Vyhledávání

Hradecká dálnice D11 už měsíc slouží

Ředitelství silnic a dálnic ČR v prosinci 2006 otevřelo pro veřejnost netrpělivě očekávaných 42 kilometrů nové plnohodnotné dálnice, která vede od bývalého konce u Poděbrad po provizorní sjezd u Sedlic před Hradcem Králové. Dálničního spojení s hlavním městem se tak dočkaly Královéhradecký a Pardubický kraj.

Výstavba tohoto úseku se rozebíhala od jara 2004 a náklady dosáhly 15 miliard korun. "Velká část této stavby byla postavena v rekordních časech," komentoval úspěch silniční infrastruktury generální ředitel ŘSD ČR Petr Laušman. Jeho slova dokazují jasné údaje. Jeden pás dálnice D11 v úseku od km 50 do km 68 byl vybudován během 14 měsíců a zprovozněn v prosinci 2005. Závěrečný úsek od km 79 se stavěl necelé dva roky od ledna 2005. A konečně provizorní sjezd u obce Libišany v délce 721 m, díky kterému se vůbec Královéhradecký kraj na dálnici připojí byl postaven za šest týdnů.

Dálnice D11 v délce 84 kilometrů bude nyní dočasně končit napojením na poloviční profil budoucí rychlostní silnice R35 na Olomouc. Chybějících 6 km dálnice D11 do Hradce Králové nemohlo být vybudováno, protože dosud nejsou vypořádány majetkoprávní vztahy. ŘSD musí postupovat dle zákona a jelikož česká legislativa rozhodně nepodporuje výstavbu liniových staveb ve veřejně prospěšném zájmu jak je tomu v řadě států, nedokáže ŘSD uplatnit jiné řešení než provizorní sjezd před místem svárů. Provizorní sjezd je napojený na objízdnou trasu po silnici II/333 přes obce Libišany a Plačice do krajského města Hradec Králové.

V roce 2006 byly zprovozněny nové úseky dálnic D5, D8 a D11 v celkové délce 69 km. Za jeden rok se tak jedná o číslo, které je rekordní v historii Česka i Československa. Česká dálniční síť tak měří 627 km.

 

InfoServis ÚAMK ČR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu