Dvanáct oceněných dodavatelů PSA Peugeot Citroën
Vedení nákupního oddělení PSA Peugeot Citroën již po čtvrté předalo ocenění nejlepším dodavatelům roku. Christian Streiff, prezident společnosti, Jean-Christophe Quemard, ředitel oddělení nákupu a další členové vedení společnosti vybrali z celkového počtu 800 dodavatelů 12 nejlepších.
Toto vyznamenání je oceněním francouzských, evropských i mezinárodních společností za výkony a dodavatelské vztahy s PSA Peugeot Citroën v roce 2007 ve čtyřech prioritních oblastech :
Ø kvalita,
Ø inovace,
Ø servis a náhradní díly,
Ø ekonomické úspory.
Hodnotící kritéria:
- v oblasti kvality: mimořádná kvalita servisních služeb, výrobních prostředků a výrobních komponentů.
Vítězové: Bosch Rexroth, Faurecia, Gemmy, Melco (Mitsubishi Electric Corp), Rehau.
- v oblasti inovací: schopnost navrhnout a vyvinout spolehlivé a užitečné inovace, které ocení finální zákazníci.
Vítězové: Bosch Chassis Systemes control, Wavecom
- servis a náhradní díly: dodržování dodacích lhůt a kvalita náhradních dílů dodávaných do sítě.
Vítězové: Delphi Automotive Systems Corporation, Mark IV Europe
- ekonomické úspory: dosažené úspory a předpokládané zdroje snižování nákladů pro rok 2008.
Vítěz: Magna Cosma
Dvěma společnostem byla za překonání cílů stanovených v rámci strategie CAP 2010 udělena Speciální cena poroty.
Vítězové: Ipsos, Delphi Mechatronic Systems.
V roce 2007 zavedla společnost PSA Peugeot Citroën program CAP 2010 a strategii nákupu stanovila jako jeden z klíčových předpokladů pro zajištění konkurenceschopnosti konstruktéra z pohledu kvality, inovace a nákladů.
Konkrétní kroky zavedené ve vztahu k dodavatelům a dynamické zahájení programu CAP 2010 již přináší své výsledky:
§ neustálé zvyšování kvality: jasně viditelný pokrok - kvalitativní vady externích dodávek, zjištěné ve výrobních střediscích skupiny, byly sníženy na polovinu;
§ zvyšování podílu mezinárodních nákupů, které přichází s rozšiřováním působnosti skupiny - v roce 2007 dosáhly více než pětinu celkových realizovaných nákupů. Tento nárůst je zcela v souladu se stanoveným cílem zdvojnásobit do roku 2010 podíl mezinárodních nákupů;
§ užší spolupráce s dodavateli v oblasti technických úspor: šedesát multiprofesních týmů (nákupy, projektování, inženýrství) pracuje na technických optimalizacích, které by měly od roku 2010 začít přinášet maximální finanční zisky;
§ vytvoření databáze strategických dodavatelů, kteří se budou podílet na vytvoření a zavedení procesu vzájemné spolupráce. Toto partnerství « Design to Cost » bude od letošního roku zahájeno pro 15 strategických funkcí.
S celkovým objemem nákupů v hodnotě 30 miliard EUR v roce 2007 je skupina PSA Peugeot Citroën jedním z největších odběratelů ve Francii. Na seznamu dodavatelů figuruje téměř 46 různých národností, které jsou důkazem silného růstu mezinárodní působnosti skupiny a dokazují snahu společnosti, najít ty nejlepší mezinárodní dodavatelské zdroje.
TZ