Vyhledávání

MPV nové generace C3 Picasso bude představeno na nadcházejícím pařížském Autosalonu

C3 PICASSO: „magic box“ Citroënu



MPV nové generace C3 Picasso, které bude představeno na nadcházejícím pařížském Autosalonu, se v prodejnách Citroënu objeví v prvním čtvrtletí roku 2009.

Model C3 Picasso, který je výsledkem kreativity značky Citroën, se vyznačuje odvážným stylem a inovativní architekturou: nabízí maximální prosvětlení a prostornou kabinu a přitom minimální vnější rozměry.
Jeho modularita je intuitivní i efektivní současně a vůz díky ní nabízí zcela nadstandardní možnosti přizpůsobení se všem možným potřebám a touhám zákazníků.

Vozy C3 Picasso jsou nabízeny s výkonnými a úspornými motory, které jsou šetrné k životnímu prostředí, díky nimž je vůz C3 Picasso mrštný a obratný, což potěší zákazníky vyhledávající požitek z jízdy a vzrušení.

Prostornost, důmyslnost, hravost... to jsou vlastnosti, které z vozu C3 Picasso dělají víc než obyčejný jednoprostorový vůz, ale skutečný „magic box“, kouzelnou krabičku.

Vůz, který bude vyráběn v množství 110 000 kusů ročně ve slovenské Trnavě, je předurčen k tomu, aby zaujal vůdčí postavení na svém trhu, stejně jako ho už zaujaly modely C4 Picasso a Grand C4 Picasso, což jsou v roce 2008 nejprodávanější jednoprostorové vozy v Evropě.


Po čertech svůdný

Ve voze C3 Picasso se spojují protiklady jako oblé a pravoúhlé linie, modernost a půvab retro stylu, objem a plynulost linií. Výsledkem je vůz novátorského designu s poutavou a současně vyzývavou osobitostí.
Jeho čistý a funkční tvar je vyjádřením základního přání vozu C3 Picasso, kterou je využití jeho funkcí ve prospěch pohody uživatelů a to ve všech životních situacích.


Velký zevnitř, malý zvenku

Ve voze C3 Picasso se spojuje díky jeho novátorskému tvaru kompaktnost a velkorysost objemu. Je dlouhý 408 cm, široký 173 cm a vysoký 162 cm, výsledkem je obdivuhodně kompaktní příď a vertikálně řešená záď. Toto nevídané uspořádání proporcí přináší všem cestujícím spoustu prostoru. Vynikající je i objem zavazadlového prostoru: až 500 litrů VDA pod zadním platem v pětimístné konfiguraci, tato hodnota bude v segmentu představovat novou referenci.


Stvořený pro zjednodušení života

C3 Picasso přináší nový pohled na jednoduchost používání a nabízí snadnou a intuitivní modularitu, umožňující v rekordním čase optimalizovat prostor vozu. Zadní sedadla jsou dělená a jednotlivě je lze posunout o 150 mm, takže se na ně mohou pohodlně usadit osoby všech typů postav. Díky ovladačům v horní části zadních sedadel je lze jednou rukou a jediným pohybem složit. Tato funkce umožňuje ve spojení s mobilní podlahou zavazadlového prostoru vytvořit dokonale rovnou plochu až k opěradlům 1. řady.
Tuto délku lze ještě zvětšit na více než 241 cm sklopením opěradla sedadla spolujezdce vpředu.



Jako v bublině

Řidič i cestující na palubě C3 Picasso vidí svět panoramaticky. Místo řidiče nabízí mimořádný periferní výhled, který je umožněn čelním sklem s úzkými sloupky. Díky němu a díky vysoko umístěnému sedadlu má řidič přehled o celé silnici.
Interiér je ze všech stran obklopen okny, takže je plný světla. S panoramatickou střechou může celková prosklená plocha dosáhnout 4,52 m2, je tedy zcela výjimečná.
Tuto příjemnou atmosféru doplňují i nesmírně pohodlná sedadla a vynikající úroveň zvukové izolace.
C3 Picasso zkrátka využívá vysoké kvality a spolehlivosti ve prospěch spokojenosti a klidu své posádky.



MPV pro gurmány

Radost z řízení nabírá za volantem vozu C3 Picasso nový rozměr, který nemá v segmentu konkurenci.
Díky své kompaktnosti a malému průměru otáčení jde o velice dobře ovladatelný vůz, který si snadno poradí s každou překážkou. Jízdní stabilita na úrovni sedanu umožní zvládnout jízdu na jakékoliv silnici v naprostém klidu.
Vůz C3 Picasso je určený pro všechny typy silnic, už proto, že je vybaven celou řadou úsporných a přitom efektivních motorů. V nabídce jsou dva benzínové motory nové generace 1,4 VTi 16V 95k a 1,6 VTi 16V 120k a dále naftové motory 1,6 HDi 90k a 1,6 HDi 110k FAP (pro ČR tento motor není k dispozici) již známých vlastností a výkonů.

Úrovně emisí CO2 jsou nízké: u motoru HDi 90 dosahují dokonce jen 125 g/km.
Vůz C3 Picasso vybavený motorem HDi je navíc opatřen logem Airdream®, které označuje vozy modelové řady Citroën, jež jsou nejšetrnější k životnímu prostředí.

C3 PICASSO


Odvážný styl pro nové pojetí objemu

- Velkorysé a přitom atraktivní tvary
- Čisté a funkční linie


Velký zevnitř, malý zvenku

- Vnější architektura ve službách multifunkčnosti
- Optimální objem interiéru pro větší svobodu pohybu
- Rekordní objem zavazadlového prostoru


Mnohotvárný vůz

- Komplexní intuitivní modularita
- Důmyslně zabudované odkládací prostory


Jako v bublině

- Panoramatický výhled pro dokonalý přehled o situaci na silnici
- Místo řidiče, které řízení dodává nový rozměr
- Komfortní místo k sezení
- Akustický komfort na úrovni vyššího segmentu
- Vysoká úroveň kvality, záruka spokojenosti a klidu


Okouzlení na silnici

- Jízdní vlastnosti na úrovni sedanu
- Výkonné a úsporné motory, šetrné k životnímu prostředí
- Výkony zajišťující bezpečnost na nejvyšší úrovni v segmentu











ODVÁŽNÝ STYL
PRO NOVÉ POJETÍ OBJEMU



C3 Picasso se vyznačuje výrazným stylem. Jeho osobitost i většina jeho předností jsou na první pohled patrné z jeho linií a stavby.


Velkorysé a přitom atraktivní tvary

Nejprve vás osloví vzhled vozu. Krychlový tvar modelu C3 Picasso svědčí o velkorysém interiéru, celkový dojem zjemňují zaoblené hrany. Jedinečná silueta vozu patří do linie výrazných Citroënů.

Zmenšený převis svědčí o významu, který je kladen na objem interiéru, a vozu dodává na vynikající kompaktnosti a ovladatelnosti.

Přední část vzbuzuje důvěru a sympatie. Vyznačuje se impozantní kapotou a vysoce posazenými světlomety, které vypadají, jako by se usmívaly: objem přídě je synonymem pro robustnost a mrštnost.

Zcela kolmá záď svědčí o snaze dosáhnout optimálního objemu zavazadlového prostoru.

Vozu C3 Picasso se tak podařilo ztělesnit nový typ jednoprostorového vozu s poutavou a současně vyzývavou osobitostí.



Čisté a funkční linie

Z linií vozu C3 Picasso sálá dojem čistoty. Díky hladkým zaobleným tvarům vyvolává i dojem plynulosti, kde je každý prvek – jako například zadní optika – dokonale zabudován do celku.

Z čistoty linií jasně vyzařuje funkčnost vozu C3 Picasso. Jeho design slibuje robustnost a mrštnost, sílu a radost z řízení, objem a pohodu, které se konkretizují uvnitř vozu.

Interiér je bohatě vybavený a již na první pohled kvalitní. To je další přednost, kterou se C3 Picasso odlišuje od konkurence. Ke kvalitě provedení přispívá pružný povrch palubní desky, péče, která byla věnovaná ozdobným detailům včetně odkládacích prostor, výběr a rozložení zrnitého povrchu.




VELKÝ ZEVNITŘ, MALÝ ZVENKU



Ve voze C3 Picasso se snoubí díky jeho novátorskému tvaru kompaktnost a velkorysost objemu, což z něj činí praktický, pohodlný a uživatelsky příjemný vůz.


Vnější architektura ve službách multifunkčnosti

Svými rozměry – délka 408 cm, šířka 173 cm a výška 162 cm – C3 Picasso ještě potvrzuje svou multifunkčnost.

C3 Picasso je totiž výsledkem nejnovějšího vývoje v oblasti tvarů. Vzniklo spojením objemu MPV s vysokou modularitou interiéru a objemu SUV a je příslibem požitku z řízení a svobody. Stejně jako vozy C4 Picasso a Grand C4 Picasso i tento model vylepšuje image jednoprostorových vozů svého segmentu, které jsou často považovány za příliš konvenční.

C3 Picasso je obdivuhodně kompaktní a prokazuje nesporné kvality vozu určeného pro městský provoz, aniž by se tím snížil jeho vnitřní objem. Přispívá k tomu výjimečná efektivnost jeho tvaru. Vertikální linie zadní části usnadňuje podélné parkování a další manévry ve městě. K tomu napomáhá i malý stopový průměr otáčení, který dosahuje pouhých 10,6 metrů.


Optimální objem interiéru pro větší svobodu pohybu

K dosažení příkladné podélné i vertikální prostornosti napomáhá i dlouhý rozvor 254 cm a zcela vertikální záď.

Nebývalou prostornost navíc přináší celá koncepce interiéru modelu C3 Picasso. Díky ní dosahuje vnitřní délka 1 663 mm, což je na úrovni těch nejlepších vozů této kategorie.
Vysoko umístěná sedadla – 370 mm vpředu – přinesla více prostoru pro nohy cestujících na zadních sedadlech. K optimalizaci prostoru vzadu přispívá zejména použití útlých tenkých sedadel, a to jak v sedákové, tak opěradlové části. V podélném prostoru tedy snese srovnání s mnoha MPV vyšší kategorie. Pohodlný je prostor ve výši kolen, a to i když je zadní lavice posunutá dopředu, a vynikající je i prostor nad hlavou 122 mm. Byla upravena šířka ve výši loktů: vpředu je 143 cm a vzadu 140 cm, což je v tomto segmentu.nejvíc.


Rekordní objem zavazadlového prostoru

Dosažení bezkonkurenčního objemu interiéru není na úkor objemu zavazadlového prostoru. Naopak. V pětimístné konfiguraci je jeho objem pod zadním platem totiž 500 litrů VDA, což je v tomto segmentu nejvíc. V optimální konfiguraci se sklopenou zadní lavicí může objem zavazadlového prostoru dosáhnout až 1 506 litrů!


V kufru je k dispozici i přenosná svítilna zajišťující dvě funkce. Je totiž zabudovaná do stěny zavazadlového prostoru, takže slouží k jeho osvětlení, ale lze ji i vyjmout a použít jako přenosnou svítilnu. Vydrží svítit 45 minut a po vrácení zpět na své místo se dobíjí při jízdě.







MNOHOTVÁRNÝ VŮZ



C3 Picasso nabízí víc než modularitu, je i tvárné, „přizpůsobuje se všem našim potřebám a touhám“.



Komplexní intuitivní modularita

Modularita, kterou C3 Picasso nabízí, je komplexní, snadná a intuitivní, a zmírňuje tak omezení, která s sebou přináší každodenní život.

 Příkladná modularita zadní části

Zadní sedadla lze posunovat o 150 mm, čímž se zcela jednoduše zvýší dle potřeby buď objem zavazadlového prostoru nebo místo na zadních sedadlech.
Lavice je dělená v poměru 2/3 – 1/3 a sedadla jsou plně samostatná. Za pomoci ovladače v horní části opěradla je lze jedou rukou a jedním pohybem snadno sklopit. Tato manipulace je o to snadnější, že ji lze provést i ze zavazadlového prostoru a samostatně pro každou část lavice. K posunutí lavice, které je nezbytné k jejímu sklopení, dojde automaticky a současně.


 Odnímatelná podlaha zavazadlového prostoru umožňující dosáhnout zcela rovného povrchu

Mobilní podlaha zavazadlového prostoru důvtipně doplňuje modularitu celého prostoru. Velice snadno se s ní manipuluje a může mít 2 různé úrovně:
- v horní poloze zajišťuje plynulost plochy splývající s prahem zavazadlového prostoru, což je šetrné k zádům uživatele při nakládání. Po sklopení lavice ve druhé řadě uživatel získá zcela rovnou plochu dosahující až k přední řadě. Bez ohledu na polohu sedadel lze obsah zavazadlového prostoru skrýt třídílným krytem. V případě potřeby lze tento kryt uložit pod podlahu zavazadlového prostoru.
- ve spodní poloze se zvětší objem zavazadlového prostoru.

 Stále více modularity s paketem Cestování

S paketem Cestování, který je podle stupně výbavy k dispozici za příplatek, dosáhne délka zavazadlového prostoru nejlepších výsledků ve své kategorii, a to díky možnosti sklopit opěradlo sedadla spolujezdce vpředu. I na tuto manipulaci stačí jediný pohyb a ergonomický ovladač v horní části opěradla. Když se toto opěradlo složí na sedák a lavice se sklopí, dosáhne užitečná délka mezi vstupem do zavazadlového prostoru a palubní deskou 241 cm.

Další výhodou paketu Cestování je vnitřní přepravní systém, který se skládá ze dvou modulů – první je dokonale zabudovaný do opěradla a lze ho sklopit, čímž se objeví dvoudílný držák, do kterého lze například umístit cestovní přehrávač DVD. Druhý modul má formu nosiče, který umožňuje převážení dlouhých předmětů jako jsou lyže, a to i ve čtyřmístné konfiguraci.
S tímto paketem jsou nabízeny i sklopné stolky s lampičkou na čtení a držákem na nápoje.



Důmyslně zabudované odkládací prostory

C3 Picasso se vyznačuje rovněž nabízenými inovativními praktickými odkládacími přihrádkami.

Odkládací schránka před sedadlem spolujezdce má velkorysý objem. Nabízí kapacitu 9 litrů, což je na úrovni nejlepších schránek v segmentu, a vejde se do ní mimo jiné 1,5 litrová láhev. U vozu vybaveného klimatizací je zajištěno její chlazení.

Řidič a spolujezdec mají k dispozici dvě malé užitečné přihrádky. Jedna je v levé spodní části palubní desky a vejdou se do ní menší předměty jako je dálkový ovladač ke garáži, druhá, objemnější, se táhne po celé šířce krytu odkládací schránky před sedadlem spolujezdce. Obě přihrádky mají protiskluzový povrch, který je jak dekorativní, tak funkční. Odstín povrchu s jemnou zrnitou strukturou se mění podle úrovně výbavy vozu.

Odkládací prostory řidiče doplňuje další odkládací schránka v horní části palubní desky uprostřed. Její víko s povrchem typu soft má otevírání push-pull se samouzavíratelným mechanismem.

Další odkládací možnosti zahrnují držáky na nápoje, schránky pod sedadly, kapsy v opěradlech, schránky v zavazadlovém prostoru… Každý předmět a každý pasažér si najde místo na své věci.




JAKO V BUBLINĚ



Místo řidiče poskytuje maximální požitek z jízdy. Dosaženo je toho především příkladným výhledem, díky němuž se z kabiny stává opravdická bublina světla, pohodlná a přitom otevřená k vnějšímu světu.



Panoramatický výhled pro dokonalý přehled o situaci na silnici

Místo řidiče nabízí nedostižný periferní výhled, kterého je dosaženo panoramatickým čelním sklem, které bylo do nynějška vyhrazeno jen několika MPV z vyšších segmentů. Jeho koncepce totiž umožnila zúžit oba přední sloupky čelního skla, které tam méně brání ve výhledu do stran: pohled je panoramatický a nic v něm nepřekáží. Řidiči nejen že zajišťuje výjimečný komfort pokud jde o výhled, ale značným způsobem taky přispívá k vyšší bezpečnosti.
Díky této koncepci předních sloupků čelního skla vznikl úhel bočního vidění 29,5°, což je nejvíc v celém segmentu. Tento úhel využívá i předních postranních okének, které jsou ve spodní části rozšířené. Stejně dokonalý výhled je i směrem nahoru, kde úhel dosahuje 26 °.

Čelní sklo je prodloužené panoramatickou prosklenou střechou, která je dispozici za příplatek. Cestující se díky ní dostávají do skutečné světelné koupele. Délka prosklení je 1 208 mm, šířka 818 mm, což vytváří opravdu velkorysý vstup pro venkovní světlo.
To vše, od širokého čelního skla přes zadní okno po boční prosklené plochy, vytváří v interiéru jedinečnou atmosféru, neboť jejich součet může i s prosklenou střechou dosahovat 4,52 m2!


Místo řidiče, které řízení dodává nový rozměr

 Sdružený přístroj určený pro řidiče, ale nejen pro něj…

C3 Picasso nabízí sdružený přístroj ve tvaru „oka“. Tento systém je pro filozofii vozu Picasso nesmírně symbolický. Snoubí se v něm radost z řízení a vstřícnost MPV.

Tento sdružený přístroj je opět zabudován do středu palubní desky, do osy vozu, aby měli přístup k informacím všichni cestující – tuto výhodu přebral od uživatelsky nejpřívětivějších jednoprostorových vozů. A přidává k ní svou vlastní identitu orientovanou na řidiče. Tomu je určena zvláštní plocha, která vypadá jako průhledné oko: nabízí informace přímo spojené s řízením ve zrakovém poli řidiče (tachometr, tempomat / omezovač rychlosti,..).


 Praktické ovladače

Na řízení má pozitivní vliv kromě sdruženého přístroje i ergonomie ovladačů. Řadicí páka, umístěná na palubní desce, sedne přirozeně do ruky. Sedadlo řidiče má navíc ve všech verzích možnost nastavení výšky sedáku, zatímco volant lze seřizovat ve dvou směrech – výškově a podélně.


 Podpůrné prvky řízení

K požitku z jízdy přispívá i celá řada podpůrných prvků řízení, které ho usnadňují a činí ho bezpečnějším.
C3 Picasso může být vybaven zadním parkovacím asistentem, který se automaticky spustí po zařazení zpátečky.
Pro lepší zvládání rychlosti může být vůz C3 Picasso opatřen již od druhého stupně výbavy sériově tempomatem a omezovačem rychlosti.


 Navigace MyWay, nová nabídka zabudovaného navigačního systému

Se systémem MyWay může být C3 Picasso vybaveno novou rádio navigací s komplexní nabídkou funkcí a zajímavou cenou. Tento nový audio a multimediální systém obsahuje nejen zabudovanou navigaci s barevným displejem, audio systém s CD přehrávačem kompatibilním se soubory MP3/WMA, ale také hands free sadu se systémem Bluetooth®.

Toto zařízení, které nelze odcizit, je vybaveno velkým barevným sedmipalcovým displejem, který zaručuje optimální čitelnost poskytovaných informací. Soubor map zahrnuje celou Evropu, mapy se mohou zobrazovat ve formátu 2D nebo z letecké perspektivy, což usnadňuje orientaci v trase. Kartografické údaje jsou navíc shromažďovány v paměti typu SD. Přehrávač CD MP3/WMA je plně k dispozici pro audio využití. Aby byla k dispozici ještě širší nabídka hudby, je k systému možné pomocí vedlejší zásuvky typu jack nebo dokonce USB přípojky, připojit MP3 přehrávač.


Optimální komfort sezení

C3 Picasso nabídne dokonalou souhru mezi komfortem a prostorností.
Přední sedadla mají i přes své útlé rozměry, které nahrávají prostornosti, výrazný tvar, který zajišťuje optimální oporu. Komfort opěradla i sedadla je na vynikající úrovni.
Díky řadě možností nastavení může řidič rovněž najít nejvhodnější polohu při řízení, která bude vyhovovat tvaru jeho těla i jeho zvykům při řízení. Nastavení volantu umožňuje pohyb o 40 mm výškově i podélně. Přední sedadla se mohou posunout dopředu i dozadu o 170 mm a mohou se snížit či zvýšit o 60 mm.
U zadních sedadel jsou opěradla nastavitelná do dvou úhlů – 23° nebo 28° - podle úrovně požadovaného komfortu.


Akustický komfort na úrovni vyššího segmentu

Akustice byla u vozu C3 Picasso věnována mimořádná pozornost: výsledkem je vynikající zvuková izolace.

Hluk vycházející z motoru byl zmírněn řadou prvků, které v motorovém prostoru pohlcují zvuk, například na úrovni čelní příčné stěny nebo větracího otvoru. Zvuková ochrana byla provedena zvláště u zdroje a důraz byl kladen na zbarvení zvuku a především na zmírnění vysokých tónů.
Velká péče byla rovněž věnována zajištění těsnosti karoserie: nejjemnější mezery v její struktuře byly vyplněny vysoce výkonnými výplněmi, které nabobtnají a mezery zacpou, vstupy do vozidla byly utěsněny dvojitým těsněním.
Dále je u celé řady C3 Picasso použito u předních oken sklo o tloušťce 3,85 mm, zatímco většina konkurenčních vozů má jen 3,15 mm. Tato tloušťka zajišťuje tak kvalitní odizolování od hluku zvnějšku, že si toho okamžitě všimnete.


Vysoká úroveň kvality, záruka spokojenosti a klidu

Od koncepce po výrobu vozu C3 Picasso byl vždy kladen obrovský důraz na kvalitu. Spokojenost posádky totiž závisí na celkové bezchybné spolehlivosti a kvalitě.

 Robustní koncepce

C3 Picasso plně těží z politiky platforem. Využívá rozmanité mechanické orgány a elektroniku nejnovějších modelů platformy 1 skupiny PSA Peugeot Citroën.
V laboratořích byly prováděny testy odolnosti, které potvrdily spolehlivost vozu, ale také kvalitní vzhled různých použitých materiálů. Tyto testy doplnily dlouhé jízdy v provozu. Do uvedení na trh budou takto najety téměř čtyři miliony kilometrů v různých nadmořských výškách a v extrémních podmínkách, aby bylo možné definitivně zaručit vysokou úroveň kvality vozu C3 Picasso.

 Vhodný průmyslový závod a systém výroby

C3 Picasso je montován v průmyslovém závodě PSA Peugeot Citroën v Trnavě. Tato továrna, která byla otevřená v říjnu 2006, dostala certifikát ISO 9001. Využívá nejnovější technologie, ať jde o lisovnu, svařovnu, lakovnu nebo montáž.
Při výrobě vozu C3 Picasso se v Trnavě používá nový výrobní systém PSA. Ten se používá od první etapy vývoje vozu a zajišťuje vysokou úroveň náročnosti a extrémně rychlou a účinnou reakci na sebemenší anomálii.
Umožnil rovněž zracionalizovat investice s ohledem na neustálou snahu o jednoduchost a efektivnost.






OKOUZLENÍ NA SILNICI



C3 Picasso překonává výkony MPV svého segmentu a nabízí skutečný požitek z jízdy, která je téměř na úrovni sedanu vyššího segmentu. Vzbuzuje potěšení, pocit komfortu a pohody.



Jízdní vlastnosti na úrovni sedanu

C3 Picasso vykazuje vynikající úroveň stability a jízdních vlastností. Dosahuje toho zejména díky skvělé adhezi k vozovce, která za všech okolností nabízí ten nejlepší kompromis mezi komfortem a stabilitou.
Přední náprava je typu pseudo-McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny a zkrutným stabilizátorem. Zadní náprava je vybavena deformovatelnou příčkou. Její rozměry a vysoká pevnost zajišťují jízdní vlastnosti na vysoké úrovni.
V závislosti na úrovni výbavy a motorech je vůz C3 Picasso opatřen patnáctipalcovými koly s pneumatikami 195/60 R15 Michelin Energy Saver, šestnáctipalcovými koly s pneumatikami 195/55 R16 Michelin Energy Saver a za příplatek sedmnáctipalcovými koly s pneumatikami 205/45 R17 Michelin Pilot Exalto 2 (není k dispozici pro ČR).

Sériově je montován elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem. Úroveň posilování závisí na rychlosti úhlu natočení volantu, aby bylo dosaženo výkonu přizpůsobeného konkrétním podmínkám. Řízení je pevnější ve vysoké rychlosti kvůli lepší bezpečnosti a lehčí v nízké rychlosti kvůli snadnějším manévrům.

C3 Picasso vykazuje i vysokou úroveň aktivní bezpečnosti díky vysoké stabilitě a výkonnému systému brzd. V nebezpečných situacích do hry vstupuje komplexní elektronický systém podpůrných prvků řízení. Sériově montované ABS s elektronickým rozdělovačem brzdných sil EBD je doplněn brzdovým asistentem pro kritické situace (EBA) a automatickým zapnutím výstražných světel.

Za příplatek je nabízen elektronický stabilizační systém ESP, který v případě ztráty přilnavosti automaticky upraví dráhu vozu a díky systému ASR omezí prokluzování kol.



Výkonné a úsporné motory, šetrné k životnímu prostředí

Řada motorů nabízená u vozu C3 Picasso splňuje očekávání zákazníků polyfunkčních jednoprostorových vozů, kteří si přejí používat svůj vůz jak ve městském prostředí, tak na dlouhých cestách. Úmyslně zhuštěná nabídka se dokonale doplňuje. Tvoří ji:


.
 Dva dieselové motory s označením Airdream, které označuje vozy modelové řady Citroën, jež jsou nejšetrnější k životnímu prostředí:

- motor 1,6 HDi 90k: nabízí výkon 66 kW CEE (90k CEE) a nabízí maximální točivý moment 215 Nm při 1 750 ot/min. Jeho zdvihový objem je 1 560 cm3 a je spojen s manuální pětistupňovou převodovkou. Hodnota emisí CO2 je obzvlášť nízká, dosahuje hodnoty 125 g/km (s šestnáctipalcovými koly ve smíšeném provozu).

- motor 1,6 HDi 110k FAP (není k dispozici pro ČR): je sériově vybavený filtrem pevných částic (FAP). Se zdvihovým objemem 1 560 cm3 a 16 válci dosahuje výkonu 80 kW CEE (109k CEE) a točivého momentu 240 Nm již při 1 750 ot/min. Tato hodnota může být zvýšena na 260 Nm díky funkci „overboost“, která umožňuje nárazově zvýšit tlak přeplňování. Je také spojen s manuální pětistupňovou převodovkou a jeho emise jsou 130 g CO2 na kilometr (s šestnáctipalcovými koly ve smíšeném provozu).

 Dva benzínové motory, které patří k nové generaci benzínových motorů vyvíjených společně se skupinou BMW:

- motor 1,4 VTi 95k se zdvihovým objemem 1 397 cm3: tento nejslabší motor je spojen s pětistupňovým převodem s dobrým odstupňováním a nabízí výkon 70 kW CEE (95k CEE). Jeho točivý moment dosahuje 135 Nm při 4 000 ot/min.

- motor 1,6 VTi 120k: již dnes splňuje budoucí emisní normu Euro 5 a poskytuje pohodlné a výkonné řízení. Je spojen s manuální pětistupňovou převodovkou. Jeho zdvihový objem je 1 598 cm3 a nabízí výkon 88 kW (nebo 120k CEE) při 6 000 ot/min. Jeho maximální točivý moment dosahuje 160 Nm při 4 250 ot/min.


Výkony zajišťující bezpečnost na nejvyšší úroveň v segmentu

 Aktivní zádržný systém

C3 Picasso je vybaven účinným zádržným systémem, který chrání celou posádku vozu, protože všechna místa jsou vybavena tříbodovými bezpečnostními pásy. Pásy vpředu jsou výškově nastavitelné. Sériově jsou opatřeny pyrotechnickým předpínačem a navíječem pro lepší přidržení trupu okamžitě po zjištění nárazu a omezovačem přítlaku. U vyšších verzí výbavy je montován i druhý předpínač ve spodní části pásu, který omezuje posun pánve v případě nárazu.

Všech pět míst je vybaveno systémem, který zjišťuje, zda jsou bezpečnostní pásy zapnuté. V závislosti na úrovni výbavy tento systém upozorňuje řidiče na nezapnuté bezpečnostní pásy pomocí vizuálních a akustických výstrah. Jde o velice účinný prostředek dohledu zejména v případě dětí sedících na zadních sedadlech.


 Až 6 airbagů

Sedadlo řidiče vozu C3 Picasso je sériově opatřeno čelním airbagem a podle země prodeje i bočním airbagem, dále sloupkem řízení s funkcí zatažení v případě nárazu, který chrání kolena a holeně.

I spolujezdec na předním sedadle má k dispozici čelní airbag, který lze vypnout, pokud se na předním sedadle převáží dítě v dětské sedačce, a dále boční airbag. K ochraně všech cestujících může být vůz C3 Picasso vybaven dvěma hlavovými airbagy zabudovanými do stropu.


 Optimální ochrana dětí
Vůz C3 Picasso může být sériově opatřen dvěma úchyty Isofix na úrovni zadních bočních sedadel, které optimalizují upevnění dětských sedaček.
Do centrálního displeje sdruženého přístroje je zabudován i systém ukazující na otevřené dveře.
Vůz C3 Picasso může být navíc vybaven elektrickým zařízením na ochranu dětí, které kombinuje elektrické zamykání zadních dveří a zadních oken. Díky zrcátku umístěným nad vnitřním zpětným zrcátkem může také řidič i spolujezdec vpředu děti kontrolovat, aniž by se museli otáčet.


PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu