Vyhledávání

Zbrusu nová verze zážehového motoru z populární řady pohonných jednotek Kappa

Zbrusu nový motor Kia s výkony na špičce třídy
· Zcela nová verze přeplňovaného motoru řady Kappa o objemu 1,0 litru
· Inovativní pohonná jednotka s výkony na špičce segmentu a excelentní ekonomikou provozu
· Kombinace řady nových technologií přinesla vyšší efektivitu

Vedle zcela nových modelů Kia Picanto a Kia Rio si svou premiéru na autosalonu v Ženevě odbývá také zbrusu nová verze zážehového motoru z populární řady pohonných jednotek Kappa, u které byl kladen důraz na výkonnost a hospodárnost provozu.

Inovativní motor o objemu 998 cm3 je prvním tříválcem Kia osazeným přeplňováním. Na svůj objem disponuje působivým výkonem (110 koní) při zachování nízké spotřeby - důležité přednosti motorů s malým objemem.

Pečlivě vyladěný motor dosahuje maximální hodnoty točivého momentu (137 N. m) v rozmezí od pouhých 1500 min-1 až do 4500 min-1. To zaručuje skvělou využitelnost a pružnost motoru při užívání v “reálném světě”. Tvar turbíny turbodmychadla je optimalizován s ohledem na rychlou reakci ve všech režimech.

Kia předpokládá, že nový motor v sériových modelech nabídne od června 2012.

Pozornost věnovaná malým detailům přináší velké benefity
Velká pozornost, kterou Kia věnovala i sebemenším detailům, přinesla ve výsledku sérii malých, ale nápaditých řešení. Ta všechna dohromady přispěla k dosažení vysoké hospodárnosti při současném snížení hmotnosti, složitosti a ceny v porovnání s atmosférickým motorem řady Kappa o objemu 1,0 litru, který je už sám o sobě vysoce efektivní pohonnou jednotkou.

Uhlíková vrstva s tvrdostí diamantu – běžně se s ní setkáte pouze v profesionálním motorsportu a u výkonných motocyklů – je použita na zdvihátkách ventilů motoru Kappa kvůli snížení třecích ztrát a tím i zlepšení efektivity. K tomuto vylepšení se pak přidávají další změny, včetně ventilových pružin s progresivnější charakteristikou, optimalizovaného programu variabilního časování ventilů, pístních kroužků s nízkým součinitelem tření nebo přesazení osy klikového hřídele snižující horizontální síly působící na hlavu pístů a tím i zmenšující ztráty výkonu. Všechny provedené změny ve výsledku znamenají snížení spotřeby paliva o 8,8 % při současném zvýšení výkonu.

Nižší hmotnosti a kompaktnější konstrukce bylo rovněž dosaženo použitím hliníkového bloku motoru s litinovými vložkami (15 kg), integrováním víka ventilů a vzduchového filtru (500 g) a spojením držáku motoru s krytem rozvodového řetězu (1 kg).

Navrženo pro dlouhou životnost a nenáročnou údržbu
Spolu se snížením nákladů prostřednictvím zvýšené efektivity přináší nový motor Kia majitelům úsporu i v nízkých nákladech na údržbu během celého životního cyklu. Stejně jako ostatní motory řady Kappa je i v případě této pohonné jednotky kvůli nízkým nákladům na údržbu použit rozvodový řetěz s garantovanou životností 10 let nebo 160 000 km.


PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu