Vyhledávání

Martin Prokop v Německu i po sobotě bojuje o vítězství v S WRC

Německo - Martin Prokop bojuje o vítězství v S-WRC


Druhá etapa Německé rally 2010 nabídla v kategorii S-WRC zajímavou bitvu tří jezdců o vedoucí pozici. Martin Prokop s Janem Tománkem vyhráli jednu rychlostní zkoušku a celkově jsou třetí.


Sobotní etapa byla nejdelší z programu letošní Německé rally a byla zároveň také extrémně náročná. Na posádky čekalo 187,58 měřených kilometrů rozdělených do osmi rychlostních zkoušek. Soutěžní vozy bojovaly jak na poměrně otevřených tratích Sárska, tak také v obávaném vojenském prostoru Baumholder. Sobotní etapu zahajovala zcela nová erzeta Hermeskeil/Gusenburg, která je se svými jedenácti kilometry - a s výjimkou městské superspeciálky - nejkratším testem soutěže. Na tomto testu na jezdce čekalo několik šotolinových úseků, ale také největší skok letošního ročníku Německé rally.

Po vložkách St. Wendeler Land (16,95 km) a Freisen/Westrich (17,50 km) následovala erzeta Arena Panzerplatte; se svými 48 kilometry nejdelší test dosavadního průběhu letošní sezony. Právě zde hrálo klíčovou roli, jak dokáží jezdci udržet koncentraci a pošetřit techniku. Cesty v prostoru Baumholder byly postaveny pro tanky, takže jsou dostatečně široké s velmi abrazivním povrchem. Vyjet ze stopy se ale nevyplácí. Tratě totiž lemují tzv. hinkelsteiny, obrovské betonové bloky, které mají zabránit tankům, aby sjely z cesty. Náraz do hinkelsteinu může napáchat obrovské škody na voze, což se v Německu už nejednou stalo.

Posádka Czech Ford National Teamu musela od sobotního rána svést tvrdý souboj o nejvyšší příčky s dvojicí Švédů. Per-Gunnar Andersson začal útočit na vedoucího Prokopa už v pátek odpoledne a v sobotu se skvěle rozjel také jeho krajan Patrik Sandell. Zatímco Sandell vyhrál čtyři z pěti úvodních sobotních vložek a Andersson jednu, Prokop s Tománkem dosahovali se svým Fordem Fiesta S2000 pravidelně třetích časů. Po RZ 9 tak v celkovém pořadí S-WRC klesli za Anderssona na druhou pozici a po RZ 11 se museli sklonit i před Sandellem.

Na třetím místě ale nezůstali dlouho. Na RZ 13 Freisen/Westrich 2 odpověděli tím nejlepším způsobem, dosáhli nejrychlejšího času a vrátili se na druhou pozici průběžného pořadí soutěže. Před druhým průjezdem testem Arena Panzerplatte ztráceli na vedoucího Anderssona rovných 6 sekund, před třetím Sandellem měli k dobru 0,6 sekundy. Druhý průjezd nejdelší erzetou soutěže ale znovu zamíchal pořadím v Top 3 hodnocení S-WRC. Nejrychlejšího času dosáhl Sandell. Prokop byl o 1,8 s pomalejší, Andersson ztratil další dvě desetiny sekundy.

Do závěrečné etapy tak půjde úřadující juniorský mistr světa Martin Prokop ze třetího místa. Od vedoucího Anderssona dělí jihlavského závodníka 5,8 sekundy, na druhého Sandella ztrácí 1,2 s.

Martin Prokop: „Klasické vložky sobotní etapy mi tu nejdou každoročně. Nějak jim nemůžu přijít na chuť. No, spíš mě štvou. Ztráceli jsme na nich i letos, ale dělali jsme maximum, abychom to eliminovali. Souboj s P-G a Patrikem je krásný. Na splitech jsme tak vyrovnaní, že až do cíle není jasné, kdo vyhraje. Oba Švédi ale nasadili neskutečné tempo a neustále ho stupňují, takže při druhém průjezdu Panzerplatte už nebyl žádný prostor pro taktizování. Všichni jsme jeli totálně naplno, nikdo nepřemýšlel nad tím, jestli se mu přehřejí gumy, jestli zničí auto. Všichni tři jsme do toho šli naprosto po hlavě. Andersson měl velké štěstí, protože měl obrovskou krizovku, ale ustál to. My jsme si prožili pořádné drama na přejezdu do posledního servisu. Už v cíli závěrečné vložky jsme věděli, že máme problém s alternátorem. Byla jen otázka, jak daleko dojedeme. Naštěstí to odešlo až v poslední časové kontrole před servisem. Odtud jsme mohli auto k mechanikům už dotlačit. Naštěstí se nejedná o problém, který bychom teď nedokázali vyřešit.“

„Do zítřejší etapy půjdeme s maximálním rizikem a úplně naplno. S ohledem na šampionát potřebujeme Anderssona porazit a získat body za vítězství. Uděláme pro to všechno.“

Program závěrečné etapy Německé rally 2010 tvoří čtyři klasické rychlostní zkoušky a jedna městská superspeciálka v centru Trieru. Celkem absolvují účastníci rally v neděli 85,69 měřených kilometrů. Výsledky soutěže budeme znát kolem 14. hodiny.

Průběžné pořadí Německé rally 2010 po 2. etapě (S-WRC):
1. ANDERSSON - FREDERIKSSON (ŠKODA Fabia S2000) 3:19:40.3 hod
2. SANDELL - AXELSSON (ŠKODA Fabia S2000) + 4.6 s
3. PROKOP - TOMÁNEK (FORD Fiesta S2000) + 5,8 s

4. BRYNILDSEN - MENKERUD (ŠKODA Fabia S2000) + 2:17.9 min
5. PONS - HARO (FORD Fiesta S2000) + 3:17.9 min
6. SOUSA - DA SILVA (FORD Fiesta S2000) + 18:51.2 min
7. LLOVERA - ROZADA (FIAT Grande Punto S2000) + 22:05.2 min
8. KOSCIUSZKO - SZCZEPANIAK (ŠKODA Fabia S2000) + 23:10.5 min

 

PR

BPA

Leaderboard after Day 2
1. S Loeb/D Elena FRA Citroen C4 3hr 05min 21.6sec
2. D Sordo/ D Vallejo ESP Citroen C4 3hr 05min 57.3sec
3. S Ogier/J Ingrassia FRA Citroen C4 3hr 07min 28.7sec
4. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Focus RS 3hr 07min 45.3sec
5. P Solberg/C Patterson NOR Citroen C4 3hr 10min 37.6sec
6. K Räikkönen/K Lindström FIN Citroen C4 3hr 12min 46.0sec
7. M Wilson/S Martin GBR Ford Focus RS 3hr 13min 05.5sec
8. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 3hr 17min 49.0sec
9. K Block/A Gelsomino USA Ford Focus RS 3hr 18min 00.5sec
10 M Van Eldik/R Buysmans NLD Subaru Impreza 3hr 19min 32.5sec

Stage Times

Stage 7: 1. Loeb 6min 11.5sec; 2. Sordo + 0.5; 3. P Solberg + 1.7; 4. Ogier + 3.6; 5. Latvala + 5.2; 6. Duval + 6.4; 7. Hirvonen + 7.5; 11. Al Qassimi + 21.7.
Overall: 1. Loeb 1hr 25min 04.0sec; 2. Sordo + 10.0; 3. Latvala + 1:09.9; 4. Ogier + 1:14.5; 5. Hirvonen + 1:22.0; 6. Duval + 3:16.8; 16. Al Qassimi + 7:33.8.

Stage 8: 1. Sordo 9min 10.3sec; 2. Loeb + 2.7; 3. P Solberg + 9.3; 4. Latvala + 10.0; 5. Duval + 11.3; 6. Hirvonen + 11.6; 10. Al Qassimi + 42.5.
Overall: 1. Loeb 1hr 34min 17.0sec; 2. Sordo + 7.3; 3. Latvala + 1:17.2; 4. Ogier + 1:23.9; 5. Hirvonen + 1:30.9; 6. Duval + 3:25.4; 15. Al Qassimi + 8:13.6.

Stage 9: 1. Loeb 9min 55.7sec; 2. Sordo + 3.5; 3. Latvala + 11.6; 4. Ogier + 12.6; 5. Duval + 13.1; 6. P Solberg + 13.5; 7. Hirvonen + 16.4; 10. Al Qassimi + 48.0.
Overall: 1. Loeb 1hr 34min 17.0sec; 2. Sordo + 7.3; 3. Latvala + 1:17.2; 4. Ogier + 1:23.9; 5. Hirvonen + 1:30.9; 6. Duval + 3:25.4; 15. Al Qassimi + 9:01.6.

Stage 10: 1. Loeb 27min 55.8sec; 2. P Solberg + 8.2; 3. Sordo + 12.2; 4. Ogier + 21.4; 5. Duval + 31.6; 6. Hirvonen + 32.8; 7. Latvala + 38.0; 15. Al Qassimi + 2:02.4.
Overall: 1. Loeb 2hr 12min 08.5sec; 2. Sordo + 23.0; 3. Ogier + 1:57.9; 4. Latvala + 2:06.8; 5. Hirvonen + 2:20.1; 6. Duval + 4:10.1; 15. Al Qassimi + 11:04.0.

Stage 11: 1. P Solberg 6min 11.3sec; 2= Loeb, Ogier + 1.1; 4. Duval + 3.4; 5= Latvala, Sordo + 3.5; 7. Hirvonen + 4.5; 11. Al Qassimi + 19.4.
Overall: 1. Loeb 2hr 18min 20.9sec; 2. Sordo + 25.4; 3. Ogier + 1:57.9; 4. Latvala + 2:09.2; 5. Hirvonen + 2:23.5; 6. Duval + 4:12.4; 15. Al Qassimi + 11:22.3.

Stage 12: 1. Sordo 9min 11.6sec; 2. Loeb + 2.2; 3. P Solberg + 3.6; 4. Latvala + 4.3; 5. Ogier + 4.6; 6. Duval + 4.7; 7. Hirvonen + 6.2; 11. Al Qassimi + 33.7.
Overall: 1. Loeb 2hr 27min 34.7sec; 2. Sordo + 23.2; 3. Ogier + 2:00.3; 4. Latvala + 2:11.3; 5. Hirvonen + 2:27.5; 6. Duval + 4:14.9; 15. Al Qassimi + 11:53.8.

Stage 13: 1. Sordo 9min 59.2sec; 2. Loeb + 0.1; 3. Ogier + 4.3; 4. P Solberg + 6.5; 5. Latvala + 7.0; 6. Duval + 9.6; 10. Al Qassimi + 40.3.
Overall: 1. Loeb 2hr 37min 34.0sec; 2. Sordo + 23.1; 3. Ogier + 2:04.5; 4. Latvala + 2:18.2; 5. Duval + 4:24.4; 6. P Solberg + 5:24.4; 13. Al Qassimi + 12:34.0.

Stage 14: 1. P Solberg 27min 39.2sec; 2. Loeb + 8.4; 3. Ogier + 11.0; 4. Latvala + 13.9; 5. Sordo + 21.0; 6. Räikkönen + 9.6; 8. Al Qassimi + 1:52.1.
Overall: 1. Loeb 3hr 05min 21.6sec; 2. Sordo + 35.7; 3. Ogier + 2:07.1; 4. Latvala + 2:23.7; 5. P Solberg + 5:16.0; 6. Räikkönen + 7:24.4; 12. Al Qassimi + 14:17.7.

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu