Vyhledávání

Tak máme na Krumlově druhý prokletý kámen, řeklo si několik desítek soutěžících na Kohoutu....

Další kámen mudrců
Tak máme na Krumlově druhý prokletý kámen, řeklo si několik desítek soutěžících po absolvování prvního průjezdu rychlostní zkoušky Kohout-Ján. Na mudrování ale bylo pozdě, na ně byl čas při tréninku.

Ten první „malontský“ leží nedaleko hranic s Rakouskem nad Cetvinami a byl vždy strašákem premiérových průjezdů. Jezdí se kolem něj víc než dvacet let a pokaždé ho někdo „sežral.“ Kontakt s ním znamenal řadu lehkých, ale i poměrně těžkých havárií, naštěstí to vždy odnesly jen karoserie aut přistávajících na přilehlé louce. Vzpomínat mohou například v týmu ROTO Plzeň z éry značky Nissan, kdy se tam sešly během soutěže hned dva vozy. Dnes je už dobře znám. Postupné opravy silnic i jeho stálé otloukání jej proměnilo spíše v legendu nejznámější domácí rychlostní zkoušky Malonty, ale má následovníka.

Narodil se v pátek v podvečer při prvním průjezdu nově spojené zkoušky Kohout – Svatý Dan. Nehrozil sice přímou havárií, ale zkomplikoval život posádkám v podobě naražených ráfků a proražených pravých kol. Některé si ho pečlivě přečetly a napsaly už v seznamovacích jízdách, jiné se mu náhodně vyhnuly díky nepříliš agresivní jízdě a většina jej poznala při jízdě pravou krajnicí, v soutěžácké hantýrce řečeným „katováním.“

Část jezdců začala dokonce uvažovat o sabotáži, pravdou však je, že vyčnívající část skály leží v tomto místě již věky, podobně jako kámen na Malontech. A jak řekl velezkušený Emil Triner, také jedna z obětí: „Věděl jsem o něm už při seznamovacích jízdách, ale když jsem viděl vyjetou stopu, poslal jsem to tam taky v domnění, že to bude již projeté. Naštěstí to odnesl jen ráfek.“


Defekt nepostihl celou úzkou špičku, bojující o absolutní prvenství. Část měla štěstí a jen si narazila disk, jak ukazuje třeba fotografie pravého kola Pavla Valouška. Protože k defektu došlo na šestém kilometru 25,5 km dlouhého testu, většina jezdců kola měnila a do cíle dojíždělo několik vláčků sjetých jezdců.

Jak je možné, že o tomto kamenu předem nekolovaly zvěsti jako o tom „malontském,“ když se tato část Kohoutu jela už několikrát? Inu, došlo k opravě silnice, při které se obnažila krajnice, dříve zcela zarostlá. A tak vzniká nová legenda O Malém Velkém Kameni na Kohoutu.

 

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu