Další cenný úspěch si ve Vsetíně připsal Jaroslav Pešl, tentokrát bez penalizace v cíli
Další cenný úspěch si na Partr Rally Vsetín do své sbírky přidala posádka Toba Czech MH Racing teamu ve složení Jaroslav Pešl – Roman Pešek. Dvojice jedoucí na Mitsubishi Lancer EVO IX na posledním podniku sprintového šampionátu skončila na 11. místě absolutně a třetí ve sví třídě 3. Tolik spokojená už nemohla být druhá týmová posádka s pilotem a zároveň šéfem týmu Martinem Hudcem a navigátorem Jiřím Černochem, která musela kvůli poruše spojky odstoupit po šesté erzetě.
Pešl s Peškem potvrdili svoji dobrou pohodu z posledních dní a na „domácí“ vsetínské soutěži ze sebe vyždímali, co se dalo. Jedenácté místo absolutně a hlavně třetí místo ve třídě je jistě slušnou vizitkou. Ale mohlo to být ještě lepší … „Určitě jsme celkově spokojení, ale po nedávné penalizaci v Jeseníkách jsme tentokrát zase měli trochu smůly. Ve Vsetíně to mohlo být ještě mnohem lepší, jenže jsme zase měli celkem smůlu. Zhruba v polovině rally jsme chytili defekt a co bylo horší - na startu poslední RZ nám praskla zadní poloosa. Museli jsme s tím jet výrazně pomaleji, abychom vůbec dojeli do cíle. Na kdyby se sice ve sportu nehraje, ale kdyby nám nepraskla poloosa, tak jsme určitě mohli být v desítce absolutně a s Bujáčkem jsme se ještě mohli reálně porvat o druhé místo ve třídě. Ale musím říct, že s těmi problémy, které nás potkaly, je jedenácté místo absolutně a třetí ve třídě dobré,“ popsal strastiplnou cestu do cíle pilot posádky Jaroslav Pešl.
Poslední závod o mistrovské body si jistě představovala mnohem lépe i druhá týmová posádka ve složení Martin Hudec - Jiří Černoch. Oba borci si vedli velmi solidně a pohybovali se na hraně první desítky absolutního pořadí, jenže je zradila technika. V šesté RZ se porouchala spojka a bylo po závodě. „Do cíle šestky jsme sice ještě dojeli, ale hned bylo poznat, že se spojkou je něco hodně v nepořádku. Nechtěli jsme proto auto zbytečně zničit a radši jsme dál nepokračovali,“ vysvětlil odstoupení pilot posádky Martin Hudec.
Odstoupení asi mrzelo Hudce o to více, že přišlo v době, kdy byl Pešlovi na dostřel. Po páté zkoušce byl totiž Hudec za Pešlem jen o dvě vteřinky, po šesté o sedm sekund. „Na jednu stranu to je škoda, že jsme nemohli pokračovat, ale na rovinu musím říct, že jsme na Jardu tentokrát neměli. Za první tři erzety nám utekl o dvacet vteřin a my jsme ho stáhli jen kvůli jeho defektu na čtyřce. Jarda byl tentokrát rychlejší a neměli bychom na něj,“ uznal sportovně Hudec, jenž po šesté RZ definitivně odstoupil z jedenáctého místa absolutně a čtvrtého ve třídě 3.
I přes svůj osobní neúspěch však přeci jen Partr Rally Vsetín přinesla šéfovi Toba Czech MH racing teamu alespoň dílčí radost. „Jsem moc rád, že to zase vyšlo Jardovi Pešlovi. Nebýt penalizace, byl na bedně už minule v Jeseníkách. Tentokrát to potvrdil opět pódiem, předvedl super výkon,“ chválil týmový šéf svého kolegu a také soupeře.
Pešlovy stále se zlepšující výkony především z druhé poloviny sezony způsobily, že se v Toba Czech MH racing teamu budou na příští sezonu „měnit role“. „Jardovy výkony šly skutečně hodně nahoru. Pro sezonu 2012 tedy bude týmovou jedničkou Jarda,“ hlásí Hudec zákulisní týmovou informaci, která ale možná zase až tak zásadní dopad mít nebude. „V podstatě se nic velkého měnit nebude. To si jen my dva s Jardou mezi sebou řekneme, kdo je jednička a kdo je dvojka,“ směje se Martin Hudec. Do nové sezony bude mít tedy šéf týmu velkou motivaci. „Budu se muset celý příští rok snažit, abych byl lepší než Jarda a před sezonou 2013 jsme si mohli mezi sebou říct, že jedničkou budu já a Jarda týmovou dvojkou,“ směje se 31letý jezdec.
Ve své snaze bude mít Martin Hudec v příštím roce maximální podporu i v rodinném zázemí. „Žena už mi říkala, ať jezdím co nejvíce závodů a pořád se zlepšuji. Ať potom můžu předat zkušenosti našemu synovi Mikulášovi, ať prý pak vyhrává alespoň on. Tak budu muset jezdit hodně závodů, abych to mohl splnit,“ vtipkuje 31letý Martin Hudec.
Na snímku nahoře šéf týmu M. Hudec
PR