Vyhledávání

Martin Semerád měl hned v pátek také ve Finsku technické problémy

Martin Semerád měl hned v pátek také ve Finsku technické  problémy

Dobrý výkon Martina Semeráda zastínil problém s technikou

V pátek odstartoval další podnik Mistrovství světa Finská Rally a na startu byli i Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou.

Finská Rally, dříve známá jako Rally tisíce jezer, je ve světě soutěžních jezdců považována za Mekku automobilových soutěží. Nesmírně těžká a rychlá šotolinová trať s mnoha horizonty dokonale prověří schopnosti soutěžních posádek. Pro mladíka Martina Semeráda se tak otevřela další možnost jak získat cenné zkušenosti v Mistrovství světa.

Po čtvrtečním shakedovnu, který Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou projeli dvakrát, již ve čtvrtek večer odkroužili první kilometry proti časomíře na šotolinovém dostihovém závodišti Killeri na okraji Jyväskyly. Dvacetitisícový dav fanoušků přihlížel paralelnímu souboji s týmovým kolegou Taperem a posléze ocenil potleskem vítězství Martina Semeráda v tomto minisouboji.

Do skutečné první etapy, odehrávající se na osmi rychlostních zkouškách, odstartovala posádka Pirelli Stars Driver Teamu v pátek ráno a nevedla si vůbec špatně. „Před startem do první rychlostní zkoušky jsem cítil velký respekt, protože Finsko je něco naprosto jiného než ostatní soutěže. Auta tady na šotolině dosahují mnohem vyšších rychlostí a i malá chyba může znamenat velký problém. Postupně jsem ale získával větší jistotu a věřil našemu rozpisu.

Při seznamovacích jízdách je opravdu těžké odhadnout, jak rychle do některých míst auto přijede, a proto jsem byl rád, že se náš rozpis ukázal jako dobrý. Jel jsem stále s velkou rezervou a snažil se autu neublížit, což se dařilo a s dosahovanými časy jsem byl spokojený, dokonce to trochu předčilo naše očekávání,“ říkal Martin Semerád.

Martin mohl být s úvodem soutěže skutečně spokojený, protože i jeho Mitsubishi Lancer EVO X fungovalo bez chyby a v posádce byla dobrá nálada. Bohužel až do předposlední rychlostní zkoušky. „Na osmé zkoušce se při jednom přeřazení ozvala rána a my okamžitě věděli, že je konec. V převodovce zarachotilo a auto zastavilo. Zjistili jsme, že došlo totální destrukci převodové skříně a my museli odstoupit. Nevím co k tomu říci.

Trochu už jsme si na ten pocit při odstoupení letos zvykli, ale vždy to samozřejmě mrzí stejně, ať je chyba na naší straně, nebo na straně techniky. Do té doby se nám s Bohoušem jelo opravdu dobře a postupně jsme si jízdu na šotolině víc a víc užívali. Dobrý pocit tentokrát mohu mít z toho, že jsme neudělali žádnou chybu, a odjeli velkou část etapy.

Bohužel, technické závady se dějí. Mechanici týmu večer převodovku vymění a my zítra s největší pravděpodobností odstartujeme do druhé etapy,“ prozrazuje Martin Semerád.

Žluté Mitsubishi Lancer EVO X Pirelli Star Driver Teamu odstupovalo ze šesté pozice v kategorii N, což bylo umístění, se kterým byl spokojen i Martinův otec a současně manager Josef Semerád. „Škoda, že se auto zastavilo, ale do té doby jsem byl maximálně spokojený. Před Martinem byli buď mnohem zkušenější jezdci, nebo jezdci s vozy S2000. Zítra bych byl rád, aby kluci pokračovali stejně jako dnes a zkoušeli si způsob jízdy na rychlé šotolině,“ doplňuje Josef Semerád.

Do druhé etapy Finské Rally tak posádka Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha odstartuje v rámci systému Superrally bohužel zatížena penalizací za nedokončení etapy. Pro mladého Martina Semeráda, ale bude mnohem více než celkový výsledek podstatné další nasbírání zkušeností na finských šotolinových tratích.


PR


Celkové pořadí po pátku


Leaderboard after Day 1
1. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 1hr 04min 12.3sec
2. S Loeb/D Elena FRA Citroen C4 1hr 04min 15.6sec
3. D Sordo/M Marti ESP Citroen C4 1hr 04min 32.3sec
4. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Focus RS 1hr 04min 42.4sec
5. M Rantanen/M Lukka FIN Ford Focus RS 1hr 05min 26.4sec
6. H Solberg/C Menkerud NOR Ford Focus RS 1hr 05min 29.0sec
7. M Østberg/J Andersson NOR Subaru Impreza 1hr 05min 48.8sec
8. J Ketomaa/M Stenberg FIN Subaru Impreza 1hr 05min 50.7sec
9. S Ogier/J Ingrassia FRA Citroen C4 1hr 06min 26.9sec
10 M Wilson/S Martin GBR Ford Focus RS 1hr 06min 30.4sec

Stage Times

Stage 1: 1. Loeb 1min 20.3sec; 2. Sordo + 0.1; 3. Hirvonen + 0.9; 4= Ogier, Novikov + 1.2; 6. P Solberg + 1.4; 7= Latvala, H Solberg + 1.5; 11. Al Qassimi + 2.0.

Stage 2: 1. Hirvonen 10min 36.2sec; 2. Loeb + 2.9; 3= Sordo, P Solberg + 5.2; 5. Latvala + 7.6; 6. Ostberg + 10.8; 13. Al Qassimi + 47.2.
Overall: 1. Hirvonen 11min 57.4sec; 2. Loeb + 2.0; 3. Sordo + 4.4; 4. P Solberg + 5.7; 5. Latvala + 8.2; 6. Ostberg + 12.0; 13. Al Qassimi + 48.3.

Stage 3: 1. Hirvonen 6min 29.9sec; 2. P Solberg + 1.4; 3. Latvala + 3.3; 4. Sordo + 3.5; 5. Ketomaa + 4.8; 6. Loeb + 7.1; 13. Al Qassimi + 31.0.
Overall: 1. Hirvonen 18min 27.3sec; 2. P Solberg + 7.1; 3. Sordo + 7.9; 4. Loeb + 9.1; 5. Latvala + 11.5; 6. Ostberg + 21.3; 13. Al Qassimi + 1:19.3.

Stage 4: 1. Loeb 6min 42.2sec; 2. Sordo + 2.1; 3. Hirvonen + 2.6; 4. Latvala + 4.6; 5. Ketomaa + 6.2; 6. Rantanen + 7.3; 12. Al Qassimi + 25.4.
Overall: 1. Hirvonen 25min 12.1sec; 2. Loeb + 6.5; 3. Sordo + 7.4; 4. Latvala + 13.5; 5. Ostberg + 28.8; 6. Rantanen + 32.9; 12. Al Qassimi + 1:42.1.

Stage 5: 1. Loeb 7min 06.7sec; 2. Hirvonen + 2.9; 3. Latvala + 4.9; 4. Sordo + 7.1; 5. Rantanen + 10.5; 6. H Solberg + 11.0; 12. Al Qassimi + 37.1.
Overall: 1. Hirvonen 32min 21.7sec; 2. Loeb + 3.6; 3. Sordo + 11.6; 4. Latvala + 15.5; 5. Ostberg + 38.7; 6. Rantanen + 40.5; 12. Al Qassimi + 2:16.3.

Stage 6: 1. Hirvonen 10min 25.2sec; 2. Loeb + 1.6; 3. Sordo + 2.3; 4. Latvala + 4.4; 5. Rantanen + 11.0; 6. Ogier + 13.2; 12. Al Qassimi + 45.4.
Overall: 1. Hirvonen 42min 46.9sec; 2. Loeb + 5.2; 3. Sordo + 13.9; 4. Latvala + 19.9; 5. Rantanen + 51.5; 6. Ostberg + 54.2; 12. Al Qassimi + 3:01.7.

Stage 7: 1. Hirvonen 6min 22.3sec; 2. Latvala + 2.2; 3. Loeb + 2.4; 4. Sordo + 3.1; 5. Ketomaa + 7.7; 6. Rantanen + 8.3; 10. Al Qassimi + 30.0.
Overall: 1. Hirvonen 49min 09.2sec; 2. Loeb + 7.6; 3. Sordo + 17.0; 4. Latvala + 22.1; 5. Rantanen + 59.8; 6. Solberg + 1:06.7; 12. Al Qassimi + 3:31.7.

Stage 8: 1. Loeb 6min 37.0sec; 2. Hirvonen + 1.1; 3. Sordo + 1.9; 4. H Solberg + 6.6; 5. Latvala + 7.0; 6. Ketomaa + 7.5; 12. Al Qassimi + 27.0.
Overall: 1. Hirvonen 55min 47.3sec; 2. Loeb + 6.5; 3. Sordo + 17.8; 4. Latvala + 28.0; 5. Rantanen + 1:06.8; 6. Solberg + 1:12.2; 12. Al Qassimi + 3:57.6.

Stage 9: 1. Loeb 7min 01.6sec; 2. Hirvonen + 2.5; 3. Latvala + 4.0; 4. Sordo + 5.0; 5. H Solberg + 6.1; 6. Rantanen + 8.4; 12. Al Qassimi + 29.6.
Overall: 1. Hirvonen 1hr 02min 51.4sec; 2. Loeb + 4.0; 3. Sordo + 20.3; 4. Latvala + 29.5; 5. Rantanen + 1:12.7; 6. Solberg + 1:15.8; 12. Al Qassimi + 4:24.7.

Stage 10: 1. Loeb 1min 20.2sec; 2. Sordo + 0.4; 3. Hirvonen + 0.7; 4. Latvala + 1.3; 5= H Solberg, Ostberg + 1.6; 13. Al Qassimi + 2.9.
Overall: 1. Hirvonen 1hr 04min 12.3sec; 2. Loeb + 3.3; 3. Sordo + 20.0; 4. Latvala + 30.1; 5. Rantanen + 1:14.1; 6. Solberg + 1:16.7; 12. Al Qassimi + 4:26.9.

 

Fotogalerie

Martin Semerád v Portugalsku 2009, foto týmu

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu