Vyhledávání

Hyundai IONIQ přichází na český trh

Hyundai IONIQ přichází na český trh

Automobilka Hyundai dnes oficiálně uvedla na trh dvojici modelů IONIQ s alternativními pohony. První dva ze tří vozů s alternativním pohonem - IONIQ Hybrid a IONIQ Electric - budou k dispozici u vybraných dealerů. Třetí verze Plug-in Hybrid přijde na trh v polovině příštího roku.

 

„Hyundai již několik let určuje směr vývoje automobilů u nás i ve světě. Modely IONIQ představují další posun vpřed a nabízejí českým řidičům již nyní budoucnost v prémiové kvalitě,“ uvedl generální ředitel společnosti Hyundai Motor Czech Vladimír Vošický. „IONIQ ztělesňuje nové myšlení a odvážně ambice Hyundai Motor,“ dodal.

 

IONIQ Electric nabízí čistě elektrický pohon a díky akumulátorům Li-Poly s kapacitou 28 kWh umožňuje dojezd více než 280 km, což je jedna z nejlepších hodnot na českém trhu.

 

Na trh míří také verze IONIQ Hybrid, která se spotřebou 3,4 l/100 km a produkcí CO2 pouze 79 g/km patří k nejúspornějším vozům vůbec. V průběhu příštího roku dorazí i model Plug-In Hybrid. Všechny tři varianty budou nabízeny v jedné karosářské variantě.

 

IONIQ Hybrid a IONIQ Electric Technické údaje

Spalovací motor/akumulátory/elektromotor (HEV)

Spalovací motor

Druh

KAPPA 1.6 GDI, využívající atkinsonův cyklus

Zdvihový objem

1580 cm3

Vrtání x zdvih

72 x 97 mm

Kompresní poměr

13,0:1

Největší výkon

105 k (77 kW) při 5700 min-1

Největší točivý moment

147 N.m při 4000 min-1

 

Elektromotor

Druh

Synchronní elektromotor s permanentním magnetem

Největší výkon (kW/k)

32 kW (43,5 k)

Největší točivý moment (N.m)

170 N.m

 

 

Akumulátory

Druh

Li-Poly

Kapacita (kWh)

1,56

Výkon (kW)

42

Napětí (V)

240

 

Celkový výkon hybridní soustavy

Největší výkon

104 kW (141 k)

Největší točivý moment

265 N.m

 

Provozní vlastnosti

Nejvyšší rychlost

185 km/h

Zrychlení z 0 na 100 km/h

10,8 sekundy*

Kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km)

3,4*

Kombinované emise CO2 (g/km)

79*

* V závislosti na stupni výbavy a pneumatikách.

Akumulátory/elektromotor (EV)

Electric motor

Druh

Synchronní elektromotor s permanentním magnetem

Největší výkon

88 kW (119,7 k)

Největší točivý moment

295 N.m

Nejvyšší rychlost

165 km/h

Zrychlení z 0 na 100 km/h

(jízdní režimy)

9,9 sekundy (režim Sport)

10,2 sekundy (režim Normal)

Kombinované emise CO2 (g/km)

0

Spotřeba elektrické energie (kWh/100 km)

11,5 kWh/100 km

Dojezd (cílová hodnota)

280 km

 

Akumulátory

Druh

Li-Poly

Kapacita (kWh)

28 kWh

Výkon (kW)

98

Hustota energie (kWh/kg)

104,9

Napětí (V)

360

 

Palubní nabíječka

Max. výkon (kW)

6,6

Doba nabíjení

Doba nabíjení/standardní

cca 4 h 25 min

Doba nabíjení/rychlonabíjení

50 kW: cca 30 min

100 kW: cca 23 min

 

Převodné ústrojí

HEV

Převodovka

 

Automatická

6stupňová dvouspojková převodovka

 

 

EV

Převodovka

 

Automatická

Jednostupňový redukční převod

 

 

 

 

Převodové poměry (HEV)

 

KAPPA 1.6 GDI s atkinsonovým cyklem/6 DCT

1. stupeň

3,867

2. stupeň

2,217

3. stupeň

1,371

4. stupeň

0,930

5. stupeň

0,956

6. stupeň

0,767

Zpětný chod

5,351

Stálý převod

4,188/3,045 (1. až 4. stupeň/5. až 6. stupeň a zpětný chod)

 

 

Převodové poměry (EV)

 

Jednostupňový redukční převod/akumulátory 28 kWh

Převodový poměr

7,412

 

Podvozek

Vpředu

Vzpěry McPherson s plynovými tlumiči

Vzadu

Víceprvkové zavěšení (HEV) nebo vlečená ramena spojená torzně poddajnou příčkou (EV) s plynovými tlumiči

 

Řízení

Druh

hřebenové

Počet otáček volantu mezi rejdy

2,66

Poloměr otáčení

5,3 metru (minimální)

Celkový převod řízení

13,9:1

 

Brzdová soustava (všechny verze pohonu)

Kotoučové brzdy vpředu (průměr)

280 mm

Kotoučové brzdy vzadu (průměr)

HEV: 262 mm

EV: 284 mm

Asistenční systémy

ABS, EPB (pouze EV), ESC a AEB

 

 

Kola a pneumatiky (HEV)

Druh kol

Pneumatiky

Kola z lehké slitiny 6,0J x 15

195/65 R 15

Kola z lehké slitiny 7,0J x 17

225/45 R 17

 

Kola a pneumatiky (EV)

Druh kol

Pneumatiky

Kola z lehké slitiny 6,5J x 16

205/55 R 16

 

 

Exteriér (mm)

Vnější délka

4470

Vnější šířka

1820

Vnější výška

1450

Rozvor

2700

Světlá výška

140

Převis vpředu

880

Převis vzadu

890

Rozchod kol (vpředu)

HEV: 1563/1549 (15“/17“)

EV: 1555 (16“)

Rozchod kol (vzadu)

HEV: 1577/1563 (15“/17“)

EV: 1564 (16“)

 

Interiér (mm)

 

První řada

Druhá řada

Výška stropu nad sedákem (se střešním oknem/bez střešního okna)

994/1024 (970/1004)

950

Prostor pro nohy

1073/1136

906/800

Šířka v úrovni ramen

1425

1396

Šířka v úrovni kyčlí

1366

1344

 

 

Objemy (litry)

Palivová nádrž

HEV: 45

Zavazadlový prostor (l VDA)

HEV: min. 443 l/550 l/max. 1505 l (VDA 211/213/214)

EV: min. 350 l/455 l/max. 1410 l (VDA 211/213/214)

 

 

Hmotnosti

Hmotnosti (HEV)

Provozní hmotnost (kg)

(v provozuschopném stavu bez řidiče)

1370

Max. užitečná hmotnost

500

Celková hmotnost (kg)

1870

 

Hmotnosti (EV)

Provozní hmotnost (kg)

(v provozuschopném stavu bez řidiče)

1420

Max. užitečná hmotnost

460

Celková hmotnost (kg)

1880

 

 

 

Fotogalerie

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu