Rozhovor s Liborem Paškem ( Subaru Impreza)
Rozhovor s Liborem Paškem
Určitě si řada v vás letos u tratí všimla velice zajimavě polepené Imprezy, kterou řídí nošovický jezdec Libor Paško.
Tento jezdec se ve sprintovém mistrovství objevuje teprve krátce a tak není od věci mu položit pár otázek, na něž ochotně odpověděl - i přes své pracovní vytížení .
Pane Paško, jak už si mnoho lidí všimlo, tak vaše pokarbonovaná Impreza je, co se týká minimálně vzhledem, ozdobou českých tratí. Jak vás napadl takový neobvyklý desing auta a proč vůbec právě Impreza a ne Lancer?
L.P.: Pokarbonovaný vzhled jsem zvolil hlavně kvůli zviditelnění ,líbí se mi jednoduchost a zároveň to je něco úplně jiného. Proč Subaru – protože je jich málo :-).
Ano, to je pravda, že jich je málo - s tím lze jen souhlasit a každá změna je vítáná. Pokud se nepletu, tak váš první start v rally byl poměrně nedávno a to ve Slušovicích v loňské sezoně a k tomu na místě spolujezdce s Romanem Opletalem. Co vás přimělo k tomuto startu, jak se vám s spolupracovalo a hlavně, kdy jste se rozhodl sám závodit?
L.P. : Závodil jsem již delší dobu v amaterských závodech u Šimy, rally je mým koníčkem a šel jsem teď o stupeň výš. K Romanu Opletalovi jsem se dostal přes posádku Martin Vlček, Pavel Švajda a tak jsme spolu. Je jen otázkou času až se úplně sehrajem.
Na letošním veletrhu Autotec v Brně byl k vidění v pavilonu Z i váš vůz, ale pozorné oko návštěvníka si všimlo, že chyběl motor. Co se stalo s motorem, který v autě chyběl? (I přes absenci motoru i tak auto zaplavovaly pěkné slečny ..... )
L.P.: Na Autotec jsem měl zapůjčené auto bez motoru, to je pravda, bohužel motor byl kvůli průběžným kontrolám před závody jinde. Jinak to nešlo.
Stane se, i tak pohled na auto zahřál srdce nejednoho motoristy. Jaký je doposud váš nejlepší a naopak nejhorší zážitek, co jste na rally zažil?
L.P.: Nejlepším zážitkem je RALLY, nejhorším smrt motorkářky po pátečním tréninku na rally Vysočina. Nemohl jsem se s tím vyrovnat ,celý víkend a tak jsme jeli až moc pomalu.
Tak po něčem takovým se vám vůbec divím, že jste na závod nastoupil. Ale pryč od takých vzpomínek. Závodt s vozem kategorie N4 je určitě finančně velice nákladné a myslím že není od věci , aby se čtenáři, kteří tyto řádky budou číst, dozvěděli, na kolik vás vyjde jeden závod, čí případně jedna sezona.
L.P.: www.JTRT.cz tam je více informací.
Na Vysočině jste startoval po boku Romana Peška, místo vašeho stálého co-pilota Romana Opletala, co bylo příčinou změny spolujezdce? Je to natrvalo?
L.P.: Záskok Romana Peška byl jen teď, Roman už dovolenkoval a já si nechtěl nechat ujít tenhle závod. Roman Pešek už ¾ roku nejel rally, takže on oprašoval, já se učil.
No jo, učit se musí každej ( teď nevím jestli je to pro mě jako studenta dobře nebo špatně:DD).
Zatím asi největším úspěchem je 26 místo na Lužických Horách, ceníte si tohoto výsledku? Jaké pozice by jste chtěl ještě v letošním mistráku dosáhnout?
L.P: Výsledky pro mě nejsou směrodatné, zatím se učím. Čeho chci dosáhnout ??- jako každý - vrcholu.
Nemůžu si odpustit při pohledu na počet startujících posádek v MMČR otázku, zda vás láká účast ve velkém mistráku a nebo zda raději chcete setrvat ve sprint rally?
L.P.: Účast v MMČR mě láká, ale až příjde čas.
Máte nějaké plány ohledně pokračování vašeho snažení v rally a kde vás diváci můžou v nejbližší době vidět?
L.P.: Moje plány- dojet všechny sprinty tento rok. Další měsíc pojedu asi Pačejov.
Nakonec, chtěl by jste něco lidem, co tyto řádky budou číst , ještě něco říci a nebo někomu poděkovat?
L.P.: Chtěl bych vzkátat, ať všichni mysli na bezpečnost svou i okolí při rally i v životě. Můj dík patří všem holkám a klukům v Jt Rally Teamu a okolo.
Děkuji za váš drahocený čas a rozhovor.
Lukáš Janík