Vyhledávání

Loeb po druhém zlatu ve Finsku: Největší vítězství kariéry

Loeb po druhém zlatu ve Finsku: Největší vítězství kariéry
Rally Finsko (27. – 30. 7. 2011)
 
Druhé vítězství Loeba ve Finsku
 
Po jejich prvním zápisu v roce 2008, Sébastien Loeb, Daniel Elena a Citroën vyhráli Rally Finsko podruhé. Tento historický úspěch podtrhuje třetí místo druhé posádky továrního týmu Citroën Sébastien Ogier - Julien Ingrassia. S dvěma DS3 WRC na pódiu Citroën Total World Rally Team upevnil své vedení v Poháru konstruktérů světového šampionátu WRC. Sébastien Loeb zvýšil svůj náskok v mistrovství světa pilotů na 27 bodů.
 
Jen trojice ve hře
 
Jen tři posádky byly ve hře v poslední den Rally Finsko. Sébastien Loeb a Sébastien Ogier na závěrečných 140 km bojovali s finským jezdcem Jari - Matti Latvalou. Loeb si musel na čele pelotonu poradit s tím, čeho se obával. Sedminásobný mistr světa i na třetí den rally vyrážel na trať jako první a měl tak díky vymetání tratě méně příznivé podmínky než jeho největší soupeři. Světová jednička se ale se situací vyrovnala po svém - nejlepší obranou byl i v jeho případě útok a zkusil tak hned od ranního startu na vlhké cesty zvýšit náskok. V Leustu 1 (RZ 12) uzemnil své pronásledovatele náskokem 6,4 s na Ogiera a 10,7 s na Latvalu, a to na 21,35 km. „Jel jsem všude na hraně. Málem mi vyskočilo srdce," říkal Loeb celý udýchaný.
Hned v následující rychlostní zkoušce potvrdil svůj plán dalším nejrychlejším časem. Navzdory tomu se Ogier nechtěl vzdát. „Ještě není konec. Chystám se přidat. Ztráta jen deset sekund a s Latvalou za zády."
 
Loeb: Největší vítězství kariéry
 
Ale ledový kliďas Loeb pokračoval po své nalinkované cestě. I když podmínky pro něho byly stále horší a horší, dokázal své vedení udržet a opět vyhrát v zemi 1000 jezer jako vůbec první pilot mimo Finsko. Navíc dovedl Citroën k již sedmému vítězství v řadě v této sezoně. 
Další vítězství, v pořadí už 66., pro sedminásobného mistra světa s Citroënem od roku 2002. Tento zápis pomohl Loebovi zvýšit náskok na čele světového šampionátu na 27 bodů na druhého Mikko Hirvonena a na 31 bodů na Sébastiena Ogiera. „Je to snad největší vítězství mé kariéry. Na vítězství jsem musel zapracovat dlouho předtím, než situace vykrystalizovala. Někdy člověk musí zahodit limity, aby si udělal náskok. Opravdu jsem se na trati cítil s Citroënem DS3 WRC dobře, dokonce ještě lépe než v minulosti s Xsarou nebo C4. Mým cílem bylo vést světový šampionát ještě před tím, než zamíří na asfaltové povrchy. Toho jsem dosáhl, ale ve hře bude ještě stále hodně bodů."
 
Ogier: Šance ukončil defekt pneumatiky
 
Ogierovy šance na vítězství ztroskotaly na RZ 17, když píchnul pneumatiku. Bývalý juniorský mistr světa tak na stupních vítězů skončil za Jari-Matti Latvalou, 12,8 s za vítězem.
„Všechno šlo dobře až do posledního kola. Byli jsme v dobré pozici na závěrečný útok a o vítězství jsme usilovali až do proražení pneumatiky. Jsem zklamaný, protože to byl moment, který zhatil naše naděje."
 
Quesnel: Každý má svou strategii
 
„Citroën pokračuje ve svém výsadním sportovním postavení," podtrhl Olivier Quesnel, šéf Citroën Racing Team. „Zdůrazňuji, že oba naši piloti mají naprosto volné ruce a mohou závodit podle toho, jak chtějí oni. Každá z posádek se řídí vlastní strategií a postupuje podle aktuálních okolností. Sébastien Loeb a Daniel Elena zvládli situaci dokonale. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia měli možnost bojovat o vítězství až do defektu. Naše posádky dosáhly pozoruhodného nového počinu a chci proto poblahopřát technickému týmu za jeho práci, kterou odvedl na DS3. Tento vůz ukázal neuvěřitelnou úroveň výkonnosti a spolehlivosti."
 
 
 
Nejrychlejší časy:
 
1.      den – RZ 1: Jari Ketomaa (Ford Fiesta) – RZ 2 a 3: Sébastien Loeb (Citroën DS3).
2.      den – RZ 4 až 6: Mikko Hirvonen (Ford Fiesta) – RZ 7: Jari-Matti Latvala (Ford Fiesta) – RZ 8 a 9: Hirvonen – RZ 10 a 11: Sébastien Ogier (Citroën DS3).
3.      den – RZ 12 a 13: Loeb – RZ 14 až 17: Hirvonen – RZ 18: Latvala – RZ 19 až 22: Hirvonen.
 
Nejrychlejší časy celkem:
 
Hirvonen 13 - Loeb 5 - Latvala 2 - Ogier a Ketomaa 1.
Vedení v soutěži:
RZ 1 Ketomaa – RZ 2 až 8 Loeb – RZ 9 a 10 Ogier – RZ 11 až 22 (cíl) Loeb.
 
Konečné pořadí:
 
1.       S. Loeb / D. Elena Citroën DS3 WRC 2:39:37,0 hod.
2.       JM. Latvala / M. Anttila Ford Fiesta RS WRC +8,1 s
3.       S. Ogier / J. Ingrassia Citroën DS3 WRC +12,8
4.       M. Hirvonen / M. Anttila Ford Fiesta RS WRC +1:09,1 min.
5.       P. Solberg / C. Patterson Citroën DS3 WRC +1:16,2
6.       M. Ostberg / J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +1:27,8
7.       H. Solberg / I. Minor Ford Fiesta RS WRC +3:25,5
8.       M. Wilson / S. Martin Ford Fiesta RS WRC +3:53,2
9.       K. Räikkönen / K. Lindström Citroën DS3 WRC +3:59,8
  1.  J. Hänninen / M. Markkula Škoda Fabia Super 2000 +5:13,7
                   
 
 
Martina Bedrnová
PR manager
Citroën Česká republika, s.r.o.
 
 

Fotogalerie

Acropolis Rally 2011 objektivem Járy Homolky

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu