Vyhledávání

Mladoboleslavská automobilka sází na tradici i na budoucnost a v Brně odhalila dvě premiéry

Mladoboleslavská automobilka sází na tradici i na budoucnost a v Brně odhalila dvě premiéry

 Škoda odhalila dvě premiéry

Mladoboleslavská automobilka sází na tradici i na budoucnost. Hlavními hvězdami její expozice v pavilonu P jsou Superb s designovým paketem Laurin & Klement a designový koncept Vision D, který ukazuje prvky a tvary budoucích škodováckých modelů.

Superb nesoucí jména předchůdců mladoboleslavské automobilky patří k akčním modelům oživujícím současnou výrobní paletu značky Škoda. Vůz s mimořádnou výbavou má v Brně světovou premiéru. „Superb Laurin & Klement splňuje veškerá očekávání našich zákazníků. Bude k mání pro pětidveřový sedan i kombi a nabízíme jej s těmi nejvýkonnějšími pohonnými jednotkami,“ říká o luxusním manažerském voze Petr Pečenka, nový vedoucí prodeje regionu Česká republika.

Originální designový paket se pozná podle chromované mřížky chladiče a plaketky Laurin & Klement na zádi, pozornost si zaslouží také osmnáctipalcová kola s designem Sírius a speciálně namíchaný odstín metalické barvy karoserie tmavohnědá Magnetic. Logo Laurin & Klement zdobí také interiér, kde je vyražené do čalounění opěradel. Nejvýraznějšími prvky jsou prahové lišty z ocele a vůbec poprvé se v Superbu objevují odvětrávaná sedadla řidiče i spolujezdce. „V České republice je o Superb mimořádný zájem. V roce 2010 jsme prodali téměř 4500 vozů,“ informoval Petr Pečenka.

Zatímco nový Superb v nejvyšší výbavě bude k mání do konce letošního roku, druhou premiéru mohou návštěvníci Autosalonu Brno jen mlsně obhlížet. VisionD je studie, která ukazuje budoucí designové směřování značky Škoda. „Je to naše nová vize, na které jsme dlouho pracovali a na výsledek jsme velmi hrdí,“ prohlásil designér značky Škoda Peter Olah. Studie podle něj představuje pohled do budoucnosti a prvky, které se objeví na následujících modelech. „V nadcházejících letech uvede Škoda na trh každý rok dva nové modely a všechny by měly designově čerpat právě ze studie VisionD,“ ujistil designér.

Upozornil zejména na esenciálně čisté linie, nové logo, čtyřlístek předních světel „pro štěstí“, velkoryse pojatá okna a optické propojení předních a zadních dveří. V interiéru zaujmou dekorační lišty z českého křišťálu nebo dotykové ovládací displeje pro pasažéry na zadních sedadlech."Do Brna jsme se moc těšili, protože jsme tady doma," řekl na tiskové konferenci společnosti Škoda Auto Jan Hurt, vedoucí prodeje pro střední a východní Evropu a Asii. Zdůraznil, že se značka Škoda stále nachází ve fázi růstu. V roce 2011 plánuje celosvětově zvýšit prodej, což podporují výsledky prvních pěti měsíců s dvacetiprocentním nárůstem v porovnání s loňskem.

Vyhlásil také ambiciózní cíl značky: v roce 2018 chce Škoda prodávat více než 1,5 milionu vozů ročně, dvakrát tolik co v roce 2010. "Čína je momentálně největším trhem značky Škoda, ale evropský a především český trh pro nás jsou a stále budou klíčové. Je to základ úspěchu značky," dodal Jan Hurt a na závěr prozradil: "Škoda přidává plyn. Ještě letos uvedeme na český trh nový malý vůz a bude to první trh, kde bude uveden."

BVV

 

Fotogalerie

Škoda Vision D - Autosalon Brno 2011, foto V.Klígl

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu