestujícím potvrzují celkový dojem z kvality vozu.
• Přístrojový panel je stylisticky vyveden v horizontální podobě, která působí celkově prostornějším dojmem.
• Cestující jsou doslova obklopeni pohodlím, na kterém se podílejí kvalitní materiály použité ve všech částech vozu. Vysoká kvalita je patrná i při dotyku materiálů s měkčeným povrchem.
• Byl použit sportovní tříramenný volant, do kterého jsou optimálně začleněny ovládací spínače, které nejen usnadňují ovládání některých funkcí vozu, ale jsou i velmi příjemné na dotek.
• K pocitu vysoké bezpečnosti přispívá i zvýšení horní hrany opěradel předních sedadel o 60 mm oproti provedením předchozí generace, stejně tak jako zvýšení posazu řidiče i předního spolujezdce. Provedené změny se odrazily ve zlepšení zorného pole i úrovně pohodlí díky přirozenějšímu posazu. Kvůli zvýšení prostornosti se oproti předchozí generaci rovněž zvýšila výška posazu cestujících na zadních sedadlech.

Motor a převodovka
Ve všech provedeních najdeme motor Subaru Boxer třetí generace, jehož zcela nová konstrukce byla představena již v loňském roce. Kromě obvykle zmiňovaných výhod plochého uspořádání s protiběžnými písty se tento motor chlubí i vylepšenou spotřebou paliva a nižší hladinou emisí. Díky použití nové bezestupňové převodovky Lineartronic (CVT), lehké karoserie a výtečným aerodynamickým parametrům se tento vůz dostává v USA na samotný vrchol ve své třídě*1 co do spotřeby paliva mezi vozy s pohonem AWD.
*1: Spotřeba 6,53 l / 100 km (36 mpg) při jízdě mimo město; interní měření Subaru.
> Zdvihový objem motoru: 1 995 cm3
> Max. výkon / max. točivý moment: 148 k při 6200 ot/min / 197 Nm (145 lb.ft) při 4200 ot/min
> Převodovka: Bezestupňová převodovka Lineartronic (CVT) / 5st. manuální

Motor 2.0 l DOHC
• Motor nové konstrukce používá upravený poměr vrtání/zdvihu, který je příznivější z pohledu spotřeby paliva. Oproti předchozí generaci tohoto motoru se prodloužil zdvih, nicméně nijak se nezvětšila celková šířka motoru.
• K vyšší účinnosti spalování přispělo i použití kompaktní spalovací komory, systému chlazené recirkulace výfukových plynů*2 a optimalizace sacích kanálů a ventilů.
*2: EGR = recirkulace výfukových plynů
• U stávajících motorů o zdvihovém objemu 2,5 l se zmenšil katalyzátor (přibližně o 30 %), a to při nezměněné účinnosti čištění výfukových plynů.
• Díky delšímu zdvihu a použití systému dual AVCS*3 došlo ke snížení emisí a současnému zlepšení točivého momentu v důležitém pásmu nízkých až středních otáček motoru. Motor zajišťuje lepší akceleraci než stávající jednotka o zdvihovém objemu 2,5 l. Díky skvělé odezvě navíc umožňuje řidiči vychutnat si pocit okamžité akcelerace, zejména při lehkém sešlápnutí plynového pedálu.
*3: Duální aktivní řídicí systém časování ventilů


Nová bezestupňová převodovka Lineartronic
• Subaru pro novou Imprezu úspěšně vyvinulo novou bezestupňovou převodovku CVT, jejíž výhodou jsou nižší produkované emise i lepší jízdní parametry vozu. Využívá přitom charakteristické výhody samočinné řetězové převodovky s plynule měnitelným převodem (CVT – Continuously Variable Transmission), jako je např. nízká hmotnost, kompaktní rozměry, výtečná spotřeba paliva nebo široké odstupňování převodů.
• K dispozici je režim šestistupňové manuální převodovky s řazením pomocí páček pod volantem a vynikající odezvou řazení, která je zárukou vzrušujících zážitků za volantem, které předčí i vozy s automatickou převodovkou a sportovním režimem řazení.

5st. manuální převodovka
• Díky optimalizaci převodových poměrů došlo ke zlepšení kvality jízdy a snížení emisí škodlivin.



Podvozek
Podvozek zaručuje stabilní chování vozu za jízdy s lineární odezvou a ovladatelností, bezpečné vedení a pohlcování nerovností vozovky. Zvýšení tuhosti několika důležitých komponent a optimalizace nastavení podvozku se odrazila ve vyšším cestovním pohodlí a agilním jízdním chování. Shrneme-li, nová konstrukce je zárukou špičkové bezpečnosti a prevence nehod za všech rizikových situací.
• Ventily předních i zadních tlumičů s výtečnou odezvou zlepšují celkovou odezvu vozidla. K utlumení vibrací přispívá vysoce tuhá konstrukce příčníků, která se podílí i na vyšší jízdní stabilitě a míře cestovního pohodlí.
• Jízdní stabilitu zlepšují vzpěry McPherson na přední nápravě a stabilizátory o větším průměru.
• Na zadní nápravě je použito dvojité lichoběžníkové zavěšení; změn doznalo vnější pouzdro příčného ramene, kde se používá unibalové uložení s cílem zvýšit stabilitu za jízdy v přímém směru.
• Subaru poprvé na severoamerickém trhu nabízí hřebenové řízení s elektrickým posilovačem. Elektromotor s hladkým chodem přispívá ke snížení spotřeby paliva a zajišťuje přirozenou zpětnou vazbu od volantu.
• Všechna provedení jsou standardně vybavena novým typem pneumatik se sníženým valivým odporem.

• Vozy s přímo řazenou převodovkou jsou vybaveny pomocníkem pro rozjezd v kopci, který přibržďuje kola i po uvolnění pedálu brzdy, aby nedošlo k couvnutí vozu při rozjezdu do svahu.

Karosérie
• Konstruktéři zvýšili tuhost v několika klíčových bodech karosérie a využili ve větší míře plechy
z prvotřídní vysokopevnostní oceli. Výsledkem je lepší reakce vozu na pokyny od řidiče s pocitem naprosto jisté kontroly nad vozem.
• Zvýšení tuhosti se dotklo i zadní nápravnice. Zajišťuje vyšší odolnost vůči torzním silám, což se opět odráží v lepším držení stopy a odezvě od řízení.
• Díky optimálnímu rozmístění izolačních hmot dosáhli konstruktéři vynikající úrovně utlumení hluku.

Bezpečnost
• Velkou předností vozu je v dané třídě špičkový výhled směrem vpřed a omezení mrtvých úhlů díky použití tenčích sloupků u malých bočních okének předních dveří a upevnění vnějších zpětných zrcátek přímo na panely dveří.
• Ke snížení celkové hmotnosti vozu přispěla přepracovaná konstrukce rámu karoserie a nasazení vysokopevnostních ocelových plechů. Nová konstrukce karosérie zvyšuje bezpečnost v případě kolize v libovolném směru.
• U kapoty motoru i přepážky za motorovým prostorem je použita speciální konstrukce dobře pohlcující nárazovou energii s ohledem na maximální ochranu chodců v případě střetu. Schopnost pohlcovat nárazovou energii přitom nemá žádný negativní dopad na tuhost.
• Součástí standardní výbavy všech provedení je čelní airbag SRS pro řidiče i předního spolujezdce, boční airbagy SRS a hlavové airbagy SRS, stejně tak jako kolenní airbag SRS pro řidiče. Kromě optimalizace rozmístění čidel pro airbagy bylo doplněno další čidlo do předních dveří. Tyto úpravy zohledňují severoamerické předpisy na ochranu v případě boční kolize.
• V základní výbavě všech verzí je stabilizační systém VDC (Vehicle Dynamics Control). Konstruktéři optimalizovali načasování zásahu stabilizačního systému a vybavili tento systém řídicí logikou, která zaručuje vysokou účinnost v situacích, kdy je třeba zabránit nebezpečným situacím. Stabilizační systém

nabízí nejen atraktivní požitek z jízdy, ale i špičkovou úroveň ochrany za rizikových situací. Součástí systému VDC u nové Imprezy je i funkce brzdového asistenta.
• Byl použit bezpečnostní řídicí systém překlenutí brzd.

- Hlavní technické specifikace (pro verze USA) –
[Poznámka: Technické specifikace jsou pouze předběžné a mohou se změnit.]
Celková délka x šířka x výška (mm): 4 580 (sedan), 4 415 (hatchback) x 1 740 x 1 465
Rozvor náprav (mm): 2 645
Rozchod kol vpředu/vzadu: 1 510 / 1 515
Pohotovostní hmotnost vozidla (kg): 1 320 (2.0i sedan/hatchback s 5st. man. převodovkou)
Počet míst: 5



O společnosti Fuji Heavy Industries Ltd.
Koncern Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce automobilů Subaru, je předním japonským výrobcem s dlouhou historií technologických inovací, které se opírají o zkušenosti z letecké divize koncernu. Výroba automobilů je jedním z hlavních pilířů koncernu, ale i ostatní divize HFI – Aerospace, Industrial Products a Eco Technologies – nabízejí širokou paletu produktů od motorových agregátů přes generátory, vozy technické údržby po malá letadla, základní komponenty osobních letadel či větrem poháněných generátorových systémů. FHI si vydobyla celosvětové uznání za technologii stálého pohonu všech kol AWD a ploché motory Subaru s protiběžnými písty. Firma je rovněž na špici vývoje ekologických technologií a zasazuje se o celosvětovou ochranu životního prostředí.

 

PR

 

Fotogalerie

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu