Vyhledávání

Tři otázky pro Sébastiena Loeba a pro Kimiho Räikkönena před Tureckem

Tři otázky pro Sébastiena Loeba

Jedno druhé místo, pak dvě prvenství... Sezona 2010 pro vás nezačala zrovna špatně, vedete mistrovství světa...
„Je to úsměvné, když si někdo myslí, že moje druhé místo ve Švédsku bylo důsledkem nedostatku motivace z mé strany! Můžu jim vzkázat, ať se uklidní, nemám v úmyslu zůstat co do počtu výher na čísle 56…Co je zajímavější, šampionát 2010 není jen duelem mezi Mikko Hirvonenem a mnou. Je tu najednou také Jari-Matti Latvala, Petter Solberg a Sebastien Ogier. Všichni, včetně Daniho, jsou schopni bojovat o první místa. V tuto chvíli je to sice spíše ku prospěchu mistrovství, ale pro mě to znamená, že splnění mého cíle bude mnohem těžší. "

Tureckou rally provází nová trať. Co to znamená pro vás?
"Určitě to vyžaduje mnohem větší soustředění z mé strany oproti seznamovacím jízdám. Když mám již poznámky a vidím, že se na trati proti předcházejícímu ročníku mnoho nezměnilo, vím, kde jsou záludná místa, jedu mnohem bezstarostněji. Když ale jedu někde úplně poprvé, je vše mnohem složitější. Při rychlosti 70 km za hodinu, což je rychlost povolená při seznamování s tratí a je kontrolovaná, si musím umět představit, jak rychle mám najíždět do zatáček a na nerovnosti při samotném závodě. Při prvních průjezdech proto jezdíme rychleji než obvykle. Je to lepší si pak korigovat poznámky pro druhé průjezdy."

A co vymetání trati, určitě nemáte chuť se o tom ještě bavit?
"Ano, nemám to rád. Připadá mi to škoda, že se pozornost zaměřuje víc směrem k vedení než na souboje vedené posádkami. Můj názor je už více než dva roky stejný. Myslím, že obrácení pořadí nejlepších 15 v druhém a třetím dnu by bylo tím nejlepším řešením. A šanci útočit na čelo by měli všichni. Také podporuji myšlenku přeměnit shakedown na jakousi kvalifikaci, což by pilotům umožnilo vybírat si své startovní pořadí. Každopádně doufám, že FIA brzy změní pravidla pro prosazování spravedlivějšího sportu."

Tři otázky pro Kimiho Räikkönena

Máte první body v mistrovství světa z Jordánska. Chcete na ně opět dosáhnout?
"Byla to moje třetí rally v životě s C4 WRC a mým jediným cílem bylo dojet. Byly tam obzvláště obtížné podmínky, velmi specifické tratě s kluzkým povrchem. První den byl pravděpodobně nejtěžší v mé krátké kariéře v rally vůbec! Takže spokojenost s tím, že jsme zvládli všechny záludnosti a neudělali jsme velké chyby. Nebyli jsme sice nejrychlejší, ale zlepšujeme se.“

Jak vidíte svůj pokrok za volantem C4 WRC?
"Terén v Jordánsku byl velmi odlišný od podmínek v Mexiku. Tam jsem se cítil poněkud jistěji. Tam jsem se rozhodl útočit a vypadl jsem. V Jordánsku jsme raději zvolili bezpečnější tempo, abychom dojeli do cíle. Každý kilometr se víc a víc dozvídám o chování Citroënu C4 WRC a na konci každé etapy mám pocit, že se zlepšuji. Začínám se cítit lépe a ve WRC se více bavím, což je možná to nejdůležitější!"

Pojedete tedy v Turecku už více na jistotu?
"V Turecku se budeme pohybovat ve velmi odlišném prostředí. Zkušeností máme málo, každá rally je pro nás nová. Cílem bude opět dojet až do konce. Uvidíme, kde se budeme pohybovat ze začátku závodu, a pokud to situace dovolí, budeme se snažit se zlepšovat a snižovat odstup za nejlepšími.“

 

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu