Vyhledávání

90 let technologických inovací a automobilové kreativity značky Citroën

V Paříži dne 15. září 2009


90 let technologických inovací a automobilové kreativity
Značka Citroën, která byla založena v roce 1909, letos slaví 90 let. Pro Citroën je typická výrazná firemní kultura, kterou neustále přiživuje vůle chápat, překvapovat a uspokojovat zákazníky.
Citroën při svých koncepčních záměrech nikdy nepřestal myslet na budoucnost. Prvním evropským sériovým vozem byl Type A, který byl uveden na trh v roce 1919. Před 75 lety definoval pojem moderního automobilu model Traction Avant. Model 2 CV poskytnul volnost rázem na dosah každého člověka. Model DS ztělesnil sílu pokroku. Na letošní jubilejní rok se značka dobře připravila a v prvním čtvrtletí představila „space box“ C3 Picasso a do konce roku uvede na trh novou C3, zvanou „visiodrive“!



90 let kreativních vozů
Citroën je značka, která přitahuje nejvíc sběratelů na světě. Vždy nabízela moderní a kreativní řešení mobility, které v minulosti ztělesňovaly vozy typické pro svou dobu jako Type A, Traction Avant, 2 CV, DS a nověji Berlingo, C4 Picasso či nová C3.
.

90 let inovací
Včera to byl model Traction, který měl jako první pohon vepředu, dnes je to technologie Stop & Start, zítra půjde o hybridní naftové pohony. Pro Citroën je typická vize: kreativní technologie.
Ta především znamená nespokojovat se jen s technickými a vědeckými výkony, ale nacházet přesná, užitečná a překvapující řešení: nové vozy a nové služby, které ilustrují pojem Kreativní technologie.


90 let sportovních soutěží
Citroën se čtyřmi tituly mistra světa v Poháru konstruktérů a pěti tituly mistra světa mezi piloty a spolujezdci pro Sébastiena Loeba a Daniela Elenu, vstoupil do historie automobilových závodů. Tato bohatá historie, sahající od rallye po vytrvalostní závody dokazuje technologické mistrovství a touhu po vítězství značky Citroën.


90 let komunikace
Pro nekonformní a odvážnou značku Citroën je komunikace bez hranic. K propagaci značky a jejích vozů se využívají veškerá média, od Eiffelovky po internet.
Citroën se dnes stejně jako již v prvních dnech projevuje velmi výrazně.


A narozeniny? Citroën se o ně chce podělit. Zákazníci i sběratelé mohou od začátku září do 20. 9. otestovat svou kreativitu na internetové adrese www.90.citroen.com, kde mohou vyhrát noc v reprezentativním autosalonu 42 Champs-Elysées. Jde o dosud nevídanou možnost, kterou stojí za to nezmeškat a po níž budou následovat další společenské akce zaměřené na zákazníky, ilustrující příslib „Kreativní technologie“ určené pro všechny.

1919: zrod automobilové značky
1919: uvedení modelu Type A, prvního sériově vyráběného vozu v Evropě
1920: založení prvních firemních jeslí
1922-1923: první přejezd Sahary v polopásových vozech B2
1923: zahájení prodeje hraček Citroën (autíčka, makety…)
1924-1925: expedice Croisière Noire (přejezd Afriky v délce 30 000 km)
1924: uvedení prvního sériového vozu s celokovovou karoserií B10
1925: Citroën osvětluje na 10 let Eiffelovku
1927: příchod Charlese Lindbergha do továrny na nábřeží Javel
1928: prodej vozů C4 a C6
1931-1932: expedice Croisière Jaune (12 000 km po Asii)
1933: první sportovní výkon, kdy model „Petite Rosalie“ absolvuje za 133 dnů v Montlhéry 300 000 km
1934: představení modelu Traction Avant, prvního sériového vozu s pohonem na přední kola
1934: Michelin přebírá kontrolu nad firmou
1935: umírá André Citroën
1936: první naftový motor ve voze Citroën
1947: představení vozu Type H (užitkový vůz s pohonem vpředu a rovnou podlahou)
1948: představení vozu 2 CV
1954: první využití hydraulického odpružení u vozu Traction avant 15-6 H
1955: představení vozu DS
1957: zastavení výroby vozu Traction
1959: první vítězství v rallye Monte Carlo s vozem ID 19
1961: zahájení provozu v továrně v Rennes-la-Janais, výroba vozu Ami 6
1965: založení technického střediska ve Vélizy
1967: Pařížský autosalon, uvedení otočných světlometů u vozu DS
1968: uvedení vozu Méhari
1970: představení vozů SM a GS
1973: Africká rallye ve voze 2 CV
1974: uzavření továrny na nábřeží Javel
1974: rodina Peugeot kupuje značku Citroën
1974: uvedení vozu CX
1975: výroba posledního vozu DS
1981: reklama, jejímž autorem je Raymond Savignac, „Kupředu, Citroëne“
1982: uzavření podniku na nábřeží Javel
1984: spuštění prodeje vozu C15, který se vyráběl 22 let
1985: nová identita značky s bílými šípy na červeném pozadí
1986: Operace Dragon se 140 mladými lidmi, kteří přejeli Čínu ve voze AX
1989: uvedení vozu Xm
1991: první účast a vítězství značky Citroën na rallye Paris-Dakar
1991: André Citroën zvolen automobilovou porotou Konstruktérem století za své inovace
1993: uvedení vozu Xantia
1993: nový reklamní slogan „Citroën překoná vaše představy“
1996: uvedení vozu Berlingo, prvního modelu typu „ludospace“
1997: Raid Berlingo, při němž se 198 mladých Evropanů vydalo na cestu z Paříže do Moskvy
1998: vznik motorů HDi
1999: první vítězství na mistrovství světa v rallye s vozem Xsara Kit Car
1999: uvedení vozu Xsara Picasso
1999: Citroën překračuje milion vozů prodaných za rok
2001: slavnostní otevření depozitáře značky Citroën v Aulnay
2002: uvedení modelů C3 a C8
2003: první titul v Poháru konstruktérů na mistrovství světa v rallye
2004: reklama s tančícím robotem, kterou u příležitosti uvedení vozu C4 vytvořil Neil Blomkamp
2007: otevření reprezentativního autosalonu 42 Champs-Elysées v Paříži
2006: uvedení modelu C4 Picasso
2008: uvedení nové C5
2009: renesance značky s novou základní identitou na bázi bílé, červené a šedé



PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu