Úkol, jenž stojí na Zlínsku před posádkami Peugeotů, nebude vůbec snadné splnit.
IRC: BARUM RALLY ZLÍN (7/11)
26. – 28. srpna 2011
VOZY PEUGEOT 207 S2000 V TERIROTORIU SVÝCH SOUPEŘŮ
Barum Czech Rally Zlín, která se pořádá bez přerušení od roku 1971, se letos koná již po jednačtyřicáté. Tato nesmírně oblíbená soutěž tvoří nesporný pilíř mistrovství Evropy a Intercontinental Rally Challenge. Úkol, jenž zde stojí před posádkami Peugeot, nebude v konkurenci soupeřů, kteří budou hrát na domácím hřišti, nikterak snadný.
Velká výzva
Frédéric Bertrand, manažer pro závodní aktivity divize Peugeot Sport určené pro zákazníky: „Odjíždíme k našemu soupeři, abychom se pokusili jej porazit, s vědomím, že nemáme právo udělat chybu. Po Barum Rally nás budou čekat ještě čtyři závody IRC. Vzhledem k počtu výsledků, které se budou započítávat do hodnocení IRC, a k vyšším koeficientům dvou posledních závodů máme stále reálnou šanci na získání poháru pilotů i konstruktérů. Je ale načase zvrátit trend.“
Snaha o návrat na vítěznou stezku
Sezona 2011 začala pro vůz Peugeot 207 S2000 velmi dobře. Získal mimo jiné vítězství ve dvou nejslavnějších rally: v Monte Carlu zvítězil Bryan Bouffier a na Korsice Thierry Neuville. Další průběh byl složitější. Česká značka vede před Peugeotem o 63 bodů.
„Nic není ztraceno, ale čas běží,“ dodal Frédéric Bertrand. „Tentokrát přivede kalendář závodů naše piloty na domácí půdu našich soupeřů. Vůz 207 S2000 v Barum Rally nicméně dvakrát zvítězil, a to v letech 2007 a 2008. V roce 2009 zde Kris Meeke skončil druhý. V loňském roce se Bryan Bouffier dostal do čela, ale dvě rychlostní etapy před cílem ho nehody o vítězství připravily. Tentokrát opět očekáváme, že našim soupeřům Bryan pěkně zatopí a pokud možno je i porazí.“
Bryan Bouffier v čele
Bryan Bouffier a Xavier Panseri, kteří mají za sebou tři tituly z rally v Polsku, mají se závody ve východní Evropě velkou zkušenost, a to včetně Barum Rally. „Je to nádherný závod,“ prohlásil pilot týmu Peugeot France. „Má skvělou atmosféru, závodní pole je velmi silné a trať různorodá. Někdy je široká a rychlá, častěji úzká a hrbolatá a vše ještě komplikuje proměnlivé počasí. Loni jsem byl v čele, ale boj byl těsný a rozhodnou roli sehrály pneumatiky. Nicméně se na téhle trati cítím velmi dobře. Stejně jako značka Peugeot i já potřebuji dosáhnout výborného výsledku. Udělám pro to všechno, co bude v mých silách.“
Thierry Neuville a Guy Wilks: boj o body
Guy Wilks a Phil Pugh ze stáje Peugeot UK a Thierry Neuville a Nicolas Gilsoul, které angažoval tým Peugeot Belgie-Lucembursko, nemají na rozdíl do Bouffiera s tímto závodem žádné velké zkušenosti. „Stejně jako Bryan i my potřebujeme dobrý výsledek,“ prohlásili jednomyslně. „Proto musíme bezpodmínečně dojet do cíle. Pokud se ale chceme zapojit do boje o Pohár pilotů a pomoci značce Peugeot získat Pohár konstruktérů, nesmíme zůstat v roli statistů. Před startem bychom měli mít možnost absolvovat testovací jízdy a naše vozy 207 Super 2000 by měly být dokonale připravené. Musíme si během testovacích jízd udělat co nejlepší rozpis a pak si během závodu s tratí poradit, abychom dosáhli dobrého umístění. Nebude to snadné, ale musíme to zkusit.“
Pavel Valoušek v barvách Peugeot Delimax Total Team
41. ročník Barum Czech Rally Zlín určitě nezklame, neboť přilákal nejméně 122 posádek, mezi nimiž je mnoho hvězd. Patří k nim i Pavel Valoušek, jeden z nejlepších českých pilotů a pravidelný účastník Barum Rally, v níž se opakovaně umístil na předních místech. Jeho nejlepším výsledkem je 3. místo v roce 2010. V letošním roce se domácího mistrovství účastní se spolujezdcem Zdeňkem Hrůzou za volantem vozu 207 Super 2000 v barvách týmu Peugeot Delimax Total. „Díky testovacím jízdám, kterých se účastním společně s Guy Wilksem a Thierry Neuvillem, se budu moci postavit na start dokonale připraven,“ prohlásil Pavel. „Mým cílem je dosáhnout zase na stupně vítězů, i když vím, že podobný cíl nemám zdaleka sám.“
Na seznamu účastníků je zapsáno nejméně 28 vozů Super 2000, z toho osm vozů Peugeot 207 S2000. Jeden z nich bude řídit posádka Luca Betti / Maurizio Barone. Italský pilot, který je druhý v předběžném pořadí evropského mistrovství v rally (ERC), chce český závod využít k tomu, aby snížil náskok svého krajana Luca Rossettiho stojícího v současnosti v čele žebříčku.
A v neposlední řadě je na seznamu účastníků zapsán Polák Michal Solowow se spolujezdcem Maciejem Baranem, kteří obsadili v Ypres třetí místo a na tento závod se vracejí ve voze Peugeot 207 Super 2000.
Peugeot v České republice
Na stabilním trhu, kde se ke konci července prodalo 107 000 vozů (+0,2 %), se podíl značky Peugeot oproti roku 2010 zvýšil o 8,2 % a dosáhl tržního podílu téměř 5 %, což představuje celkově 6. místo (osobní vozy + LCV) a 4. místo v kategorii lehkých užitkových vozů.
U osobních vozů zaznamenávají prodeje značky Peugeot v ČR zvyšující se trend (+221 vozů oproti roku 2010), zejména díky úspěšnému uvedení vozu Peugeot 508 a dobrým výsledkům prodeje vozu 5008. Nejprodávanějším modelem Peugeot v ČR je 207. Značka zaujímá i velmi dobrou pozici v kategorii užitkových vozů, zejména díky modelu Boxer, který oproti roku 2010 zaznamenal nárůst o +35 % a je druhým nejprodávanějším vozem ve svém segmentu.
Peugeot Česká republika se s týmem Peugeot Delimax Total v letošním roce účastní rallye poprvé ve své historii, s cílem získat titul v českém šampionátu.
Nejvýznamnější účastníci
1. Bryan BOUFFIER – Xavier PANSERI Peugeot 207 S2000
2. Juho Hänninen – Mikko Markkula Škoda Fabia S2000
3. Freddy LOIX – Fred MICLOTTE Škoda Fabia S2000
4. Thierry NEUVILLE – Nicolas GILSOUL Peugeot 207 S2000
5. Jan KOPECKÝ – Petr STARÝ Škoda Fabia S2000
6. Giandomenico BASSO – Mitia DOTTA Proton Satria Neo S2000
7. Guy WILKS – Phil PUGH Peugeot 207 S2000
8. Andreas MIKKELSEN – Ola FLOENE Škoda Fabia S2000
9. Michal Solowow - Maciej Baran Peugeot 207 S2000
14. Roman KRESTA – Petr GROSS Škoda Fabia S2000
15. Pavel VALOUŠEK – Zdeněk HRůZA Peugeot 207 S2000
16. Toni GARDEMEISTER – Tapio SUOMINEN Škoda Fabia S2000
17. Patrik SANDELL – Staffan PARMANDER Škoda Fabia S2000
18. Luca BETTI – Maurizio BARONE Peugeot 207 S2000
31. Josef PETÁK – Alena BENEŠOVÁ Peugeot 207 S2000
40. Lukas LAPDAVSKÝ – Julius LAPDAVSKÝ Peugeot 207 S2000
Pohár pilotů: Pohár konstruktérů:
1. Juha Hänninen 83 1. Skoda 232
2.-3. Jan Kopecky 70 2. Peugeot 169
Freddy Loix 70 3. M-Sport 50
4. Bryan Bouffier 61
5. Thierry Neuville 48
6. Guy Wilks 47
7. Andreas Mikkelsen 46
8. Toni Gardemeister 20
9. Hans Weijs 18
10. Michal Solowow 15
Program
Pátek 26. srpna 2011
SS1 ZLÍN 09,36 km 21 :15
Sobota 27. srpna 2011
SS2 BISKUPICE 1 08,89 km 09 :38
SS3 PINDULA 1 12,95 km 10 :11
SS4 TROJÁK 1 28,69 km 10 :54
SS5 SEMETÍN 1 11,49 km 11 :37
SS3 PINDULA 1 12,95 km 10 :11
SS4 TROJÁK 1 28,69 km 10 :54
SS5 SEMETÍN 1 11,49 km 11 :37
SS6 BISKUPICE 2 08,89 km 15 :00
SS7 PINDULA 2 12,95 km 15 :33
SS8 TROJÁK 2 28,69 km 16 :16
SS9 SEMETÍN 2 11,49 km 16 :59
SS7 PINDULA 2 12,95 km 15 :33
SS8 TROJÁK 2 28,69 km 16 :16
SS9 SEMETÍN 2 11,49 km 16 :59
Neděle 28. srpna 2011
SS10 MAJÁK 1 22,69 km 08:33
SS11 KUDLOVICE 1 10,48 km 09:21
SS12 HALENKOVICE 1 24,37 km 09:54
SS13 MAJÁK 2 22,69 km 12:12
SS14 KUDLOVICE 2 10,48 km 13:00
SS15 HALENKOVICE 2 24,37 km 13:33
Vyhlášení výsledků 15:01
Rychlostní zkoušky Spojovací části Celkem
Etapa 1 133,40 km 268,65 km 402,05 km
Etapa 2 115,08 km 102,60 km 217,68 km
Celkem 248,48 km 371,25 km 619,73 km
SS10 MAJÁK 1 22,69 km 08:33
SS11 KUDLOVICE 1 10,48 km 09:21
SS12 HALENKOVICE 1 24,37 km 09:54
SS13 MAJÁK 2 22,69 km 12:12
SS14 KUDLOVICE 2 10,48 km 13:00
SS15 HALENKOVICE 2 24,37 km 13:33
Vyhlášení výsledků 15:01
Rychlostní zkoušky Spojovací části Celkem
Etapa 1 133,40 km 268,65 km 402,05 km
Etapa 2 115,08 km 102,60 km 217,68 km
Celkem 248,48 km 371,25 km 619,73 km
Přenosy:
Live text : www.peugeot-sport.com
Live timing a live radio : www.ircseries.com
SMS večer po každém dni
EUROSPORTte Broadcast Duration Start End Programme
27/08/2011 DELAYED PROGRAMME 00:30:00 23:00 23:30 Day 1 - Highlights
28/08/2011 DELAYED PROGRAMME 00:30:00 23:00 23:30 Day 2 - Highlights
30/08/2011 MAGAZINE 00:25:00 15:15 15:40 Rally Review
Technická data PEUGEOT 207 SUPER 2000
MOTOR
|
|
Typ
|
EW 10 J4S
|
Umístění
|
Příčné uložení vpředu
|
Objem válců
|
1998 cm3
|
Počet válců
|
4
|
Výkon (k DIN)
|
220 kW, 300 k při 8500 ot/min
|
Točivý moment (Nm)
|
260
|
Maximální otáčky
|
8500
|
Vstřikování
|
Magneti Marelli
|
Sání
|
Jedna škrticí klapka
|
Počet ventilů
|
16
|
PŘEVODOVÝ SYSTÉM
|
|
Způsob
|
Pohon všech 4 kol
|
Spojka
|
dvoukotoučová
|
Převodovka
|
6 stupňová sekvenční
|
Diferenciál
|
2 diferenciály s autoblokací
|
PODVOZEK
|
|
Konstrukce a materiál
|
Samonosná konstrukce + trubkové bezpečnostní oblouky
|
Přední odpružení
|
Pseudo Mac Pherson tlumiče Peugeot
|
Zadní odpružení
|
Pseudo Mac Pherson tlumiče Peugeot
|
BRZDY / ŘÍZENÍ
|
|
Přední brzdy
|
Brembo 4 písty
|
|
Ø 295 (šotolina) 355 (asfalt)
|
Zadní brzdy
|
Brembo 4 písty
|
|
Ø 295 (šotolina a asfalt)
|
Řízení
|
Přímé s hydraulickým posilovačem
|
Kola
|
Hliníkové z jednoho kusu
8''x18'' (asfalt) / 7x15 (šotolina)
|
Kola na asfalt
|
225x40x18
|
Kola na šotolinu
|
215x65x15
|
ROZMĚRY
|
|
Délka
|
4030 mm
|
Šířka
|
1800 mm
|
Rozvor
|
2560 mm
|
Minimální hmotnost
|
1200 kg Asfalt / 1200 kg Šotolina
|