Vyhledávání

Populární Kopná napíše již devatenáctou kapitolu. Jak to bylo vloni ...

Populární Kopná napíše již devatenáctou kapitolu. Jak to bylo vloni ...
Loňská Kopná: Kameňák rozluštil tajenku o vítězi

Populární Rallysprint Kopná napíše o víkendu již devatenáctou kapitolu. V dosavadní historii se do galerie vítězů zapsalo celkem dvanáct jmen. Nejvíce vítězství v okolí Podkopné Lhoty a Slušovic zaznamenal Stanislav Chovanec, který vyhrál celkem pětkrát, třikrát triumfoval Roman Kresta, přičemž naposledy se radoval z výhry v loňském roce za volantem vozu Peugeot 207 Super 2000.

V galerii vítězů najdeme i dva zahraniční jezdce, neboť v roce 1994 slavil vavřín vítězství Enrico Bertone z Itálie, před pěti lety pak Gergély Szabó z Maďarska. Na prvním ročníku Kopné v roce 1993 startovalo pouhých sedm posádek, naopak nejvíce se představilo před dvěma lety, kdy odstartovalo 129 soutěžících.

Jak probíhal loňský osmnáctý ročník populární Kopné? Vítězem se stala posádka Enteria Rally Team Roman Kresta, Tomáš Kašpárek na voze Peugeot 207 S2000. Na druhém místě dojeli Jaromír Tarabus, Daniel Trunkát (soutěžící AK Rallysport Brno) na voze Ford Fiesta S2000 se ztrátou 32,9 sekundy, na třetím místě skončila polská posádka Grzegorz Grzyb, Premyslaw Zawada (soutěžící Rufa Sport) s vozem Škoda Fabia S2000. Kresta s Tarabusem vzali režii soutěže do svých rukou hned od první rychlostní zkoušky Barák a střídali se ve vedení. Pozdější vítěz vyhrál šest testů, Tarabus dva. Rozhodnutí padlo v předposlední erzetě Kameňák, v níž Tarabus po defektu nabral téměř čtyřicetisekundovou ztrátu a přišel o první místo.

„Nasadili jsme s Tarabusem hned po startu vysoké tempo. Pokud by soupeř neměl defekt, tak bych zřejmě nevyhrál. Soutěž jsme brali hlavně jako důkladný test před Rallye Český Krumlov. S výsledkem jsem spokojený, s vozem jsme měli ještě nějaké problémy," uvedl Kresta, který vyhrál v Kopné už potřetí. Předtím triumfoval v okolí Podkopné Lhoty v letech 2004 a 2008. Tarabus si ke sprintu pouze odskočil z "velkého" šampionátu. „Tento ročník byl určitě náročnější než předchozí. Tuším, že mě defekt v předposlední rychlostní zkoušce potkal při nájezdu do Vlčkové nebo ve zpomalovacím retardéru o obrubník. Zhruba sedm kilometrů jsme jeli na prázdné pneumatice. S druhým místem jsem i po této smůle spokojen," uvedlobhájce loňského prvenství v závěrečném servisu. Na třetím místě skončila polská posádka Grzegorz Grzyb, Premyslaw Zawada na voze Škoda Fabia S2000. Polák potřetí startoval na Kopné a potřetí obsadil medailové umístění. 

Na rozdíl od místních jezdců jsme v nevýhodě, neboť zdejší tratě příliš neznáme. Bylo to dobré testování. Na trati se střídalo sucho i mokro a my jsme neznali podmínky na trati. Každopádně jsme rádi, že jsme udělali velmi dobrý výsledek. Byl to zdařilý závod,“ řekl sympatický Grzyb v cíli. Na čtvrtém místě skončil Roman Odložilík (Škoda Fabia S2000), pátý dojel Jaroslav Orsák (Mitsubishi Lancer EVO IX), který se potýkal s technickými problémy svého vozu. Rovněž další příčky v první desítce obsadili jezdci ze zlínského regionu. Od šestého místa dále dojeli Miroslav Jakeš, Martin Vlček, Jan Jelínek, Martin Bujáček a Petr Trnovec. Z favoritů odstoupil s poruchou motoru už po druhé rychlostní zkoušce Jan Štěpánek (Škoda Octavia WRC), ve třetí zradila převodovka Milana Pantálka a Slovák Igor Drotár (oba Škoda Fabia WRC) skončil ve stejném testu mimo trať. Při druhém průjezdu Rakovou vyjel mimo trať Lumír Firla (Mitsubishi Lancer EVO VII).

V hodnocení dvoukolek a skupiny A byl suverénní Jan Dohnal (Suzuki Swift S1600), na druhém místě skončil se ztrátou 39,5 sekundy Antonín Novák (Citroën C2 S1600), třetí dojel Václav Dunovský (Suzuki Ignis S1600) s mankem 46 sekund na vítěze.
 
V klasifikaci K4 Poháru České republiky v rally byl nejrychlejší Petr Šimurda na voze Opel Kadett Coupé, který se radoval i přes penalizaci z těsného, ale zaslouženého vítězství. Na druhém místě skončil Jakub Král (Škoda Felicia Kit Car), třetí dojel Jiří Ševeček (Renault Clio Sport), který uhájil bronzovou příčku před Zdeňkem Tichým (Opel Kadett Coupé). Přejímkami na loňskou Kopnou prošlo celkem 107 posádek ze 118 původně přihlášených. Na startu se objevilo 106 vozů, v cíli bylo klasifikováno 72 soutěžících.
 
 
XVIII. IMPROMAT Rallysprint Kopná Vizovice 2010
1. Kresta, Kašpárek (Peugeot 207 S2000)                                   44:30,9 min
2. Tarabus, Trunkát (Ford Fiesta S2000)                                   + 32,9 s
3. Grzyb, Zawada (PL, Škoda Fabia S2000)                                   + 1:08,4 min
4. R. Odložilík, P. Odložilík (Škoda Fabia S2000)                       + 1:21,4 min
5. Orsák, Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX)                               + 1:26,8 min
6. M. Jakeš, T. Jakeš (Mitsubishi Lancer EVO IX)                   + 2:23,6 min
7. Vlček, Švajda (Mitsubishi Lancer EVO IX)                               + 2:37,6 min
8. Jelínek, Kotěna (Mitsubishi Lancer EVO IX)                               + 2:59,1 min
9. Bujáček, J. Král (Mitsubishi Lancer VO IX)                               + 3:18,6 min
10.Trnovec, Staněk (Mitsubishi Lancer EVO IX)                   + 3:28,6 min
 
K4 Pohár České republiky v rally:
1. Šimurda, Dlouhý (Opel Kadett Coupé)                                   52:31,8 min
2. J. Král, Hrabec (Škoda Felicia Kit Car)                            + 3,8 s
3. Ševeček, Fišer (Renault Clio Sport)                                     + 20,6 s
4. Tichý, Horák (Opel Kadett Coupé)                                               + 24,5 s

5. Daněk, Hlavatý (Škoda Favorit 136 L)                                + 2:40,7 min

 
 
Ve Slušovicích 10. května 2011                                        Roman ORDELT
                                                                                                tiskový mluvčí
                                                                                 IMPROMAT Rallysprint Kopná
 

Fotogalerie

Kopná 2010 objektivem Přemysla Řihánka

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu