Vyhledávání

Upřímné přiznání mitfáry Josefa Bartončíka : „Já neumím…“ ....

Upřímné přiznání mitfáry Josefa Bartončíka : „Já neumím…“ ....
Upřímné přiznání mitfáry „Já neumím…“
 
 

Letošní sezóna velkého mistráku se pomalu a jistě dostala do své závěrečné části, zbývají odjet dva podniky (Příbram a Bohemku), je tedy čas na bilancování. Požádal jsem proto o rozhovor výkonného ředitele Public Relations Anvel Racing Teamu Mgr. Josefa „Pepíno“ Bartončíka.

Na úvod (pro ty, kteří neví KDO TO JE) malé představení mého vzácného rozhovorového hosta. Pepíno je mitfára, který letos velmi úspěšně čte noty Vladimíru Barvíkovi a Danielu Landovi. A je také členem týmu brněnské Advokátní kanceláře Bartončík & Bartončík, proto prosím nehledejte v jeho odpovědích to co tam není („profesní postižení“).

 
emk: Ahoj Pepíno, bylo by asi slušností se na začátek zeptat co je u tebe nového, jak se daří a co děláš. Takže co je u Tebe nového, jak se daří a co děláš?
Pepíno: Děkuji za zeptání. Mám se dobře (+10 kg na váze) a snažím se nedělat nic, protože kdo nic nedělá, nic nezkazí. Výsledky mého snažení se již dostavily. V letošní sezóně jsem se stal poprvé v životě profesionálním spolujezdcem a dokonce jsem nafasoval novou přilbu, hanse a kombinézu. V nové závodní výbavě mám navíc zakomponován unikátní prvek, který doposud nebyl v motorsportu využit. Jedná se o tzv. interní airbag, významně zvyšující pasivní bezpečnost při eventuální nehodě.
 
 
Tak to raději nebudu komentovat a zeptám se přímo na Barumku…
Ano, to je velmi trefný dotaz. Obecně lze říci, že Barumka se pro náš tým a zejména Vladimíra stala skutečným vyvrcholením sezóny. Předem musím vyvrátit všechny spekulace o tom, že důvodem mé absence na letošní Barumce byl nepřekonatelný strach z kombinace Barum rallye a červená devítka. Nebyla, nicméně pro příště jednoznačně bude. Dosavadní stoprocentní pravděpodobnost je nevyvratitelná. Nehovořím o tom, že opět je rána natočená na video kameramanem ze stejného motoristického serveru jako v roce 2006. (David Kania / www.rally2.com / “rána 2006″) Pokud se týká nějakých podrobností ohledně havárie, snažil jsem se je též zjistit od pana nejvyššího, nicméně na můj dotaz, co se stalo, se mi dostalo standardní odpovědi: „Já nevím, byl tam pařez“.
 
Kamera a střih: David Kania
Zdroj: www.rally2.com
 
 
Letošní sezónu máte s Vladimírem velmi slušně rozjetou (10. místo v průběžné tabulce MM ČR v Rally), opravdu je konec?
Jak už to tak Edo bývá, po vyvrcholení je skutečně konec. Auto sice vypadá ze tří stran naprosto v pořádku, nicméně zepředu a hlavně zespodu je poznat, že i letos na Barumce odvedl Vladimír kvalitní práci. Při letmém pohledu do motorového prostoru je zřejmé, že se potkaly i díly, které o sobě navzájem ani nevěděly, že existují. A to vše se ještě pěkně zapeklo. Němci pro to mají výstižný výraz „Eintopf“. V případě Vladimíra to není vidět z žádné strany, ale srůstat to bude aspoň tři měsíce. Prostě „když je rally neveselý, všichni máme, co jsme chtěli a tím je to celý“.
 
Na začátku sezóny jsi mi sdělil interní informaci, že pokud bude prostor tak to letos zkusíš jako pilot. Usedneš tedy do křesla pilota a navýšíš bodový příděl?
Bohužel. Je skutečností, že jsem chtěl rozhrábnout stojaté vody české rallye svým agresivním jezdeckým stylem, avšak demoliční dvojice Landa Barvík zlikvidovala pracovní nástroje. Slovy klasika „je s kým, je kde, ale není čím“.
(Pepíno se zamyslel a tichým hlasem smutně dodal)
Se mnou by stejně nikdo nejel, tak jsem si koupil motorku a jezdím sám. Aspoň mi do toho nikdo nekecá.    
 
 
otočíme list… Jak se to tak přihodí, že se pražský umělec potká s brněnským právníkem v otrokovickém rally týmu?
K tomu je třeba doplnit, že všichni účinkujeme ve Slovenském mistrovství, které se jede na Slovensku, v Polsku a Maďarsku. Jedná se o multikulturní projekt, jehož cílem je představení české, potažmo moravské rallye větve v nadnárodním měřítku. Na první pohled je zřejmé, že se v tomto projektu snoubí citlivá duše umělce z prostředí pražských kaváren s právním cynismem brněnského trestního advokáta a vše je podtrženo typickou švestkovou pohostinností ze slovácko valašského pomezí.
 
 
Nejde se nezeptat, nezpívá náhodou Daniel falešně, když mu v autě čteš noty?
A Ty bys podle tohoto poznal jestli zpívá falešně?                   
 
Jediné, co jsem stoprocentně poznal byla řepa. Vyoraná, otrhaná a ostrouhaná řepa. Prostě vzít, nakrájet a může se servírovat. Evo 9 je prostě dokonalý stroj.
 
 
MM SR v Rally má před sebou poslední závod Rally Košice a vaše posádka je na 7. místě průběžné tabulky (nejlepší z našich)….
Naše umístění bylo před Rajdem Rzeszowskim ještě o dvě příčky lepší. Bohužel dobře utajený, sofistikovaný zavlažovací systém polského řepného pole nám zabránil získat další body. Přiznám to úplně upřímně. Já jsem na základní škole dostal pouze jednu jedinou pětku do žákovské. Ano byla z hudební výchovy. Celou dobu, co čtu noty jsem to zapíral, ale je to tak. Já nerozeznám valčík od metalu. Všichni Ti hudební analfabeti, se kterými jsem jezdil před Danielem to nepoznali. I Danovi to trvalo pět závodů. Tušil jsem, že to přijde. Vím, že je to skandální, ale já neumím číst noty.
 
 
Můžeš prosím podat vysvětlení k tomuto on boardu?
To je velké nedorozumění způsobené technickou chybou nahrávacího zařízení. Kluci z mediaracing.sk, kteří pro nás zařizují on boardy, použili nový typ připojení interkomu do kamery. Bohužel citlivost snímání tohoto zařízení je natolik vysoká, že z nevysvětlitelných důvodů zaznamenala i údaje z interkomů posádek, které se v té době vyskytovaly na okruhové rychlostní zkoušce. Pořízený záznam tak samozřejmě nemá vůbec nic společného s realitou obdobně jako v případě posádky Drotár Bánoci. Všichni víme, že jejich populární on boardy vznikají po závodech v dabingu, a to ve verzi maďarské a slovenské. Jde o šikovný marketingový tah, jehož cílem je zpřístupnění rally široké veřejnosti. Navíc všechny špičkové posádky používají zvukovou stopu nadabovaných rychlostních zkoušek v případě jejich opakování. Technika je již mnohem přesnější než lidský faktor a rally už dávno není, co bývala.  
 
Co řekneš závěrem na svou obhajobu?

Vše, co jsem řekl, je pravda, nic než pravda a k tomu mi dopomáhej Bůh. A pokud to zveřejníš, já o ničem nevím, nikde jsem nebyl a Landu ani Barvíka neznám.

 

 
Za redakci a hlavně fanoušky motoristického sportu děkuji za rozhovor (který se vlastně neuskutečnil)…
 

 

 

Foto: Budgie, Franta Dušek, Pepíno a Šedivec
 
emk
emk & partneRS
 

Fotogalerie

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu