Vyhledávání

Barumku i přes výpadek Kopeckého ozdobil trojnásobný triumf vozů Škoda Fabia S2000

Barumku ozdobil trojnásobný triumf vozů Škoda Fabia S2000
TISKOVÁ INFORMACE č. 42

Po dvou letech si zopakoval pocity vítěze Barum Czech Rally Zlín belgický pilot Freddy Loix. Se spolujezdcem Frédericem Miclottem na voze Škoda Fabia S2000 vjeli jako první na cílovou rampu a za potlesku nadšených diváků oslavili triumf a velký úspěch značky Škoda. Druhá skončila tovární posádka Škoda Motorsport týmu Juho Hänninen – Mikko Markkula a třetí domácí duo Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza, kteří absolvovali soutěž stejně jako Loix s podporou továrního týmu. Naposled obsadila škodovka všechny stupně vítězů na barumce před osmadvaceti lety, kdy vyhrál Ladislav Křeček.

Freddy Loix byl v cíli šťastný z výhry, ale nezapomněl vyzdvihnout kvalitu protivníků. „Byl to velmi vzrušující a dramatický závod. Dlouho se zdálo, že si pro výhru jede Jan Kopecký, ale měl smůlu. Pak už to bylo o tom, jestli bude mít pevnější nervy Bryan Bouffier nebo my,“ řekl na tiskové konferenci po skončení rally Loix a pochválil rovněž skvěle připravený vůz. „Z auta jsem měl perfektní dojem. Před startem jsem cítil, že má obrovský potenciál. Celý tým pracoval dokonale. Když jsem ale viděl časy Kopeckého z prvních zkoušek, hodně to na mě zapůsobilo. Letos ale možná nebylo tak důležité být nejrychlejší, ale hlavně dojet v pořádku do cíle. Vítězství je určitě cennější než před dvěma lety, protože tu panovaly daleko obtížnější podmínky.“

Podle jeho spolujezdce Fréderica Miclotteho rozhodly nakonec pevnější nervy v závěrečných zkouškách, kdy se Loix tahal o vteřinky s Bouffierem. „Před posledními dvěma rychlostními testy jsme byli smíření s druhým místem, ale v předposlední zkoušce udělal Bryan malou chybu a my jsme zůstali v klidu. Když v poslední vložce udělal další, bylo rohodnuto,“ usmíval se Miclotte.

Spokojenost sálala také z druhého jezdce v celkovém pořadí Juho Hänninena. „Získali jsme důležité body do seriálu IRC. Chtěli jsme být první nebo druzí, a to se nám povedlo,“ prohlásil Hänninen a připustil, že k výhře posádce pomohly chyby a potíže jejich největších konkurentů – Kopeckého, Bouffiera a Meekeho. „Druhé místo je opravdu hodně cenné. Podmínky byly letos velmi těžké, ale my jsme navzdory počasí dokázali v závěru ještě zrychlit,“ dodal Hänninenův spolujezdec Mikko Markkula.

Nejlepším českým pilotem byl nakonec Pavel Valoušek, který dokonale využil znalosti místních tratí, ale také stovek přátel na rychlostních zkouškách. „Byla to výhoda a měli jsme před konkurencí krok náskok, protože jsme měli aktuální informace z každé zkoušky. Podle toho jsme volili pneumatiky. Až na jeden přehmat nám to vždycky vyšlo,“ pochvaloval si Valoušek, pro něhož je třetí místo nejlepším výsledkem na zlínské soutěži. „Musím poděkovat týmu za skvěle připravené auto a pořadatelům za dokonale zvládnutou soutěž. Fantastičtí byli diváci kolem tratí, kteří nás hnali dopředu, i když jim pršelo za krk,“ mluvil v superlativech Valoušek, kterému umístění výrazně pomohlo v domácím šampionátu, v němž vede před Václavem Pechem. „Naším cílem bylo polepšit si v mistrovství republiky. Poté, co měl Vašek Pech problémy, jsme mohli zvolnit. Že jsme třetí, jsme se dozvěděli až na cílové rampě,“ tvrdil Valouškův spolujezdec Zdeněk Hrůza.

Díky třem vozům na stupních vítězů si Škoda s předstihem zajistila prvenství v hodnocení značek v seriálu IRC. „Barumka je pro nás vždycky jednou z nejprestižnějších soutěží. Letos to byl vrchol sezony. Měli jsme velkou motivaci vyhrát a pojistit si první místo v bodování značek. Na základě loňských zkušeností jsme věděli, jak připravit auto. Jsme šťastní, že se to povedlo, jen je škoda, že do cíle nedojel Honza Kopecký. Ale dokud byl na trati, podával výborný výkon,“ zhodnotil soutěž z pohledu týmu Škoda Motorsport jeho šéf Michal Hrabánek.

Konečné pořadí Barum Czech Rally Zlín 2010:
1. Freddy Loix – Fréderic Miclotte (B, Škoda Fabia S2000) 2:31:31,0 hod
2. Juho Hänninen – Mikko Markkula (F, Škoda Fabia S2000) + 25,0 s
3. Pavel Valoušek jr. – Zdeněk Hrůza (CZ, Škoda Fabia S2000) + 1:20,2 min
4. Kris Meeke – Paul Nagle (GB/IRL, Peugeot 207 S2000) + 1:57,6 min
5. Andreas Mikkelsen – Ola Floene (N, Ford Fiesta S2000) + 2:33,9 min
6. Václav Pech jr. – Petr Uhel (CZ, Mitsubishi Lancer EVO IX) + 3:07,4 min
7. Guy Wilks – Phil Pugh (GB, Škoda Fabia S2000) + 3:41,1 min
8. Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát (CZ, Ford Fiesta S2000) + 5:18,0 min
9. Tomáš Kostka – Vít Houšť (CZ, Škoda Fabia S2000) + 6:13,1 min
10. Bryan Bouffier – Xavier Panseri (F, Peugeot 207 S2000) + 6:52,2 min

19. Kevin Abbring – Erwin Mombaerts (NL/B, Renault Clio R3) + 15:20,6 min
21. Lubomír Minařík – Jan Ryšánek (CZ, Renault Clio R3) + 16:48,9 min
Drahomír Kvasnička
tiskové středisko
Barum Czech Rally Zl

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu