Vyhledávání

Martin Prokop s marodem Janem Tománkem nakonec v Mexiku jen kousek od zlata !

Martin Prokop s marodem Janem Tománkem nakonec v Mexiku jen  kousek od zlata !
Martinu Prokopovi chybělo v Mexiku 13,5 vteřiny k vítězství
 
 
Nedělní, nejkratší etapa, která zakončuje třídenní bitvu na každé soutěži mistrovství světa mívá často jedno nelichotivé nej. Nejnudnější… Bitva v šampionátu SWRC měla však do nedělní klidné ospalosti velmi daleko.
 
Rozdíly mezi prvním Katařanem Nasserem All-Attiyahem (Ford Fiesta S2000), druhým Martinem Prokopem s Janem Tománkem na sedadle spolujezdce (+ 38 vteřin) a Juho Hanninenem, který svou ztrátu po páteční chybě stáhnul na pouhých 30 vteřin za českým pilotem, slibovaly napínavou zápletku - nic nebylo úplně jisté, stát se mohlo cokoli a bitva letošního dakarského vítěze, juniorského mistra světa z roku 2009 a úřadujícího šampióna IRC disponujícího dokonalým zázemím továrního týmu se stala ozdobou letošní mexické soutěže.
 
Martin Prokop se snažil zachovat před rozhodujícími třemi testy chladnou hlavu, ale nebylo to vůbec jednoduché. Byli jsme v kleštích mezi soupeři a svým způsobem to bylo dobře. Kdybych byl s podobným odstupem druhý asi bych přemýšlel, jestli má smysl útočit. Takhle to Juho vyřešil za nás a my museli letět po mexických erzetách jako šutr. Jiná volba nebyla. Bránili jsme druhé místo a útok na vedení byl tak trošku bonusem navíc….“, líčí tlak před závěrečným dějstvím český pilot.
 
Tři dvojice bojující o pozice na pódiu zahájila nedělní thriller na nejdelší, bezmála třcetikilometrové RZ. Martin Prokop prolétnul fotobuňkou v čase o 15,5 vteřiny rychlejším než vedoucí Katařan, tovární Fabia finského jezdce ale ukrojila dalších 7,7 z Prokopova náskoku.
 
Zbývaly 2 RZ, necelých 33 ostrých kilometrů, Martin Prokop ztrácel pouhých 23,1 vteřiny na prvního, jeho náskok před třetím byl 22,4. Tohle už nebylo v terminologií fotbalových trenérů na „vycházení ze zabezpečené obrany“. Tady platil už jen ryze rallyový terminus technikus – jede se „flat out“….
 
 Režisérovi přímého přenosu závěrečné Power Stage ale zkazil radost z možného dramatu pro televizní diváky favorizovaný Juho Hanninen. V předposledním testu podruhé v náročném závodě chyboval, poslal Fabii lehce přes střechu a jeho šance na atak české dvojice zhasly. Martin naproti tomu pokračoval v bezchybném výkonu a do poslední rychlostní zkoušky startoval s mankem 16,6 vteřiny. K prvnímu místu na 8 zbylých kilometrech by stačil nejen perfektní výkon, ale i malý zázrak. První předpoklad česká posádka splnila beze zbytku, zázrak v podobě drobné chyby All-Attiyaha se však nekonal a Martin Prokop s Janem Tománkem zůstali na stříbrném stupínku.
 
Jsme moc šťastní. Jasně, první místo bylo blízko, ale pro mě je důležitý pocit z našeho výkonu. A ten mám výborný! Nerozhodily nás zdravotní problémy před startem. Soupeřili jsme s piloty, kteří nejsou žádní „nazdárci“ a přes velký deficit testovacích kilometrů jsme po změně stálého převodu převodovky dokázali nalézt tempo, které bylo dost rychlé a přitom jsme se vyvarovali jakékoli chyby. Letošní sezóna SWRC rozhodně nebude nudná,“ vzkazuje z Mexika pilot Martin Prokop. „Všem našim fanouškům velmi děkujeme za podporu a věříme, že si napětí z mexické bitvy užili spolu s námi.“
 
Czech Ford National Team se do bojů o trůn v SWRC zapojí znovu v květnu při Rally Sardegna.
 

 

 

PR

Final positions
1. S Loeb/D Elena FRA Citroen DS3 3hr 53min 17.0sec
2. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Fiesta RS 3hr 54min 55.4sec
3. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Fiesta RS 3hr 55min 40.9sec
4. P Solberg/C Patterson NOR Citroen DS3 4hr 00min 35.4sec
5. M Østberg/J Andersson NOR Ford Fiesta RS 4hr 02min 00.5sec
6. H Solberg/I Minor NOR Ford Fiesta RS 4hr 03min 07.0sec
7. N Al-Attiyah/G Bernacchini QAT Ford Fiesta S2000 4hr 06min 38.5sec
8. M Prokop/J Tománek CZE Ford Fiesta S2000 4hr 06min 52.0sec
9. J Hanninen/M Markkula FIN Skoda Fabia S2000 4hr 08min 05.7sec
10 F Villagra/J Perez Companc ARG Ford Fiesta RS 4hr 41min 34.2sec

Drivers Manufacturers
1. M Hirvonen 46pts 1. Ford Abu Dhabi 73pts
2. S Loeb 37pts 2. Citroen Total 47pts
3. J-M Latvala 31pts 3. M-Sport Stobart Ford 36pts
4. M Østberg 28pts 4. Petter Solberg 12pts
5. P Solberg 23pts 5. Ice 1 Racing 8pts
6. S Ogier 15pts 6= Team Abu Dhabi 6pts
6= Munchi's Ford 6pts
6= Monster 6pts

Stage Times

Stage 20: 1. Loeb 20min 10.2sec; 2. Latvala + 0.1; 3. Hirvonen + 17.9; 4. P Solberg + 23.2; 5. Østberg + 29.2; 6. H Solberg + 52.9.
Overall: 1. Loeb 3hr 33min 13.3sec; 2. Hirvonen + 1:37.8; 3. Latvala + 2:33.4; 4. P Solberg + 7:04.5; 5. Østberg + 8:28.5; 6. H Solberg + 9:24.0.

Stage 21: 1. Latvala 15min 11.3sec; 2. Loeb + 9.9; 3. Hirvonen + 12.6; 4. Østberg + 19.1; 5. P Solberg + 23.8; 6. H Solberg + 28.9.
Overall: 1. Loeb 3hr 48min 34.5sec; 2. Hirvonen + 1:40.5; 3. Latvala + 2:23.5; 4. P Solberg + 7:18.4; 5. Østberg + 8:37.7; 6. H Solberg + 9:43.0.

Stage 22: 1. Hirvonen 4min 40.4sec; 2. P Solberg, Loeb + 2.1; 4. Latvala + 2.5; 5. Østberg + 7.9; 6. H Solberg + 9.1.
Overall: 1. Loeb 3hr 53min 17.0sec; 2. Hirvonen + 1:38.4; 3. Latvala + 2:23.9; 4. P Solberg + 7:18.4; 5. Østberg + 8:43.5; 6. H Solberg + 9:50.0.

 

Fotogalerie

Mexiko 2010 objektivem Vládi Maschla podruhé

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu