Vyhledávání

Sedmý díl seriálu IRC zavítal na Madeiru. Škodovky kralovaly !

Sedmý díl seriálu IRC zavítal na Madeiru. Škodovky kralovaly !

Rali Vinho da Madeira 2010

Sedmý díl seriálu IRC v letošní sezóně zavítal na Madeiru. Tratě,které byly asvaltového charakteru na jezdce nachystaly mnoho nástrah a v této reportáži si veškeré dění na špici závodního pole postupně připomeneme.

Vše začalo již ve čtvrtek večer a to tradiční superspeciálkou. Tu vyhrál Kris Meeke. Za ním byl vítěz Azorů Bruno Magalhăes, jedoucí stejně jako britský jezdec na Peugeotu 207 S2000. Třetí a čtvrté místo obsadilo duo továrního týmu Škody Motorsport Kopecký a Hanninen. První jmenovaný si však vzal tu třetí pozici. Pátý byl Luca Rossetti na podceňovaném Fiatu Grande Punto S2000. Šestý skončil na úvodní vložce třetí jezdec Škody Freddy Loix.

Superspeciálka ale jen ukázala s kým lze počítat do bojů o vítězství a tak v pátek mohli závodní vozy a hlavně jejich posádky ukázat kdo chce nejvíce vítězství z Madeiry. Přišla druhá zkouška a ta rozházela pořadím jak jen to šlo. Největší smůlu měl Magalhăes ,jenž měl defekt a ztratil obrovské množství času a propadl se až na chvost startovního pole. Do vedení šel belgický expres „Fast“ Freddy. Druhý byl Kopecký a třetí Meeke. Čtvrtý Rossetti si musel hlídat Sousu s Fiestou a šestý Hanninen měl ztrátu na Lixe přes devět drahocenných vteřin.

Kdyby se měla vyhlásit nejkrizovější zkouška dne, tak by to asi byl právě třetí rychlostní test. Magalhăes havaroval a auto zničil. Důvod havárie podle jezdce byly nefungující brzdy. Jezdec dle informací měl něco s nohou, ale evidentně to nebylo až tak vážné, jelikož ještě podal rozhovor na místě o jeho snažení v rally. I český zástupce Kopecký měl problémy. A to téže s brzdami. Do cíle zkoušky dojel a mohl být jedině rád za servis co následoval. I Sousa měl problémy s brzdami. Do vedení poskočil Rossetti. Loix druhý, Meeke třetí a Kopecký s Hanninenem opět za s sebou na čtvrté a páté pozici.

Na RZ4 si pozici vyměnili Rossetti a Loix. Mnoho jezdců si stěžovalo na vedro a na pneu. Útok na následujícím testu zavelel Rossetti. Dostal se před Loixe a začal si budovat náskok, jenž činil přes 4 sekundy. Kopecký si zde zažil krizovku a v cíli si stěžoval na přehřívající se pneu. Sousovi začala hořet Fiesta. Následují zkouška změnu pořadí na čele nezaznamenala, ale Loix stahoval ztrátu a v cíli tvrdil že miluje tohle auto.
RZ7 ovládla Mladá Boleslav, tedy spíše vozy Škody  z ní pocházející. Loix najednou zase před Rossettim. Souboj to byl nádherný.

Osmý test celé rally změnu v pořadí nepřinesl, ale Kopecký byl již v blízkosti Meeka. Již devátá RZ a Kopecký na dostřel Meekovi, další souboj o bednu. Diváci se nemohli nudit, nikdo nemohl polevit.
Testy 10 a 11 změnu v pořadí nepřinesly. Ovšem následující průjezd vše změnil a to tím, že Luca Rossetti havaroval. Dle údajů měl spolujezdec zlomenou ruku, ale další informace přinesly, že posádka je v pořádku. Loix měl tedy klid, ale nezvolnil. Kopecký stále tlačil na Meeka a Hanninen se mohl jen dívat, prvním třem prostě nestíhal. RZ 13 změnu v pořadí nepřinesla.

V sobotu byl Loix k nezastavení. Meeke musel držet tempo a Kopecký útočil. Postup na druhou pozici se českému závodníkovi povedl na dalším testu. Meek však hlásil problémy s alternátorem.
I přes technické problémy však Meeke další test vyhrál a šel před Kopeckýho. Loix držel první pozici znamenitě. Hanninen měl odstup kolem sebe bezpečný a mohl si hlídat svoji pozici a popřípadě vyčkávat na problémy jiných.

Poslední zkouška před servisem byla pro Meeka konečnou, auto nevydrželo a jezdec musel skončit. Je to obrovská škoda, jelikož by to byl nádherný souboj až do konce rally. Kopecký jedoucí za ním tvrdil že po jednom ze skoků byl na cestě olej.Lze teda počítat že Meeke poškodil olejovou vanu.Hanninem měl defekt a před něj se dostal Nunes. Souboj číslo 3 mohl začít. Po servise Loix nepolevil a vyhrál rychlostku před Kopeckým a Hanninenem,jenž se snažil dostat na třetí pozici. Následují zkouška měla úplně stejný scénář. Změna nastala až na předposledním testu rally. Hanninen konečně udolal Nunese a doplnil Loixe a Kopeckýho v první trojce.

Od poslední zkoušky nešlo tedy až příliš velké rozestupy očekávat. Loix si vše v klidu pohlídal a zvítězil, jeho bilance: 2 starty letos v IRC a dvě vítězství. Druhý skončil Jan Kopecký a třetí příčku udolal jeho týmový kolega Hanninen. Nikdo ze špičky IRC Madeiru již nedokončil. Škodovka získala tedy kompletní stupně vítězů. Čtvrtý Nupel na Peugeotu 207 S2000. Pětici nejlepších uzavřela posádka Sa V. - Silva N. ,taktéž na Peugeotu.


Další díl IRC pokračuje za 3 týdny, při Barum Czech rally Zlín ( od 27. do 29. srpna) a lze očekávat mnohem větší konkurenc,i než na Madeiře.

Lukáš Janík

 

Výsledky: 1. Loix, Miclotte (Bel./Škoda Fabia  S2000) 3:08:14,3, 2. Kopecký, Starý (ČR/Škoda Fabia S2000) -37,8, 3. Hänninen, Markkula (Fin./Škoda Fabia S2000) -2:25,8, 4. Nunes, Calado (Port./Peugeot
 207 S2000) -2:42,7, 5. Sá, Rodrigues (Port./Peugeot 207 S2000) -3:13,7, 6. Freitas, Figueiroa (Port./Mitsubishi Lancer Evo X) -9:03,2.

Průběžné pořadí IRC: 1. Hänninen 54, 2. Kopecký 47, 3. B. Magalhaes (Port./Peugeot 207 S2000) 30.

 

Fotogalerie

Tovární Fabie S2000 výborně v Argentině 2010, foto týmu D. Velímský

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu