Vyhledávání

Norsko 2009 po první etapě: Solidní úvod Martina Prokopa v ledovém království. Zatím bronz !

Norsko 2009 po první etapě: Solidní úvod Martina Prokopa v ledovém království. Zatím bronz !

Norsko – I. etapa: Solidní úvod v ledovém království

Martin Prokop se spolujezdcem Janem Tománkem figurují po první etapě Norské rally na třetí příčce produkční klasifikace, absolutně patří české dvojici sedmnácté místo.

Za extrémních teplot pod bodem mrazu začala jihlavská posádka rozvážně, bez ambicí sekundovat rychlých severským jezdcům.
„Začali jsme trochu volněji, chtěli jsme si více ošahat trať a zdejší podmínky. Osobně jsem nebyl připraven jít do toho od začátku na sto procent. Proti severským jezdcům to byl markantní rozdíl,“ přiznal Martin Prokop.

Přesto se český jezdec držel předních příček a sekundoval Portugalci Araujovi. Před pátým testem je dělily pouhé dvě sekundy. Na páté zkoušce však jezdce Jipocar Racingu zdržel na trati Nor Gröndal s Imprezou WRC.

„Nor zapadl a diváci ho vrátili na trať před námi. Očekával jsem, že nám ujede, ale měl technický problém s převodovkou, tak jsme za ním absolvovali několik kilometrů v oblacích ledové tříště. Bylo to hodně nepříjemné. Naštěstí nás při průjezdu dostihového areálu pustil před sebe. Přesto jsme ztratili asi dvacet až třicet vteřin,“ vysvětloval Martin. „Budeme se snažit tuto ztrátu žádostí na sportovní komisaře snížit, ale kladné řešení spíše neočekávám,“ dodal.

Podmínky na tratích se po prvních průjezdech výrazně změnily. Led a sníh nahradila tvrdá šotolina. Tomu mechanici Jipocar Racingu přizpůsobili nastavení diferenciálů a na odpoledních časech to bylo znát. Martina však více trápil jiný problém: „Na šotolině vypadávaly hřebíky a auto klouzalo po cestě. Neustále jsme laborovali s pneumatikami, měnili přední za zadní. Lancer je bohužel hodně těžký, nicméně to bylo pro všechny stejné.“

Druhá etapa Norské rally obsahuje osm rychlostních zkoušek, převážně v okolí Lillehammeru. „Zítra se pojede hodně severně, navíc do kopců, na tratích bude hodně sněhu. Bude to zcela o něčem jiném,“ uzavřel Martin Prokop.

PCWRC – po I. etapě (RZ9)
1. Sandell (Škoda) 1:19:08.9
2. Araujo (Mitsubishi) + 2:08.9
3. Prokop (Mitsubishi) + 2:35.2
4. Neiksans (Mitsubishi) + 3:01.5
5. Mikkelsen (Subaru) + 3:38.7
6. Tarabus (Fiat) + 4:02.5
7. Kollevold (Mitsubishi) + 4:56.6
8. Flodin (Subaru) + 8:46.3

Jipocar Racing
www.martinprokop.com 

 

PR 

Leaderboard after Day 1
1. S Loeb/D Elena FRA Citroen C4 1hr 13min 41.7sec
2. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 1hr 13min 44.3sec
3. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Focus RS 1hr 14min 07.9sec
4. D Sordo/M Marti ESP Citroen C4 1hr 14min 50.3sec
5. P Solberg/P Mills NOR Citroen Xsara 1hr 15min 13.2sec
6. P-G Andersson/A Fredriksson SWE Skoda Fabia 1hr 15min 13.3sec
7. H Solberg/C Menkerud NOR Ford Focus RS 1hr 15min 21.1sec
8. M Wilson/S Martin GBR Ford Focus RS 1hr 15min 45.0sec
9. S Ogier/J Ingrassia FRA Citroen C4 1hr 16min 22.9sec
10 U Aava/K Sikk EST Ford Focus RS 1hr 16min 23.2sec



Stage Times

Stage 1: 1. P Solberg 1min 32.8sec; 2. Hirvonen + 0.6; 3. Loeb + 0.7; 4. Ostberg + 1.2; 5. Latvala + 2.3; 6. Sordo + 3.0.

Stage 2: 1. Hirvonen 8min 06.0sec; 2. Loeb + 2.5; 3. Latvala + 6.4; 4. P Solberg + 14.1; 5. Sordo + 15.0; 6. Andersson + 15.3.
Overall: 1. Hirvonen 9min 39.4sec; 2. Loeb + 2.6; 3. Latvala + 8.1; 4. P Solberg + 13.5; 5. Sordo + 17.4; 6. H Solberg + 21.9.

Stage 3: 1. Loeb 6min 36.8sec; 2. Sordo + 1.5; 3. Hirvonen + 3.0; 4. Ogier + 8.9; 5. Latvala + 9.4; 6. Wilson + 12.3.
Overall: 1. Loeb 16min 18.8sec; 2. Hirvonen + 0.4; 3. Latvala + 14.9; 4. Sordo + 16.3; 5. P Solberg + 24.4; 6. Ogier + 35.1.

Stage 4: 1. Hirvonen 11min 55.4sec; 2. Latvala + 2.5; 3. Loeb + 2.9; 4. Sordo + 12.8; 5. H Solberg + 21.2; 6. P Solberg + 21.5.
Overall: 1. Hirvonen 28min 14.6sec; 2. Loeb + 2.5; 3. Latvala + 17.0; 4. Sordo + 28.7; 5. P Solberg + 45.5; 6. H Solberg + 1:02.3.

Stage 5: 1. Hirvonen 8min 56.9sec; 2. Loeb + 2.3; 3. Latvala + 8.7; 4. Sordo + 11.6; 5. P Solberg + 15.4; 6. P Solberg + 16.9.
Overall: 1. Hirvonen 37min 11.5sec; 2. Loeb + 4.8; 3. Latvala + 25.7; 4. Sordo + 40.3; 5. P Solberg + 1:00.9; 6. H Solberg + 1:19.2.

Stage 6: 1. Andersson 8min 11.2sec; 2. Latvala + 0.9; 3. Hirvonen + 3.2; 4. Loeb + 4.8; 5= P Solberg, H Solberg + 5.3.
Overall: 1. Hirvonen 45min 25.9sec; 2. Loeb + 6.4; 3. Latvala + 23.4; 4. Sordo + 49.6; 5. P Solberg + 1:03.0; 6. H Solberg + 1:21.3.

Stage 7: 1. Andersson 11min 58.9sec; 2. Latvala + 2.4; 3. Loeb + 3.7; 4. Hirvonen + 4.3; 5. Sordo + 11.2; 6. H Solberg + 12.2.
Overall: 1. Hirvonen 57min 29.1sec; 2. Loeb + 5.8; 3. Latvala + 21.5; 4. Sordo + 56.5; 5. P Solberg + 1:17.3; 6. Andersson + 1:25.1.

Stage 8: 1. Hirvonen 9min 10.3sec; 2. Loeb + 1.5; 3. Latvala + 3.4; 4. H Solberg + 5.3; 5. Wilson + 5.7; 6. Andersson + 7.6.
Overall: 1. Hirvonen 1hr 06min 39.4sec; 2. Loeb + 7.3; 3. Latvala + 24.9; 4. Sordo + 1:07.8; 5. P Solberg + 1:26.7; 6. Andersson + 1:32.7.

Stage 9: 1. Loeb 6min 55.0sec; 2. Novikov + 6.1; 3. Andersson + 6.2; 4. Wilson + 6.8; 5. Sordo + 8.1; 6. Latvala + 8.6; 7. Hirvonen + 9.9.
Overall: 1. Loeb 1hr 13min 41.7sec; 2. Hirvonen + 2.6; 3. Latvala + 26.2; 4. Sordo + 1:08.6; 5. P Solberg + 1:31.5; 6. Andersson + 1:31.6.

 

Fotogalerie

Martin Prokop v zasněženém Norsku 2009, foto týmu

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu