Vyhledávání

IRC 2011: Letos se na Tour de Corse prosadili Thierry Neuville a Nicolas Gilsoul.

IRC: TOUR DE CORSE (3/12) – 14. května 2011
 
PEUGEOT S THIERRY NEUVILLEM VYHRÁL POČTVRTÉ TOUR DE CORSE
 
V roce 1986 zvítězil na Korsice Bruno Saby s vozem 205 Turbo 16, v letech 2000 a 2002 Gilles Panizzi s vozem 206 WRC. Letos se na Tour de Corse prosadila mladá posádka týmu Peugeot Belux ve složení Thierry Neuville a Nicolas Gilsoul.
 
Nedostižná posádka Thierry Neuville a Nicolas Gilsoul
Třetí a poslední den 54. rally Tour de Corse byl nejdelší s 138,44 měřenými kilometry. Thierry Neuville a Nicolas Gilsoul zajeli kromě prvního měřeného úseku v sobotu, kde ztratili 8’’9, celý závod v tempu, který si drželi již v prvních dvou etapách. Ze třinácti erzet ve třech byli dnes osmkrát nejrychlejší a dosáhli prvního mezinárodního úspěchu. „Od sobotního poledne jsem začal svou jízdu plánovat,“ vysvětloval jezdec, kterého do závodu nasadila společnost Peugeot Belgie-Lucembursko. „Když jsem si byl jistý rozpisem i obtížností, jel jsem naplno, bez zaváhání. Naopak když se objevila nějaká léčka, záměrně jsem ubral, abych zbytečně neriskoval. Přitom jsem dál zajížděl nejlepší měřené úseky… a tak jsem jel až do cíle.“
 
Neuvilleovo vítězství ještě doplnilo čtvrté místo soukromého jezdce Pierre Campany, díky čemuž se Peugeot posunul v průběžném hodnocení Poháru konstruktérů IRC na dva body za vedoucí Škodou. „Oba naši jezdci se po celou dobu závodu ukázali jako konkurenceschopní. Thierry byl vynikající už na Kanárských ostrovech“, shrnul Frédéric Bertrand,manažer závodních aktivit pro zákazníky divize Peugeot Sport. „Tady byl prostě výjimečný. Vzhledem k jeho věku (22 let) na něj zcela jistě čeká velká budoucnost.“
 
Naděje týmu Peugeot Belux
Thierry Neuville je s největší pravděpodobností ve 22 letech nejmladším vítězem v historii Tour de Corse. Belgická federace automobilového sportu RACB si ho všimla na konci roku 2007 při hledání nových talentů. V roce 2008 na sebe upozornil ve Fiesta ST Trophy. V loňském roce zvítězil ve voze C2 R2 Max v belgickém Citroën Racing Trophy. V roce 2010 se prosadil v J-WRC v Bulharsku (Citroën C2 S1600), ale především se za volantem vozu 207 S2000 týmu Peugeot Belgie-Lucembursko začal seznamovat s IRC (3. místo v Ypres a 4. místo na Sardinii). Před měsícem se poprvé dostal v zahraničí v závodě IRC na stupně vítězů (3. místo na Kanárských ostrovech) a nyní zvítězil v Tour de Corse.
 
Bouffier vyjel v poslední měřené zkoušce z trati
Bryan Bouffier ztratil v pátek večer veškeré naděje na vítězství. V páté erzetě, když byl ve vedení, došlo na jeho voze k defektu pneumatiky. To ho odsunulo na šesté místo. Bryan, v posádce s Xavierem Panserim, se vrátil na čtvrté místo, ale v poslední měřené zkoušce vyjel z trati a musel závod opustit. „Závod jsem rozjel dobře a měl jsem šanci letošní Tour de Corse vyhrát,“ okomentoval to pilot týmu Peugeot Francie. „Po defektu jsem už to tak necítil, ale jel jsem dál na maximum, abych se dostal na co nejlepší místo. V poslední erzetě jsem jel naplno, abych si udržel čerstvě vydobyté čtvrté místo, ale vyjel jsem z trati.“
 
Campana druhý pilot Peugeotu
Na 4. místě nakonec dojela posádka Pierre Campana / Sabrina de Castelli, kteří závod absolvovali za volantem vozu 207 S2000 soukromé stáje Munaretto Sport. „Díval jsem se na přehled své jízdy a jsem velice spokojený,“ uvedl korsický závodník. „Lehce jsem upravil nastavení, abych vůz zbavil určité liknavosti, kvůli které jsem trochu ztrácel v první části rally. Ani výměna kola po defektu v poslední měřené zkoušce nic na mém konečném umístění nezměnila, což mě nadchlo.“
„Pierrův výsledek opět ukazuje, že vozy 207 S2000, které do závodu staví soukromé stáje, jsou schopny hrát první housle, ale je to současně důkazem nadání tohoto mladého pilota,“ podtrhnul Frédéric Bertrand.
Mezi prvními pěti je i třetí vůz Peugeot s posádkou Bruno Magalhaès / Paulo Grave. „Moje konečné umístění je dobré, ale odstup od vozů přede mnou je příliš velký,“ uznal pilot týmu Peugeot Portugalsko. „Musím za každou cenu vylepšit kvalitu rozpisu, abych si mohl víc věřit a zlepšit se.“
 
207 Super 2000, nejlepší účastník Tour de Corse.
Z 13 měřených zkoušek jich 10 vyhrál Peugeot 207 S2000 (8x Neuville, 1x Wilks a 1x Bouffier).
„Ti, kdo pochybovali o konkurenceschopnosti našeho vozu, se mohou zcela uklidnit,“ pronesl Frédéric Bertrand. „Je více než kdy jindy ve skvělé formě a počítáme s tím, že letos opět vyhrajeme Pohár konstruktérů. K tomu máme pochopitelně Bouffiera a Neuvilla, ale také Guy Wilkse a doufám i Bruno Magalhaese!“
 
 
Výsledky 54. rally Tour de Corse
1. Thierry NEUVILLE – Nicolas GILSOUL                 Peugeot 207 S2000, 3hod20:510
2. Jan KOPECKÝ – Petr STARÝ                                      Škoda Fabia S2000, + 0:155
3. Freddy LOIX – Frédéric MICLOTTE                          Škoda Fabia S2000, +1:026
4. Pierre CAMPANA – Sabrina DE CASTELLI   Peugeot 207 S2000, +3:591
5. Bruno MAGALHAES – Paulo GRAVE     Peugeot 207 S2000, +4:282
6. Andreas MIKKELSEN – Ola FLOENE                       Škoda Fabia S2000, + 4:301
7. Julien MAURIN – Olivier URAL                 Ford Fiesta S2000, +4:333
8. Toni GARDEMEISTER – Tapio SUOMINEN Škoda Fabia 2000, +6:333
9. Patrik Sandell-Staffan Parmander                                Škoda Fabia S2000, +8:288
10. JM LEANDRI – PM LEONARDI                             Peugeot 207 S2000, +9:415
 
 
Pořadí mistrovství
Jezdci                                                                         Konstruktéři
1. Freddy Loix (B)                               45 bodů                 1. Škoda                106 bodů
2. Thierry Neuville (B)                     40                                          2. PEUGEOT        104
3. Jan Kopecky (CZ)                           40                                           3. Subaru               32
4. Juho Hänninen (Fin)                      33                                           4. Ford                   23
5. Bryan Bouffier (F)                         31
6. Guy Wilks (GB)                             25
7. Andreas Mikkelsen (N) 16
8. Bruno Magalhaès (P)    14
9. Stéphane Sarrazin (F)  12
10. Pierre Campana (F)     12
11. François Delecour (F)                10
 
Příští závod IRC: Prime Yalta Rally: 2. – 4. června
 
 
 
 
Radka Matthey \ +420 724 106 111
pr
 
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu