Velmi vydařená sezóna posádky Václav Arazim Julius Gál přinesla sedmý titul !
Samotná soutěž startovala tradičně v pátek odpoledne a úvodní etapa čítala dvě sekce po třech rychlostních vložkách. „Pro první tři erzety jsme plánovali zvolit obvyklé tempo a poté podle situace taktizovat. Hned na té úvodní jsme nedobrzdili před jednou odbočkou na kostkách. Zhasnutí motoru a couvání nás stálo asi osm vteřin a průběžně až pátou příčku. Vyhovovalo nám alespoň vedení Vojty Štajfa, který nechal Dana za sebou. Nejrychlejším časem na „dvojce“ jsme se posunuli na druhé místo za Dana. Vojta totiž nasazené tempo neustál a havaroval. Navrátivší se potíže s motorem znamenaly pouze čtvrtý čas na čtvrté rychlostce. Naštěstí jsme sebou měli rezervní jednotku. Je sice starší generace a motor má o malinko menší výkon, ale nyní nám přišla vhod,“ hodnotí páteční etapu Václav Arazim, jenž mohl být za daných okolností spokojen s průběžnou druhou příčkou ve třídě 3 a dvaatřicetivteřinovou ztrátou na vedoucího Daniela Běhálka.
Druhé místo zaručovalo zisk titulu a posádka lanceru se startovním číslem 4 proto v sobotu zvolila malinko volnější tempo. „Ohromně nás však překvapilo, že jsme nestačili ani soupeřům, kterým běžně nadělujeme pořádný příděl vteřin. S autem zjevně nebylo něco v pořádku. Naše druhé místo začalo být v ohrožení. Mechanici však žádnou závadu nenašli a my museli začít opravdu závodit. Po jedenácté vložce nás třetí Karel Trojan stáhl již na jedenáct vteřin. Na následující Vystrkov jsme si věřili, dali do jízdy maximum a Trojanovi jsme nadělili deset sekund. V posledním servise mechanici konečně objevili, kde je kámen úrazu. Starší jednotka má oproti nové, se kterou jedeme už tři roky, zcela jiné ovládání a já si zapínal pouze poloviční ALS. To se projevovalo hlavně při odjezdech z odboček, kterých bylo především na Zaječově požehnaně. Pak už šlo vše jako po másle.
Do cíle jsme dojížděli s houkačkou a na blinkry nesmírně šťastní, že jsme to opět dokázali. Titul ve třídě 3 a páté místo v absolutní klasifikaci jsou tou nejlepší odměnou pro celý tým, mechaniky, reklamní partnery a fanoušky. Všem chceme za podporu a přízeň moc poděkovat,“ končí své povídání šampión produkčních vozů pro sezónu 2011. Svůj první titul v dlouhodobě nejpočetněji obsazené kategorii vybojoval již v roce 1994 s escortem. S lancery různých evolucí pak dominoval v letech 2000, 2001, 2002, 2004 a 2005. Svým letošním triumfem se ve svých šestapadesáti letech zároveň zapsal do porevoluční rallyové historie jako nejstarší mistr republiky. Konečné páté místo v absolutní klasifikaci za elitní čtveřicí Roman Kresta, Jan Kopecký, Václav Pech a Pavel Valoušek má taktéž svoji obrovskou hodnotu.
5 – Jan Šlehofer – Tomáš Singer 35
PR