Vyhledávání

Bohemie 2009: Úvodní Staroměstská erzeta kořistí obou pilotů továrního týmu

Obě tovární fabie ve vedení

Staroměstská rychlostní zkouška dlouhá pět kilometrů, se stala kořistí obou pilotů továrního týmu Škoda motorsport. Finský pilot Juho Hänninen vyhrál s náskokem 3,7s před svým týmovým kolegou Janem Kopeckým.

Bronzová příčka zatím patří úřadujícímu českému šampionovi a loňskému vítězi Rally Bohemia Romanu Krestovi, který zaostal o 5,4 vteřiny. O další vteřinu a dvě desetiny zpět je Václav Pech, již jediný Krestův rival v boji o letošní titul.

Nádech senzace má páté místo Jana Sýkory, který za sebou nechal Vojtu Štajfa i Andrease Mikkelsena, při jeho prvním startu s privátní Škodou Fabia Super 2000.

Krátce po slavnostním startu ze soutěže odstoupil vítěz z roku 2004 Josef Peták a svůj start odvolal i Štěpán Vojtěch, který ale přislíbil, že se v blízké budoucnosti do soutěžní fabie určitě vrátí.

Dvoukolky zatím vede celkově dvanáctý Šlehofer před manžely Trojanovými a Plíhalem, pro něhož je Rally Bohemia první velkou soutěží, které se účastní

Zítra jsou na programu tři průjezdy rychlostní zkouškou Vinec a jeden průjezd paralelní rychlostní zkouškou v Sosnové.

Vítězná posádka netradičně zkrácené XXXVI. Rally Bohemia je očekávána v Mladé Boleslavi krátce po 14. hodině.

 

Ohlasy předních posádek z Bohemky po RZ1

několik ohlasů předních posádek z cíle úvodní rychlostní zkoušky XXXVI. Rally Bohemia. Otázky kladl a zpracoval Jan Vaškovič.

Juho Hänninen (Škoda Fabia S2000):

„Bylo to o hodně těžší, než jsem čekal. Už na přejezdu jsem zjistil, že nám chybí přilnavost a to nebyl moc dobrý pocit před startem. Hned v první zatáčce jsme málem šli ven. Obával jsem se, kolik mi Honza naloží, ale ztratil na mě pár vteřin, takže OK.“

Roman Kresta (Peugeot 207 S2000):

„Klouže to, všude bylo plno listí. Máme přitom pneumatiky rozřezané na maximum, ale absolutně není 'grip'. Je to místy jako na ledě.“

Andreas Mikkelsen (Škoda Fabia S2000):

„OK, za deště to bylo opravdu hodně kluzké. Bylo to zrádné, ale jedu s novým autem a musím si zvyknout.“

Jan Kopecký (Škoda Fabia S2000):

„Spíš mně přišlo, že jedeme na ledu než na asfaltu. Hodně to klouzalo a připadal jsem si jako začátečník.“

Václav Pech (Mitsubishi Lancer Evo IX):

„Z mého pohledu dobré. Udělal jsem jednu chybu, přebrzdil jsem odbočku, takže jsme ztratili pět vteřin. Mrzí mě to, ale jinak v pohodě.“

Jaromír Tarabus (Fiat Punto S2000):

„Neskutečně nám to klouzalo, nezajeli jsme vůbec dobrý čas. Snad nejhorší průjezd rychlostní zkouškou, co si pamatuju.“

Vojtěch Štajf (Subaru Impreza):

„Hned v první levé-pravé zatáčce jsme to málem nechali, jsou tam složené nějaké betony. Podcenil jsem, jak bude po sedmi autech vytaháno, a škrtli jsme si levým předním kolem. Asi dva kilometry jsem pak 'čuchal', jestli neuchází a pak jsem začal přidávat.“

Jan Sýkora (Mitsubishi Lancer Evo 9):

„Malinko se mi to vozilo po předku, což se mi nelíbilo, ale dobré. Asi to bylo tím, že člověk předtím tolik ty gumy neohřeje. Jinak bez problémů, sklouzli jsme se hezky.“

Jan Šlehofer (Fiat Punto S1600):

„Je to hodně těžké. Já se podívám na ruční brzdu pohledem a auto jede bokem. Je to těžké, hrabe to na čtvrtý rychlostní stupeň. Nedovedu si představit, kdyby ty vložky nahoře byly sjízdné, to by bylo slaňování.“

Výsledky po první rychlostní zkoušce najdete na známé adrese - viz zde, kde lze on-line sledovat i průběh zítřejší etapy.

Monitoring pohybu soutěžních posádek na rychlostních zkouškách nabízí adresa http://www.onisystem.cz/rallyzive .



Milan Hauer

tiskový mluvčí,

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu