Vyhledávání

Lehký elektromobil Opel: 100 kilometrů za 1 EUR

Opel na 64. frankfurtském autosalonu IAA
 
LehkýelektromobilOpel: 100 kilometrůza 1 EUR
·         Nároky na energii: Desetkrát menší než u moderního malého automobilu
·         Hmotnost: Třetina malého automobilu
·         Náklady: Solární panel na střeše garáže dokáže pokrýt roční spotřebu energie
·         Cílový zákazníci: Ve věku od 16 let
 
Nízké náklady na energii, vysoká účinnost a lehká konstrukce jsou středem zájmu na 64. mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu. Opel na tuto výzvu působivě reaguje zcela novým elektromobilem poháněným energií z akumulátoru. Studie RAK eotevírá novou kapitolu elektrické mobility a posiluje průkopnickou roli značky Opel v oblasti alternativních systémů pohonu. Radikální model RAK e charakterizují minimální náklady na energii - 100 kilometrů za 1 EUR, třetinová hmotnost oproti modernímu malému automobilu a maximální rychlost 120 km/h.
 
„Snažili jsme se vyvinout elektromobil, který by byl dostupný pro každého. Koncepce elektromobilu s prodlouženým dojezdem modelu Ampera demonstruje naši vedoucí roli v elektrifikaci automobilu, experimentální vozidlo RAK e má zase poskytnout cenové relace, které jsou přijatelné i pro mladé zákazníky. RAK e má jedinečný vzhled a potenciál pro sériovou výrobu. V budoucnu se účinnost bude měřit v eurech a ne v litrech na 100 km; dnes můžeme s potěšením představit náš "1-eurový automobil“,“ řekl Karl-Friedrich Stracke, generální ředitel automobilky Opel při světové premiéře ve Frankfurtu.
 
Lehká konstrukce karoserie studie RAK e je založena na ocelovém prostorovém rámu pokrytém povrchovými panely z konvenčního syntetického materiálu. To zajišťuje vysokou úroveň bezpečnosti a dostupnou cenu. Opel se při konstrukci karoserie záměrně vyhnul použití nákladných kompozitových materiálů, aby byla elektrická mobilita dostupná nejširšímu okruhu zákazníků.
 
Jméno „RAK e“ evokuje průkopnický revoluční prototyp poháněný raketovým motorem, který v minulém století vytvořil Fritz von Opel. V roce 1928 dosáhl vnuk zakladatele značky Opel na prototypu RAK 2 maximální rychlost 228 km/h. Dodatkové písmeno „e“ v názvu aktuální studie symbolizuje nejen elektrický pohon, ale současně vyjadřuje také ideu přelomového experimentálního vozidla.
 
„Studie RAK e je inspirována našimi bohatými zkušenostmi v oblasti elektromobility, prezentovanými především modelem Ampera," vysvětluje Mark Adams, viceprezident pro design. „Tato progresivní studie vytváří novou třídu elektromobilu; představuje možnou budoucnost mobility pod heslem 'můj první elektrický Opel'. S napětím tedy očekáváme reakce návštěvníků autosalonu."
 
Design: Spojení zábavy a funkčnosti
Potenciál atraktivního experimentálního vozidla se odráží v jeho inovativním designu. Karoserie je vyrobena z úplně recyklovatelného syntetického materiálu; kabina posádky s dvěma sedadly umístěnými za sebou připomíná větroň. Díky rozměrnému průhlednému krytu kabiny mají řidič a spolujezdec pocit velkorysého prostoru a dokonalý výhled všemi směry. Přední sedadla, sloupek řízení a loketní opěrky se kvůli snazšímu nastupování automaticky skloní dopředu; dálkové ovládání pomocí smartphonu vizuálně umocňuje efekt tohoto procesu. Pedály a volant se dají nastavovat vůči pevnému sedadlu řidiče.
 
Sportovní charakter dvousedadlového vozu podtrhují viditelné komponenty podvozku, jako přední kotoučové brzdy integrované v kolech a zadní kyvná vidlice odvozená od motocyklu. Agilitu vozu zvyšují zadní kola s rozchodem pouhých 600 mm.
 
1-eurový automobil“: Elektrický pohon s minimálními provozními náklady
Základní cíle vývoje - dynamické jízdní výkony, nízká hmotnost a optimální účinnost ve spojení s maximální jednoduchostí - odráží i design vozu. RAK e oslovuje širokou škálu zákazníků - mladé lidi, ekologicky orientované zákazníky a příznivce techniky, pro které je jedinečný design vozu stejně důležitý jako jeho nízká spotřeba energie.
 
Aerodynamicky tvarovaná studie RAK e s délkou přibližně 3 metry a výškou pouze 119 cm umožňuje jízdu zcela bez emisí s minimálními provozními náklady. Po nabití akumulátoru za 3 hodiny, s náklady za elektrickou energii přibližně 1 euro, má vozidlo dojezd do 100 km. Je to výsledek kombinace nízké hmotnosti, minimální čelní plochy, nízkého valivého odporu a vysoce účinného elektrického pohonu.
 
Spotřeba energie na přepravovanou osobu je desetkrát nižší než v ekonomickém malém automobilu. Displej v kokpitu zobrazuje stav nabití baterie nebo nejbližší veřejnou nabíjecí stanici, informace systému infotainmentu a funkci topení nebo klimatizace.
 
Rychlý
.
 
 start: Jízda s elektrickým pohonem od 16 let
Široká nabídka příslušenství v různých barvách, materiálech a designu umožní zákazníkovi personalizovat RAK e podle individuálního vkusu. Nápadné lakování, výrazně kontrastující se střechou kabiny a futuristická světla z LED, bezprostředně oslovují mladé zájemce. V některých státech by mohly osoby již ve věku od 16 let začínat svou řidičskou kariéru v automobilu RAK e s omezenou maximální rychlostí na 45 km/h.
 
S pohotovostní hmotností 380 kg má RAK e pouze třetinovou hmotnost oproti modernímu malému automobilu. Malý průměr otáčení 5,5 m předurčuje experimentální vozidlo do hustého městského provozu. Maximální rychlost 120 km/h a akcelerace z klidu na rychlost 100 km/h za méně než 13 sekund demonstrují, že filozofie městské mobility značky Opel zahrnuje i schopnost jízdy po dálnici. Pro dosažení těchto jízdních výkonů potřebuje RAK e pouze málo energie - maximální špičkový výkon elektromotoru je 36,5 kW (v přepočtu 49 k), přičemž trvalý výkon je 10,5 kW (14 k). Využitelná kapacita akumulátoru 5 kWh umožňuje dojezd 100 km, což odpovídá spotřebě 0,6 litru benzínu. Při ujetí 10 000 km ročně představuje celková spotřeba energie skromných 525 kWh. Toto množství energie pro RAK e je schopen vyprodukovat 500-Wattový solární panel s plochou 5 metrů čtverečných namontovaný na střeše garáže.
 
PR
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu