Vyhledávání

Extrémní Dakar řídí počasí, posádky se přesouvají do Salty

Extrémní Dakar řídí počasí, posádky se přesouvají do Salty

Tupiza – Extrém za extrémem. Letošní Rally Dakar ukazuje, proč je nejtěžší dálkovou soutěží světa. A že se pořadatelé snažili. Žádná etapa není odpočinková, trpí technika i lidé, nic není zadarmo a právě to se vlastně posádkám líbí. Také nedělní 8. etapa se řadila k těm nejtěžším. Sproblémy se ale severočeské kamiony od MKR Technology, byť se ztrátou, porvaly úspěšně.

„Letošní Dakar ukazuje, jak jiný může být vporovnání spředchozími ročníky. Vždy jsem si říkal, jaký extrém tu zažíváme a on je další ročník ještě mnohem horší. Když jsem se bavil s legendou Dakaru Stephanem Peterhanselem, současným lídrem vkategorii automobilů, tak říkal, že tu letos zažil nejtěžší duny za celou dobu jeho offroadového závodění. Pro nás je to obrovská škola a je pro nás důležité jet a bojovat dál, každý problém, který nastane, je vlastně velkou výzvou a krokem ke zlepšení,“ podotkl Mario Kress, hlavní konstruktér týmu MKR Technology, když dodal: „Přiznávám, že je paráda sledovat další kamiony, především kamazy, u kterých je vidět ten více než dvě desítky let větší náskok ve vývoji. Ale i ony se perou stechnikou. Pro nikoho to není snadné. Každý den je jiný, ale piloti odvádí skvělou práci a společně uděláme maximum, abychom oba kamiony dostali do cíle.“

Během 8. etapy z Uyuni do Tupizy posádky překročily hranici čtyř a půl tisíce výškových metrů. V součtu je čekalo 561 kilometrů, ze kterých bylo 381 měřených. Až do předposledního way pointu se piloti severočeských renaultu drželi v elitní desítce. Mladý Janus van Kasteren, který na Dakaru zažívá svoji premiéru, si jel pro skvělé šesté místo, jenže pak přišel technický problém sřízením, který ho na dvě hodiny zastavil. Etapu vyhrál Rus Sotnikov. Gerd Huzink byl klasifikovaný sedmnáctý a van Kasteren nakonec jedenadvacátý.

Do celkovém ranku přinesla 8. etapa mírný propad. Huzink je dvanáctý, van Kasteren šestnáctý. Stále veden ruský pilot Eduard Nikolajev.

V Jižní Americe ale situaci nyní řídí počasí. „Začalo silně pršet. Liják vnoci vyplavil bivak a problémy jsou i na trase, takže 9. etapa byla zrušena a my se rovnou přesouváme do Salty kdalšímu startu,“ sdělil Mario Kress.

Výsledky – 8. etapa – Uyuni – Tupiza (381 km)

1. Sotnikov (Rus) Kamaz 4:23:32

2. Villagra (Arg) Iveco +5:11

3. Mardeev (Rus) Kamaz +6:28

4. Nikolaev (Rus) Kamaz +8:33

5. Kolomý (Cze) Tatra +12:11

17. Huzink (Ned) Renault Trucks +1:59:00

21. van Kasteren (Ned) Renault Trucks +2:21:53

Celkově:

1. Nikolaev (Rus) Kamaz 28:15:06

2. Villagra (Arg) Iveco +46:25

3. Macík (Cze) Liaz +3:29:25

4. Viazovich (Blr) Maz +3:59:35

5. Mardeev (Rus) Kamaz +4:23:20

12. Huzink (Ned) Renault Trucks +7:35:25

16. van Kasteren (Ned) Renault Trucks +21:30:58

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu