Vyhledávání

Sébastien Ogier dokázal v Portugalsku obhájit své vítězství.

Rally Portugalsko 2011
První double pro Citroën DS3 WRC
 
Rok po svém premiérovém vítězství v mistrovství světa FIA World Rally Championship v Portugalsku, Sébastien Ogier a Julien Ingrassia dokázali tentýž kousek zopakovat na stejném místě a obhájit vítězství. Posádka Citroën Total World Rally Teamu si dojela pro první příčku v Algarve po perfektním výkonu. DS3 WRC zaznamenal první double v jeho mladé kariéře díky Sébastienu Loebovi a Danielu Elenovi, kteří se bodově dotáhli na Mikko Hirvonena na čele světového šampionátu.
 
 
Citroën Total WRT tým zahájil poslední den Rally Portugalsko s náskokem více než čtyř minut na své soupeře a kontroloval tak závěr podniku. Hodně času tým věnoval přípravě pneumatik pro finálové kolo. Kromě bodů za očekávané double si Citroëny DS3 WRC chtěly skóre vylepšit ještě dalšími body na finálové rychlostní speciálce. Dlouho na ní vedl Petter Solberg, nicméně nakonec stanovil nejrychlejší čas Sébastien Loeb. Jari-Matti Latvala dojel se ztrátou sekundy a ani třetí v pořadí, Sébastien Ogier, nebyl schopný sedminásobnému mistrovi světa konkurovat.
  
Ogier: Začátek dobré série?
Když se Citroën Total World Rally Team vrátil na Estadio Algarve, mohl Ogier přijmout gratulace ke svému třetímu titulu od svého týmového kolegy Loeba. Vítěz pak slavil s celým týmem.
„Byl to perfektní víkend. Ovládli jsme první den a pak jsme dokázali přidat v pravý čas. Je to výrazný výsledek pro celý tým díky double a bodům navíc z Power Stage. Byl jsem šest měsíců bez vítězství, takže už jsem byl poněkud nervózní. Doufám, že by to mohl být začátek dobré série. Body, které jsme tu nashromáždili, nám pomohou dostat se znovu do hry po zklamání v Mexiku. Rád bych poděkoval celému týmu za perfektní práci. Je to stejný úspěch pro mě i pro celý tým."
 
Loeb: Šance se rozplynuly v prachu
Sébastien Loeb dojel druhý a připsal si za celý víkend dvacet bodů i díky prémii v poslední zkoušce. To značí, že je v celkovém hodnocení světového šampionátu ve spoluvedení s Mikko Hirvonenem. „Naše šance na vítězství se rozplynuly v sobotu, kdy jsme ztratili 30 sekund v prachu, který zvedlo auto právě Mikka. Druhé místo je tím nejlepším, v co jsme mohli doufat. Bylo mi jasné, že nebude lehké získat prémiové body na Power Stage, ale povedlo se! Je to velmi pozitivní výsledek pro nás a celý tým. Tyto body budou ještě drahocenné, pokud se v mistrovství světa bude bojovat velice těsně."
 
Banzet: Snad to nebylo poslední double
Fréderic Banzet, generální manažer Citroënu, byl s týmem po celou rally, a byl velice nadšený, když blahopřál svým posádkám. „Pamatuji si na mladého pilota, který byl šťastný jako blecha, když před rokem vyhrál svou první rally. Letos se Sébastien Ogier pohybuje v úplně jiných dimenzích, což potvrdil tímto nádherným vítězstvím. Sébastien Loeb, který měl smůlu na podmínky, i tak pomohl Citroënu DS3 WRC získat jeho první double. Bravo celému týmu. Tento výsledek našich posádek je velice důležitý i pro všechny partnery automobilky Citroën. Doufám, že naše double nebylo poslední!"
 
 
Solbergova smůla
Pozoruhodného výsledku dosáhly také privátní posádky na vozech Citroën DS3 WRC připravené s podporou Citroën Racing Technologies. Petter Solberg a Chris Patterson dojeli šestí, Kimi Räikkönen a Kaj Lindström sedmí. Při svém prvním vystoupení v této sezóně i Peter van Merksteijn Jr. a Eddy Chevaillier dovedli svůj vůz do cíle.

Petter Solberg ztratil šance na vítězství v závěru prvního dne, kdy musel odstoupit pro defekt zadního kola. Druhý den ale zajel bývalý mistr světa šest nejrychlejších časů a vrátil se na šesté místo, za což inkasoval osm bodů. Kimi Räikkönen při svém druhém startu v
 Portugalsku neudělal žádnou chybu a skončil sedmý. Peter van Merksteijn Jr. debutoval ve WRC na Citroënu DS3 a dojel 22.

Petter Solberg (Petter Solberg World Rally Teamu): „Jsem smutný, že jsem nemohl bojovat o vítězství.
 Jsou to důležité body pro šampionát, ale mým cílem je ještě lepší výsledek.“

Kimi Räikkönen (Ice1Racing):

Peter van Merksteijn Junior (Van Merksteijn Motorsport): „Při mé první zkušenosti s
„Dozvěděli jsme se mnoho o Citroënu DS3 WRC. Udělali jsme pokrok v nastavení a myslím, že jsem se zlepšil. Hodně jsem se naučil a snad se to podaří zužitkovat na dalších rally."
 tímto autem to nebyl špatný výsledek, i když jsem měl smůlu.  Cílem této první rally bylo sžít se s autem. Jsem přesvědčen, že mohu jet rychleji, ale to určitě přijde.“

Benoit Nogier (ředitel Citroën Racing Technology):Petter Solberg opět prokázal svou konkurenceschopnost. Jeho Citroën DS3 WRC má stejnou úroveň jako oficiální tovární vozy. Jen smůla mu zabránila v
 ještě lepším výsledku.  Doufáme, že už si smůlu vybral.  Kimi Räikkönen ukázal harmonii s vozem už ve Švédsku a pokračoval v tom.  To je povzbudivé pro budoucí starty. Měli jsme problém s vozem Petera van Merksteijna Jr, což ho stálo lepší výsledek. Ukázal, co v něm je, i když se teprve učí. Měl by se zlepšovat postupně krok za krokem po celou sezonu.“
 
 
Nejrychlejší časy:
1.      den – RZ 1: Mikko Hirvonen (Ford Fiesa) – RZ 2 Petter Solberg (Citroën DS3) – RZ 3: Sébastien Loeb a Sébastien Ogier (Citroën DS3) – RZ 4 : Ogier – RZ 5 : Ogier a Jari-Matti Latvala (Ford Fista) – RZ 6 a 7 : Latvala.
2.      den – RZ 8: Loeb – RZ 9: P. Solberg – RZ 10 a 11: Ogier – RZ 12 a 13: P. Solberg.
3.      den – RZ 14: Hirvonen – RZ 15 a 16: P. Solberg – RZ 17: Loeb.
Nejrychlejší časy celkem:
P. Solberg 6, Ogier 5, Loeb a Latvala 3, Hirvonen 2.
 
Vedení v soutěži:
RZ 1: Hirvonen – RZ 2: P. Solberg – RZ 3 až 6: Ogier – RZ 7 až 9: Latvala – RZ 10 až 17 (cíl):
Ogier.
 
Konečné pořadí rally: 
1. S. Ogier / J. Ingrassia Citroën DS3 WRC 4:10: 53.4 hod.
2. S. Loeb / D. Elena Citroën DS3 WRC +31.8 s
3. J. Latvala / M. Anttila Ford Fiesta RS WRC +3:22.1 min.
4. M. Hirvonen / J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +6:16.3
5. M. Wilson / S. Martin Ford Fiesta RS WRC +7:48.5
6. P. Solberg / C. Patterson Citroën DS3 WRC +10:17.4
7. K. Räikkonen / K. Lindström Citroën DS3 WRC +10:54.1
8. F. Villagra / J. Perez Companc Ford Fiesta RS WRC +11:38.8
9. H. Solberg / I. Minor Ford Fiesta RS WRC +14:16.4
10. D. Kuipers / F. Miclotte Ford Fiesta RS WRC +17:54.6
 
Mistrovství světa FIA, pořadí pilotů:
1.Mikko Hirvonen 58, 2. Sébastien Loeb 58, 3. Jari-Matti Latvala 48, 4. Sébastien Ogier 41, 5. Petter Solberg 31, 6. Mads Ostberg 28, 7. Matthew Wilson 12, 8. Henning Solberg 10, 9. Kimi Räikkönen 10, 10. PG Andersson a Nasser Al-Attiyah 6, 12. Federico Villagra 5, 13. Martin Prokop 4, 14. Juho Hänninen 2, 15. Khalid Al Qassimi 1
 
Mistrovství světa FIA, Pohár konstruktérů:
1. Ford Abu Dhabi WRT 100, 2. Citroën Total WRT 90, 3. M-Sport Stobart WRT 40, 4. Petter Solberg WRT 22, 5. Ice 1 Racing 16, 6. Munchi's Ford WRT 12, 7. Team Abu Dhabi 7, 8. Monster WRT 6, 8. FERM Power Tools WRT 6.
 
  
Martina Bedrnová
PR manager
Citroën Česká republika, s.r.o.

 

Final positions
1. S Ogier/J Ingrassia FRA Citroen DS3 4hr 10min 53.4sec
2. S Loeb/D Elena FRA Citroen DS3 4hr 11min 25.2sec
3. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Fiesta RS 4hr 14min 15.5sec
4. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Fiesta RS 4hr 17min 09.7sec
5. M Wilson/S Martin GBR Ford Fiesta RS 4hr 18min 41.9sec
6. P Solberg/C Patterson NOR Citroen DS3 4hr 21min 10.8sec
7. K Räikkönen/K Lindström FIN Citroen DS3 4hr 21min 47.5sec
8. F Villagra/J Diaz ARG Ford Fiesta RS 4hr 22min 32.2sec
9. H Solberg/I Minor NOR Ford Fiesta RS 4hr 25min 09.8sec
10 D Kuipers/F Miclotte NLD Ford Fiesta RS 4hr 28min 48.0sec

Drivers Manufacturers
1. M Hirvonen 58pts 1. Ford Abu Dhabi 100pts
2. S Loeb 58pts 2. Citroen Total 90pts
3. J-M Latvala 48pts 3. M-Sport Stobart Ford 40pts
4. S Ogier 41pts 4. Petter Solberg 22pts
5. P Solberg 31pts 5. Ice 1 Racing 16pts
6. M Østberg 28pts 6. Munchi's Ford 12pts


Stage Times

Stage 14: 1. Hirvonen 12min 13.1sec; 2. Latvala + 2.3; 3. P Solberg + 4.3; 4. Østberg + 10.7; 5. Wilson + 16.3; 6. Ogier + 18.0; 10. Al Qassimi + 57.0.
Overall: 1. Ogier 3hr 12min 01.3sec; 2. Loeb + 39.4; 3. Latvala + 3:58.9; 4. Hirvonen + 5:14.5; 5. Wilson + 5:25.1; 6. H Solberg + 8:39.9; 15. Al Qassimi + 23:30.9.

Stage 15: 1. P Solberg 22min 52.2sec; 2. Latvala + 2.6; 3. Østberg + 9.2; 4. Loeb + 15.2; 5. Ogier + 17.8; 6. Raikkonen + 58.8; 10. Hirvonen + 1.33.5; 11. Al Qassimi + 1:40.9.
Overall: 1. Ogier 3hr 35min 11.3sec; 2. Loeb + 36.8; 3. Latvala + 3:43.7; 4. Wilson + 6:12.9; 5. Hirvonen + 6:30.2; 6. H Solberg + 9:46.3; 14. Al Qassimi + 24:54.0.

Stage 16: 1. P Solberg 22min 52.2sec; 2. Latvala + 2.6; 3. Østberg + 9.2; 4. Loeb + 15.2; 5. Ogier + 17.8; 6. Raikkonen + 58.8; 10. Hirvonen + 1.33.5; 11. Al Qassimi + 1:40.9.
Overall: 1. Ogier 3hr 35min 11.3sec; 2. Loeb + 36.8; 3. Latvala + 3:43.7; 4. Wilson + 6:12.9; 5. Hirvonen + 6:30.2; 6. H Solberg + 9:46.3; 14. Al Qassimi + 24:54.0.

Stage 17: 1. Loeb 22min 35.9sec; 2. Latvala + 1.7; 3. Ogier + 4.1; 4. P Solberg + 15.5; 5. Hirvonen + 22.0; 6. Østberg + 43.8; 10. Al Qassimi + 2:21.0.
Overall: 1. Ogier 4hr 10min 53.4sec; 2. Loeb + 31.8; 3. Latvala + 3:22.1; 4. Hirvonen + 6:16.3; 5. Wilson + 7:48.5; 6. P Solberg + 10:17.4; 14. Al Qassimi + 27:10.1. 

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu