Hyundai IONIQ přichází na český trh
Automobilka Hyundai dnes oficiálně uvedla na trh dvojici modelů IONIQ s alternativními pohony. První dva ze tří vozů s alternativním pohonem - IONIQ Hybrid a IONIQ Electric - budou k dispozici u vybraných dealerů. Třetí verze Plug-in Hybrid přijde na trh v polovině příštího roku.
„Hyundai již několik let určuje směr vývoje automobilů u nás i ve světě. Modely IONIQ představují další posun vpřed a nabízejí českým řidičům již nyní budoucnost v prémiové kvalitě,“ uvedl generální ředitel společnosti Hyundai Motor Czech Vladimír Vošický. „IONIQ ztělesňuje nové myšlení a odvážně ambice Hyundai Motor,“ dodal.
IONIQ Electric nabízí čistě elektrický pohon a díky akumulátorům Li-Poly s kapacitou 28 kWh umožňuje dojezd více než 280 km, což je jedna z nejlepších hodnot na českém trhu.
Na trh míří také verze IONIQ Hybrid, která se spotřebou 3,4 l/100 km a produkcí CO2 pouze 79 g/km patří k nejúspornějším vozům vůbec. V průběhu příštího roku dorazí i model Plug-In Hybrid. Všechny tři varianty budou nabízeny v jedné karosářské variantě.
IONIQ Hybrid a IONIQ Electric Technické údaje
Spalovací motor/akumulátory/elektromotor (HEV)
Spalovací motor |
|
Druh |
KAPPA 1.6 GDI, využívající atkinsonův cyklus |
Zdvihový objem |
1580 cm3 |
Vrtání x zdvih |
72 x 97 mm |
Kompresní poměr |
13,0:1 |
Největší výkon |
105 k (77 kW) při 5700 min-1 |
Největší točivý moment |
147 N.m při 4000 min-1 |
Elektromotor |
|
Druh |
Synchronní elektromotor s permanentním magnetem |
Největší výkon (kW/k) |
32 kW (43,5 k) |
Největší točivý moment (N.m) |
170 N.m |
|
|
Akumulátory |
|
Druh |
Li-Poly |
Kapacita (kWh) |
1,56 |
Výkon (kW) |
42 |
Napětí (V) |
240 |
Celkový výkon hybridní soustavy |
|
Největší výkon |
104 kW (141 k) |
Největší točivý moment |
265 N.m |
Provozní vlastnosti |
|
Nejvyšší rychlost |
185 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 km/h |
10,8 sekundy* |
Kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km) |
3,4* |
Kombinované emise CO2 (g/km) |
79* |
* V závislosti na stupni výbavy a pneumatikách.
Akumulátory/elektromotor (EV)
Electric motor |
|
Druh |
Synchronní elektromotor s permanentním magnetem |
Největší výkon |
88 kW (119,7 k) |
Největší točivý moment |
295 N.m |
Nejvyšší rychlost |
165 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 km/h (jízdní režimy) |
9,9 sekundy (režim Sport) 10,2 sekundy (režim Normal) |
Kombinované emise CO2 (g/km) |
0 |
Spotřeba elektrické energie (kWh/100 km) |
11,5 kWh/100 km |
Dojezd (cílová hodnota) |
280 km |
Akumulátory |
|
Druh |
Li-Poly |
Kapacita (kWh) |
28 kWh |
Výkon (kW) |
98 |
Hustota energie (kWh/kg) |
104,9 |
Napětí (V) |
360 |
Palubní nabíječka |
|
Max. výkon (kW) |
6,6 |
Doba nabíjení |
|
Doba nabíjení/standardní |
cca 4 h 25 min |
Doba nabíjení/rychlonabíjení |
50 kW: cca 30 min 100 kW: cca 23 min |
Převodné ústrojí
HEV
Převodovka |
|
Automatická |
6stupňová dvouspojková převodovka |
EV
Převodovka |
|
Automatická |
Jednostupňový redukční převod |
Převodové poměry (HEV)
|
KAPPA 1.6 GDI s atkinsonovým cyklem/6 DCT |
1. stupeň |
3,867 |
2. stupeň |
2,217 |
3. stupeň |
1,371 |
4. stupeň |
0,930 |
5. stupeň |
0,956 |
6. stupeň |
0,767 |
Zpětný chod |
5,351 |
Stálý převod |
4,188/3,045 (1. až 4. stupeň/5. až 6. stupeň a zpětný chod) |
Převodové poměry (EV)
|
Jednostupňový redukční převod/akumulátory 28 kWh |
Převodový poměr |
7,412 |
Podvozek
Vpředu |
Vzpěry McPherson s plynovými tlumiči |
Vzadu |
Víceprvkové zavěšení (HEV) nebo vlečená ramena spojená torzně poddajnou příčkou (EV) s plynovými tlumiči |
Řízení
Druh |
hřebenové |
Počet otáček volantu mezi rejdy |
2,66 |
Poloměr otáčení |
5,3 metru (minimální) |
Celkový převod řízení |
13,9:1 |
Brzdová soustava (všechny verze pohonu)
Kotoučové brzdy vpředu (průměr) |
280 mm |
Kotoučové brzdy vzadu (průměr) |
HEV: 262 mm EV: 284 mm |
Asistenční systémy |
ABS, EPB (pouze EV), ESC a AEB |
Kola a pneumatiky (HEV)
Druh kol |
Pneumatiky |
Kola z lehké slitiny 6,0J x 15 |
195/65 R 15 |
Kola z lehké slitiny 7,0J x 17 |
225/45 R 17 |
Kola a pneumatiky (EV)
Druh kol |
Pneumatiky |
Kola z lehké slitiny 6,5J x 16 |
205/55 R 16 |
Exteriér (mm)
Vnější délka |
4470 |
Vnější šířka |
1820 |
Vnější výška |
1450 |
Rozvor |
2700 |
Světlá výška |
140 |
Převis vpředu |
880 |
Převis vzadu |
890 |
Rozchod kol (vpředu) |
HEV: 1563/1549 (15“/17“) EV: 1555 (16“) |
Rozchod kol (vzadu) |
HEV: 1577/1563 (15“/17“) EV: 1564 (16“) |
Interiér (mm)
|
První řada |
Druhá řada |
Výška stropu nad sedákem (se střešním oknem/bez střešního okna) |
994/1024 (970/1004) |
950 |
Prostor pro nohy |
1073/1136 |
906/800 |
Šířka v úrovni ramen |
1425 |
1396 |
Šířka v úrovni kyčlí |
1366 |
1344 |
Objemy (litry)
Palivová nádrž |
HEV: 45 |
Zavazadlový prostor (l VDA) |
HEV: min. 443 l/550 l/max. 1505 l (VDA 211/213/214) EV: min. 350 l/455 l/max. 1410 l (VDA 211/213/214) |
Hmotnosti
Hmotnosti (HEV) |
|
Provozní hmotnost (kg) (v provozuschopném stavu bez řidiče) |
1370 |
Max. užitečná hmotnost |
500 |
Celková hmotnost (kg) |
1870 |
Hmotnosti (EV) |
|
Provozní hmotnost (kg) (v provozuschopném stavu bez řidiče) |
1420 |
Max. užitečná hmotnost |
460 |
Celková hmotnost (kg) |
1880 |