Vyhledávání

V Mexiku je dobojováno.Juho Hänninen s Fábií S 2000 bronzový za Al Attiyahem a Prokopem

V Mexiku je dobojováno.Juho Hänninen s Fábií S 2000 bronzový za Al Attiyahem a Prokopem

Juho Hänninen a Red Bull Škoda tým po heroickém výkonu třetí na Mexické rally Heroický výkon celého týmu
Dobrý výsledek pro vývoj šampionátu

Leon (Mexico), 6. Března – Na úvodní soutěži šampionátu S-WRC v okolí mexického města Leon obsadila posádka týmu Red Bull Škoda Juho Hänninen – Mikko Markkula (FIN) třetí místo. Po chybě v úvodu páteční etapy Hänninen s Markkulou po zbytek soutěže dotahovali náskok soupeřů, dosáhnout lepší než třetí místo se však přes mohutný atak bohužel nepodařilo. Pro vývoj šampionátu je třetí místo dobrým základem a zároveň motivací týmu pro další soutěže.

V úvodním podniku šampionátu S-WRC čekalo na jezdce 365 ostrých kilometrů rychlostních zkoušek rozdělených do čtyř dnů. Soutěž byla náročná pro závodníky i samotný vůz zejména díky velmi vysokým teplotám na trati přesahujícím 33 stupňů a vysoké nadmořské výšce – až 2.700 m nad mořem.

První den Mexické rally se nesl ve znamení úvodní městské rychlostní zkoušky měřící 1.05 km. Davy nadšených diváků v centru města Leon lemovaly úzkou a kluzkou trať, kde nebyl prostor na chybu. RZ byla o to náročnější, oč byla kratší – jezdci nestihli za tak krátký čas zahřát gumy na provozní teplotu. Na to doplatila i posádka týmu Red Bull Škoda Juho Hänninen se spolujezdcem Mikko Markkulou, kteří kontaktem s vysokým obrubníkem poškodili podvozek. Přesto byli po prvním dni v kategorii S-WRC se Škodou Fabia S2000 třetí se ztrátou jen 1.7 vteřiny na prvního Nassera Al-Attyiaha a 0.5 sekundy na druhého Martina Prokopa.

Naplno se Mexická rally rozjela pátečními devíti rychlostními zkouškami (RZ) o celkové délce 143 km. Den začal hektickým shonem týmu mechaniků a posádky v servisní zóně neboť se ukázalo, že je třeba vyměnit kompletní řízení a čep zadní nápravy. To vše na vteřinu přesně zvládli mechanici týmu Red Bull Škoda za vymezený časový limit 15 minut! Heroický výkon ocenili přihlížející diváci mohutným potleskem. Hned v první páteční RZ však Juho Hänninen „udělal“ hodiny, vyletěl z trati a vlastními silami musel se spolujezdcem tlačit vůz zpátky na trať. Při tom ztratili dvě minuty a jak sám Juho uvedl, taková ztráta se maže jen těžko. V dalším servisu pak mechanici preventivně vyměnili i převodovku. Po pátečním dni figurovala posádka Red Bull týmu na čtvrté pozici se ztrátou více než dvě minuty na vedoucího Nassera All-Attyiaha na Fordu.

Změna nastavení v sobotním ranním servisu přinesla oživení do stíhací jízdy Juho Hänninena za vylepšením dosavadního umístění. Hned v první sobotní rychlostní zkoušce „nadělil“ Juho soupeřům 19 vteřin a postupně začal stahovat dvouminutovou ztrátu, kterou nabral kvůli vlastní chybě v pátek. Sobotních devět RZ o celkové délce 159 km přineslo mix rychlých pasáží, náročných skoků a hrbolaté tratě doplňované o velmi točivé úseky. Před posledním dnem byla posádka Red Bull Škoda týmu na třetí pozici, když vymazala minutu z manka předešlého dne. Juho Hänninen komentoval výkon s nadhledem: „Soupeři dnes byli asi trochu pomalejší než my, pokusíme se ztrátu zítra ještě snížit. Na její vymazání už nám asi nebude přáno, nezbývá již mnoho kilometrů.“

Nedělní porce zbývajících 62km začala zřejmě nejtěžší RZ, která měřila 29 km a byla plná nebezpečných kamenů rozesetých doslova všude po trati. Juho předvedl fantastickou jízdu a získal vůči soupeřům před ním další cenné sekundy. V následující RZ však svou snahu přehnal a havaroval přes střechu. Přestože po pouhých 14 sekundách pokračoval i s lehce poškozeným vozem dál, ztratil tak definitivně šance na lepší umístění, na čemž nic nezměnila ani závěrečná RZ. Celkové pořadí v cíli: 1. Nasser Al- Attiyah (QAT), 2. Martin Prokop (CZE) + 13.5, 3. Juho Hänninen (FIN) + 1.13,7.

Juho Hänninen úvodní rally šampionátu S-WRC hodnotí: „ Zcela jistě jsme mohli pomýšlet na lepší umístění nebýt mé chyby na úvod soutěže. Chtěl bych poděkovat mechanikům za skvělou práci, příště se pokusím přivézt vůz do cíle v lepším stavu a na lepší pozici. Třetí místo a body do šampionátu se určitě počítají.“

Raimund Baumschlager, šéf týmu Red Bull Škoda vyzdvihuje týmové snažení: „Ti, kdo zde startovali, jsou špičkoví jezdci a tak jsme s ohledem na vývoj soutěže a zejména náš smolný začátek s třetím místem spokojeni, pro vývoj šampionátu se takový výsledek počítá. Chtěl bych vyzdvihnout práci mechaniků, to co zde předvedli v pátečním ranním servisu za výkon při výměně řízení a čepu zadní nápravy, před tím smekám. Těšíme se na další soutěž v Jordánsku, ani ta však s ohledem na náročnost trati nebude jednoduchá.“

Program Škoda Red Bull týmu pokračuje 14.-16. dubna Jordánskou rally, na níž se představí druhá týmová posádka Hermann Gassner jr. a Katharina Wüstenhagen. Red Bull Škoda tým se již v plném složení objeví poté na další soutěži S-WRC na Sardínii 5.-8. května.

Karel Pokorný, Communications

Final positions
1. S Loeb/D Elena FRA Citroen DS3 3hr 53min 17.0sec
2. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Fiesta RS 3hr 54min 55.4sec
3. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Fiesta RS 3hr 55min 40.9sec
4. P Solberg/C Patterson NOR Citroen DS3 4hr 00min 35.4sec
5. M Østberg/J Andersson NOR Ford Fiesta RS 4hr 02min 00.5sec
6. H Solberg/I Minor NOR Ford Fiesta RS 4hr 03min 07.0sec
7. N Al-Attiyah/G Bernacchini QAT Ford Fiesta S2000 4hr 06min 38.5sec
8. M Prokop/J Tománek CZE Ford Fiesta S2000 4hr 06min 52.0sec
9. J Hanninen/M Markkula FIN Skoda Fabia S2000 4hr 08min 05.7sec
10 F Villagra/J Perez Companc ARG Ford Fiesta RS 4hr 41min 34.2sec

Drivers Manufacturers
1. M Hirvonen 46pts 1. Ford Abu Dhabi 73pts
2. S Loeb 37pts 2. Citroen Total 47pts
3. J-M Latvala 31pts 3. M-Sport Stobart Ford 36pts
4. M Østberg 28pts 4. Petter Solberg 12pts
5. P Solberg 23pts 5. Ice 1 Racing 8pts
6. S Ogier 15pts 6= Team Abu Dhabi 6pts
6= Munchi's Ford 6pts
6= Monster 6pts

Stage Times

Stage 20: 1. Loeb 20min 10.2sec; 2. Latvala + 0.1; 3. Hirvonen + 17.9; 4. P Solberg + 23.2; 5. Østberg + 29.2; 6. H Solberg + 52.9.
Overall: 1. Loeb 3hr 33min 13.3sec; 2. Hirvonen + 1:37.8; 3. Latvala + 2:33.4; 4. P Solberg + 7:04.5; 5. Østberg + 8:28.5; 6. H Solberg + 9:24.0.

Stage 21: 1. Latvala 15min 11.3sec; 2. Loeb + 9.9; 3. Hirvonen + 12.6; 4. Østberg + 19.1; 5. P Solberg + 23.8; 6. H Solberg + 28.9.
Overall: 1. Loeb 3hr 48min 34.5sec; 2. Hirvonen + 1:40.5; 3. Latvala + 2:23.5; 4. P Solberg + 7:18.4; 5. Østberg + 8:37.7; 6. H Solberg + 9:43.0.

Stage 22: 1. Hirvonen 4min 40.4sec; 2. P Solberg, Loeb + 2.1; 4. Latvala + 2.5; 5. Østberg + 7.9; 6. H Solberg + 9.1.
Overall: 1. Loeb 3hr 53min 17.0sec; 2. Hirvonen + 1:38.4; 3. Latvala + 2:23.9; 4. P Solberg + 7:18.4; 5. Østberg + 8:43.5; 6. H Solberg + 9:50.0.

 

Fotogalerie

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu