Vyhledávání

Martin Prokop se v Mexiku posunul na druhou příčku, ale tlačí se na něj Hanninen

Martin Prokop se v Mexiku posunul na druhou  příčku, ale tlačí se na něj Hanninen
Ve druhé etapě Mexické rally se Martin Prokop se posunul na 2.příčku SWRC, závěr bude ještě velmi dramatický
 
 
Sobotní část Mexické rally měla napovědět, kdo si bude v neděli dělat největší šance na vítězství v prvním závodě SWRC v ročníku 2011. Česká posádka Martin Prokop-Jan Tománek vstupovala po pátku do závodu z průběžného třetího místa za vedoucím All-Attiyahem a druhým Estoncem Ottem Tanakem, který byl bezesporu největším překvapením úvodu soutěže. Na českou posádku vyvíjel vytrvalý tlak překvapivě až čtvrtý Juho Hanninen s továrním speciálem Škoda.
 
„Nechtěli jsme boj o čelo zdaleka zabalit. A čtvrtý Hanninen by nás ani moc relaxovat nenechal,“ komentuje vstup do další části rally jihlavský jezdec.
 
První část tajenky rozluštil velmi záhy Ott Tanak. Talentovaný mladík neudržel nasazené tempo a poslal svou Fiestu S2000 mimo trať do mexické krajiny. Prokop s Tománkem šli na druhou pozici.
 
Ford Fiesta S2000 české dvojice fungoval po změnách v nastavení podstatně lépe než v předchozí etapě. Pár horkých chvilek šlo sice na konto o něco větší nedotáčivosti, přesto se však o nejrychlejší časy v přetěžkých RZ podělil právě Martin Prokop s dotahujícím Juho Hanninem, který jich zaznamenal dokonce 5. Katarský lídr pořadí si dílčí úspěchy připsal až ve dvou večerních diváckých RZ.
 
Záměr znervóznit vítěze letošního Dakaru se podařil, ztráta na první místo se zredukovala na 38,6 sekundy. Ze třetího místa se však na půlminutový dostřel přiblížil Juho Hanninen, který se již vyvaroval chyb a využívá beze zbytku továrního vozu a možností nejnovější specifikace tovární Fabie.
 
Závěrečná etapa má na programu sice pouze 3 rychlostní testy, ale jedny z nejnáročnějších v celé soutěži. Optimální nastavení vozu tým kvůli omezenému testovacímu programu hledal až v průběhu vlastní soutěže, přesto však technika funguje bezchybně.“Jen zjevně ztrácíme v pasážích, kde se dosahuje maximálních rychlostí. V technických částech musíme o to více bojovat!“

„Postup na druhou pozici nám pochopitelně udělal radost, ale i přesto stále pošilháváme výš. Nasser je sice velezkušený a na podobných površích nesmírně rychlý pilot, přesto pojedeme dál naplno a zkusíme jej i přes jeho relativně komfortní náskok dále drobátko znervózňovat. Kdoví, rally je nevyzpytatelná a každá vteřinka se nám  může hodit. A Juho Hanninen nás určitě ani zítra nenechá vydechnout. Bude to boj do posledního metru poslední RZ. Těšíme se na něj. Děkujeme za všechny vzkazy na Facebooku Martin Prokop a Jan Tománek,“ vzkazují před rozhodujícími boji Martin Prokop s Janem Tománkem

 

PR

Leaderboard after Day 2
1. S Ogier/J Ingrassia FRA Citroen DS3 3hr 12min 52.6sec
2. S Loeb/D Elena FRA Citroen DS3 3hr 13min 03.1sec
3. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Fiesta RS 3hr 14min 23.0sec
4. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Fiesta RS 3hr 15min 36.4sec
5. P Solberg/C Patterson NOR Citroen DS3 3hr 19min 44.4sec
6. M Østberg/J Andersson NOR Ford Fiesta RS 3hr 21min 02.4sec
7. H Solberg/I Minor NOR Ford Fiesta RS 3hr 21min 34.2sec
8. N Al-Attiyah/G Bernacchini QAT Ford Fiesta S2000 3hr 23min 46.5sec
9. M Prokop/J Tománek CZE Ford Fiesta S2000 3hr 24min 25.1sec
10 J Hanninen/M Markkula FIN Skoda Fabia S2000 3hr 24min 55.5sec

Stage Times

Stage 11: 1. Loeb 18min 25.8sec; 2. P Solberg + 1.4; 3. Ogier + 4.7; 4. Hirvonen + 8.2; 5. Latvala + 21.6; 6. Østberg + 35.8.
Overall: 1. Loeb 1hr 45min 50.4sec; 2. Ogier + 2.4; 3. Hirvonen + 1:28.1; 4. Latvala + 3:12.9; 5. Novikov + 3:59.3; 6. H Solberg + 4:14.1.

Stage 12: 1. P Solberg 17min 57.8sec; 2. Loeb + 4.4; 3. Latvala + 9.9; 4. Hirvonen + 16.9; 5. Ogier + 19.8; 6. Østberg + 25.6.
Overall: 1. Loeb 2hr 03min 52.6sec; 2. Ogier + 17.8; 3. Hirvonen + 1:40.6; 4. Latvala + 3:18.4; 5. Novikov + 5:00.3; 6. H Solberg + 5:13.2.

Stage 13: 1. P Solberg 13min 58.7sec; 2. Loeb + 5.6; 3. Latvala + 6.2; 4. Ogier + 6.6; 5. Hirvonen + 6.7; 6. Østberg + 27.7.
Overall: 1. Loeb 2hr 17min 56.9sec; 2. Ogier + 18.8; 3. Hirvonen + 1:41.7; 4. Latvala + 3:19.0; 5. H Solberg + 5:44.2; 6. P Solberg + 7:25.1.

Stage 14: 1. Loeb 1min 16.9sec; 2. Ogier + 0.9; 3. Hirvonen + 1.3; 4= Latvala, Østberg + 1.4; 6. P Solberg + 1.7.
Overall: 1. Loeb 2hr 19min 13.8sec; 2. Ogier + 19.7; 3. Hirvonen + 1:43.0; 4. Latvala + 3:20.4; 5. H Solberg + 5:47.2; 6. P Solberg + 7:28.8.

Stage 15: 1. P Solberg 18min 11.8sec; 2. Latvala + 1.1; 3. Loeb + 1.3; 4. Ogier + 7.5; 5. Hirvonen + 11.4; 6. Østberg + 29.4.
Overall: 1. Ogier 2hr 37min 52.8sec; 2. Loeb + 24.1; 3. Hirvonen + 1:53.1; 4. Latvala + 3:20.2; 5. P Solberg + 7:25.5; 6. H Solberg + 7:54.8.

Stage 16: 1. P Solberg 17min 34.2sec; 2. Loeb + 3.9; 3. Latvala + 6.8; 4. Hirvonen + 15.6; 5. Ogier + 17.6; 6. Østberg + 25.4.
Overall: 1. Ogier 2hr 55min 44.6sec; 2. Loeb + 10.4; 3. Hirvonen + 1:25.2; 4. Latvala + 2:43.5; 5. P Solberg + 6:42.0; 6. Østberg + 7:50.2.

Stage 17: 1. Latvala 13min 49.7sec; 2. Ogier + 2.1; 3. Loeb + 3.0; 4. Hirvonen + 5.0; 5. P Solberg + 11.4; 6. Østberg + 17.6.
Overall: 1. Ogier 3hr 09min 36.4sec; 2. Loeb + 11.3; 3. Hirvonen + 1:28.1; 4. Latvala + 2:41.4; 5. P Solberg + 6:51.3; 6. Østberg + 8:05.7.

Stage 18: 1. Loeb 1min 38.4sec; 2= Ogier, P Solberg + 0.3; 4. Latvala + 1.1; 5. Hirvonen + 1.3; 6. H Solberg + 1.6.
Overall: 1. Ogier 3hr 11min 15.1sec; 2. Loeb + 11.0; 3. Hirvonen + 1:29.1; 4. Latvala + 2:42.2; 5. P Solberg + 6:51.3; 6. Østberg + 8:07.9.

Stage 19: 1. Loeb 1min 37.0sec; 2. Ogier + 0.5; 3. P Solberg + 1.0; 4. Hirvonen + 1.8; 5. Latvala + 2.1; 6. H Solberg + 2.2.
Overall: 1. Ogier 3hr 12min 52.6sec; 2. Loeb + 10.5; 3. Hirvonen + 1:30.4; 4. Latvala + 2:43.8; 5. P Solberg + 6:51.8; 6. Østberg + 8:09.8.

 

Fotogalerie

Mexiko 2010 objektivem Vládi Maschla

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu