Vyhledávání

Barumka 2009: Po úvodní sobotní sekci vede Kopecký s tovární Fábií

Po úvodní sobotní sekci vede Kopecký, Meeke mohutně dotahuje špici pole
TISKOVÁ INFORMACE č. 38

Barum Czech Rally Zlín zatím naplňuje to, co se od soutěže očekávalo. Po včerejší úchvatné super rychlostní zkoušce v ulicích krajského města se závodníci od sobotního rána vrhli do ostrých bojů na tratích první sekce druhého dne soutěže. Po třech sobotních etapách je na čele Jan Kopecký na voze Škoda Fabia S2000, který má šestnáctisekundový náskok na loňského vítěze Freddyho Loixe.



Vedoucí jezdec si zatím nemá na co stěžovat. „Auto jede parádně. Jsme stoprocentně spokojeni,“ liboval je Kopecký, který dnes vyhrál dva ze tří rychlostních testů. O něco hůře je na tom jeho týmový kolega Juha Hänninen. Vítěz včerejší městské rychlostní zkoušky zůstává zpět a je o poznání pomalejší než jeho největší rivalové. Po čtyřech vložkách mu patří sedmá pozice. „Jsem na Barum rally poprvé a teprve se seznamuji s tratí. Zkoušky jsou náročné, ale věřím, že při dalších průjezdech budeme rychlejší,“ mínil finský pilot. Loňský vítěz Barum rally Freddy Loix sází na znalost zdejších tratí a na jistou a spolehlivou jízdu. Už před startem se netajil tím, že chce být hned od prvních kilometrů v popředí, a to se mu daří. „Zatím jedeme v pohodě a bez problémů,“ konstatoval stručně belgický jezdec, který má devítisekundový náskok na třetího v pořadí Itala Bassa. K velké jízdě se rozjel vedoucí muž šampionátu IRC Kris Meeke. V úvodní divácké Super rychlostní zkoušce měl smůlu. Kvůli defektu ztratil více než půl minuty a figuroval na třiatřicátém místě. Během první sekce se mu podařilo vyhrát rychlostní vložku Kudlovice a už se posunul na čtvrté místo. Pomalu se propracovává nahoru v celkové klasifikaci také domácí Roman Kresta. Po čtyřech vložkách je pátý se ztrátou pěti sekund na čtvrtou pozici britského pilota. „Zatím se nám jede dobře. Držíme si svoje tempo,“ naznačil taktiku český jezdec. Další domácí pilot na voze Peugeot 207 S2000 se pomalu sžívá s vozem a zrychluje. Juniorský mistr světa Martin Prokop už je v celkovém pořadí desátý. „Na Pindule jsem udělal hodiny a museli jsme couvat, což nás zdrželo, ale postupem času jsem se uklidnil a je to o hodně lepší,“ řekl Prokop.

Čtvrtá rychlostní zkouška znamenala konec nadějí pro dvě špičkové posádky. Francouzovi Nicolasi Vouillozovi shořel motor jeho Peugeotu 207 S2000. Polský jezdec Leszek Kuzaj odstavil vůz kvůli poruše motoru.



Pořadí po 4. rychlostní zkoušce:

1. Kopecký – Starý (CZ, Škoda Fabia S2000) 38:45,9 min

2. Loix – Miclotte (B, Peugeot 207 S2000) + 16,2 s

3. Basso – Dotta (I, Fiat Grande Punto S2000) + 25,1 s

4. Meeke – Nagle (GB, Peugeot 207 S2000) + 37,5 s

5. Kresta – Gross (CZ, Peugeot 207 S2000) + 42,9 s

6. Rossetti – Chiarcossi (I, Fiat Grande Punto S2000) + 46,5 s

7. Hänninen – Markkula (FIN, Škoda Fabia S2000) + 50,9 s

8. Novikov – Prévot (RUS, Škoda Fabia S2000) + 55,7 s

9. Valoušek – Hrůza (CZ, Škoda Fabia S2000) + 57.0 s

10. Prokop – Tománek (CZ, Peugeot 207 S2000) + 1:04,7 s

Drahomír KVASNIČKA
tiskové středisko
Barum Czech Rally Zlín

Vedení si nadále drží Kopecký, Hänninen stále zrychluje
TISKOVÁ INFORMACE č. 39

Druhá sobotní sekce Barum Czech Rally Zlín zahrnovala pouze dvě vložky. Posádky podruhé odjely téměř dvacetikilometrový úsek na Pinduli a poprvé jezdci absolvovali rychlostní zkoušku Zádveřice. Oba testy zvládl nejlépe tovární jezdec mladoboleslavské Škody Jan Kopecký. Na Pinduli nadělil český pilot druhému Italovi Bassovi na Fiatu Grande Punto S000 skoro čtyři sekundy, na zádveřické zkoušce zvítězil jen s náskokem necelé sekundy před Krisem Meekem.



Po počátečním rozkoukávání se stále více rozjíždí Kopeckého stájový kolega Juho Hänninen. V obou testech skončil na čtvrté pozici, když v součtu ztratil na vítěze jen devět vteřin. V celkové klasifikaci se už posunul na páté místo před Romana Krestu. Domácím jezdcům se zatím daří. V první desítce jsou čtyři české posádky. Martin Prokop se během druhé sobotní sekce posunul opět nahoru. Z desáté pozice se už vyšplhal na osmou příčku. Podobně se posunuje nahoru také zkušený matador Václav Pech, který se s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX dokázal propracovat do první desítky mezi auta kategorie Super 2000. Po šesti rychlostních zkouškách už je populární Ášín devátý a na Prokopa před sebou ztrácí jen sedm a půl sekundy. K postupu však oběma jezdcům výrazně pomohl Ital Rossetti, který v páté rychlostní zkoušce ztratil tři čtvrtě minuty na vítěze a skončil až dvaadvacátý. Velkou ztrátu nabral kvůli technickým problémům rovněž Pavel Valoušek, který jede s fábií S2000. Na šesté rychlostní zkoušce ztratil skoro dvě minuty a propadl se z devátého místa na třináctou pozici.

Na rychlostní zkoušce Zádveřice havarovala posádka se startovním číslem 30 Vladimír Barvík, Pavel Gabrhelík na voze Mitsubishi Lancer EVO IX. Došlo zde ke zranění u spolujezdce, kerý byl převezen na úrazové oddělení Krajské nemocnice Tomáše Bati ve Zlíně. Zkouška byla poté přerušena a zbylé posádky už trať pouze projely. Byl jim přidělen čas posledního jezdce, který test absolvoval.



Pořadí po 6. rychlostní zkoušce:

1. Kopecký – Starý (CZ, Škoda Fabia S2000) 38:45,9 min

2. Loix – Miclotte (B, Peugeot 207 S2000) + 21,4 s

3. Basso – Dotta (I, Fiat Grande Punto S2000) + 34,9 s

4. Meeke – Nagle (GB, Peugeot 207 S2000) + 53,5 s

5. Hänninen – Markkula (FIN, Škoda Fabia S2000) + 1:00,0 min

6. Kresta – Gross (CZ, Peugeot 207 S2000) + 1:01,0 min

7. Novikov – Prévot (RUS, Škoda Fabia S2000) + 1:16,2 min

8. Prokop – Tománek (CZ, Peugeot 207 S2000) + 1:29,6 min

9. Pech – Uhel (CZ, Mitsubishi lancer Evo IX) + 1:37,1 min

10. Rossetti – Chiarcossi (I, Fiat Grande Punto S2000) + 1:52,8 min

Drahomír KVASNIČKA
tiskové středisko
Barum Czech Rally Zlín

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu