Vyhledávání

Během fóra fr.agentury pro životní prostředí představila PSA inovační projekt vozidla do města

V Paříži, 26. září 2011
 
 
 
PSA Peugeot Citroën představil během fóra ADEMEkoncept lehkého elektrického vozu do města
 
 
Během fóra francouzské agentury pro životní prostředí ADEME, představila společnost PSA Peugeot Citroën inovační projekt vozidla, které by mělo přinést změny v přepravě v městském prostředí: lehký elektrický vůz do města (VéLV). Na vývoji vozidla VéLV se podílela Skupina spolu s konsorciem francouzských společností a výzkumnou laboratoří; spojili své síly a pokusili se nalézt řešení týkající se otázky mobility v nejbližší budoucnosti.
 
Jedná se o elektrickou trojkolku, bezpečný a šetrný vůz pro 3 osoby, s výkonem 20 kW o hmotnosti 650 kg (s dojezdem 100 km bez dobíjení a maximální rychlostí 110 km/h). Díky průměru otáčení pouhých 7,20 m je obzvláště dobře ovladatelný, nabízí možnost určit skutečný dojezd v závislosti na zbývající energii a dokáže vyhledat dostupné a použitelné dobíjecí stanice.
 
Cílem projektu je výrazně zmenšit množství energie, kterou je potřeba vozit sebou, a to nabídkou hravého vozidla s velmi kvalitními jízdními vlastnostmi danými elektrickým motorem s maximálním točivým momentem, který je ihned k dispozici ve spojení s velmi nízkou hmotností. Velmi nízká spotřeba 85 Wh/km snižuje dopad na životní prostředí, a to na úroveň odpovídající přesunu cestujícího vlakem. Vůz VéLV vyhovuje navíc i předpisům týkajícím se osobních automobilů z hlediska pasivní bezpečnosti. 
 
Tento koncept je určen pro firemní flotily, pro pronájem vozidel (klasický leasing nebo typu Autolib`), pro ty, kteří si pořizují druhé auto, a pro mnoho individuálních klientů, kteří chtějí zlepšit svou mobilitu po městě.
 
Vůz VéLV reaguje na nové výzvy přepravy budoucnosti tím, že přispívá k vývoji lehkých elektrických pohonů a tím podporuje celé francouzské odvětví elektrických vozů, to vše za podpory agentury ADEME.  
 

Každý, kdo se podílel na této spolupráci, přispěl svým dílem: společnost PSA Peugeot Citroën využila svých zkušeností s konstrukcí automobilů, aby navrhla jedinečnou architekturu vozidla, která splňuje sice ambiciózní, nicméně realistické specifikace. 

Společnosti jako Leroy Somer, GKN a Valeo spojily své odborné znalosti a poskytly kompletní a kompaktní elektrický pohon o výkonu 20 kW s vysokou účinností. Společnost Johnson-Control Saft vyvinula řadu článků Li-Ion a také jejich elektronické řízení, jež bylo dokonalým způsobem začleněno do vozidla a přidalo 8,5 kW využitelné energie a 100 km dojezdu bez dobíjení.

Společnost Valeo vyvinula také vytápěcí skupinu, která je určená především pro malá elektrická vozidla.
Společnost Leoni navrhla a zároveň nadimenzovala svazky pro přenos signálu a výkonu.
 
 
A konečně, společnost Michelin poskytla své zkušenosti s ovládáním hnaných kol při vysoké rychlosti.
Společnost L’IMS/LAPS z Bordeaux umožnila ze své strany dosáhnout pokroku v pochopení jevů dynamického chování velmi malých vozidel.
 
Fórum agentury ADEME o inovacích bylo dnem věnovaným činnosti agentury ADEME v oblasti výzkumu a vývoje v rámci životního prostředí a nových technologií. Konalo se 26. září od 9h do 18h v Kongresovém paláci v Paříži na Porte Maillot.
 

Skupina se zúčastnila diskusí probíhajících v rámci fóra, ředitel pro výzkum a vyspělé inženýrství promluvil také u kulatého stolu na téma: Jak přehodnotit přepravu a mobilitu? 

 

 

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu