Vyhledávání

IRC 2010: Martina Radu a Jardu Jugase dnes čeká start Monte. To pravé závodění začne až ve středu

IRC 2010: Martina Radu a Jardu Jugase dnes čeká start Monte. To pravé závodění začne až ve středu
Posádka Agrotec racing team Hustopeče je připravena na slavnou Rallye Monte Carlo, úvodní soutěž letošního IRC. Pro posádky je připraveno více než 400 km rychlostních zkoušek, přičemž start prologu je v úterý večer. To hlavní se pak uskuteční v následujících třech dnech.
 
 „V pondělí 18.ledna jsme se vydali ráno dokončit seznamovací jízdy. Zbyly nám už jen dvě RZ a to RZ 5 a RZ 6. Pětka byla ráno ještě trochu namrzlá a místy byly zbytky sněhu, šestka je z velké části pod sněhem a je na použití hřebíkových kol. S přibývajícím časem se ale vyčasilo a krásně zde svítilo sluníčko a teploty se držely na nule. Po 14 hodině jsme se vrátili zpět do servisu ve Valence, kde již mechanici vybudovali servisní zázemí a začali jsme připravovat Alfu na technickou přejímku,“ říká hustopečský závodník Martin Rada, který se do Monte Carla s Alfou Romeo 147 vrací po roce a premiérově bude mít po boku Jardu Jugase, jelikož stálý Radův spolujezdec Roman Petr pro pracovní zaneprázdnění nemůže startovat.
Nicméně nová dvojice se zná (nejen) z minulého Monte. To zde totiž dokonce společně trénovali, když měl Milan Liška zdravotní problémy. Proto také při hledání Martina spolujezdce ihned padlo Jardovo jméno a vzápětí byl „problém“ vyřešen a dvojice se domluvila na spolupráci.
Posádka se spolu svezla ještě před odjezdem na Hustopečsku, když využila sněhové kalamity, která jim zajistila výborné podmínky na konečné vyzkoušení a doladění vozu a hlavně na otestování pneumatik s hroty. Oba závodníci si svezení pochvalovali, i když pro Jardu Jugase pak následoval velmi náročný návrat do Zlína po sněhem zasypaných silnicích a rychlostí na dálnici kolem čtyřicítky….
 „Letošní seznamováky proběhly v rychlém tempu a vše jsme museli stihnout za tři dny. Zdárně jsme vše napsali a projeli a již se těšíme na zítřek , kdy si po dopolední administrativní a technické přejímce odbudeme po 17 . hodině slavnostní start a pak se vydáme na prolog, který je vzdálený od Valence cca 80 km. To pravé závodění ale začne až ve středu, kdy budeme absolvovat čtyři erzety na dvou úsecích – tedy RZ 1 a 3 a RZ 2 a 4,“ doplnil Ing. Martin Rada.
Spolujezdec Jarda Jugas dodává : "Složitost Monte Carla je i v něčem jiném. U nás se jedou rychlostní zkoušky 10 – 15 minut, ale například Col De Turini je zabíračka na pětačtyřicet minut. Celou tu dobu musí jezdec dávat pozor kromě normální jízdy i na to, kde je stín a tedy kde by mohl být led. To jsou spousty kilometrů s vytřeštěnýma očima což je velice psychicky vyčerpávající." Zkušený Jugas si zároveň velmi pochvaluje spolupráci s Radou i celým týmem : "Byl jsem velmi překvapený samotným týmem. Neuvěřitelně to v něm funguje."
V pondělí odpoledne také dorazilo do centra soutěže druhé servisní auto a tak je již celý team kompletní a provádí poslední přípravy. Z českých jezdců na Monte startují také Jan Kopecký, Vojtěch Štajf, Jaroslav Orsák a Jan Černý. Fandové tedy mohou fandit hned pěti tuzemským posádkám.
 
 
Pavel Jelínek
Mediaservis, TV Motormix
19. ledna 2009
 
Související odkazy:
 
 
Časový harmonogram
Wednesday, January 20, 2010 – středa 20. ledna
09,23                                     Start of rally in Valence
11,51                                     SS 1 Burzet-Lachamp Raphael                27,27 km
12,59                                     SS 2 St Pierreville-Antraigues                  45,17 km
15,02                                     SS 3 Burzet-Lachamp Raphael                27,27 km
16,10                                     SS 4 St Pierreville-Antraigues                  45,17 km
19,10                                     Finish of 1st leg in Valence
 
Thursday, January 21, 2010 – čtvrtek 21. ledna
08,30                                     Start of 2nd leg in Valence
10,13                                     SS 5 Labatie DÀndaure-St Pierre           25,30 km
10,55                                     SS 6 St Bonnet-St Julien                           25,67 km
12,20                                     SS 7 Lamastre-Gilhoc-Alboussiere         21,92 km
15,28                                     SS 8 Labatie DÀndaure-St Pierre           25,30 km
16,10                                     SS 9 St Bonnet-St Julien                           25,67 km
18,05                                     SS 10 Lamastre-Gilhoc-Alboussiere        21,92 km
19,15                                     Finish of 2nd leg in Valence
 
Friday, January 22, 2010 – pátek 22. ledna
06,30                                     Start of 3rd leg in Valence
09,23                                     SS 11 Montauban-Ouveze-Eygalayes      30,42 km
14,08                                     Arrival Monte Carlo Parc Ferme
17,50                                     Exit Monte Carlo Parc Ferme
19,15                                     SS 12 Peira Cava-La Bollene Vesubie    18,42 km
19,48                                     SS 13 Lantosque-Luceram                        19,13 km
23,20                                     SS 14 Peira Cava-La Bollene Vesubie    18,42 km
23,53                                     SS 15 Lantosque-Luceram                        19,13 km
01,05 - 23.1.                         End of rally in Monte Carlo
 
Výsledky bude možné sledovat zde:
 
 

Fotogalerie

Martin Rada stříbrný na Rallye Monte Carlo 2009, foto Roman Kašpárek

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu